Hei...
Tietääkö kukaan millä saisin mahdollimimman nopeasti lisää pituutta jalkoihin...? Korkokenkiä ei lasketa. :D Minun ongelma on se, että minun jalat on vartaloon nähden liian lyhyet. Olen valmis tekemään ihan mitä liikkeitä vain ja vaikka kuinka paljon, kunhan saisin tuloksia pian. Olen aika laiha ja peräkin on aika kapea mutta jalat on aivan liian lyhyet ja sen kyllä huomaa myös. :( Voisin myös pakaralihaksia harjoitella, koska kankussa on sellainen vähän niinkuin kuoppa. Vai miten sen saisi pyöreämmäksi? :) Jos joku tietäisi näistä enemmän, niin vastaa... :) Myös ruokavaliovinkkejä voi antaa ja sitten... pääasia on se, että saan pidemmät jalat tai vaikka jotenkin perselihaksia nostaa tai jotain, että jalat sillä tavalla olisivat pidemmät. ja jos joku tietää, niin voisiko kertoa, mihin nettisivulle voisi kirjoittaa näitä kysymyksiä, jotta saisi ammattilaiselta vastauksen.
Ongelmana lyhyet jalat
11
4149
Vastaukset
- spartacus
Ilmeisesti olet naispuolinen. Mikäli olet vielä teini-iässä niin pituuskasvusi jatkuu ehkä vielä jonkin aikaa mutta älä toivo liikoja. Jos taas olet täysi-ikäinen niin valitettavasti sinun on tyydyttävä niihin sentteihin mitä tähän mennessä on kertynyt. Mitkään harjoitukset eivät pidennä jalkojen luita. Voit tosin saada jalkasi NÄYTTÄMÄÄN pidemmiltä muilla keinoilla.
- Se sama
Niin olen siis 16... Mitkä olisivat ne muut tavat? Pakaralihaksienko treenaaminenko? Miten niitä pitäisi treenata?
- vitalis mitä
Se sama kirjoitti:
Niin olen siis 16... Mitkä olisivat ne muut tavat? Pakaralihaksienko treenaaminenko? Miten niitä pitäisi treenata?
juttuja ! Mene Kiinaan siellä katkaisevat jalat ja venyttävät lisää pituutta !!
- hätää
Heips!
täällä toinen hobittijalkainen. =) Eipä jaloille muulla tavalla pituutta saa, kun hämäämällä vaatteilla. =) Mutta älä niitä liikoja murehdi! Kyllä sitä lyhyillälkin säärillä katseita kerää.=) - ja halpa.
Mulla on aina ollut lyhyet jalat, mutta se syy on siinä, kun persaus on niin alhaalla.
Mutta hyvin on pelittänyt, en ole ottanut ongelmia, älä sinäkään, on paljon helpompaa..
Se, että lyhyyttä on, niin tikkaat auttaa hirveesti asiaan sekä huumori.
m- M25*
Kasvat vielä. Älä vaan polta tupakkaa, koska se vaikuttaa pituuskasvuun! Sen sijaan juo reilusti maitoa, se vaikuttaa positiivisesti pituuskasvuun! Muuten urheile/liiku monipuolisesti, niin pysyt hyvässä kunnossa. Suurin osa miehistä pitää lyhyemmistä pikkuisista naisista. ;) Jotenka ei hätää! Tuossa iässä ei kannata miettiä niin kauheasti mitään ulkonäöllisiä seikkoja, koska ne eivät ole lopullisia, niillä saa vaan turhaa stressiä ja mielipahaa. Sopivasti kuntosalitreeniä koko kroppa monipuolisesti, juoksua, uintia, fillarointia yms.. Persukseen saa lihasta salilla jalkakyykkyä, askelkyykkyä, maastavetoja tekemällä. Bodypump voisi myös olla mukava sun ikäiselle.
- ...
M25* kirjoitti:
Kasvat vielä. Älä vaan polta tupakkaa, koska se vaikuttaa pituuskasvuun! Sen sijaan juo reilusti maitoa, se vaikuttaa positiivisesti pituuskasvuun! Muuten urheile/liiku monipuolisesti, niin pysyt hyvässä kunnossa. Suurin osa miehistä pitää lyhyemmistä pikkuisista naisista. ;) Jotenka ei hätää! Tuossa iässä ei kannata miettiä niin kauheasti mitään ulkonäöllisiä seikkoja, koska ne eivät ole lopullisia, niillä saa vaan turhaa stressiä ja mielipahaa. Sopivasti kuntosalitreeniä koko kroppa monipuolisesti, juoksua, uintia, fillarointia yms.. Persukseen saa lihasta salilla jalkakyykkyä, askelkyykkyä, maastavetoja tekemällä. Bodypump voisi myös olla mukava sun ikäiselle.
Eipä sitä naisissa tule ensimmäisenä jalkojen pituutta katsottua. Ja itseasiassa en edes ole kiinnittänyt huomiota onko avovaimoni (yli 4 vuoden ajan) jalat minkä mittaiset suhteessa kroppaan. Se on täysin irrelevanttia minusta.
- Äläpäs lupaa liikoja
M25* kirjoitti:
Itse asiassa naisilla pituuskasvu loppuu yleensä jo tuossa 16 ikävuoden paikkeilla.
Riippuu tietysti koska murrosikä on alkanut. Jos alkoi kovin myöhään, niin
voi vielä kasvaa. Ihan vaan huomautin, ettei kukaan odota kasvavansa kauheasti
tuon iän jälkeen.
Juu juu, tiedetään: on aina poikkeuksia ja joku on varmasti kasvanut vielä
paljonkin pituutta 16 ikävuoden jälkeen. Nyt puhun kuitenkin keskimääräisestä
iästä, jolloin pituuskasvu naisilla loppuu. Pituuskasvu tytöillä
jatkuu noin kaksi vuotta siitä, kun kuukautiset ovat alkaneet.
Miehillä pituuskasvu kestää naisia pidempään.
On sellaisia uskomuksia, että pituuskavun aikana ei kannattaisi treenata kovin
rankasti (isoilla painoilla) selkää ja jalkoja, koska se voi saada
kasvulevyt sulkeutumaan. En kuitenkaan tiedä onko kyseessä vain myytti vai fakta.
Tietysti kannattaa muistaa, että kasvu vaatii energiaa. Jos siis haluaa kasvaa,
niin ei todellakaan kannata olla kovilla laihdutuskuureilla pitkään, laihduttaa itseään anorektisen laihaksi,
tai syödä kuin lintu. - Se sama (joka aloitti kesku...
M25* kirjoitti:
En kasva enää, mutta voin joo silti kyllä juoda maitoa. Niin ei mua haittaa lyhyys vaan se että jalat tuntuu olevan liian lyhyet vartaloon verrattuna. Eli siis jos teen noita jalkakyykkyjä ja askelkyykkyjä, niin sittenkö tapahtuu mitä? Tuleeko peppu isoksi vai nouseeko se ylemmäs? Kuinka paljon niitä pitäisi tehdä, että tuloksia tulee pian? Jaksamisesta ei ole kysymys... Jaksan mitä vain. :D Mä kuulin jostain, että saan pituutta itseeni jos teen leauanvatoja... Pitääkö paikkansa? En halua selkää/mahaa pidemmäksi vaan vain jalkoja. Ainoastaan.
- jalat ovat?
Se sama (joka aloitti kesku... kirjoitti:
En kasva enää, mutta voin joo silti kyllä juoda maitoa. Niin ei mua haittaa lyhyys vaan se että jalat tuntuu olevan liian lyhyet vartaloon verrattuna. Eli siis jos teen noita jalkakyykkyjä ja askelkyykkyjä, niin sittenkö tapahtuu mitä? Tuleeko peppu isoksi vai nouseeko se ylemmäs? Kuinka paljon niitä pitäisi tehdä, että tuloksia tulee pian? Jaksamisesta ei ole kysymys... Jaksan mitä vain. :D Mä kuulin jostain, että saan pituutta itseeni jos teen leauanvatoja... Pitääkö paikkansa? En halua selkää/mahaa pidemmäksi vaan vain jalkoja. Ainoastaan.
Ihan konkreettisesti , voisitko laittaa tähän mitan mitattuna reiden sisäsyrjästä nivusesta lattiaan asti. Olen itsekin erittäin lyhytjalkainen ja haluaisin vähän perspektiiviä, mikä on lyhytjalkainen.
- Se sama (joka aloitti kesku...
jalat ovat? kirjoitti:
Ihan konkreettisesti , voisitko laittaa tähän mitan mitattuna reiden sisäsyrjästä nivusesta lattiaan asti. Olen itsekin erittäin lyhytjalkainen ja haluaisin vähän perspektiiviä, mikä on lyhytjalkainen.
Jos nyt mittasin oikein, niin noin 80cm. Siis jalkojen sisäosa... Mittaan myöhemmin varmaan uudestaan, kunhan löydän mittanauhan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789