Antaako Raamattu luvan tehdä syntiä?

Eroe

Antaa ja se on jokaisen oma valinta, seuraako Jeesusta vaiko vanhan-luonnon mielitekoja. Oma vanha-luonto on liitossa sielunvihollisen kanssa. Joka tekee ja elää lihan teoissa, ei voi päästä taivaaseen.
Uskonratkaisu on tehtävä tässä ajassa, sillä kuoleman jälkeen se on myöhäistä.

Ja hän sanoi minulle: >>Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja;
sillä aika on lähellä.
Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä pyhittyköön edelleen.
Katso minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalan palvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

24

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvän ja pahantiedon puu

ei elämän puu

• Yks-tämmönen

Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!

• hirvas

mitä tapahtuu jos ihminen tultuaan tuntemaan totuuden tekee aviorikoksen tai varastaa?
      Miten suhtaudut tähän Raamatun todistukseen?

Hepr. 10:26
      Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

Eli jos joku eroaa vaimostaan muun syyn kuin haureuden takia ja menee uudelleen naimisiin toisen kanssa. Hän tietää, että Jumalan sana kieltää sen, mutta tekee kuitenkin, ja on jälleen harras seurakunnan arvostettu jäsen.

Saako noin toimia, jos saa, niin esitä Raamatusta perustelu.

• Eroe

On eri asia langeta ja jäädä lankeemukseen, eli alkaa elämään synnissä. Sitä tuo tahallaan syntiä tekeminen tarkoittaa. Vai etkö sinä ole koskaan niin tehnyt?

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        1Joh.1:9-10

• Yks-tämmönen

Jumalan mielen mukainen, niin kuin oli Daavid, ja katuu ja pyytää anteeksi, niin Jumala antaa ihan varmasti anteeksi.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

On eri asia langeta ja jäädä lankeemukseen, eli alkaa elämään synnissä. Sitä tuo tahallaan syntiä tekeminen tarkoittaa. Vai etkö sinä ole koskaan niin tehnyt?

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        1Joh.1:9-10

tahallisesta ja tietoisesta synnintekemisestä? Eli menetkö sinä tietosesti ja varastat jonkun rahat? Ja sitten kun olet kuluttanut rahat, niin pyydät anteeksi Jumalalta, ja sillä siisti, tai varastat uudelleen..??

Eihän tuollainen peli vetele. Silloinhan on sama mitä touhuaa kunhan vaan muistaa välillä pyytää anteeksi. Ateistikin on tuosa tilanteessa rehellisempi kuin joku silmänlumeuskova.

Room.6:1-2

1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

tahallisesta ja tietoisesta synnintekemisestä? Eli menetkö sinä tietosesti ja varastat jonkun rahat? Ja sitten kun olet kuluttanut rahat, niin pyydät anteeksi Jumalalta, ja sillä siisti, tai varastat uudelleen..??

Eihän tuollainen peli vetele. Silloinhan on sama mitä touhuaa kunhan vaan muistaa välillä pyytää anteeksi. Ateistikin on tuosa tilanteessa rehellisempi kuin joku silmänlumeuskova.

Room.6:1-2

1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

Jos sinä tahallaan tapat ja huoraat, elät niissä, se on syntiä. Mutta jos teet haureudesta parannuksen, ja koitat kilvoitella, saa sen anteeksi. Se on lahja ei ansaittu. Raamattu kehoittaa kilvoittelemaan.

Älä siis varasta keneltäkään!

• "että heillä olisi valta syödä elämän puusta>2 on juuri sitä, että synti on sovitettu Jumalan ja ihmisen väliltä, ihminen on palautettu "synnittömään" tilaan KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, ja koskee jokaista, joka on pessyt vaatteensa ja valkaissut ne Kristsan veressä, heillä on valta syödä ikuisen elämän antavasta puusta.

* Päinvastoin kuin Aadam ja Eeva, jotka eivät päässeet siitä puusta syömään, että olisivat voineet elää iankaikiseti, syömällä hyvän ja pahantidon puusta ilaman lupaa, joka johti koko ihmiskunnan saattamiseksi syyllisisksi Jumalan edessä.
      * Kristus Jeesus on toinen mahdollisuus annettu ihmiskunnalle, mitään muuta eikä parempaa eikä helompaa ole olemassa eikä tulossa.

* Eroen laisanus Ilmk.ta osoittaa myös aukottomasti ekivaari kumppanit täysin harhaoppisiksi.
      * Ja josta myös taas, nikuin monissa muissakin, Jeesusken jumaluus todistetaan todeksi. Vai onko jotain mikä ei sitä osoittaisi.
      * "Minä olen"=Jumala, samoin, "Minä olen A ja O!"
      * Ja siinä on Jeesus itse!

• Samoja nimittely-sanoja käytit eilenkin joistakin ihmisistä ja vielä sellasissa kohdin joissa eivät edes osallistu keskusteluun eli "selän takana"

Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

• Eroe
        Pe.ku kirjoitti:

Samoja nimittely-sanoja käytit eilenkin joistakin ihmisistä ja vielä sellasissa kohdin joissa eivät edes osallistu keskusteluun eli "selän takana"

Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Raamattu sanoo ettei sinulla ole edes oikeutta ojentaa toista Raamatun sanalla. Sinä olet jo mennyt pelastuksen rajan yli, vai oletko?

• Pe.ku kirjoitti:

Samoja nimittely-sanoja käytit eilenkin joistakin ihmisistä ja vielä sellasissa kohdin joissa eivät edes osallistu keskusteluun eli "selän takana"

harhaoppisten kirjoittajia muka puollustamalla heitä, sekaantumalla joka asiaan, vaikka ei kuulu sille yhtään mitään!

* Sinäkö olet sovelias vaatimaan uskovilta, hengenhedelmää? Siteeraamalla Raamattua, johon et edes usko, olet röyhkein koko palstan kirjoittajista.

* Et pelkää edes Jumalaa, vaan käytät jumalattomana Raamattua, sillä lyödäksesi Jumalan opetuslapsia.
        * Sinulle Jumalan sana sano: "Mikä on jumalaton =Pe.ku ottamaan minun=Jumalan sanan suuhusi."

* Antikristuksen henki kun vaikuttaa, niin juuri tapaistasi esiintyy, on Jumalan pilkkaa jumalattoman käyttää Raamatuua Hänen lapsiaan vastaan, ja tuo röyhkeys on antikirstuksen hengen aikaan saamaa.

* Antikristus kerran vielä tulee ylpeydessään, samaa ylpeyttä Pe.ku esittää, istuu Jumalan temppeliin, ja julistaa olevansa Jumala, Pe.ku esiintyy samassa pahanhengessä.

• Eroe kirjoitti:

Raamattu sanoo ettei sinulla ole edes oikeutta ojentaa toista Raamatun sanalla. Sinä olet jo mennyt pelastuksen rajan yli, vai oletko?

Raamattu on kristinuskoisten kirja ja heidän oppiinsa kuuluu noudattaa sitä.

Minä olen täysin synnitön ulkopuolinen ja minua ei siten Raamatun tekstit koske.

Ojentaminen on nyt väärä ilmaisu kun kyse oli asian kertomisesta.

• to..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

harhaoppisten kirjoittajia muka puollustamalla heitä, sekaantumalla joka asiaan, vaikka ei kuulu sille yhtään mitään!

* Sinäkö olet sovelias vaatimaan uskovilta, hengenhedelmää? Siteeraamalla Raamattua, johon et edes usko, olet röyhkein koko palstan kirjoittajista.

* Et pelkää edes Jumalaa, vaan käytät jumalattomana Raamattua, sillä lyödäksesi Jumalan opetuslapsia.
        * Sinulle Jumalan sana sano: "Mikä on jumalaton =Pe.ku ottamaan minun=Jumalan sanan suuhusi."

* Antikristuksen henki kun vaikuttaa, niin juuri tapaistasi esiintyy, on Jumalan pilkkaa jumalattoman käyttää Raamatuua Hänen lapsiaan vastaan, ja tuo röyhkeys on antikirstuksen hengen aikaan saamaa.

* Antikristus kerran vielä tulee ylpeydessään, samaa ylpeyttä Pe.ku esittää, istuu Jumalan temppeliin, ja julistaa olevansa Jumala, Pe.ku esiintyy samassa pahanhengessä.

kritiikin yläpuolella? Jeesus väitti että puu tunnetaan hedelmistään joten jokainen saa arvostella myös uskovia tällä periaatteella. Ei kukaan muu voi pilkata Jumalaa kuin häneen uskova eikä kukaan voi lyödä Raamatulla ketään sellaista joka noudattaa Raamatun- tässä tapauksessa Uuden testamentin ohjeita.
        Uskovalla ei koskaan ole edes roskaa silmässä, mutta meillä muilla on metrinen tukki, näin helposti voi mikä tahansa oppi muuttua irvikuvakseen.

• Juppi.
        to.. kirjoitti:

kritiikin yläpuolella? Jeesus väitti että puu tunnetaan hedelmistään joten jokainen saa arvostella myös uskovia tällä periaatteella. Ei kukaan muu voi pilkata Jumalaa kuin häneen uskova eikä kukaan voi lyödä Raamatulla ketään sellaista joka noudattaa Raamatun- tässä tapauksessa Uuden testamentin ohjeita.
        Uskovalla ei koskaan ole edes roskaa silmässä, mutta meillä muilla on metrinen tukki, näin helposti voi mikä tahansa oppi muuttua irvikuvakseen.

Mikä tuomari sinä olet?

• ettemme ole syntiä
        Pe.ku kirjoitti:

Raamattu on kristinuskoisten kirja ja heidän oppiinsa kuuluu noudattaa sitä.

Minä olen täysin synnitön ulkopuolinen ja minua ei siten Raamatun tekstit koske.

Ojentaminen on nyt väärä ilmaisu kun kyse oli asian kertomisesta.

tehneet, niin me eksytämme itsemme ja totuus ei ole meissä, sanoo Jumalan sana ja koskee myös sinua Pe.ku!

• to..
        Juppi. kirjoitti:

Mikä tuomari sinä olet?

arvostelun yläpuolelle, mutta jotkut uskovat (eivät kaikki) toimivat täällä niin. Raamattukin on liian tärkeä kirja jätettäväksi vain uskoville joten ei kukaan voi sanoa että ei-uskovat eivät saa kirjoittaa Raamatusta, kysyä tai kuulema edes lukea sitä. Joku tolkku pitää olla.

• hyvässä hengessä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Miksi suuttua kenenkään kirjoituksista.

Minusta näyttää siltä, aivan niinkuin nimimerkki 'to..' alempana toteaa, että monet meistä uskovista kuvittelevat olevansa kritiikin yläpuolella. Emme ole.

Eihän Pe.ku ole vaatinut keneltäkään hengen hedelmää. Hän vain toteaa, mitä Raamatussa on niistä mainittu. Tähän tekisi mieli sanoa itse viljelemilläsi sanoilla, että kun Sana sattuu, se ei ole sanojan vika.

Jumala, joka vaikuttaa uskovassa tahtomisen ja tekemisen ja saa aikaan kasvun, tarkastaa kyllä oman viinipuunsa (Tosi viinipuu= Jeesus Kristus) oksat. Hän puhdistaa jokaisen Kristuksessa olevan oksan, että se kantaisi enemmän hedelmää.

Raamattu on Pyhä Kirja meille uskoville. Se ei merkitse, etteivätkö muut saisi keskustella sen teksteistä. Saa sitä siteerata, vaikka ei itse uskoisi sen sanomaan.

Minä epäilen, että tuo Raamatun jae "Mikä on jumalaton ottamaan minun sanani suuhunsa" tarkoittaa ihan muuta kuin kieltoa siteerata Raamattua.

Vapaiden keskustelupalstojen tarkoitus lienee antaa jokaiselle keskustelijalle yhdenvertainen mahdollisuus osallistua mihin tahansa keskusteluun. Siten mikä aihe tahansa kuuluu kenelle tahansa siinä määrin kuin asianomainen itse tahtoo ja säännöt sallivat. Miksi siis tukkia toisten suuta.

Jumalan lastenkin pitäisi oppia keskustelemaan asiallisesti ja toisia kunnioittaen. Se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän Isällemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

• hyvässä hengessä
        hyvässä hengessä kirjoitti:

Miksi suuttua kenenkään kirjoituksista.

Minusta näyttää siltä, aivan niinkuin nimimerkki 'to..' alempana toteaa, että monet meistä uskovista kuvittelevat olevansa kritiikin yläpuolella. Emme ole.

Eihän Pe.ku ole vaatinut keneltäkään hengen hedelmää. Hän vain toteaa, mitä Raamatussa on niistä mainittu. Tähän tekisi mieli sanoa itse viljelemilläsi sanoilla, että kun Sana sattuu, se ei ole sanojan vika.

Jumala, joka vaikuttaa uskovassa tahtomisen ja tekemisen ja saa aikaan kasvun, tarkastaa kyllä oman viinipuunsa (Tosi viinipuu= Jeesus Kristus) oksat. Hän puhdistaa jokaisen Kristuksessa olevan oksan, että se kantaisi enemmän hedelmää.

Raamattu on Pyhä Kirja meille uskoville. Se ei merkitse, etteivätkö muut saisi keskustella sen teksteistä. Saa sitä siteerata, vaikka ei itse uskoisi sen sanomaan.

Minä epäilen, että tuo Raamatun jae "Mikä on jumalaton ottamaan minun sanani suuhunsa" tarkoittaa ihan muuta kuin kieltoa siteerata Raamattua.

Vapaiden keskustelupalstojen tarkoitus lienee antaa jokaiselle keskustelijalle yhdenvertainen mahdollisuus osallistua mihin tahansa keskusteluun. Siten mikä aihe tahansa kuuluu kenelle tahansa siinä määrin kuin asianomainen itse tahtoo ja säännöt sallivat. Miksi siis tukkia toisten suuta.

Jumalan lastenkin pitäisi oppia keskustelemaan asiallisesti ja toisia kunnioittaen. Se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän Isällemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Mitä "tolittaminen, tolittaa" tarkoittaa? Minkä alueen murteeseen sana kuuluu?

• ja muillekin juutalaisille synti tarkoittaa sitä että tuomio tulee eläessä.

Myöhemmät kristityt ottivat sitten Jeesuksen omaksi syntipukikseen ja sitä se on teille vieläkin.

Tuo kopioimasi teksti on tuntemattoman kirjoittajan profetia eikä mitään Jeesuksen sanoja.

• on kuolema

joka tarkoittaa iankaikkista eroa Jumalasta eli kadotustuomiota. Tuon tuomion alta vapautuu, kun ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti pelastajakseen ja vapahtajakseen eli tulee Jeesukseen uskovaksi.

• ne viestit?

• Eroe

En tykkää leikkiä kissa ja hiiri leikkiä.

• Eroe

Se ei ole ainakaan palstalaisten vika. Täällä tuolle on kerrottu joka päivä moni kertoja tie taivaaseen, mutta kun vängätä tahtoo niin oma on asiansa!

• Muutama muu

Tääl vänkää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      281
      3317
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2367
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      251
      2140
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2029
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1694
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      342
      1322
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1098
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1050
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1026
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      973
    Aihe