Halusin vain kertoa, että tämän jälkeen kaikki Tapani Kansan epäonnistumiset, munaukset ja Seiskan kanteen joutumiset tullaan käymään läpi tiheällä kammalla.
Pyörrän muuten aiemmat puheeni siitä, että Kansa olisi vain tylsien yksinhuoltajien musiikkia. Yksinhuoltajat ovat oikeastaan ihan jees. Eikä mulla ole sinällään mitään edes työttömiä vastaan, joita heitäkin lienen yleistänyt kansan perusfaneiksi. Elämä joskus potkii päähän, eikä se ole reilua. Vittuilu on aseeni, mutta en mä loppujen lopuksi halua YH:ille tai työttömille vittuilla.
Sen sijaan Kansan perus-fanit...loppunne on tullut. Siis tasolla esiintyminen palstalla. Vuoden päästä tämän palstan nimi ei enää ole Tapani Kansa vaan Petter X.
Olen palannut
9
732
Vastaukset
- OK.
Kylläpä on taas jutut...Suuruudenhulluusko teikäläistä vaivaa ?
- ystävyydellä akat.yh.
Hei Petter.
Olen lukenut juttujasi monella eri forumilla, kiitos mielipiteistäsi ja elävistä kommenteista!
Olen yksinhuoltaja, joka on onnistuneesti saanut lapsen jo aikuiseksi, omilla uhrauksilla ja kieltäymyksillä. Olen ollut myöskin työtön, nyt ei onneksi enää, vaan minulla on tavoiteltu työpaikka. Monenlaiset vaiheet elämässä on nähty ja koettu. Kun joku iso firma siirtää toimintansa ulkomaille ja 500 ihmistä jää kertaheitolla työttömäksi niin en lähtisi ensin osoittelemaan näitä työntekijöitä.
Ja jos toinen elatusvelvollinen kuolee, vammautuu, häipyy tai ei maksa osuuttaan elatuksesta ja hoida vanhemmuuttaan niin sekään ei ole toisen osapuolen tai lapsen syytä. Toisaalta ei ole tarvetta tyytyä vain siihen miestarjontaankaan, mitä on tarjolla ja ottaa ensimmäinen elatuskelpoinen idiootti - mahd. jopa Tapani Kansan fanikin, ja luopua vapaudestaan ja henkisesti rikkaasta elämästään vain sen takia, ettei halua yh:n statusta. Maku voi onneksi myös kehittyä sekä ihmissuhteissa että musiikissa.
En kuitenkaan vaikeuksistani huolimatta ole ikinä kuunnellut Tapani Kansaa, Kari Tapiota tms. jos kytket moisen musiikin em. sosiaalisiin ongelmiin. Maailmassa on niin paljon hyvääkin musiikkia, joka tyydyttää kauneudentarvetta. Siis ei ole ollut tarvetta tyytyä näiden moniongelmaisten tusinatähtien humppatarjontaan, vain sen takia, että on työtön tai yh. Ihmisellä voi olla hyvä musiikkimaku, herkkyyttä ja taiteellista silmää ja korvaa elämäntilanteesta huolimatta ja vaatimuksia musiikin ja visuaalisen taiteen - kuten myös ihmissuhteiden ja elämänlaadun suhteen. En koe olevani myöskään tylsä, koska seurassani viihdytään ihan vapaaehtoisesti. Eikä työttömyys tai yksihuoltajuus tee ihmisestä välttämättä tylsää. Rankka ponnistelu pitää vireänä, eikä tylsyys pääse iskemään.
Tylsäksi ihminen tulee helposti, kun hän heittäytyy passiiviseksi ja odottaa että muut tekevät kaiken ja ajattelevat itsen puolesta kaikki vaikeammat asiat - myös riskin ottamista ja epämukavaa asiantilaa vältetään viimeiseen asti. Näen muinaisia koulutovereitani ja lapsuudenystäviäni tuossa tylsyyden tilassa, ei olla tavoiteltu tai ponnisteltu minkään eteen vaan on menty siitä mistä aita on matalin. Siihen ollaan jämähdetty eikä muusta tahdota edes tietää. Pääsääntöisesti nämä ovat ihan parisuhteessa eläviä ja työssäkäyviä ihmisiä, tosin sekä parisuhteen ja työn taso ei ehkä meikäläistä tyydyttäisi, joten sitä on mielummin itsekin huonommaksi ihmiseksi rankkaama yh. Näissä jämähtäneissä elämänkohtaloissa on menty ensimmäisen suhteen kanssa naimisiin ja ollaan samassa jamassa kuin kaksikymppisenä ja ollaan vaivuttu henkiseen koomaan, jossa ainoan värähdyksen eeg-käyrässä saa enää aikaiseksi suomalainen iskelmämusiikki. Siis ei mitään kadehdittavaa kuolleessa tilassa. Mielestäni kapasiteetti ei sitten anna muuhun mahdollisuuksia, ja asiain tila tyydyttää, koska ei muustakaan tiedetä. Tapani Kansa on mielestäni tällaisille jämähtäneille sopivaa musiikkia, ja jo Tapsan fanitus kertoo jotain ihmisen henkisestä tasosta. Jotkut vaan haluavat tyytyä sekundaan, vaikka saatavilla olisi ykköslaatuakin.- ystävyydellä akat.yh
"joten sitä on mielummin itsekin huonommaksi ihmiseksi rankkaama yh." Pitää tietysti olla rankkama_SI_. Itse en koe siis, että kukaan ihminen on huonompi tai parempi ihminen pelkän siviilisäädyn tai huoltosuhteen perusteella. Eikä näin olleen myöskään välttämättä Tapsulin fani.
terv. akat.yh. - ZaiZai
Ensinnäkin Tapani Kansa on loistava laulaja.Aivan priimaluokkaa!
Toiseksi, ei ihmisen varallisuutta, elämäntilannetta, älykkyyttä tms. määrää se, että mistä laulajasta kukin pitää. Jos sinäkin joskus kävisit Tapanin keikoilla/konserteissa niin huomaisit sen,että siellä on hyvin erillaista ihmistä. On nuorempaa ja vanhempaa, rikkaapaa ja köyhempää, pariskuntia, perheitä, tai sinkkuja ja yksinäisiä.
Minun elämäni on kaikkea muuta, kuin tylsää ja paikallaan jämähtänyttä. Tuntuu ettei aina edes ehdi tehdä kaikkea mitä pitäisi, kun on niin paljon menoa ja puuhaa.
Onneksi aina välillä pääsee rentoutumaan ja nauttimaan Tapsan keikalle/konserttiin tuon upean artistin suomista musiikillisista elämyksistä.
Jokainen tietysti kokee niitä elämyksiä omaa mielimusiikkiaan ja suosikkiartistiaan kuunnelleessaan, joten turha on kenenkään elämää haukkua musiikimaun takia. - sanottu
ystävyydellä akat.yh kirjoitti:
"joten sitä on mielummin itsekin huonommaksi ihmiseksi rankkaama yh." Pitää tietysti olla rankkama_SI_. Itse en koe siis, että kukaan ihminen on huonompi tai parempi ihminen pelkän siviilisäädyn tai huoltosuhteen perusteella. Eikä näin olleen myöskään välttämättä Tapsulin fani.
terv. akat.yh.mutta eihän asiat nyt noin yksinkertaisia ole?
- Petter X
Röyhkeä provoilu on ollut hauska harrastus, mutta sinä olet juuri vetänyt koko hommalta maton alta. Kirjoitat aidosti, rehellisesti ja taidolla mitä näillä forumeilla ei todellakaan ole nähty. Ehkäpä - oman tylsistymisen lisäksi - tuollaisen kynän kuin sinulla on puuttuminen palstalta (tai ihan miltään tahansa palstalta tällä saitilla) on johtanut siihen, että ajan vietteeksi reaktiota on tullut haettua mahdollisimman rankin keinoin.
Sinä jos joku osaat asiasi. Yhdistät vakavat teemat hauskoihin sävyihin - paremmin kuin minä osaisin.
"Jotkut vaan haluavat tyytyä sekundaan, vaikka saatavilla olisi ykköslaatuakin. "
En tiedä sinusta muuta kuin kirjoittajana, mutta olet juuri vienyt ykköspaikan. Onnittelen. Parempi on vienyt minusta voiton. Petter X kiittää ja kuittaa, ja kirjoittaa ensi kerralla jotain aivan muuta kuin ennen. Tällä kertaa rehellisesti, aidosti, totta puhuen, ei vain reaktiota hakien. Vain yksi voi olla kukkulan kuningas, ja noin taitavan rinnalla minä olisin korkeintaan kukkulan talonmies. - Petter X
Petter X kirjoitti:
Röyhkeä provoilu on ollut hauska harrastus, mutta sinä olet juuri vetänyt koko hommalta maton alta. Kirjoitat aidosti, rehellisesti ja taidolla mitä näillä forumeilla ei todellakaan ole nähty. Ehkäpä - oman tylsistymisen lisäksi - tuollaisen kynän kuin sinulla on puuttuminen palstalta (tai ihan miltään tahansa palstalta tällä saitilla) on johtanut siihen, että ajan vietteeksi reaktiota on tullut haettua mahdollisimman rankin keinoin.
Sinä jos joku osaat asiasi. Yhdistät vakavat teemat hauskoihin sävyihin - paremmin kuin minä osaisin.
"Jotkut vaan haluavat tyytyä sekundaan, vaikka saatavilla olisi ykköslaatuakin. "
En tiedä sinusta muuta kuin kirjoittajana, mutta olet juuri vienyt ykköspaikan. Onnittelen. Parempi on vienyt minusta voiton. Petter X kiittää ja kuittaa, ja kirjoittaa ensi kerralla jotain aivan muuta kuin ennen. Tällä kertaa rehellisesti, aidosti, totta puhuen, ei vain reaktiota hakien. Vain yksi voi olla kukkulan kuningas, ja noin taitavan rinnalla minä olisin korkeintaan kukkulan talonmies.Se että olet pienen lapsen äiti nostaa pinnoja entisestään. Kirjoitat hauskasti ja fiksusti - tavalla jota kadehdin. Ja se että olet lapsen äiti (aivan sama, olit sitten yksin- tai kaksinhuoltaja), sinulla on elämässäsi jotain erityistä. Minun on oikeastaan vaikea lisätä enää mitään. Olet niitä naisia joka vie miestä halutessaan kuin litran mittaa - ja minä niitä miehiä joka ei oikeastaan vähempään tyydy, siihen että viedään eikä itse vie. Nostan hattuani (tai nostaisin jos sellainen olisi), sekä päätän tämän tietyn episodin elämässä.
- tämä petter x
Miten jaksaa kiinnostaa väitellä näistä. Se nyt on ihan sama mitä joku tapanikansa munailee. Jospa siirryttäis nyt joillekin järkevimmille palstoille naljailemaan kun se sulta onnistuu muuten niin taitavasti, siitä pointsit.
Mikähän sun kelkkas on kääntänyt, kun tolleen on ääni kellossa muuttunut? Suuret luulot sulla ittestäs ainakin on.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 313040
- 951626
- 1271474
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa381316- 901247
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261109- 541018
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil230958Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125950