Hei!
Ongelma olisi seuraavanlainen... Olen harrastanut juoksemista välillä enemmän ja toisinaan vähemmän noin neljän vuoden ajan. Alusta asti oli penikoiden kanssa ongelmia. Joka ikisen lenkin aikana alkaa molempien jalkojen sisäsääriä särkeä ja sama jatkuu lenkin jälkeen kotona. Kävelyssä kipua ei ole, juoksussa vain. Nyt muutama kk sitten vasen lonkkakin alkoi oireilemaan. Tuntuu siltä kuin lonkka "ei olisi kunnolla paikallaan" ja jos esimerkiksi lenkin aikana ottaa sivuttaisaskellusta niin vasen lonkka huutaa kunnolla kivusta. Urheilukaupassa vanhempi miesmyyjä analysoi jalkani ja totesi suuren ylipronaation. Nyt minulla on ollut jonkin aikaa kalliit ylipronaatiotuetut kengät, mutta eipä vaikuta parantavasti. Sama vika. Mikähän tähän auttaisi. Onko minulla eripitkät jalat tms... vai onko tässä mentävä ihan yksityiselle lääkärille näyttämään ja fysioterapiaan sitä kautta? Kiitokset avusta!
Penikat ja vasen lonkka...
4
500
Vastaukset
- kuntoon
Venyttely on tainnut unohtua, paljon venyttelyä. Venyttelya ennen lenkkiä ja lenkin jälkeen, väli päivinä huolellista venyttelyä. Maltillinen alkuveryttely, jotta lihakset toimivat optimaalisesti. Ei tarvitse kuin yksi lihas olla kireällä, niin kiputiloja tulee alaselkään tai lonkan seudulle.
- kaniiniini
Sehän siinä onkin kun tuo venyttelypuoli on kyllä hallussa. Venyttelen ennen ja jälkeen lenkin, jälkeen vielä perusteellisesti. Ei vain tunnu auttavan missään..
- minullakin
Penikka ongelmat alkoivat viime syksynä, kun kenkämyyjä suositteli ostamaan vahvasti ohjaavat kengät. Koko alku- ja keskitalvi taisteltiin ja kokeiltiin hierontaa, repimistä, käytiin lääkärissä, kokeiltiin tukipohjallisia jne. Viimein ostin neutraalit nastoitetut juoksukengät ja kas kummaa ongelmat ovat poissa (ainakin toistaiseksi). Kokeile aivan eri tyylistä kenkää, josko auttaisi. Tietenkin kengät maksavat, mutta pakko oli jotakin yrittää.
- kaniiniini
Tätä olen itsekkin pohtinut koska aikaisemmin ennen juoksuharrastuksen aloittamista pelailin paljon jalkapalloa ja nämä kengät olivat neutraalit. Niistä ajoista on kyllä jo aikaa mutta ei muistaakseni kyllä jaloissa ongelmia ollut. Ihan varteenotettava vaihtoehto kyllä. Jos jostain kaverilta vaikka vielä neutraalit kengät lainaan löytäisi niin ei tarvitsisi "turhaan" sijoittaa jälleen uusiin kenkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760