Heippa!
Kertokaas nyt viisammat ja kauemmin juoksennelleet kuinka mun tulis toimia..
Olen nyt innostunut joksemaan ja olenkin nyt juossut n.5vko ajan 6krt viikossa, alkuun n.60min ja nyt n.90min kerrallaan. Alkuperäinen tarkoitukseni oli karistella hiukan kiloja, nyttemmin olen alkanut kehitellä itselleni muitakin tavoitteita.. Ensimmäisenä ongelmaksi muodostui sykkeet, minkälaisella sykkeellä minun tulisi harjoitella? alkuun hölkkäsin niin hitaasti kuin suinkin pystyin ja pidin sykettä 130-140 välillä. Nyt juoksen huomattavasti kovempaa ja sykkeeni on n.150 ja se tuntuu mielestäni hyvältä.. Yrittäessäni etsiä tietoa harjoittelu sykkeistä omat sykkeenin tuntuvat hyvin alhaisilta.
Toinen mieltäni askarruttava asia koskee Coopperin testiä. Haluaisin juosta kyseisen testin Elokuun ensimmäisellä viikolla, onko minun mitenkään mahdollista juosta 3000m jos jatkan samalla harjoittelu tahdilla ja nyt yllän n.2000m?
Apua tarttis.
4
424
Vastaukset
- sokaisee...
On hienoa, että olet löytänyt rakkauden kohteen ja varsinkin alussa usein "lennetään pilvissä" eikä millään ole mitään väliä.
Kuitenkin kerrot viikoittain lenkkeileväsi 6x90 min. Nähtävästi tuntemusten mukaan aika samanlaisella vauhdilla? Olisiko aika hieman monipuolistaa treeniä? Kuntoilijallakin olisi hyvä olla varastossa ainakin pari vauhdetta varsinkin kun tavoitteesi on nostaa kovasti Cooper-tulostasi.
Sykkeisiin en ota kantaa, koska ne on aika yksilöllinen juttu eikä kertomassasi ole mitään vikaa.
Jos haluat panostaa Cooper-tulokseesi pitää saada lyhyttä vauhdikkaampaakin treeniä joukkoon.
samalla monipuolisuutta tulisi lisää eikä meno olisi päivästä toiseen samaa "junnaavaa" 90 min lenkkiä.
Tarkempia ohjeita en voi antaa, koska en tiedä paljonko 90 min lenkin aikana tulee kilometrejä?
Tämänhetkinen vauhti kertoisi siitä mikä on juuri nyt mahdollista. Liian kova treenikään kun ei oikein kehitä. Lisäksi ikä vaikuttaa aika paljon miten kehittyminen tapahtuu.- rakastunut juoksemiseen
Tarkkaa matkaa en tiedä, mutta google map antaa matkakseni n.14km.
Aika samnlaisia lenkkejä on kyllä tullut tehtyä..
nyttemmin olen muutaman kerran viikossa juossut niin, että teen aina välillä kovia spurtteja sen matkaa kun jaksan, ja sitten hölkkäilen hissuksiin kunnes hengitys tasaantuu. Viime viikolla kävin pari kertaa erittäin mäkisessä metsämaastossa juoksemassa. Onko tämä sellaista vaihtelua mitä tarkoitat vai olisiko jotain muuta vielä mitä tulisi lisätä?
- delatar
Aika huima tuo sinun tahtisi juosta 6x90min.
Muista antaa kehon levätä eli nämä palautumispäivät.Siinähän se kunto kohoaa.Juoksija lehteä lainatakseni olisi hyvä juosta 5km x3 sekä yksi pitempi lenkki kuin rehkiä joka päivä kahden tunnin lenkkejä.Minulla syke rauhallisilla lenkeilla n.130-140. Ja kun kovaa spurttaa 160-165. Kaikkihan nämä ovat yksilöllisiä. Kunhan on hyvä fiilis juosta =) - silloin tällöin sokaistunut?
ja lenkkeillyt kohtuullisesti. Sanoisin, että kuntosi on hyvä ja noussut nopeasti. Riittääköhän yksi päivä edes palautumiseen...tässä menee sanattomaksi. Toivotaan, että saat ammattimaisia neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760