Voiko määräaikaisen työsopimuksen omaava työntekijä irtisanoutua jos yrityksessä on YT-neuvottelut käynnissä? mahdollisen lomautuksen aikanahan voi.
määräaikaisen irtisanoutuminen YT-aikana
3
1216
Vastaukset
- vapaaehtoisesti
Määräaikainen työsopimus päättyy määräajan päättyessä. Irtisanomisaikaa ei ole, ellei sitä ole työsopimuksessa sovittu tai työehtosopimuksessa. Pois pääsee, mutta seurauksia tuppaa tulemaan. Jos muuten saisi lomarahat työsuhteen päättyessä, niin ne menettää ja lisäksi voi joutua korvaamaan työnantajalle aiheuttamansa lisäkulut tms. Itse irtisanomalla itsesi rupeat saamaan työttömyyspäivärahoja vasta 3 kk kuluttua..
- Sjaak
Kiitoksia vastauksesta. Kyseessä olisi uusi vakituinen työpaikka siksi vaihto joten karenssia tms en ole hankkimassa. Nuo aiemmassa viestissä kerrotut faktat hallussa kunhan ajattelin että onko YT-neuvottelujen kautta jotain takaporttia pois ilman työnantajan suostumusta kuten esim määräaikaisen lomautuksessa.
- ....
Sjaak kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta. Kyseessä olisi uusi vakituinen työpaikka siksi vaihto joten karenssia tms en ole hankkimassa. Nuo aiemmassa viestissä kerrotut faktat hallussa kunhan ajattelin että onko YT-neuvottelujen kautta jotain takaporttia pois ilman työnantajan suostumusta kuten esim määräaikaisen lomautuksessa.
Jos lomautuksen päättymiseen on yli 7 päivää aikaa, voi työsopimuksen irtisanoa lomautuksen aikana ilman irtisanomisaikaa, vaikka olisi määräaikaisessa työsuhteessa. YT-tilanteissa on myös mahdollista päästä irti työpaikasta viemällä pyyntö esimiehelle ja sitä kautta tehdä erillinen sopimus irtisanoutumisesta.
Jos työsopimuksessasi ei ole mainintaa irtisanomisajoista, tuossa ovat hyvin pitkälti käytössäsi olevat lailliset menetelmät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760