Lohkeavia jogurtteja?

Jugujugu

Tietääkö kukaan onko markkinoilla muita lohkeavia jogurtteja kuin bulgarianjogurtti? Mielellään saisi olla rasvatontakin. Vaadinko liikaa???

10

1824

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta huomattavasti

      Parempia ovat ruotsalaisen Lindhalsin meijerin turkkilainen ja kreikkalainen jogurtti. Uutuutena nyt myös heidän valmistamansa turkkilainen luomujogurtti, joka on todella hyvää. Huono puoli noissa mainituissa on 10 prosentin rasvapitoisuus. Etuna taas halpa hinta, verrattuna bulgarian jogurttiin.

      Kokeile luomujogurtista valmistettua turkkilaista janojuomaa "Ayrania". Sekoita 1 dl. luomujogurttia 3 dl. kylmää vettä, lisää hyppysellinen suolaa ja sekoita vaikkapa bamiksilla tai vispilällä vaahtoavaksi ja lisää juomaan jäitä ja nauti. Kesähelteellä erinomainen, toimii myös ruokajuomana.

    • Maustaisin itse

      Minäkin kaipaisin Bulgarialle vaihtoehtoa, lähinnä hinnan vuoksi. Rasvaa saisi olla 2-3 prosenttia, pakkauskoko kilo/litra, mutta ehdottomasti sokeriton eikä muitakaan makeutusaineita. Äsken näin kaupassa jonkun isomman pönikän vaniljalla maustettua, mutta kuten tavallista se oli valtavan sokerista.

      • Noita ruotsalaisia?

        Tarjolla on puolen litran ja litran sankoja, hinta reilusti alle 4 euroa litra. Maustamattomia, erittäin täyteläisiä. Jos verrataan bulgarian jogurttiin, erona on se, että heraa ei juurikaan ole. Tehdessäsi esimerkiksi zazikia ei tarvitse valuttaa ennakkoon. Miten mahtaa bulgarian jogurtin rasvapitoisuus lisääntyä prosenteissa, kun siitä valutetaan hera pois?


      • jugujugu
        Noita ruotsalaisia? kirjoitti:

        Tarjolla on puolen litran ja litran sankoja, hinta reilusti alle 4 euroa litra. Maustamattomia, erittäin täyteläisiä. Jos verrataan bulgarian jogurttiin, erona on se, että heraa ei juurikaan ole. Tehdessäsi esimerkiksi zazikia ei tarvitse valuttaa ennakkoon. Miten mahtaa bulgarian jogurtin rasvapitoisuus lisääntyä prosenteissa, kun siitä valutetaan hera pois?

        Kiitokset vastauksista! Ruotsalaiset on tuttuja ja todella hyviä ja sopivat myös ruuanlaittoon, mutta kun se rasvaprosentti on aikamoinen... Kaipaisin lohkeavaa ja vähärasvaista ja kuten sanottua, maustamatonta - niiden maku on niin paljon parempi kuin valuvien piimämäisten sokeripommien. Harmi ettei markkinoilla ole muita kuin "bulgaria" ja "ruotsi"!


      • Maustaisin itse
        Noita ruotsalaisia? kirjoitti:

        Tarjolla on puolen litran ja litran sankoja, hinta reilusti alle 4 euroa litra. Maustamattomia, erittäin täyteläisiä. Jos verrataan bulgarian jogurttiin, erona on se, että heraa ei juurikaan ole. Tehdessäsi esimerkiksi zazikia ei tarvitse valuttaa ennakkoon. Miten mahtaa bulgarian jogurtin rasvapitoisuus lisääntyä prosenteissa, kun siitä valutetaan hera pois?

        Etsin jugurttia ihan syötäväksi, en valutettavaksi =)

        Siksi tuo 10-prosenttinen on vähän tuhtia tavaraa joka-aamuiseen käyttöön. Totalkin on tuttua, tosi hyvän makuista kyllä.


      • hoikkavyötärö
        Maustaisin itse kirjoitti:

        Etsin jugurttia ihan syötäväksi, en valutettavaksi =)

        Siksi tuo 10-prosenttinen on vähän tuhtia tavaraa joka-aamuiseen käyttöön. Totalkin on tuttua, tosi hyvän makuista kyllä.

        siis luuletteko että lihotte jos syötte 10% rasvasta jogurttia joka aamu? sitten mun pitäisi olla jo 20000 kiloinen sotanorsu.


        Meillä kotiin ei saa tuoda yhtäkää kevyt tuotetta!! koitakaa ymmärtää sitä että jos syötte normaalia rasvasta ruokaa elimistökin pysyy vahvana.

        Mut tääl suomes taitaa olla niin että syödää rasvatonta sitten mässäillään karkeeja ja kaljaa ja ihmetellään miksi lihotaan. Ehkä jos pistätte sitä rasvaa ruokaan niin pysytte kylläisenä ettekä liho.


    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      TOTAL ( aito kreikkalainen jogurtti)
      saatavana: maustamaton täysrasvainen (HERKKUA makeahko ja kiinteä, samettisen pehmeä), kevyt maustamaton, kirsikka, hunaja

      täysrasvaisessa on 10 % rasvaa ja se on todellakin HYVÄÄ!!

      saatavana ainaskin hki keskusta Stokkalla (OMA hylly maitotiskin päädyssä)

    • heidi69

      säilytä jugurttia esimerkiksi vihannes osastolla tai pidä sitä pöydällä, pimeässä paikassa noin 3-5 tuntia ja jäähdytä se sitten jääkaapissa.
      Ja jos epäilet että pilaantuu..syö jugurtti vasta viikko- kk parasta ennen päiväyksen jälkeen.

      Minä en ole kuollut enkä sairastunut vaikka syönkin hapantuotteet viikkoja päiväyksen jälkeen, pidän vain siitä kun ne ovat juuri "lohkeavassa kunnossa"

    • Paula-88

      Muuten nuo Lindahlsin turkkilaiset jogurtit on valmistettu Itävallassa, mut siitä huolimatta ainakin se Luomu sopii mulle aika hyvin vaikka laktoosi-intolerantikko olenkin. Ilmeisesti se maito käsitellään jotenkin eri tavoin kuin täällä Suomen meijereissä. Ja tykkään sen mausta enemmän kuin muista kotimaisista maustamattomista jogurteista.

    • Astiantuntija

      Lindahlsin Turkkilainen jogurtti jota saa myös luomuna, sekä Pirkan Turkkilainen jogurtit, joka on suomalaisen Juustoportin valmistamaa.

      Lopettakaa juntit tuo rasvojen kammoksuminen, tuo on niin 70-lukua ja vielä perustuu virheelliseen tietoon -_-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe