Voiko työantaja kieltää asiamiehen tuomisen kehityskeskusteluun. Minulla oli kehari, jossa oli tarkoitus keskustella normaalin työssä pärjäämisen lisäksi kiistaa ylitöiden laskemisesta ja muistakin esimiestyöskentelyyn liittyvistä asioista. Työnantaja ei antanut minun pyytää paikalle liiton edustajaa, vaikka itse en osaa perustella, miksi ylitöistä pitää maksaa, niin kuin olen ne vaatinut. Yllättäen myös keskustelussa olikin lähiesimiehen lisäksi toinen esimies, jonka kanssa minulla on ollut ongelmia (olisin halunnut puhua juuri tästä). Olin siis yksin kahden esimiehen kanssa, jotka sanelivat minulle, miten ylitöistä maksetaan.
En kehtaa kysyä liitosta, joten onko joku ollut samanlaisessa tilanteessa? Ei kai kehityskeskustelun "luottamuksellisuus" (tähän he vetosivat) tarkoita, että työnantajalta saa olla usea henkilö, mutta minä en saa tuoda avustajaa paikalle, vaikka keskustellaan asioista, joissa tarvitsen lakimiehen neuvoa? Aion seuraavaksi olla yhteydessä liittoon, mutta halusin vain kysyä, että en tee itsestäni naurettavaa..
Avustaja/luottamusmies
2
3521
Vastaukset
- plm tampereelta
työnantajan tarvitsee pyydettäessä kirjallisesti perustella minkä vuoksi asia on salaista. TYÖTEKIJÄLLÄ ON AINA OIKEUS EDUSTAJAAN! JOKO SE ON LUOTTAMUSMIES TAI LIITONTOIMITSIJA TAHI LAKIMIES. MILLOIN NÄMÄ KYSEISET IHMISET SAAVAT LUOTTAMUKSELLISTA/SALAISTA TIETOA HEILLE SYNTYY SALASSAPITOVELVOLLISUUS. työnantajat usein kokeilee kaikenlaisia kikkoja, ettei niiden tarvitse mennä asioissa eteenpäin. OTA IHMEESSÄ YHTEYTTÄ AMMATTILIITTOOSI!
- PERSE
Menettely, ota ihmeessä yhteyttä liittoon, tuollaisen toiminnan voi viedä suoraan raastupaan, ihme että tällaisina aikoina noilla paska-lafkoilla on varaa ottaa riski maksaa korvauksia, mutta tänä päivänähän näitä paskaläjä-firmoja näyttää olevan pilvin pimein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760