Mikä tekee ihmisestä epäluuloisen? Miksi ihmisten teot ja puheet ovat aina syyllistämiseen pyrkiviä syyttömyyden kustannuksella? Miten voit voittaa epäluuloisen ihmisen luottamuksen itsellesi?
Jep, kyllä mä jo etukäteen tiedän, että 99%:a tähän alotukseen vastaavista väittää pitävänsä syyttömänä kunnes toisin todistetaan, mutta vähintään puolet tai 90%:a puhuu siinä paskaa sekä itselleen, että muille.
(nyt noihin kysymyksiin ei tietty vastaa kukaan)
syyllinen kunnes toisin todistetaan?
13
730
Vastaukset 13
alkaa siitä kun lupauksia petetään, aletaan ymmärtää ihmisen itsekkyyttä. Toivo paremmasta ja ljuottamuksesta katoaa. sanotaan että ihmisen silmät avautuvat.
Epäluulon voi voittaa todistamalla sen vääräksi. Pitämällä lupauksensa uhraamalla itsensä toisten vuoksi. Jättämällä oman minä taustalle ja nostamalla toisen etusijalle.epäluuloisen ihmisen luottamuksen voittaa puolelleen realismilla ja loogisuudella. Ei tarvi omaa minää uhrata, eikä saakaan uhrata, ssilloinhan se epäuuloisuus vain kasvaa.
- persona-non-grata
sekä tervettä, että epätervettä, joka taas kuuluu yhtenä osana persoonallisuushäiriöihin.
Se riippuu siitä kehen luottaa, kaikkiinhan ei edes kannata luottaa. Aika huolestuttavaa olisi, jos kaikkiin heti luottaisi, koska sekin pitää aina ensin ansaita.
Kai se muutos pitää ensin lähteä jokaisesta itsestään. Pitää ensin oppia luottamaan toiseen.Luottamusta ei tarvi erikseen ansaita. Sen voi kyllä menettää. Jos ei luota, niin miten luottamukselle voi silloin antaa mahdollisuuden toteutua? Ja kuka sitä edes jaksaa lähtee ansaitsemaan tuollaisessa tilanteessa? Ei monikaan.
- persona-non-grata
relaxed_eyes kirjoitti:
Luottamusta ei tarvi erikseen ansaita. Sen voi kyllä menettää. Jos ei luota, niin miten luottamukselle voi silloin antaa mahdollisuuden toteutua? Ja kuka sitä edes jaksaa lähtee ansaitsemaan tuollaisessa tilanteessa? Ei monikaan.
"Miksi ihmisten teot ja puheet ovat aina syyllistämiseen pyrkiviä syyttömyyden kustannuksella?"
Sun pitäisi osata selittää tuo paremmin. Vastauksesikin vaikutti minusta sekavalta. Luottamuksen edellyttäminen tarkoittaa aina sitä, jotta olet myös itse luottamuksen arvoinen ... muuten ei voi luottaa, se on fakta. persona-non-grata kirjoitti:
"Miksi ihmisten teot ja puheet ovat aina syyllistämiseen pyrkiviä syyttömyyden kustannuksella?"
Sun pitäisi osata selittää tuo paremmin. Vastauksesikin vaikutti minusta sekavalta. Luottamuksen edellyttäminen tarkoittaa aina sitä, jotta olet myös itse luottamuksen arvoinen ... muuten ei voi luottaa, se on fakta.oli huonosti sanottu, jotta sanotaan vain, että monesti ihmiset uskovat ennemmin huonon kuin hyvän.
Näihin kellonaikoihin saakin jo tulla sekavaa tekstiä. Se on sen merkki, että nukkumaan siitä. Hyvät yöt. :)
- gek-ko
olen epäluuloinen mulkvisti, joka olettaa lähtökohtaisesti, että muut ovat kusipäitä.
Kunnes toisin todistetaan. Ehkä en kulje täällä suupielet korvissa, mutta toisaalta mä pystyn suojelemaan itteeni paremmin. - rusalkaa
Tämä on yhden saarnaajan keskeisiä opetuksia...että maailma pelastuu. *Heittäköön se ekan kiven, joka ei ite ole tehnyt koskaan mitään väärin*
Te ette tajua mitään eikä kukaan opi koskaan mitään. Kaikki vaan kyylää toisiaan eikä kukaan koskaan missään rakasta ketään...oikeesti.
Kaikki menee vaan pahempaan suuntaan. - liina
Epävarmuus itsestä tekee ihmisen epäluuloiseksi. Itse olen suhteellisen avoin ja jalat maassa.. muiden ihmisten mielipiteet vaikuttavat toki mutta en anna niiden heiluttaa perustuksia. Epäluuloisen ihmisen saa puolelleen puhumalla hänelle paljon ja antamalla tilaa sanoa omat ajatuksensa niitä teilaamatta.
niin yksinkertaista... Kokemus tekee epäluuloisen.
Mitä enemmän potkitaan päähän, sitä varautuneempi (epäluuloisempi) on häntä lähestyvää henkilöä kohtaan, tai henkilöä jonka joutuu kohtaamaan.
Toinen mikä tekee epäluuloiseksi on, esim. hyvän "ystävän" vakuuttelut, ettei kannata tavata jotakuta henkilöä, koska ky. henkilö on täysi roisto jne. (ihan henkilökohtainen kokemus).
Miten voin voittaa epäluuloisen ihmisen luottamaan itseeni?
Olemalla reilu ja suorapuheinen.- k32v
Kyllähän se noin menee pahimmassa tapauksessa, kun ihmiset enimmäkseen nykyään muistetaan mokista, eikä hyvistä asioista tai onnistumisista. Suhde menee parhaimmillaan jotenkin siten, että jos mokaa, pitää ainakin kahdesti onnistua todella loistavasti, että puntit on tasan.
Mutta jos julkisuutta hakee, niin molemmat käyvät, huonoa julkisuutta on ehkä jopa helpompi saada, jos sen ryöpytyksen vaan kestää ja saa sen klaarattua omaksi voitoksi.
Mikä tekee ihmisestä epäluuloisen? Paskapuhe ja luottamuksen puute itseensä ja muihin. Myös paljo puhuminen on hallaa, teot merkitsevät enemmän.
Miksi ihmisen teot ja puheet ovat aina syyllistämiseen pyrkiviä syyttömyyden kustannuksella? No, jos syyllisyydet ja huomion voi edes hetkeksi kiinnittää johonkin toiseen, niin saa itse olla hetken rauhassa...
Miten voit voittaa epäluuloisen ihmisen luottamuksen itsellesi? Olemalla sen luottamuksen arvoinen ja osoittaa omaa luottamusta sille toiselle. Pitää tietää mikä on toiselle tärkeää ja täyttää ne ehdot, siitä kai se alkaa se luottamuksen kartuttaminen. Aikaa se vie, mitään ei tapahdu yhdessä yössä.
Joskus oli tällainen ajatus omasta minästä, että mitä enemmän pidät itseäsi piilossa, sitä enemmän toiset joutuvat arvaamaan ja sitä varmemmin on kaikenlaisten huhujen kohteena. Mutta kun avaa sitä omaa piiloaan, toiset alkavat tuntea paremmin ja luottavat enemmän, koska jo siinä tulee antaneeksi sitä luottamusta toisille. Minusta tuo ajatelma kuvasi aika hyvin sitä mitä tässä kysyttiin. - rapiskarpalo
kun osaa vastata miksi minä ärsytän juuri sinua? Löytää ratkaisun siihen miksi on epäluuloinen. Mulla on taito sivaltaa juuri niihin heikkoihin kohtiin vaikka en sitä tarkoituksella tee mutta ihminen joka on naiivi ja avoin takaa sen miksi löytyy sanoja ja tekoja joihin epäluuloiset ihmiset takertuvat. Miksi? Ehkäpä siksi että se on se luuranko jota piilottelee kaapissaan.
Miten voit voittaa epäluuloisen ihmisen luottamuksen itsellesi?
-ei sitä aina voi voittaakaan kuin ajan kanssa. Ensin on luotava turvalliset puitteet jotta epäluuloinen ihminen voi pudotella tiilejään muuristaan, sama eläinten/lasten suhteen.
(lopuksi naiivisuus/avoimuus ei kuitenkaan ole sama kuin tyhmyys vaikka niikin ajatellaan) - scale
ja sellaisten hullujen kanssa en halua olla missään tekemisissä.
Mustiksen luottamusta ei vaan voi millään voittaa. Niille ei mikään riitä.
Ja paskaa taikka ei, mä en vahdi kenenkään tekemisiä, koska ketään ei voi pakottaa pitämään toisesta. Sen voi kyllä ansaita ja se ei tapahdu kyyläämällä ja syyttelemällä.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 731137
- 691098
- 63886
- 94840
- 47726
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois241714- 71631
- 50618
- 23604
- 40580