Pizzaa

Karpille..

Vihdoinkin oikean oloista pizzaa minimi hiilihydraateilla... Pohjaksi kaupan tortilla (ohut lätty) punnitsin ja painaa n.26g (ei voi olla paljoa hiilareita)päälle pyrettä kinkkua oreganoa sipulia katkoja juustoa ym... Lopuksi mikroon pariksi minuutiksi... Aivan mahtavan makuista punkun kaa:D

5

2966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hourula

      Mikset saman tie tee uunissa? tulisi varmaan parempaa. Paljos noissa tortilloissa on hiilareita per 100g?

    • tanaka

      varmaan ihan hyvää,mutta korvaapa se tortilla joko ruispohjaisella rieskalla tai reilulla rukisella, kuitupitoisella leivällä.

      • Minimointiin..

        Nooh,tuota kokeilin vaan saada mahdollisimman aidon makuista pizzaa minimi hiilareilla ja tortilla pohjalla se mielestäni onnistuu parhaiten. Niitäkin löytyy täysjyvästä tehtyjä. Leivät ovat painavampia ja siten sisältävät hiilareita myös enemmän. Tuossa lätyssä on hiukan yli puolet painostaan hiilareita jotain 14g kappale. Tuota ei varsinaisesti paisteta kypsäksi vaan tuote on kypsää jo pakkauksessa joten lämmitys onnistuu mikrossa ekoloogisemmin virrankulutuksen suhteen eikä maussa ole eroa tavan uuniin verrattuna. Pohjia voi myös hieman kuivattaa pitämällä pakkausta avattuna pari tuntia ennen käyttöä, niin täyte voi olla kosteampaa ja pohja imee sitä tehokkaammin ja lopputulos on mehevämpi. Yksi runsastäytteinen pizza syöjää kohden riittää hyvin ja lisäkkeenä voi tarjoilla pizzerioista tuttua salaattia, niin makunautinto on huipussaan. Punkkua unohtamatta;D


      • Miraclee
        Minimointiin.. kirjoitti:

        Nooh,tuota kokeilin vaan saada mahdollisimman aidon makuista pizzaa minimi hiilareilla ja tortilla pohjalla se mielestäni onnistuu parhaiten. Niitäkin löytyy täysjyvästä tehtyjä. Leivät ovat painavampia ja siten sisältävät hiilareita myös enemmän. Tuossa lätyssä on hiukan yli puolet painostaan hiilareita jotain 14g kappale. Tuota ei varsinaisesti paisteta kypsäksi vaan tuote on kypsää jo pakkauksessa joten lämmitys onnistuu mikrossa ekoloogisemmin virrankulutuksen suhteen eikä maussa ole eroa tavan uuniin verrattuna. Pohjia voi myös hieman kuivattaa pitämällä pakkausta avattuna pari tuntia ennen käyttöä, niin täyte voi olla kosteampaa ja pohja imee sitä tehokkaammin ja lopputulos on mehevämpi. Yksi runsastäytteinen pizza syöjää kohden riittää hyvin ja lisäkkeenä voi tarjoilla pizzerioista tuttua salaattia, niin makunautinto on huipussaan. Punkkua unohtamatta;D

        Tosi hyvä idea! Itse oon vaan tehny pizzaa ILMAN minkäänlaista pohjaa, sekin toimii kun juusto sitoo koko lätyn (tosin haarukka ja veitsi-linjalla suuhun), mutta seuraavalla kerralla laitankin pohjalle tortillaläpyskän :P ja sitä viiniä oheen ;)


    • Tri Rilli

      Toinen konsti on tehdä munakaspizza, paistellaan ensin täytteet pannulla ja siihen lisätään sekoitetut kananmuna lisätty vesi (1 rkl vettä/kananmuna), laitetaan päälle tomaatti siivut pizzamauste ja lopuksi mozzarellajuustoa, virta pois levystä tässä vaiheessa ja pannuun kansi päälle, odotetaan 20 minuuttia ja sitten vain kimppuun, maistuu ihan oikealle pizzalle, eikä ole paljoa hiilareita. Sitä ei siis paisteta sen enempää, vaan heti kun kananmunat on kaadettu pannulle, virta pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe