JOHDANTO
Luemme johdannoksi jakeet:
1.Johanneksen kirje 2:
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
MITÄ SE MEILLE KERTOO?
Me elämme J-lan kiroamassa ja ihmisten syntien vuoksi turmeltuneessa maailmassa. Hengellisesti uudestisyntymättömien eli pelkästään sielullisten ihmisten aistit ovat orjuutetut noudattamaan heidän lihanruumiissaan vellovia himoja, silmiensä pyyntöjä ja tavoittelemaan kaikkea sitä, mitä tässä maailmassa hallitseva pimeyden henkivalta pitää tärkeänä ja tavoittelemisen arvoisena. Sellaista ovat ökyrikkaiden loistoautot, luxushuvilat, unelmalomat etelän aurinkorannoilla ja arvostetuin ykköspaikka yhteiskunnan eri tasoilla...
Tässä maailmassa pidetään tärkeinä 18...35-vuotiaita mannekiinin mitat täyttäviä ulkonaisesti kauniita, menestyviä, rikkaita ja hyvin koulutettuja naisia ja joskus meitä miehiäkin ;o) Toisen ryhmän muodostavat pitemmässä ikähaitarissa öykkäröivät kestojulkkikset, jotka ovat erikoistuneet alapääkulttuuriin ja laukovat rohkeasti hävyttömiä typeryyksiä vähän joka käänteessä.
Voit kysellä, että miten niin?
Seurailepa hetkisen joukkomediaa ja vedät siitä samat johtopäätökset!
Tahdotko kadota tämän maailman turhuuksien mukana oman likasi lailla, kun lähtöhetkesi koittaa?
PAREMPI VAIHTOEHTO!
Etsi rakas ystäväni tänä kalliina etsikkoaikanasi yhteyttä elävään J-laan hartaammin kuin vastavihitty aviovaimo kadottamaansa timanttisormusta! Älä haaskaa etsikkoaikaasi tutustumalla kaiken maailman pakanauskontoihin, joita erityisesti idästä tuotetaan tänne, sillä tiedäthän heidän eksyneen ikuisesti elävän J-lan sijasta luotujen olentojen palvomiseen.
Voit kysellä, että miten niin?
Siellähän palvotaan lehmiä, apinoita, rottia jne.
J-la on antanut meille oppaaksi iankaikkisen elämän tielle pääsemiseksi ja sillä vaeltamiseksi loistavan ja kansantajuisen Sanansa, joka on koottu maailman historian suosituimpaan kirjakokoelmaan nimeltä Raamattu. Raamatunkäännöksellä on suuri merkitys, joten hylkää epätarkasti käännetty vuoden 1992 suomennos kokonaan ja lue vuoden 1933/1938 käännöstä, jonka löydät kätevästi linkistä: http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/UT.html
Ennekuin aloitat Raamatun lukemisen, rukoile nöyrää ja vastaanottavaista sydäntä ja että J-la suuressa armossaan osoittaa sulle pelastukseen johtavan kaidan elämäntien ja opastaa sinut ahtaan portin kautta kulkemaan sitä pitkin. Vapahtajamme – hebrealaisilta alkuperäisnimiltään: Adonai Yeshua Hamashiach - on itse tuo ahdas portti ja kaita tie. Vain Häneen uskomalla löydät pelastuksen tien! Vain Häneen kokosydämisesti tutustumalla avautuu sulle ovi rakastavan Isä J-lan luo!
Aloita tuon mainitsemani Raamatunkäännöksen lukeminen jo tänään ja lue ensiksi koko Johanneksen evankeliumi (mieluiten 3 lukua päivässä), sitten Johanneksen kolme kirjettä ja jatka lukemalla koko Johanneksen Ilmestys. Kun olet viimeistään jo tuossa vaiheessa tullut – kuten termi kuuluu – Yeshuaan uskovaksi, niin lue seuraavaksi koko Uusi Testamentti alusta alkaen loppuun asti. Avarra sitten Raamatuntuntemustasi lukemalla koko Raamattu alusta alkaen loppuun asti siten, että lue luku VT:sta ja luku UT:sta joka päivä. Tällöin tulet lukeneeksi UT:n noin kolme kertaa läpi luettuasi VT:n vain kerran läpi.
JOS TULEE KYSYMYKSIÄ...
Raamattua lukiessasi tulee sydämeesi useitakin kysymyksiä, joihin kaipaat vastauksen. Rukoile ensin niihin vastausta J-lalta. Joihinkin kysymyksistäsi voin myös minä vastata sen perusteella, mitä olen itse kyseisiä ongelmia tutkinut ja selvittänyt, sillä luenhan nyt jo 30.:ttä kertaa Raamattua läpi ja olen ollut uskossa reilut 38 vuotta. Varmaan eteesi nousee kysymyksiä, joihin joku minuakin paremmin Raamattunsa tunteva voi vastata ja myös sellaisia kysymyksiä, jotka selviävät sulle vasta taivaskotona.
Älä masennu siitä, ettet saa kaikkiin kysymyksiisi vastausta. Se johtuu osittain siitä, että et kykene ymmärtämään, vaikka saisitkin niihin oikean vastauksen. Me ihmiset olemme nimittäin niin paljossa ’aivopestyjä’ nykyistä maailmaa määräajaksi asetetun pimeyden henkivallan propagandan vaikutuksesta, että J-lalla on mittava työ opastaa meidät Sanansa ja Pyhän Henkensä avulla kaikkeen totuuteen Pojassaan Yeshuassa.
Löydät netistä useita hyviä linkkejä, joihin kirjoittamalla voit kysellä uskonasioihin liittyviä asioita. Varo kuitenkin harhaoppeja, joita on netissä tarjolla paljon enemmän kuin Raamattuun kaikessa pitäytyviä! Myös mulle voit meilata osoitteeseen: [email protected]
Kaikkea hyvää elämääsi ja iloa päivääsi tänään, Yeshuassa!
Näetkö maailman todelliset kasvot?
73
1038
Vastaukset
- huomaan sen
laitat hämäyksen vuoksi linkin evl-raamattuun, vaikka itse edustat ihan muuta uskontoa
Mulla on tapana syödä Arabian lautasista ja juoda Arabian valmistamasta mukista teetä, vaikken muslimi olekaan ;o)
Toisin sanoen: Raamatun tarkoin alkuperäiskielistä käännetty sisältö ja kääntämisperiaate ratkaisevat, eikä se, ketkä ovat olleet käännöstä tekemässä.
Siunausta päivääsi, Yeshuassa!- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Mulla on tapana syödä Arabian lautasista ja juoda Arabian valmistamasta mukista teetä, vaikken muslimi olekaan ;o)
Toisin sanoen: Raamatun tarkoin alkuperäiskielistä käännetty sisältö ja kääntämisperiaate ratkaisevat, eikä se, ketkä ovat olleet käännöstä tekemässä.
Siunausta päivääsi, Yeshuassa!Kuka sanoikaan alunperin; >>>> Ette suinkaan kuole, vaan tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan.
Diana-ad-rem kirjoitti:
Kuka sanoikaan alunperin; >>>> Ette suinkaan kuole, vaan tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan.
...mutta vain osittain ja se on hänen tapansa edelleen.
Ihmiset tulivat tietämään hyvän ja pahan, mutta juuri sen vuoksi he joutuivat kuolemantuomion alle.
Mutta siitä J-la armossaan päätti pelastaa kaikki meidät, jotka uskomme sanomaan rististä ja Isä J-lan sen kautta osoittamasta rakkaudesta meitä kohtaan.
Yeshua puhui ja yhä puhuu ainoastaan totta, koska Hän on itse Totuus, joka syntyi ihmiseksi.
Tämä tulelle ja tulikivelle tallennettu maailma on kiihtyvällä nopeudella menossa tuhoaan kohti. Kukaan Raamattunsa hyvin tunteva ei sen vuoksi kiinnitä sydäntään tämän katoavan maailman tarjoamiin valhekuviin ja sellaisiin salakavaliin syntisiin unelmiin, kuten "lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korska". Nuo ovat niitä tulessa palavia rakennusaineita, joista Paavali varoitti sanoen "Jos joku rakentaa puusta, heinistä tai oljista, niin tuli on koetteleva kunkin teot".
Myös seuraava sananlasku pitää osin paikkansa:
"Kokenut kaiken tietää, mutta onneton kaiken kokee!"
Ylistetään me yhdessä Yeshuaa, koska Hän tullessaan taivaasta alas luoksemme toi meille armon ja totuuden.
Kuules Diana, mä en aio kuolla, koska mä uskon Yeshuaan! Mä oon nimittäin jo siirtynyt kuolemasta elämään, peräti iankaikkiseen elämään! Mun omaisetkin säästyvät hautauskuluilta, kun ei ole ruumista mitä haudata! HalleluYah!
Mihin sitten perustan uskoni kuolemattomuuteeni?
Seuraavaan Yeshuan julistamaan Totuuteen:
Joh.11:25-26
25. Yeshua sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. >>>Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...mutta vain osittain ja se on hänen tapansa edelleen.
Ihmiset tulivat tietämään hyvän ja pahan, mutta juuri sen vuoksi he joutuivat kuolemantuomion alle.
Mutta siitä J-la armossaan päätti pelastaa kaikki meidät, jotka uskomme sanomaan rististä ja Isä J-lan sen kautta osoittamasta rakkaudesta meitä kohtaan.
Yeshua puhui ja yhä puhuu ainoastaan totta, koska Hän on itse Totuus, joka syntyi ihmiseksi.
Tämä tulelle ja tulikivelle tallennettu maailma on kiihtyvällä nopeudella menossa tuhoaan kohti. Kukaan Raamattunsa hyvin tunteva ei sen vuoksi kiinnitä sydäntään tämän katoavan maailman tarjoamiin valhekuviin ja sellaisiin salakavaliin syntisiin unelmiin, kuten "lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korska". Nuo ovat niitä tulessa palavia rakennusaineita, joista Paavali varoitti sanoen "Jos joku rakentaa puusta, heinistä tai oljista, niin tuli on koetteleva kunkin teot".
Myös seuraava sananlasku pitää osin paikkansa:
"Kokenut kaiken tietää, mutta onneton kaiken kokee!"
Ylistetään me yhdessä Yeshuaa, koska Hän tullessaan taivaasta alas luoksemme toi meille armon ja totuuden.
Kuules Diana, mä en aio kuolla, koska mä uskon Yeshuaan! Mä oon nimittäin jo siirtynyt kuolemasta elämään, peräti iankaikkiseen elämään! Mun omaisetkin säästyvät hautauskuluilta, kun ei ole ruumista mitä haudata! HalleluYah!
Mihin sitten perustan uskoni kuolemattomuuteeni?
Seuraavaan Yeshuan julistamaan Totuuteen:
Joh.11:25-26
25. Yeshua sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. >>>Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuoleYakov lainaili Johannesta, joka sanoo myös näin:
3:14 Diana-ad-rem kirjoitti:
Yakov lainaili Johannesta, joka sanoo myös näin:
3:14...niinkuin sanotaan 'viimeiseen mieheen' tai sun tapauksessasi 'viimeiseen naiseen'.
Sunkin olisi jo aika kerrankin rukoilla vilpittömästi Yeshuaa ja todeta itse, että HÄN TODELLA ON HERRA!
On Tanakh'in mukainen totuus, että J-H-W-H käski Moosesta korottaa vaskikäärme kepin päähän, niin että jokainen israelilainen, jota myrkyllinen käärme oli purrut ja joka KATSOI siihen vaskikäärmeeseen, jäi eloon. Luemme siitä:
4.Mooseksen kirja:
21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Vain tuohon 'jakeeseen' Yeshua opetuksessaan viittaa. Siis israelilainen joko USKOI J-lan Sanaan, jonka Hän Mooseksen kautta sanoi ja sai jäädä eloon, tai israelilainen EI USKONUT siihen ja kuoli!
Usko oli näin ollen RATKAISEVASSA ASEMASSA myös Mooseksen kautta annetussa Lakiliitossa. Siitä on oivana esimerkkinä myös ne 12 vakoilijaa, jotka vakoilivat Kaanaan maata ja joista vain kaksi osoitti USKONrohkeutta viedä israelilaiset valloittamaan tuo ihana maa, vaikka siellä asui jättiläiskokoisia anakilaisia!
USKO ON TÄYSIN RATKAISEVAA MYÖS UUDESSA LIITOSSA! Sitä ei voida korvata millään älyllisillä kikkailuilla eikä ihmisen omilla teoilla, miten hyviä ne sitten olisivatkaan.
Ihan sama kuin luulisi Aadamin ja Eevan voineen käydä kauppaa J-lan kanssa syntiinlankeemuksensa jälkeen seuraavasti:
Aadam ja Eeva: "Kuulehan arvoisa J-la. Me tosin rikoimme Sun käskysi, mutta jos me nyt pyrimme olemaan oikein kilttejä, niin ethän Sä silloin karkoita meitä Paratiisista ja pistä hikoilemaan maatöihön, etkä annan meidän kuolemalla kuolla syntimme vuoksi?"
Herran vastauksen me tiedämme.
Esivanhempiemme nöyrtyminen ja anteeksianelu eivät muuttaneet syntiinlankeemuksen seurausta: Heidät karkoitettiin Paratiisista ja he kuolivat välittömästi hengellisen kuoleman eli heidän henkinen yhteytensä J-laan katkesi ja he kuolivat kumpikin alle 1000-vuotiaina eli sinä 'Herran päivänä', jona he lankesivat syntiin. "Yksi päivä Herran edessä on kuin 1000 vuotta!"
Saavu nyt jo lopultakin Yeshuan luo Hänen armahdettavaksi, niin saat Häneltä ja Hänen yhteydessään uuden ja ihanan elämän nykyisen onnea vailla olevan elämäsi sijaan!
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Kuka teki kaiken ja määräsi sen luonteen?
Kuka tiesi mitä teki ja teki sen silti?
Mitä voidaan päätellä tekijästä, loppu-tulosta arvioimalla?
Onko maailmaa rakastamasta kieltävä Isä sama kuin maailman tekijä, eikö tässä ole enemmänkin kuin "hieman" risti-riitaa, kun lisätään se, että maailmoiden tekijä
v ä i t t ä ä
[bonuksena] olevansa kaikkivaltias?
Menemättä sen enempää ihmisiin, naisiin tai miehiin, nuo alku-probleemat olisi selvitettävä, koska ne määrittää, mistä, millä laajuudella ja ketä tarkalleen'ottaen tuo varoitus varoittaa.- Diana-ad-rem
Mitä jos.... ennen alkuidean määrittelyä ja tarkoitusta, selvittäisimme sen mikä on Raamatussa väärennettyä ja mikä alkuperäistä.
Miksi UT kirjoitettiin, mitä se on saanut aikaan,
onko se vastustaja, pilkkaaja, panettelija, syyttäjä. Vastustaja, joka on Jumalan luoma sekin, koska hän antoi asioille myös toisen luonteen, aiheuttaa tietysti vain riitaa, mutta miksi ihmiset eivät huomaa mitään.
Miksi he ovat niin tämän syyttäjän lumoissa, mitä luulet?? - cybo-ceronimo-cabriel-61
Diana-ad-rem kirjoitti:
Mitä jos.... ennen alkuidean määrittelyä ja tarkoitusta, selvittäisimme sen mikä on Raamatussa väärennettyä ja mikä alkuperäistä.
Miksi UT kirjoitettiin, mitä se on saanut aikaan,
onko se vastustaja, pilkkaaja, panettelija, syyttäjä. Vastustaja, joka on Jumalan luoma sekin, koska hän antoi asioille myös toisen luonteen, aiheuttaa tietysti vain riitaa, mutta miksi ihmiset eivät huomaa mitään.
Miksi he ovat niin tämän syyttäjän lumoissa, mitä luulet??Kun raamatun mukaan "koko maailma", eli kaikki ymmärrettävässä todellisuudessamme on "paholaisen" vallassa, merkitsee tämä sitä, että
todellakin
k a i k k i
siinä on valhetta["paholainen" edustaa valhetta], tai tuota valhetta tukevaa ja yllä'pitävää.
Miksi uskonnot kirjoineen tekisivät tässä poikkeuksen?
Olisi varmasti viisasta pyrkiä olemaan mahdollisimman objektiivinen maailman
k a i k k i a
ilmiöitä kohtaan.
Käytännössä kaikki perinteet,uskomukset,"totuudet",puhumattakaan vanhoista teksteistä, jotka ovat monelta osin osoittautuneet myyteiksi,legendoiksi ja kootuiksi kertomuksiksi menneiden sukupolvien uskomuksista on hyvä asettaa niille kuuluvaan asemaan.
Nyt pysytään kuitenkin kontekstissa ja siinä tapauksessa tehokkain keino hämätä,myssyttää ja johtaa harhaan, eli syöttää pajunköyttä on uskotella raamatun jumaluuden olevan kaikkivaltias.
Lisäksi vääristely --> "Minä olen tie totuus ja elämä", "Joka seuraa minua,pelastuu" -->uskoteltuna fundamentalisteille totuutena, johtaa täysin hakoteille.
Vaikka tälläiselle henkilölle selittäisi juurta jaksaen kokonaisuuden kautta [kaikki tiedetyt tekstit huomioiden], ettei nuo sanat voi olla Naziirin omia sanoja,vaan että ne ovat väärin käsitystä,uutta omaa jälkikäteistä lisäystä/tulkintaa, tai tahallista hämäystä, ei tällä ole merkitystä voimakkaan henkilökohtaisen uskon tunteen ollessa faktallisesti yhdistämässä ihmistä teksteihin.
Rehellisyyttä raamatun kerronnassa on siksi, että siitä voi löytää rehellinen etsijä totuuden siementä. Raamatusta nousevat risti-riidat todellakin eroittaa lihan hengestä, eli käytännössä kukin tulkinta myötäilee ihmisen henkisen tilaa/tasoa ja kokemusta. - Diana-ad-rem
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Kun raamatun mukaan "koko maailma", eli kaikki ymmärrettävässä todellisuudessamme on "paholaisen" vallassa, merkitsee tämä sitä, että
todellakin
k a i k k i
siinä on valhetta["paholainen" edustaa valhetta], tai tuota valhetta tukevaa ja yllä'pitävää.
Miksi uskonnot kirjoineen tekisivät tässä poikkeuksen?
Olisi varmasti viisasta pyrkiä olemaan mahdollisimman objektiivinen maailman
k a i k k i a
ilmiöitä kohtaan.
Käytännössä kaikki perinteet,uskomukset,"totuudet",puhumattakaan vanhoista teksteistä, jotka ovat monelta osin osoittautuneet myyteiksi,legendoiksi ja kootuiksi kertomuksiksi menneiden sukupolvien uskomuksista on hyvä asettaa niille kuuluvaan asemaan.
Nyt pysytään kuitenkin kontekstissa ja siinä tapauksessa tehokkain keino hämätä,myssyttää ja johtaa harhaan, eli syöttää pajunköyttä on uskotella raamatun jumaluuden olevan kaikkivaltias.
Lisäksi vääristely --> "Minä olen tie totuus ja elämä", "Joka seuraa minua,pelastuu" -->uskoteltuna fundamentalisteille totuutena, johtaa täysin hakoteille.
Vaikka tälläiselle henkilölle selittäisi juurta jaksaen kokonaisuuden kautta [kaikki tiedetyt tekstit huomioiden], ettei nuo sanat voi olla Naziirin omia sanoja,vaan että ne ovat väärin käsitystä,uutta omaa jälkikäteistä lisäystä/tulkintaa, tai tahallista hämäystä, ei tällä ole merkitystä voimakkaan henkilökohtaisen uskon tunteen ollessa faktallisesti yhdistämässä ihmistä teksteihin.
Rehellisyyttä raamatun kerronnassa on siksi, että siitä voi löytää rehellinen etsijä totuuden siementä. Raamatusta nousevat risti-riidat todellakin eroittaa lihan hengestä, eli käytännössä kukin tulkinta myötäilee ihmisen henkisen tilaa/tasoa ja kokemusta.Korkeimman??
Niin......mutta kun ei tunne, voiko silloin sanoa, ettei hän ole Raamatun ilmoittama Jumala.
Johtuuko väitteesi siitä, että sisimmässäsi sinäkin olet juutalaisvihaaja, ja heille ilmoitettu Jumala ei voi olla Kaikkivaltias.
Pakanoiden pitää määritellä Jumala uudelleen, gnostilaisuudella, tai millä tahansa Pythagoraan filosofialla, jotta Jumala olisi ikäänkuin oma.
Apollonios Tyanalainen sanoi; Minulla on valta antaa henkeni ja ottaa se taas takaisin. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Diana-ad-rem kirjoitti:
Korkeimman??
Niin......mutta kun ei tunne, voiko silloin sanoa, ettei hän ole Raamatun ilmoittama Jumala.
Johtuuko väitteesi siitä, että sisimmässäsi sinäkin olet juutalaisvihaaja, ja heille ilmoitettu Jumala ei voi olla Kaikkivaltias.
Pakanoiden pitää määritellä Jumala uudelleen, gnostilaisuudella, tai millä tahansa Pythagoraan filosofialla, jotta Jumala olisi ikäänkuin oma.
Apollonios Tyanalainen sanoi; Minulla on valta antaa henkeni ja ottaa se taas takaisin.Mistä olet saanut päähäsi että vihaisin yleensäkään ketään?
En vihaa ja en rakasta, tämän vuoksi maailman mahdottomuus näyttäytyy Itselle mm. noiden tunteiden näyttämönä. Tunteensa luulee tuntevansa ja siksi jumalansakin voi tuon tunteen varaan ja näköiseksi luoda, tai menneisyydestä samoin tuntevilta omia, sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä Korkeimman kanssa.
//Sanat on siiretty Jeesuksen suuhun muodossa: >>>> Minulla on valta antaa henkeni ja ottaa se taas takaisin. - Diana-ad-rem
Mistä olet saanut päähäsi että vihaisin yleensäkään ketään?
En vihaa ja en rakasta, tämän vuoksi maailman mahdottomuus näyttäytyy Itselle mm. noiden tunteiden näyttämönä. Tunteensa luulee tuntevansa ja siksi jumalansakin voi tuon tunteen varaan ja näköiseksi luoda, tai menneisyydestä samoin tuntevilta omia, sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä Korkeimman kanssa.
//Sanat on siiretty Jeesuksen suuhun muodossa: >>>> Minulla on valta antaa henkeni ja ottaa se taas takaisin.että sinä vihaat, kysyin olisko näin.
Toivottavasti nyt minua et ainakaan vihaa, olemmehan vanhat ystävykset.....vai.... :) ???
Minä ainoastaan... kuinka nyt sanoisin..... vähän "puuhastelin" sinun kanssasi pitkästä aikaa. :) Jos menisit taiteilijan ateljeehen ja alkaisit haukkua hänen keskeneräistä maalaustaan, niin voisit saada yllättäen mojovan annoksen öljyväriä kasvoillesi ja sitten sinut vauhdilla heitettäisiin sieltä pihalle!
Emme nimittäin näe J-lan lopullista luomistyötä meissä Hänen rakkaissaan vielä valmiina, mutta saamme silti jo huomata sen, miten selkeästi Hänen Raamatussaan ilmoittamat ennustukset tästäkin ajasta toteutuvat silmiemme edessä:
2.Timoteuksen kirje 3:1-5
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, >>>rahanahneitarakkaudettomiaväkivaltaisiahekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia- cybo-ceronimo-cabriel-61
Yakov kirjoitti:
Jos menisit taiteilijan ateljeehen ja alkaisit haukkua hänen keskeneräistä maalaustaan, niin voisit saada yllättäen mojovan annoksen öljyväriä kasvoillesi ja sitten sinut vauhdilla heitettäisiin sieltä pihalle!
Emme nimittäin näe J-lan lopullista luomistyötä meissä Hänen rakkaissaan vielä valmiina, mutta saamme silti jo huomata sen, miten selkeästi Hänen Raamatussaan ilmoittamat ennustukset tästäkin ajasta toteutuvat silmiemme edessä:
2.Timoteuksen kirje 3:1-5
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, >>>rahanahneitarakkaudettomiaväkivaltaisiahekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia//Jos menisit taiteilijan ateljeehen ja alkaisit haukkua hänen keskeneräistä maalaustaan, niin voisit saada yllättäen mojovan annoksen öljyväriä kasvoillesi ja sitten sinut vauhdilla heitettäisiin sieltä pihalle!//
- Käytännössä näin.
//Emme nimittäin näe J-lan lopullista luomistyötä meissä Hänen rakkaissaan vielä valmiina//
- Miksi sitten itzekään maalailisit valmiita kuvioita jumalasi puolesta?
//2.Timoteuksen kirje 3:1-5//
- Kuvittele tuon ajan maailmaa brutaaliudessaan, teksti/kuva sopii siis siihen aikaan, kuin myös tähän aikaan.
Ihminen ei muutu koskaan tässä suhteessa, arvaa miksi--> teko/sukuvika on kun suksi ei voi luistaa.
//Eipäs arvostella keskeneräistä työtä!//
- Tämä "työ" on jo nähty, koettu ja arvotettu kaikelta osin tähän astisesta.
Miksi luulet jumalasi heittäneen tekosensa romu-koppaan veden-paisumuksessa ja katuneen koko hommaa?
Oikeasti luoja ei katunut tekojaan, yritti vain taas uudelleen samaa systeemiä epäonnistuen "kaikkivaltiaana" jälleen.
Tapana tuntuu luojalla olevan "rakkaiden" luomustensa syyttele virheistä, jotka itse luojana mahdollisti luodessaan, lisäksi sijais-kärsijät saavat tutaa luojan omien virheiden seuraukset. Saatana tuo perkele ja Jeesus saavat paikata jumalasi ja ihmisen suhdetta sijais-kärsijöinä, ihmisen katsellessa sivusta tätä hulluutta huulipyöreänä. - Diana-ad-rem
//Jos menisit taiteilijan ateljeehen ja alkaisit haukkua hänen keskeneräistä maalaustaan, niin voisit saada yllättäen mojovan annoksen öljyväriä kasvoillesi ja sitten sinut vauhdilla heitettäisiin sieltä pihalle!//
- Käytännössä näin.
//Emme nimittäin näe J-lan lopullista luomistyötä meissä Hänen rakkaissaan vielä valmiina//
- Kuvittele tuon ajan maailmaa brutaaliudessaan, teksti/kuva sopii siis siihen aikaan, kuin myös tähän aikaan.
Ihminen ei muutu koskaan tässä suhteessa, arvaa miksi--> teko/sukuvika on kun suksi ei voi luistaa.
Miksi luulet jumalasi heittäneen tekosensa romu-koppaan veden-paisumuksessa ja katuneen koko hommaa?
Oikeasti luoja ei katunut tekojaan, yritti vain taas uudelleen samaa systeemiä epäonnistuen "kaikkivaltiaana" jälleen.
Tapana tuntuu luojalla olevan "rakkaiden" luomustensa syyttele virheistä, jotka itse luojana mahdollisti luodessaan, lisäksi sijais-kärsijät saavat tutaa luojan omien virheiden seuraukset. Saatana tuo perkele ja Jeesus saavat paikata jumalasi ja ihmisen suhdetta sijais-kärsijöinä, ihmisen katsellessa sivusta tätä hulluutta huulipyöreänä.Vastauksesi ei ollut minulle tarkoitettu, mutta minulla(han) on tapana sekaantua joka asiaan.
Kyllä noinkin voi ajatella, kuten sanoit, ja joskus ajattelin niin itsekin. Miksi syyttää ihmisiä, jos toimivat niinkuin on ollut tiedossa, ja suunitelma on olemassa....mutta..
Jos meille on annettu vapaa tahto..ja... Jumala on asettanut meidän eteemme Hyvän ja pahan.
Hän antoi asioille myös toisen muodon.
Ymmärtäisikö ihminen hyvän, ellei olisi pahaa, mihin hyvää verrata.
Ihmisellä on taipumus pahaan, se on valintakysymys.
Ihmiselle on annettu mahdollisuus itse oppia, mikä on hyväksi mikä ei, ja ohjeetkin hyvään on annettu.
Kertomus Niinivestä osoittaa, että Jumala voi myös muuttaa suunnitelmansa, jos ihminen parantaa tapansa. Niinive oli tuomittu/suunniteltu hävitettäväksi, mutta koska ihmiset uskoivat varoituksen hän säästi sen. cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Jos menisit taiteilijan ateljeehen ja alkaisit haukkua hänen keskeneräistä maalaustaan, niin voisit saada yllättäen mojovan annoksen öljyväriä kasvoillesi ja sitten sinut vauhdilla heitettäisiin sieltä pihalle!//
- Käytännössä näin.
Tapana tuntuu luojalla olevan "rakkaiden" luomustensa syyttele virheistä, jotka itse luojana mahdollisti luodessaan, lisäksi sijais-kärsijät saavat tutaa luojan omien virheiden seuraukset. Saatana tuo perkele ja Jeesus saavat paikata jumalasi ja ihmisen suhdetta sijais-kärsijöinä, ihmisen katsellessa sivusta tätä hulluutta huulipyöreänä....jospa et nyt ihan noin antaumuksella arvostelisi universumimme Luojaa, vaan vilkaisisit peiliin ;o)
Näetkö peilistäsi universumin Majesteettiakin mahtavamman 'patruunan', vaiko vain hyppysellisen savea, Luojansa kuvaksi luotuna?
Kirjoitit kommenttiini "//Eipäs arvostella keskeneräistä työtä!//" seuraavaa:
>>>Tämä "työ" on jo nähty, koettu ja arvotettu kaikelta osin tähän astisesta.
Oikeasti luoja ei katunut tekojaan, yritti vain taas uudelleen samaa systeemiä epäonnistuen "kaikkivaltiaana" jälleen.Diana-ad-rem kirjoitti:
Vastauksesi ei ollut minulle tarkoitettu, mutta minulla(han) on tapana sekaantua joka asiaan.
Kyllä noinkin voi ajatella, kuten sanoit, ja joskus ajattelin niin itsekin. Miksi syyttää ihmisiä, jos toimivat niinkuin on ollut tiedossa, ja suunitelma on olemassa....mutta..
Jos meille on annettu vapaa tahto..ja... Jumala on asettanut meidän eteemme Hyvän ja pahan.
Ihmiselle on annettu mahdollisuus itse oppia, mikä on hyväksi mikä ei, ja ohjeetkin hyvään on annettu.
Kertomus Niinivestä osoittaa, että Jumala voi myös muuttaa suunnitelmansa, jos ihminen parantaa tapansa. Niinive oli tuomittu/suunniteltu hävitettäväksi, mutta koska ihmiset uskoivat varoituksen hän säästi sen.>>>Ymmärtäisikö ihminen hyvän, ellei olisi pahaa, mihin hyvää verrata.
Ihmiselle on annettu mahdollisuus itse oppia, mikä on hyväksi mikä ei, ja ohjeetkin hyvään on annettu.- cybo-ceronimo-cabriel-61
Yakov kirjoitti:
...jospa et nyt ihan noin antaumuksella arvostelisi universumimme Luojaa, vaan vilkaisisit peiliin ;o)
Näetkö peilistäsi universumin Majesteettiakin mahtavamman 'patruunan', vaiko vain hyppysellisen savea, Luojansa kuvaksi luotuna?
Kirjoitit kommenttiini "//Eipäs arvostella keskeneräistä työtä!//" seuraavaa:
>>>Tämä "työ" on jo nähty, koettu ja arvotettu kaikelta osin tähän astisesta.
Oikeasti luoja ei katunut tekojaan, yritti vain taas uudelleen samaa systeemiä epäonnistuen "kaikkivaltiaana" jälleen.//..jospa et nyt ihan noin antaumuksella arvostelisi universumimme Luojaa, vaan vilkaisisit peiliin ;o)
Näetkö peilistäsi universumin Majesteettiakin mahtavamman 'patruunan', vaiko vain hyppysellisen savea, Luojansa kuvaksi luotuna?//
- Katso profiiliani, mitä sanot, jos jumalasi olisi hitusenkaan näköiseni niin, hyi hitto :D.
Jos taas jumaluutesi ominaisuudet ovat nähtävissä sisäisesti meissä, tekee vielä enemmän pahaa[oksentaa samalla naama valkoisena ja silmät punaisena].
Mitä on nähtävissä jumaluutesi kuvissa[eli meissä], mitä saimme, mitä voimme siis antaa? Katso nalliksi ympärillesi ja arvioi jumaluutesi ominaisuudet, olemmehan jumalasi kuvia.
//Eipäs nyt laiteta J-lan piikkiin saatanan töitä ympärillämme! J-la antoi ihan tarkoituksella saatanankin tehdä 'oman valintansa'. Siis joko totella kiltisti Luojaansa tai alkaa pullikoida tätä vastaan. Saatanan loppu ei todellakaan tule olemaan kadehdittava! Samoin J-la antaa ihmistenkin yksilöinä tehdä 'ihan oman valintansa'.//
- Mitä katumista jumalalla olisi ollut, jos jumaluutesi ei olisi tiennyt vastuutaan [raamatun mukaan hän katui tekosiaan], miksi syyttää saatanaa, joka on myös jumaluutesi tekosia?
Katumusta tarvitsee sellainen, joka on virheensä tehnyt ja sen ymmärtänyt, eikä halua tehdä sitä enää toiste, miksi jumaluutesi ei toteuta tätä itsessään, vaan toisti suku-rutsaisen Noan kanssa uudelleen sen virheen, joka on johtanut miljardien ihmisten kärsimykseen ja huomaa että kyse on kaikkivaltiaasta?
Aika hyvin tuohon jumaluutesi kuvaan sopii helvetti[viikinki pakanuuden hell-jumalattaren maa/oikeampi määre kadotus], jota muistat kaikille "vapaan tahdon" uhreille mainostaa.
Aika outoa "vapaata tahtoa" on se, että vaihto-ehtoja on tasan kaksi, helvetillinen kidutus, tai taivaan iloon joutuminen.
Muita vaihto-ehtoja ei sinulla ole olemassa ja tämän olet päätellyt raamatusta, joka on hötöinen kirja, joka itse kumoaa useat omat hajatelmansa, tai ne voidaan kumota mm. helvetin osalta myös tieteellisenä mahdottomuutena, kuten myös filosofisesti. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Diana-ad-rem kirjoitti:
Vastauksesi ei ollut minulle tarkoitettu, mutta minulla(han) on tapana sekaantua joka asiaan.
Kertomus Niinivestä osoittaa, että Jumala voi myös muuttaa suunnitelmansa, jos ihminen parantaa tapansa. Niinive oli tuomittu/suunniteltu hävitettäväksi, mutta koska ihmiset uskoivat varoituksen hän säästi sen.Vapaata tahtoa ei ole[piste].
Raamattukin näin itse todistaa mm. roomalais-kirjeessä Paavalin suulla.
Tämä on todellisuutta myös tieteellisesti[kin] todistettuna.
Raamatun mukaan olemme sätky-nukkeja,
j u l m i e n
[jumaluuksien]
l e i k k i e n
keskellä, tämä jos, siis [huomaa!] jos raamatun kontekstissa pysytään. - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
>>>Ymmärtäisikö ihminen hyvän, ellei olisi pahaa, mihin hyvää verrata.
Ihmiselle on annettu mahdollisuus itse oppia, mikä on hyväksi mikä ei, ja ohjeetkin hyvään on annettu.Jeesus on vain Joosua muunnos.
Joosua= Y'hoshua...Jumala pelastaa. aikaisemmin Joosua, oli Hoosea ( vapahdus, pelastus )
Mooses antoi hänelle uuden nimen, eli Joosua.
Joosua vei kansan Jordan virran yli luvattuun maahan.
Väärennös Jeesus, vie tuonelan virran yli jonnekin valtakuntaan?????
UT ei puhu Joosuan kirjasta tai Joosuasta juuri mitään, koska se olisi liian paljastavaa. cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//..jospa et nyt ihan noin antaumuksella arvostelisi universumimme Luojaa, vaan vilkaisisit peiliin ;o)
Näetkö peilistäsi universumin Majesteettiakin mahtavamman 'patruunan', vaiko vain hyppysellisen savea, Luojansa kuvaksi luotuna?//
- Katso profiiliani, mitä sanot, jos jumalasi olisi hitusenkaan näköiseni niin, hyi hitto :D.
Jos taas jumaluutesi ominaisuudet ovat nähtävissä sisäisesti meissä, tekee vielä enemmän pahaa[oksentaa samalla naama valkoisena ja silmät punaisena].
Mitä on nähtävissä jumaluutesi kuvissa[eli meissä], mitä saimme, mitä voimme siis antaa? Katso nalliksi ympärillesi ja arvioi jumaluutesi ominaisuudet, olemmehan jumalasi kuvia.
//Eipäs nyt laiteta J-lan piikkiin saatanan töitä ympärillämme! J-la antoi ihan tarkoituksella saatanankin tehdä 'oman valintansa'. Siis joko totella kiltisti Luojaansa tai alkaa pullikoida tätä vastaan. Saatanan loppu ei todellakaan tule olemaan kadehdittava! Samoin J-la antaa ihmistenkin yksilöinä tehdä 'ihan oman valintansa'.//
- Mitä katumista jumalalla olisi ollut, jos jumaluutesi ei olisi tiennyt vastuutaan [raamatun mukaan hän katui tekosiaan], miksi syyttää saatanaa, joka on myös jumaluutesi tekosia?
Katumusta tarvitsee sellainen, joka on virheensä tehnyt ja sen ymmärtänyt, eikä halua tehdä sitä enää toiste, miksi jumaluutesi ei toteuta tätä itsessään, vaan toisti suku-rutsaisen Noan kanssa uudelleen sen virheen, joka on johtanut miljardien ihmisten kärsimykseen ja huomaa että kyse on kaikkivaltiaasta?
Aika hyvin tuohon jumaluutesi kuvaan sopii helvetti[viikinki pakanuuden hell-jumalattaren maa/oikeampi määre kadotus], jota muistat kaikille "vapaan tahdon" uhreille mainostaa.
Aika outoa "vapaata tahtoa" on se, että vaihto-ehtoja on tasan kaksi, helvetillinen kidutus, tai taivaan iloon joutuminen.
Muita vaihto-ehtoja ei sinulla ole olemassa ja tämän olet päätellyt raamatusta, joka on hötöinen kirja, joka itse kumoaa useat omat hajatelmansa, tai ne voidaan kumota mm. helvetin osalta myös tieteellisenä mahdottomuutena, kuten myös filosofisesti....ainoastaan meidän parasta siinä tarjotessaan vain kahta vaihtoehtoa!
>>>Aika outoa "vapaata tahtoa" on se, että vaihto-ehtoja on tasan kaksi, helvetillinen kidutus, tai taivaan iloon joutuminenKatso profiiliani, mitä sanot, jos jumalasi olisi hitusenkaan näköiseni niin, hyi hitto :D.>Jos taas jumaluutesi ominaisuudet ovat nähtävissä sisäisesti meissä, tekee vielä enemmän pahaa [oksentaa samalla naama valkoisena ja silmät punaisena]Mitä katumista jumalalla olisi ollut, jos jumaluutesi ei olisi tiennyt vastuutaan [raamatun mukaan hän katui tekosiaan], miksi syyttää saatanaa, joka on myös jumaluutesi tekosia?
Katumusta tarvitsee sellainen, joka on virheensä tehnyt ja sen ymmärtänyt, eikä halua tehdä sitä enää toiste, miksi jumaluutesi ei toteuta tätä itsessään,Diana-ad-rem kirjoitti:
Jeesus on vain Joosua muunnos.
Joosua= Y'hoshua...Jumala pelastaa. aikaisemmin Joosua, oli Hoosea ( vapahdus, pelastus )
Mooses antoi hänelle uuden nimen, eli Joosua.
Joosua vei kansan Jordan virran yli luvattuun maahan.
Väärennös Jeesus, vie tuonelan virran yli jonnekin valtakuntaan?????
UT ei puhu Joosuan kirjasta tai Joosuasta juuri mitään, koska se olisi liian paljastavaa.Näe ja tutki KUKA Yeshua todella on!
Hän on nimenomaan sellainen, mitä nimensäkin ilmaisee: Pelastus, Vapahdus, Pelastaja ja Vapahtaja!
Löydät VT:sta useita Yeshua-nimisiä pappeja, jotka olivat leeviläisiä. Heidän tehtävänään oli uhrata kansan syntien puolesta ja siten lepyttää Israelin Pyhää. Heidän nimensä on nykyisessä 1933 käännöksessämme kirjoitettu erisnimellä: Jeesua peräti 28 kertaa (siis 4 x 7 = 28). Nimi löytyy mm. 1. ja 2.:sta Aikakirjasta, Esrasta ja Nehemiasta
Lisäksi Yeshua-nimi löytyy 49 kertaa (siis 7 x 7 = 49) merkityksessä Pelastus, Vapahdus
Yhteensä nimi Yeshua löytyy Tanakh'ista tasan 77 kertaa. Kun laskemme kuinka monenteen sukupolveen Yeshua Messias syntyi, päädymme samaan: Hän syntyi 77.:een sukupolveen!
Jätä sä jo nuo Tanakh'in esikuvat omaan arvoonsa ja tule niiden täyttymyksen luo: Tule Yeshuan luo!
"Tule veren vapauteen!"- cybo-ceronimo-cabriel-61
Yakov kirjoitti:
...ainoastaan meidän parasta siinä tarjotessaan vain kahta vaihtoehtoa!
>>>Aika outoa "vapaata tahtoa" on se, että vaihto-ehtoja on tasan kaksi, helvetillinen kidutus, tai taivaan iloon joutuminenKatso profiiliani, mitä sanot, jos jumalasi olisi hitusenkaan näköiseni niin, hyi hitto :D.>Jos taas jumaluutesi ominaisuudet ovat nähtävissä sisäisesti meissä, tekee vielä enemmän pahaa [oksentaa samalla naama valkoisena ja silmät punaisena]Mitä katumista jumalalla olisi ollut, jos jumaluutesi ei olisi tiennyt vastuutaan [raamatun mukaan hän katui tekosiaan], miksi syyttää saatanaa, joka on myös jumaluutesi tekosia?
Katumusta tarvitsee sellainen, joka on virheensä tehnyt ja sen ymmärtänyt, eikä halua tehdä sitä enää toiste, miksi jumaluutesi ei toteuta tätä itsessään,//J-la osoitti valtavan rakkautensa koko ihmissukua kohtaan siinä, ettei tuhonnut sitä, vaan sallii sen vielä nytkin jatkua niin kauan, kunnes viimeinenkin sellainen ihminen on syntynyt maan päälle, jonka Hän Kaikkitietävänä J-lana ENNALTA TIETÄÄ ottavan uskossa vastaan sen pelastuksen, mitä Hän tarjoaa Pojassaan Yeshuassa!//
- Tämän ajatuksen takana täytyy [toivottavasti!] olla absurdi ja ajattelematon "ajatus", sillä en halua uskoa sinun olevan noin julma ja sadistisen, sekä kieroutunut olento?
Kuten huomaat olen tässä[kin] asiassa aivan eri mieltä.
Jumaluutesi ei mielestäni osoittanut rakkautta, vaan itsekkyyttä ja julmuutta,suoranaista vihaa lapsiaan kohtaan, antaessaan ihmiskunnan lisääntyä ja kärsiä puutteessa, sekä rajoittuneisuudessaan.
Kertointa tähän julmuuteen lisää se, että jumaluudellasi oli tieto tulevista ihmiskunnan kärsimyksistä ja kohtaloista,,,,, mutta silti jumaluutesi teki mitä teki.
Luomiseen ei olisi pitänyt ryhtyä lainkaan, se ei olisi saanut ajatukseksi astua, mutta virheen tapahduttua olisi korjaus-liike, eli katumus, välitön ikuinen kuolema luoduille ollut
a i n u t
oikeudenmukainen ja rakkaudellinen vaihtoehto jumaluutesi oma vastuun'otto, eli aito katumus, eli itse-murha[anihiloituminen] olisi poistanut pää-ongelman ainiaaksi.
Sairaan ajatuksen lisää, siis bonusta tulee siitä, että kun jumaluutesi itse töppäsi,niin jumaluutesi rakkaimman lapsensa tapattamalla yritti sovittaa omat vähemmän rakkaat lapsensa itsensä kanssa--> syistä jotka
i t s e
luomisellaan aiheutti ja toi esiin.
Kaikki houkutukset, rajoittuneisuus, vietit,tarpeet, nautinnot jotka pakottaa ihmis-olennon syömään, juomaan,naimaan, laumautumaan ja taistelemaan ole-massa-olostaan jne. olisi [muka] kehitystä kohti jotain sellaista samaa, mistä itse asiassa kaikki on lähtöisin?
Tässä sinun ajatuksessasi siis rakkautta kohti [tällä raamatun konseptilla ajateltuna] kuljettaisiin kaiken osoittaessa kuitenkin kaikkea muuta kuin rakkautta,ei mene kyllä Itselleni läpi millään.
//Ihan kivan näköinen ja upea jannu se sieltä luuraa...//
- Gorilla se siellä luuraa, jonka itsekkyyttä voi yrittää ylittää, mutta epäilen harvan lajin siihen pääsevän. - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Näe ja tutki KUKA Yeshua todella on!
Hän on nimenomaan sellainen, mitä nimensäkin ilmaisee: Pelastus, Vapahdus, Pelastaja ja Vapahtaja!
Löydät VT:sta useita Yeshua-nimisiä pappeja, jotka olivat leeviläisiä. Heidän tehtävänään oli uhrata kansan syntien puolesta ja siten lepyttää Israelin Pyhää. Heidän nimensä on nykyisessä 1933 käännöksessämme kirjoitettu erisnimellä: Jeesua peräti 28 kertaa (siis 4 x 7 = 28). Nimi löytyy mm. 1. ja 2.:sta Aikakirjasta, Esrasta ja Nehemiasta
Lisäksi Yeshua-nimi löytyy 49 kertaa (siis 7 x 7 = 49) merkityksessä Pelastus, Vapahdus
Yhteensä nimi Yeshua löytyy Tanakh'ista tasan 77 kertaa. Kun laskemme kuinka monenteen sukupolveen Yeshua Messias syntyi, päädymme samaan: Hän syntyi 77.:een sukupolveen!
Jätä sä jo nuo Tanakh'in esikuvat omaan arvoonsa ja tule niiden täyttymyksen luo: Tule Yeshuan luo!
"Tule veren vapauteen!"Koska se on sana "pelastaa," Jumala YHWH PELASTAA.
Ei se silti tarkoita henkilöä Jeesus, lapsellisia väittämiä sinulla, pitäisi nyt tämän verran tajuta.
Sana "pelastaa" ei ole tullut ihmiseksi, se ilmaisee tekemistä, sitä mitä ainoastaan Jumala tekee, eli pelastaa/ vapahtaa. - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
>>>Ymmärtäisikö ihminen hyvän, ellei olisi pahaa, mihin hyvää verrata.
Ihmiselle on annettu mahdollisuus itse oppia, mikä on hyväksi mikä ei, ja ohjeetkin hyvään on annettu.Ajatus sekä hyvän, että pahan järkevyydestä perustuu ihan omakohtaisiin havaintoihin( kin).
Minä maalaan, ja jos maalaan maiseman, siihen ei saa havaintoa valosta, ellei siihen maalaa varjoja.
Vasta varjojen kautta valo tulee esiin. cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//J-la osoitti valtavan rakkautensa koko ihmissukua kohtaan siinä, ettei tuhonnut sitä, vaan sallii sen vielä nytkin jatkua niin kauan, kunnes viimeinenkin sellainen ihminen on syntynyt maan päälle, jonka Hän Kaikkitietävänä J-lana ENNALTA TIETÄÄ ottavan uskossa vastaan sen pelastuksen, mitä Hän tarjoaa Pojassaan Yeshuassa!//
- Tämän ajatuksen takana täytyy [toivottavasti!] olla absurdi ja ajattelematon "ajatus", sillä en halua uskoa sinun olevan noin julma ja sadistisen, sekä kieroutunut olento?
Kuten huomaat olen tässä[kin] asiassa aivan eri mieltä.
Jumaluutesi ei mielestäni osoittanut rakkautta, vaan itsekkyyttä ja julmuutta,suoranaista vihaa lapsiaan kohtaan, antaessaan ihmiskunnan lisääntyä ja kärsiä puutteessa, sekä rajoittuneisuudessaan.
Kertointa tähän julmuuteen lisää se, että jumaluudellasi oli tieto tulevista ihmiskunnan kärsimyksistä ja kohtaloista,,,,, mutta silti jumaluutesi teki mitä teki.
Luomiseen ei olisi pitänyt ryhtyä lainkaan, se ei olisi saanut ajatukseksi astua, mutta virheen tapahduttua olisi korjaus-liike, eli katumus, välitön ikuinen kuolema luoduille ollut
a i n u t
oikeudenmukainen ja rakkaudellinen vaihtoehto jumaluutesi oma vastuun'otto, eli aito katumus, eli itse-murha[anihiloituminen] olisi poistanut pää-ongelman ainiaaksi.
Sairaan ajatuksen lisää, siis bonusta tulee siitä, että kun jumaluutesi itse töppäsi,niin jumaluutesi rakkaimman lapsensa tapattamalla yritti sovittaa omat vähemmän rakkaat lapsensa itsensä kanssa--> syistä jotka
i t s e
luomisellaan aiheutti ja toi esiin.
Kaikki houkutukset, rajoittuneisuus, vietit,tarpeet, nautinnot jotka pakottaa ihmis-olennon syömään, juomaan,naimaan, laumautumaan ja taistelemaan ole-massa-olostaan jne. olisi [muka] kehitystä kohti jotain sellaista samaa, mistä itse asiassa kaikki on lähtöisin?
Tässä sinun ajatuksessasi siis rakkautta kohti [tällä raamatun konseptilla ajateltuna] kuljettaisiin kaiken osoittaessa kuitenkin kaikkea muuta kuin rakkautta,ei mene kyllä Itselleni läpi millään.
//Ihan kivan näköinen ja upea jannu se sieltä luuraa...//
- Gorilla se siellä luuraa, jonka itsekkyyttä voi yrittää ylittää, mutta epäilen harvan lajin siihen pääsevän.Voin jo sieluni silmin nähdä Hänen hymyilevän runsaalle vuodatuksellesi ;o)
Otitkohan huomioon, että kaikki sinun ajatuksesi olivat Hänen tiedossaan jo ennen kuin ainoakaan niistä on mieleesi tullut, jopa ennen kuin sinua oli 'taiten valmistettu maan syvyyksissä'?
Mielestäni on silkkaa ajanhukkaa neuvoa Kaikkivaltiasta, joka jo tietää kaiken, sillä Hän on Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa J-la.
Ei pidä kompastua siihen, että Hän toimii kaikessa itsenäisesti oman tahtonsa päättämän mukaan, sillä Hän kantaa edelleen suurta huolta myös sinun hyvinvoinnistasi, koska Hän rakastaa sinua! Hän niin mielellään veisi sinut luokseen taivaan kirkkauteen, mutta vielä sä et ole ollut halukas siihen...
Sen sijaan, että neuvoisimme Kaikkivaltiasta, olisi viisaampaa pyrkiä ottamaan oppia Häneltä, kuten vanhurskas patriarkkamme Jov aikoinaan teki ja silloin hänen kärsimyksensä saivat äkkilopun ja Kaikkivaltias siunaamalla siunasi häntä. HalleluYah!
PS. Kaikkivaltiaalla on menossa perusteellinen siivousoperaatio ihmissilmille näkymättömissä maailmoissa ja kun siellä on tullut siistiä ja puhdasta jälkeä, niin Hän lähettää Poikansa takaisin tänne ja putsaa täältäkin pois kaikki niskurit ja totuutta vastaan pullikoivat sekä väärintekijät (lyhyesti sanoen: kaikki jumalattomat). Ne Hän heittää siihen paikkaan, jonka jo itse arvaatkin...
Siunattua päivän jatkoa Yeshuassa!Diana-ad-rem kirjoitti:
Ajatus sekä hyvän, että pahan järkevyydestä perustuu ihan omakohtaisiin havaintoihin( kin).
Minä maalaan, ja jos maalaan maiseman, siihen ei saa havaintoa valosta, ellei siihen maalaa varjoja.
Vasta varjojen kautta valo tulee esiin.Ihan samoin emme voisi käsittää J-lan ääretöntä rakkautta vähäisimmässäkään määrin, ellemme olisi kokeneet tätä maailmaa vihan, itsekkyyden, valheiden, vääryyden ja väkivallan maailmana.
Langenneet ja J-lasta piittaamattomat ihmiset sen ovat tällaiseksi tehneet toteuttaessaan saatanallisia himojaan.
Tuli palautteestasi mieleeni eräs hengellisen laulun säe:
"Risti viittaa ajan yössä
tietä kotihin.
Jos ei valoaan se loisi,
harhaan joutuisin."
Koska laulu on niin tavattoman hyvä ja laulettuna vieläkin parempi, niin kirjoitanpa sen sulle tähän ihan kokonaan:
(Hengellinen laulukirja nro 293)
Ristin luona vuotaa rauha
syömmeen särkyneen.
Sinne eivät myrskyt yllä,
paikkaan tyveneen.
Ristin luona raskaat huolet
lohdutuksen saa.
Siellä sielun pimeyteen,
taivas aukeaa.
Taisteluissa nääntyneelle,
siellä lepo on.
Tappioihin sortuneet saa
käydä voittohon.
Tahraiselle puhdistusta,
Risti tarjoaa.
Kauas kulkenut saa käydä
liki Jumalaa.
Risti viittaa ajan yössä
tietä kotihin.
Jos ei valoaan se loisi,
korpeen eksyisin.
(Ester Heiskanen 1907-
Fanny Stenroth 1867-1953)Diana-ad-rem kirjoitti:
Koska se on sana "pelastaa," Jumala YHWH PELASTAA.
Ei se silti tarkoita henkilöä Jeesus, lapsellisia väittämiä sinulla, pitäisi nyt tämän verran tajuta.
Sana "pelastaa" ei ole tullut ihmiseksi, se ilmaisee tekemistä, sitä mitä ainoastaan Jumala tekee, eli pelastaa/ vapahtaa.>>>Sana "pelastaa" ei ole tullut ihmiseksi
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Yakov kirjoitti:
Voin jo sieluni silmin nähdä Hänen hymyilevän runsaalle vuodatuksellesi ;o)
Otitkohan huomioon, että kaikki sinun ajatuksesi olivat Hänen tiedossaan jo ennen kuin ainoakaan niistä on mieleesi tullut, jopa ennen kuin sinua oli 'taiten valmistettu maan syvyyksissä'?
Mielestäni on silkkaa ajanhukkaa neuvoa Kaikkivaltiasta, joka jo tietää kaiken, sillä Hän on Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa J-la.
Ei pidä kompastua siihen, että Hän toimii kaikessa itsenäisesti oman tahtonsa päättämän mukaan, sillä Hän kantaa edelleen suurta huolta myös sinun hyvinvoinnistasi, koska Hän rakastaa sinua! Hän niin mielellään veisi sinut luokseen taivaan kirkkauteen, mutta vielä sä et ole ollut halukas siihen...
Sen sijaan, että neuvoisimme Kaikkivaltiasta, olisi viisaampaa pyrkiä ottamaan oppia Häneltä, kuten vanhurskas patriarkkamme Jov aikoinaan teki ja silloin hänen kärsimyksensä saivat äkkilopun ja Kaikkivaltias siunaamalla siunasi häntä. HalleluYah!
PS. Kaikkivaltiaalla on menossa perusteellinen siivousoperaatio ihmissilmille näkymättömissä maailmoissa ja kun siellä on tullut siistiä ja puhdasta jälkeä, niin Hän lähettää Poikansa takaisin tänne ja putsaa täältäkin pois kaikki niskurit ja totuutta vastaan pullikoivat sekä väärintekijät (lyhyesti sanoen: kaikki jumalattomat). Ne Hän heittää siihen paikkaan, jonka jo itse arvaatkin...
Siunattua päivän jatkoa Yeshuassa!//Voin jo sieluni silmin nähdä Hänen hymyilevän runsaalle vuodatuksellesi ;o)//
- Saa minulle nauraa, ei sen puoleen saa hakata ja haukkuakin.
//Otitkohan huomioon, että kaikki sinun ajatuksesi olivat Hänen tiedossaan jo ennen kuin ainoakaan niistä on mieleesi tullut, jopa ennen kuin sinua oli 'taiten valmistettu maan syvyyksissä'?//
- Toivotaan että osuivat kohteeseen[vähän epä-toden'näköiseltä vaikuttaa]?
En usko, että jumaluutesi kuulee, tai määrää suoranaisesti ajatuksiani, tämä sillä ehdolla että
m i n ä
minimoituu, eli henki voittaa aineen.
//Mielestäni on silkkaa ajanhukkaa neuvoa Kaikkivaltiasta, joka jo tietää kaiken, sillä Hän on Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa J-la.//
- En voi neuvoa Korkeimpaa[todellinen "Kaikkivaltias"] millään lailla, sillä olen vain "osanen/sirunen", mutta ihmisten rakentamiin ajatus-rakennelmiin pystyn ja voin ja minun on myös velvollisuus puuttua osaltani.
Tätä kaikkea kristillisyys ja suurin osa uskontoja ja uskomuksia on,,,,ihmis-filosofiaa.
Ne ovat rakkaudetonta sellaista, filosofiaa jonka pyrkimys on alistaa ja ahdistaa, sekä orjuuttaa muita laji-tovereita, siis kerran vielä
r a k k a u d e t o n t a.
//Ei pidä kompastua siihen, että Hän toimii kaikessa itsenäisesti oman tahtonsa päättämän mukaan, sillä Hän kantaa edelleen suurta huolta myös sinun hyvinvoinnistasi, koska Hän rakastaa sinua! Hän niin mielellään veisi sinut luokseen taivaan kirkkauteen, mutta vielä sä et ole ollut halukas siihen...//
- Korkein on[kin] Rakkaus ja sen vuoksi näen jumaluudet[mm. Jahve] aivan täysin Rakkauden vastaisena, eli "paholaismaisena".
Kuin myös olevaisuuden, jota pidän rakkaudettomuuden yhtenä suurimpana alku-elementtinä ja mahdollistajana.
Taivaaseesi en halua missään nimessä, se olisi kaltaiselleni helvetti[älä loukkaannu, tai ota itseesi olen vain rehellinen].
//Sen sijaan, että neuvoisimme Kaikkivaltiasta, olisi viisaampaa pyrkiä ottamaan oppia Häneltä, kuten vanhurskas patriarkkamme Jov aikoinaan teki ja silloin hänen kärsimyksensä saivat äkkilopun ja Kaikkivaltias siunaamalla siunasi häntä. HalleluYah!//
- En tarvitse helpotusta, en tarvitse tilaisuutta myydä itseäni herne-rokasta.
Tähän kaikkeen on jokin todella pätevä syy, jota selvitän par'aikaa seurauksista, eli tästä kaikesta päätellen.
Lue sinä G.Jungin kirja Jobista.
//PS. Kaikkivaltiaalla on menossa perusteellinen siivousoperaatio ihmissilmille näkymättömissä maailmoissa ja kun siellä on tullut siistiä ja puhdasta jälkeä, niin Hän lähettää Poikansa takaisin tänne ja putsaa täältäkin pois kaikki niskurit ja totuutta vastaan pullikoivat sekä väärintekijät (lyhyesti sanoen: kaikki jumalattomat). Ne Hän heittää siihen paikkaan, jonka jo itse arvaatkin...//
- Mistä sinä voit tietää tuon kaiken?
Et kai väitä, että jos raamatussa niin lukee, niin koska ramatussa niin lukee sen on oltava faktaa? - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Ihan samoin emme voisi käsittää J-lan ääretöntä rakkautta vähäisimmässäkään määrin, ellemme olisi kokeneet tätä maailmaa vihan, itsekkyyden, valheiden, vääryyden ja väkivallan maailmana.
Langenneet ja J-lasta piittaamattomat ihmiset sen ovat tällaiseksi tehneet toteuttaessaan saatanallisia himojaan.
Tuli palautteestasi mieleeni eräs hengellisen laulun säe:
"Risti viittaa ajan yössä
tietä kotihin.
Jos ei valoaan se loisi,
harhaan joutuisin."
Koska laulu on niin tavattoman hyvä ja laulettuna vieläkin parempi, niin kirjoitanpa sen sulle tähän ihan kokonaan:
(Hengellinen laulukirja nro 293)
Ristin luona vuotaa rauha
syömmeen särkyneen.
Sinne eivät myrskyt yllä,
paikkaan tyveneen.
Ristin luona raskaat huolet
lohdutuksen saa.
Siellä sielun pimeyteen,
taivas aukeaa.
Taisteluissa nääntyneelle,
siellä lepo on.
Tappioihin sortuneet saa
käydä voittohon.
Tahraiselle puhdistusta,
Risti tarjoaa.
Kauas kulkenut saa käydä
liki Jumalaa.
Risti viittaa ajan yössä
tietä kotihin.
Jos ei valoaan se loisi,
korpeen eksyisin.
(Ester Heiskanen 1907-
Fanny Stenroth 1867-1953)jotka kantavat puukuviansa, niistä kaikista tulee loppu.
Raamattu sanoo myös näin. cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Voin jo sieluni silmin nähdä Hänen hymyilevän runsaalle vuodatuksellesi ;o)//
- Saa minulle nauraa, ei sen puoleen saa hakata ja haukkuakin.
//Otitkohan huomioon, että kaikki sinun ajatuksesi olivat Hänen tiedossaan jo ennen kuin ainoakaan niistä on mieleesi tullut, jopa ennen kuin sinua oli 'taiten valmistettu maan syvyyksissä'?//
- Toivotaan että osuivat kohteeseen[vähän epä-toden'näköiseltä vaikuttaa]?
En usko, että jumaluutesi kuulee, tai määrää suoranaisesti ajatuksiani, tämä sillä ehdolla että
m i n ä
minimoituu, eli henki voittaa aineen.
//Mielestäni on silkkaa ajanhukkaa neuvoa Kaikkivaltiasta, joka jo tietää kaiken, sillä Hän on Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa J-la.//
- En voi neuvoa Korkeimpaa[todellinen "Kaikkivaltias"] millään lailla, sillä olen vain "osanen/sirunen", mutta ihmisten rakentamiin ajatus-rakennelmiin pystyn ja voin ja minun on myös velvollisuus puuttua osaltani.
Tätä kaikkea kristillisyys ja suurin osa uskontoja ja uskomuksia on,,,,ihmis-filosofiaa.
Ne ovat rakkaudetonta sellaista, filosofiaa jonka pyrkimys on alistaa ja ahdistaa, sekä orjuuttaa muita laji-tovereita, siis kerran vielä
r a k k a u d e t o n t a.
//Ei pidä kompastua siihen, että Hän toimii kaikessa itsenäisesti oman tahtonsa päättämän mukaan, sillä Hän kantaa edelleen suurta huolta myös sinun hyvinvoinnistasi, koska Hän rakastaa sinua! Hän niin mielellään veisi sinut luokseen taivaan kirkkauteen, mutta vielä sä et ole ollut halukas siihen...//
- Korkein on[kin] Rakkaus ja sen vuoksi näen jumaluudet[mm. Jahve] aivan täysin Rakkauden vastaisena, eli "paholaismaisena".
Kuin myös olevaisuuden, jota pidän rakkaudettomuuden yhtenä suurimpana alku-elementtinä ja mahdollistajana.
Taivaaseesi en halua missään nimessä, se olisi kaltaiselleni helvetti[älä loukkaannu, tai ota itseesi olen vain rehellinen].
//Sen sijaan, että neuvoisimme Kaikkivaltiasta, olisi viisaampaa pyrkiä ottamaan oppia Häneltä, kuten vanhurskas patriarkkamme Jov aikoinaan teki ja silloin hänen kärsimyksensä saivat äkkilopun ja Kaikkivaltias siunaamalla siunasi häntä. HalleluYah!//
- En tarvitse helpotusta, en tarvitse tilaisuutta myydä itseäni herne-rokasta.
Tähän kaikkeen on jokin todella pätevä syy, jota selvitän par'aikaa seurauksista, eli tästä kaikesta päätellen.
Lue sinä G.Jungin kirja Jobista.
//PS. Kaikkivaltiaalla on menossa perusteellinen siivousoperaatio ihmissilmille näkymättömissä maailmoissa ja kun siellä on tullut siistiä ja puhdasta jälkeä, niin Hän lähettää Poikansa takaisin tänne ja putsaa täältäkin pois kaikki niskurit ja totuutta vastaan pullikoivat sekä väärintekijät (lyhyesti sanoen: kaikki jumalattomat). Ne Hän heittää siihen paikkaan, jonka jo itse arvaatkin...//
- Mistä sinä voit tietää tuon kaiken?
Et kai väitä, että jos raamatussa niin lukee, niin koska ramatussa niin lukee sen on oltava faktaa?>>>(Kaikkivaltias) ...saa minulle nauraa, ei sen puoleen saa hakata ja haukkuakin.>En usko, että jumaluutesi kuulee, tai määrää suoranaisesti ajatuksiani...>Tätä kaikkea kristillisyys ja suurin osa uskontoja ja uskomuksia on,,,,ihmis-filosofiaa.
Ne ovat rakkaudetonta sellaista, filosofiaa jonka pyrkimys on alistaa ja ahdistaa, sekä orjuuttaa muita laji-tovereita, siis kerran vielä r a k k a u d e t o n t a >Taivaaseesi en halua missään nimessä, se olisi kaltaiselleni helvetti [älä loukkaannu, tai ota itseesi olen vain rehellinen].Diana-ad-rem kirjoitti:
jotka kantavat puukuviansa, niistä kaikista tulee loppu.
Raamattu sanoo myös näin....suunnilleen sama, kuin että ortodoksijuutalaiset halajavat mennä itkumuurin luo rukoilemaan, kuninkaansa Salomon muinaisen rukouksen innoittamana. Siis kiviröykkiön viereen ikäänkuin he silloin tulisivat lähemmäksi J-laa!
Miten paljon suurempi elävän J-lan Poika ja lihaksi tullut, Väkevä J-la, Yeshua HaMashiach onkaan kuin Salomo, joka oli vain syntinen ihminen, kuten kuka tahansa meistä!
Sen vuoksi Yeshuan ristin sanoma on äärettömän paljon arvokkaampi kuin itkumuurin vierellä rukoilu ilman uskoa Vapahtajaamme!
Siksi nyt on aihetta pistäytyä yhdessä samarialaisen naisen kanssa Sykarin kaivolle ottamaan oppia Herran suusta: Joh.4:
"21. Yeshua sanoi hänelle: "Nainen, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa."
Toki sallin sulle uskonnon vapauden tässäkin kohden, vaikka suosittelenkin sulle jälleen armon ja totuuden vastaanottamista Yeshuassa!- cybo-ceronimo-cabriel-61
Yakov kirjoitti:
>>>(Kaikkivaltias) ...saa minulle nauraa, ei sen puoleen saa hakata ja haukkuakin.>En usko, että jumaluutesi kuulee, tai määrää suoranaisesti ajatuksiani...>Tätä kaikkea kristillisyys ja suurin osa uskontoja ja uskomuksia on,,,,ihmis-filosofiaa.
Ne ovat rakkaudetonta sellaista, filosofiaa jonka pyrkimys on alistaa ja ahdistaa, sekä orjuuttaa muita laji-tovereita, siis kerran vielä r a k k a u d e t o n t a >Taivaaseesi en halua missään nimessä, se olisi kaltaiselleni helvetti [älä loukkaannu, tai ota itseesi olen vain rehellinen].//Hän ainoastaan hymyilee ja katsoo rakkauden ja säälin sekaisin tuntein korkeudestaan sinun sydämeesi. Miksi Hän haukkuisi ja hakkaisi sinua, joka olet heikko ja vielä eksyksissä oleva karitsa?//
- Tarkoitin teitä kaikkia.
Jumaluutesi, vaikka onkin vain "ajatus-olentosi", olisi niin "kova-luu" eli "nyrkinen" ja äärimmäisen älykäs verrattuna meikäläiseen kouluja käymättömään katu-poikaan, ettei hänen haastamisessaan olisi mieltä, turpaan tulisi välittömästi, mutta silti se täytyisi tehdä, jos asiat niin vaatisi.
//Noin voi kirjoittaa vain henkilö, joka ei ole KOKENUT J-lan rakkautta elämässään! Tällä tarkoitan nimenomaan J-lan rakkauden Hengen tulemista koettavalla tavalla sydämeesi.
Tavoittele tuollaista kokemusta, niin tiedät nyt pahoin erehtyneesi!//
- Noin kirjoittaa ihminen[siis minä] kokemuksestaan, en tee näillä palstoilla muuta.
Kokemukseni uskonnoista,lahkoista ja saarna-miehistä ja mik's ei naisistakin, eivät mairittele meitä ihmisiä.
Onneksi Korkein[ei jahve] näkee sydämeen, toisin kuin me ihmiset,tuo ulos-antimmekin on niin vajavaista["tunnustan"].
//Jopas sä merkillinen epeli oot! Sulla on nyt totaalisesti mennyt taivas- ja helvettikäsitteet sekaisin!//
- Ne ovat kieltämättä minulla--> mielestäsi pää-laellaan,mutta siihen on syynsä, syyt jotka toivottavasti sinulle[kin] selviävät tielläsi jonain päivänä. cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Hän ainoastaan hymyilee ja katsoo rakkauden ja säälin sekaisin tuntein korkeudestaan sinun sydämeesi. Miksi Hän haukkuisi ja hakkaisi sinua, joka olet heikko ja vielä eksyksissä oleva karitsa?//
Jumaluutesi, vaikka onkin vain "ajatus-olentosi", olisi niin "kova-luu" eli "nyrkinen" ja äärimmäisen älykäs verrattuna meikäläiseen kouluja käymättömään katu-poikaan, ettei hänen haastamisessaan olisi mieltä, turpaan tulisi välittömästi, mutta silti se täytyisi tehdä, jos asiat niin vaatisi.
//Noin voi kirjoittaa vain henkilö, joka ei ole KOKENUT J-lan rakkautta elämässään! Tällä tarkoitan nimenomaan J-lan rakkauden Hengen tulemista koettavalla tavalla sydämeesi.
- Noin kirjoittaa ihminen[siis minä] kokemuksestaan, en tee näillä palstoilla muuta.
Kokemukseni uskonnoista,lahkoista ja saarna-miehistä ja mik's ei naisistakin, eivät mairittele meitä ihmisiä.
Onneksi Korkein[ei jahve] näkee sydämeen, toisin kuin me ihmiset,tuo ulos-antimmekin on niin vajavaista["tunnustan"].
//Jopas sä merkillinen epeli oot! Sulla on nyt totaalisesti mennyt taivas- ja helvettikäsitteet sekaisin!//
- Ne ovat kieltämättä minulla--> mielestäsi pää-laellaan,mutta siihen on syynsä, syyt jotka toivottavasti sinulle[kin] selviävät tielläsi jonain päivänä.Jatka vain asioiden pohtimista, niin kyllä ne siitä lopulta aukeavat!
Hyvää päivän jatkoa Yeshuassa!- Diana-ad-rem
//Hän ainoastaan hymyilee ja katsoo rakkauden ja säälin sekaisin tuntein korkeudestaan sinun sydämeesi. Miksi Hän haukkuisi ja hakkaisi sinua, joka olet heikko ja vielä eksyksissä oleva karitsa?//
- Ne ovat kieltämättä minulla--> mielestäsi pää-laellaan,mutta siihen on syynsä, syyt jotka toivottavasti sinulle[kin] selviävät tielläsi jonain päivänä.cero, että Yakov mitään oppisi.
Hän uskoo satuihin, ja odottaa, että Jeesus tulee taivaan pivissä ja pistää jalkansa öljymäelle, niin että se halkeaa kahtia.
Iso mies siis, tämä Jeesus.
Sen jälkeen tämä Jeesus tempaa kaikki kristityt jonnekin toiselle planeetalle, jossa tanssitaan kartitsan häitä, ja sieltä ne pääsee hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Pääasiahan siinä on, että juutalaiset pitää panna kuriin ja saada uskomaan ja vastaanottamaan Jeesus.
Koko sen ajan kun kristityt tanssivat karitsan häitä, juutalaisilla kuuluu olla yhä vain lisääntyvä ahdistus maanpäällä.
Voi sitä vihan määrää. Diana-ad-rem kirjoitti:
cero, että Yakov mitään oppisi.
Hän uskoo satuihin, ja odottaa, että Jeesus tulee taivaan pivissä ja pistää jalkansa öljymäelle, niin että se halkeaa kahtia.
Iso mies siis, tämä Jeesus.
Sen jälkeen tämä Jeesus tempaa kaikki kristityt jonnekin toiselle planeetalle, jossa tanssitaan kartitsan häitä, ja sieltä ne pääsee hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Pääasiahan siinä on, että juutalaiset pitää panna kuriin ja saada uskomaan ja vastaanottamaan Jeesus.
Koko sen ajan kun kristityt tanssivat karitsan häitä, juutalaisilla kuuluu olla yhä vain lisääntyvä ahdistus maanpäällä.
Voi sitä vihan määrää.....ja täällä Turussa on tapana sanoa ulkona, ulko-oven edessä seisoville näin kohteliaasti:
"Mitäs siin viel' seisot, astu sissää siit!"
...tai:
"Astu sissää, on siint tult muitakii!"
Minähän rakastan juutalaisia ihan yhtä paljon kuin umpipakanoita! Kumpikin ryhmä tarvitsee Yeshuaa Pelastajakseen, nimittäin ihan yksitellen ja henkilökohtaisesti. Siispä vipinää sinuunkin Diana!
"Ei ole muuta tietä,
ei oo, ei, ei, ei!
Ei ole muuta tietä,
ei oo, ei, ei, ei!
Vain Yeshua on tie,
mi taivaaseen vie!
Vain Yeshua on tie,
mi taivaaseen vie!"
...myhyemmin illemmalla, koska nyt mun täytyy rientää hengellisiin Nyyttikesteihin.
Vastailen sitten kyllä kaikkiin avauksen aiheessa pysytelleisiin palautteisiin ;o)
Tsau!- Trubaduuri
Immanuel, ihmisen Poika, Kristus on hän, jolla on pelastus(yeshua) mukanaan, hän toi viestin Luojalta, taivaalliselta Isältä, jonka nimeä ei hän yhtäkään kertaa lausunut ääneen tai kertonut sitä ihmisille. Tuon viestin mukaan, meidän ei tarvitse tuijottaa jota tämä maailma on, vaan sitä jota me itse olemme.
Kristuksen antamien opetuksien mukaan, meidän täytyy olla kaikessa ihmisiä, eikä eläimiä. Ja myös kuuliaisia Luojalle taivaalliselle Isälle, totellen vain Häntä ja tuon lisäksi meidän pitää toteuttaa Luojamme, taivaallisen Isän tahtoa täällä eläessämme.
Isä meidän rukous on väline, jonka avulla voi harjoittaa eräänlaista vuoropuhelua taivaallisen Isän kanssa. Senkin Kristus opetti. Josta voimme huomata, Kristus oli myös taidokas opettaja
(rabbi) että toimelias pelastaja(yeshua), kuten häntä nimitettiin, samalla kertaa.
Hän lausui ääneen elävää sanaa joka tuli taivasta alas, Isältä, joka on koko ihmiskunnan Isä! Ja tämä maallinen ja raadollinen maailma vastustaa henkeen ja vereen juuri tuota Isää, Luojaamme, itsekkyytensä ja ahneutensa vuoksi. Nämä monet nykyiset ihmiset ovat kuin ahnaita eläimiä, eivät he tyydyty ollenkaan, eivätkä tule kylläisiksi laisinkaan. Huomaa. Sen he kertovat ihan itse, omalla käytöksellään ja käyttäytymisellään!
Tosin, sana ei tule heissäkään lihaksi, vaan paskaksi. ;)- you, Flesh
and shit. Ten trubaduurikin kertoo ihan omalla käytöksellään.
- Diana-ad-rem
Immanuel ei ole Jeesus.
Ei tuonut sanaa alas, sana oli tullut jo aikaisemmin.
>>>> Jonka nimeä hän ei yhtäkään kertaa lausunut. - Trubaduuri
Semper.Fidelis kirjoitti:
Trubaduuri:
>>>Tosin, sana ei tule heissäkään lihaksi, vaan paskaksi. ;)Sinä, yksi nimittelijä ja panettelija et osaa kysyä kohteliaasti edes nykyistä aikaa. Joten, mitä sinä oikeasti haluat, siis kysyä. En ole täällä keskustelemassa itsestäni, mutta ettehän te narsistiset ja pikkumaiset vihaa täynnä olevat riidan kylväjät sitäkään tajua. Sinulle taitaa olla vaikeatajuista kaikki hengellinen ja henkinen sekä tietenkin Luojamme, taivaallinen Isä jota vihaat kuin ruttoa. Nyt tietenkin voit yrittää todistella jotenkin toisin. Yritä sitä edes.
- Trubaduuri
Diana-ad-rem kirjoitti:
Immanuel ei ole Jeesus.
Ei tuonut sanaa alas, sana oli tullut jo aikaisemmin.
>>>> Jonka nimeä hän ei yhtäkään kertaa lausunut.Sinähän et sitä tiedä, kuten et minunkaan nimeä!
Sanon vaan. Et ole kaikkitietävä, olet vaan yksi, toivottavasti, ihminen. Jolla on omat haaveet ja unelmat sekä utopistiset näkemykset Hänestä joka on kaiken luonut. Mutta yllätys yllätys, ei Hän suinkaan ole juutalaisten jumala. Heillä on ihan ikiomat kansalliset jumalansa. Pitäisihän sinun se tietää... jo!
Isä meidän rukousta ei löydy Tanakh:ista!
Pelastaja joka pelastaa ihmisen kadotukselta, on kaiken sen kunnian arvoinen, jonka osakseen saa!
Sinä et kunnioita pelastajia. Sinä vihaat heitä, ja sen tähden, kun he ovat enemmän ihmisiä kuin sinä, joka vaan tuhlaat sanoja ja lähimmäisesi aikaa kaikkeen jonninjoutavaan "jupinaan".
Sinä vastustat kaikkein eniten luomakunnan Luojaa
, taivaallista Isää. Miksi? Kysyn minä! - Trubaduuri
you, Flesh kirjoitti:
and shit. Ten trubaduurikin kertoo ihan omalla käytöksellään.
Ten * ten on yksi siitä sadasta jolla on lääkkeet jääänyt ottamatta.
Sinun ei kuitenkaan tarvitse kertoa tuon enenpää.. itsestäsi enää. ;) Trubaduuri kirjoitti:
Sinä, yksi nimittelijä ja panettelija et osaa kysyä kohteliaasti edes nykyistä aikaa. Joten, mitä sinä oikeasti haluat, siis kysyä. En ole täällä keskustelemassa itsestäni, mutta ettehän te narsistiset ja pikkumaiset vihaa täynnä olevat riidan kylväjät sitäkään tajua. Sinulle taitaa olla vaikeatajuista kaikki hengellinen ja henkinen sekä tietenkin Luojamme, taivaallinen Isä jota vihaat kuin ruttoa. Nyt tietenkin voit yrittää todistella jotenkin toisin. Yritä sitä edes.
Kysymykseni oli aivan selvästi luettavissa viestissäni, mitä suotta ujostelet?
Myönnän, että minun tapani keskustella on kohtalaisen suoraviivaista, siihen ainakin pyrin - ja kyllä virheitäkin tulee joskus tehtyä. Ne virheet taas johtuvat vain siitä, että en ole vielä saavuttanut täydellisyyttä, vaikka siihen kovasti pyrinkin!
Mitä tulee sinun tekemääsi arvioon meikäläisen viinan ja lääkkeiden käytöstä, niin rinta suorastaan rottingilla kerron, että ainakin se puoli on kunnossa: molempien käyttö, jopa kumulatiivisella tasolla, ei ole kaukana nollatasosta.
Tosiasiassa kiitän terveydestäni rakasta Taivaallista Isääni, valkeuksien Isää, joka on runsain mitoin antanut minulle armoaan ja hyvyyttään ilman, että olisin mitään omilla teoillani ansainnut.
Jaakobin kirje:
1:17 "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja
tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä,
jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa."
Onko sinulla, Trubaduuri, jotain antia tai lahjaa, josta olet erityisen kiitollinen Taivaalliselle Isälle?
Voisitko ystävällisesti kertoa minulle - ja todistukseksi toisillekin?- Diana-ad-rem
Trubaduuri kirjoitti:
Sinähän et sitä tiedä, kuten et minunkaan nimeä!
Sanon vaan. Et ole kaikkitietävä, olet vaan yksi, toivottavasti, ihminen. Jolla on omat haaveet ja unelmat sekä utopistiset näkemykset Hänestä joka on kaiken luonut. Mutta yllätys yllätys, ei Hän suinkaan ole juutalaisten jumala. Heillä on ihan ikiomat kansalliset jumalansa. Pitäisihän sinun se tietää... jo!
Isä meidän rukousta ei löydy Tanakh:ista!
Pelastaja joka pelastaa ihmisen kadotukselta, on kaiken sen kunnian arvoinen, jonka osakseen saa!
Sinä et kunnioita pelastajia. Sinä vihaat heitä, ja sen tähden, kun he ovat enemmän ihmisiä kuin sinä, joka vaan tuhlaat sanoja ja lähimmäisesi aikaa kaikkeen jonninjoutavaan "jupinaan".
Sinä vastustat kaikkein eniten luomakunnan Luojaa
, taivaallista Isää. Miksi? Kysyn minä!Luojaa, ainoastaan niitä muita palvottavia, jotka lupaavat kuolemattomuutta, kuten käärme paratiisissa.
Kaikkien on kuoltava, ei kuolemaa voi voittaa, eikä tarvitsekaan.
Se, onko sielu kuolematon, on Jumalan kädessä ja selviää aikanaan.
Jos sinä tutkit sanaa, luet myös VT:tä, niin huomaat, että Isä meidän rukous löytyy sieltä, tosin useammasta kohdasta.
Voin minä etsiäkin ne kohdat sinulle, mutta en ehkä tänä iltana. >>>Isä meidän rukous on väline, jonka avulla voi harjoittaa eräänlaista vuoropuhelua taivaallisen Isän kanssa.
Trubaduuri kirjoitti:
Sinä, yksi nimittelijä ja panettelija et osaa kysyä kohteliaasti edes nykyistä aikaa. Joten, mitä sinä oikeasti haluat, siis kysyä. En ole täällä keskustelemassa itsestäni, mutta ettehän te narsistiset ja pikkumaiset vihaa täynnä olevat riidan kylväjät sitäkään tajua. Sinulle taitaa olla vaikeatajuista kaikki hengellinen ja henkinen sekä tietenkin Luojamme, taivaallinen Isä jota vihaat kuin ruttoa. Nyt tietenkin voit yrittää todistella jotenkin toisin. Yritä sitä edes.
Trubaduuri:
>>Nyt tietenkin voit yrittää todistella jotenkin toisin. Yritä sitä edes.Onko sinulla, Trubaduuri, jotain antia tai lahjaa, josta
olet erityisen kiitollinen Taivaalliselle Isälle? Voisitko
ystävällisesti kertoa minulle - ja todistukseksi toisillekin?- Trubaduuri
Diana-ad-rem kirjoitti:
Luojaa, ainoastaan niitä muita palvottavia, jotka lupaavat kuolemattomuutta, kuten käärme paratiisissa.
Jos sinä tutkit sanaa, luet myös VT:tä, niin huomaat, että Isä meidän rukous löytyy sieltä, tosin useammasta kohdasta.
Voin minä etsiäkin ne kohdat sinulle, mutta en ehkä tänä iltana.Sielu, kuolettuu kuten kehonkin käy, ruumis siis kakkinensa maatuu ja lahoaa miljardeihin osiin. Ja Luoja kokoaa sen uudestaan, jos tahtoo.
Olen tutkinut vähän enemmän! Ja ei löydy Isä meidän rukousta kuin uudentestamentin puolelta.
Tunnen noin kolmen sadan eri raamatun tekstejä.
Eikä niistä yksikään kerro asioista samalla tavalla, tunnen myös ne ensimmäiset vuosien varrelta, myös vuodelta AD 405! Joka on aivan ensimmäinen raamattu. Se kirjoitettiin latinaksi.
Sen taustalla on roomalainen imperiumi keisarinsa johdolla, tuo keisari oli tunnettu sotapäällikkö joka oli myös erityisesti väkivaltaan taipuvainen. - Trubaduuri
Trubaduuri:
>>Nyt tietenkin voit yrittää todistella jotenkin toisin. Yritä sitä edes.Onko sinulla, Trubaduuri, jotain antia tai lahjaa, josta
olet erityisen kiitollinen Taivaalliselle Isälle? Voisitko
ystävällisesti kertoa minulle - ja todistukseksi toisillekin?Noh, hyvä. On. Olen saanut olla!
- VT:een tekstien kanssa
Diana-ad-rem kirjoitti:
Luojaa, ainoastaan niitä muita palvottavia, jotka lupaavat kuolemattomuutta, kuten käärme paratiisissa.
Voin minä etsiäkin ne kohdat sinulle, mutta en ehkä tänä iltana.1992
Matt. 6:9
Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
1933/38
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
1776
6:9. Näin teidän siis pitää rukoileman: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimes.
1642
6:9 Näin teidän sijs pitä rucoileman: ISä meidän joca olet taiwais. Pyhitetty olcon sinun nimes.
Stephens 1550 Textus Receptus
outwV oun proseucesqe umeiV pater hmwn o en toiV ouranoiV agiasqhtw to onoma sou
Scrivener 1894 Textus Receptus
outwV oun proseucesqe umeiV pater hmwn o en toiV ouranoiV agiasqhtw to onoma sou
Byzantine Majority
Alexandrian
Hort and Westcott
Latin Vulgate
6:9 sic ergo vos orabitis Pater noster qui in caelis es sanctificetur nomen tuum
King James Version
6:9 After this manner therefore pray ye: Our Father which art in heaven, Hallowed be thy name.
American Standard Version
6:9 After this manner therefore pray ye. Our Father who art in heaven, Hallowed be thy name.
Bible in Basic English
6:9 Let this then be your prayer: Our Father in heaven, may your name be kept holy.
Darby's English Translation
6:9 Thus therefore pray ye: Our Father who art in the heavens, let thy name be sanctified,
Douay Rheims
6:9 Thus therefore shall you pray: Our Father who art in heaven, hallowed be thy name.
Noah Webster Bible
6:9 After this manner therefore pray ye: Our Father who art in heaven, Hallowed be thy name.
Weymouth New Testament
6:9 'In this manner therefore pray: 'Our Father who art in Heaven, may Thy name be kept holy;
World English Bible
6:9 Pray like this. 'Our Father, who is in heaven, may your name be kept holy.
Young's Literal Translation
6:9 thus therefore pray ye: 'Our Father who art in the heavens! hallowed be Thy name. - aamulääkkeet..
Trubaduuri kirjoitti:
Noh, hyvä. On. Olen saanut olla!
nimimerkillä 'huolestunut' kysyy
- Trubaduuri
aamulääkkeet.. kirjoitti:
nimimerkillä 'huolestunut' kysyy
Jaa, en vielä tiedä. Mutta kerro ensin mitä lääkkeitä syöt säännöllisesti, niin minä sitten yritän arvioida tilanteesi.
- ..kuitenkin...
Trubaduuri kirjoitti:
Jaa, en vielä tiedä. Mutta kerro ensin mitä lääkkeitä syöt säännöllisesti, niin minä sitten yritän arvioida tilanteesi.
..ettet raamatusta paljonkaan tiedä!
- Pikakirjoittaja
Raamatun alkuperän ja sen ylipäätään Jumalasta lähteneeksi;eivät he voi kiistää Raamatun kasvattavaa vaikutusta ihmisen esim.moraaliseen käyttäytymiseen.Jos kaikki suomalaiset esim.ammentaisivat tietoa Sanasta sydämestään,ei olisi tilannetta Suomessa,mistä kirjoittaja yllä kirjoittaa;luopumusta,moraalista rappiota ja rikkauden,materian ja sairaan ihmisten palvonnan muotoja.Ihmisillä olisi vahvempi itsetunto,ja he uskaltaisivat tehdä aivan erilaisia ratkaisuja elämässään,kuin mitä nyt on.Tosin uskovillakin on taipumus kuunnella enemmän ihmisiä kuin Jumalaa.
...palautteestasi.
Silmiini osui erityisesti kohta:
>>>Tosin uskovillakin on taipumus kuunnella enemmän ihmisiä kuin Jumalaa.- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...palautteestasi.
Silmiini osui erityisesti kohta:
>>>Tosin uskovillakin on taipumus kuunnella enemmän ihmisiä kuin Jumalaa.Sinä olet alkanut puhumaan laista.
Mutta opettele ensin ensimmäinen käsky ja sisäistä se. Diana-ad-rem kirjoitti:
Sinä olet alkanut puhumaan laista.
Mutta opettele ensin ensimmäinen käsky ja sisäistä se....sillä voimme talviöinä hyödyntää kuutamollakin kuun valoa, jonka kaltaista Mooseksen Lain katoava kirkkaus UT:n katoamattoman kirkkauden rinnalla on !
Mooseksen Lain rinnalla Uusi Iankaikkinen Armoliitto, josta monet Tanakh'in profeetat ovat selkeästi ennustaneet, on kuin aurinko sydänkesäisellä pilvettömällä taivaalla, kun se täydeltä terältä paistaa.
Tästähän J-lan Pojalleen Yeshualle antama ilmestys meille kertoo. Nimittäin Yeshuan enkelinsä kautta Johannekselle antamassa Ilmestyskirjassa, sen seuraavassa jakeessa:
1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja >>>KUU HÄNEN JALKOJENSA ALLA- Pikakirjoittaja
Yakov kirjoitti:
...sillä voimme talviöinä hyödyntää kuutamollakin kuun valoa, jonka kaltaista Mooseksen Lain katoava kirkkaus UT:n katoamattoman kirkkauden rinnalla on !
Mooseksen Lain rinnalla Uusi Iankaikkinen Armoliitto, josta monet Tanakh'in profeetat ovat selkeästi ennustaneet, on kuin aurinko sydänkesäisellä pilvettömällä taivaalla, kun se täydeltä terältä paistaa.
Tästähän J-lan Pojalleen Yeshualle antama ilmestys meille kertoo. Nimittäin Yeshuan enkelinsä kautta Johannekselle antamassa Ilmestyskirjassa, sen seuraavassa jakeessa:
1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja >>>KUU HÄNEN JALKOJENSA ALLAkastekäsky kuuluu?Siitä on mielestäni tehty myöhemmin "Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"-käsky.Olen kuullut,että Kreikan kielisessä versiossa aikaisemmilta ajoilta?(ja kuinka kaukaisilta)se olisi vain "minun nimeeni",Jeesuksen nimeen siis.Minusta tämä on oikea ja alkuperäinen käsky,pelkästään Jeesuksen nimessä.
Miksi ja milloin muutos tehtiin?Kiitos vastauksesta mikäli ehdit vastata! Pikakirjoittaja kirjoitti:
kastekäsky kuuluu?Siitä on mielestäni tehty myöhemmin "Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"-käsky.Olen kuullut,että Kreikan kielisessä versiossa aikaisemmilta ajoilta?(ja kuinka kaukaisilta)se olisi vain "minun nimeeni",Jeesuksen nimeen siis.Minusta tämä on oikea ja alkuperäinen käsky,pelkästään Jeesuksen nimessä.
Miksi ja milloin muutos tehtiin?Kiitos vastauksesta mikäli ehdit vastata!Olen vuosikymmenet sitten itse nähnyt ja lukenut erään englanninkielisen (muistaakseni Zondervan tai Lamsa) käännöksen reunaviittauksesta muistaakseni Eusebioksen (se Eusebios, joka eli n. 200-luvun paikkeilla) käännöksessä lukeneen juuri noin: Matt. 28:19
"...ja kastakaa heidät minun nimeeni..."
Kyseessä ei kuitenkaan voinut olla kreikkalaisperäinen nimi Jeesus, johon tekstissä viitataan, vaan Vapahtajamme alkuperäinimi Yeshua.- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Olen vuosikymmenet sitten itse nähnyt ja lukenut erään englanninkielisen (muistaakseni Zondervan tai Lamsa) käännöksen reunaviittauksesta muistaakseni Eusebioksen (se Eusebios, joka eli n. 200-luvun paikkeilla) käännöksessä lukeneen juuri noin: Matt. 28:19
"...ja kastakaa heidät minun nimeeni..."
Kyseessä ei kuitenkaan voinut olla kreikkalaisperäinen nimi Jeesus, johon tekstissä viitataan, vaan Vapahtajamme alkuperäinimi Yeshua.Alkuperäinen Jeesus on pelkkä muunnos Joosuasta= Y'hoshua,
( Jahve pelastaa).
Kerrosta kerroksen päällä, ja alla pelkkää tyhjää.
Koska alkuperäinen on toisen uskonnon henkilö. Diana-ad-rem kirjoitti:
Alkuperäinen Jeesus on pelkkä muunnos Joosuasta= Y'hoshua,
( Jahve pelastaa).
Kerrosta kerroksen päällä, ja alla pelkkää tyhjää.
Koska alkuperäinen on toisen uskonnon henkilö....erisnimeen, joka se ei ole voinut olla.
Hebrealaista Vapahtajamme alkuperäistä erisnimeä emme todellakaan varmuudella voi jäljittää mistään Raamatun Kirjoituksista muutoin kuin Pyhän Hengen johdolla mikä perustuu sekin täysin uskoon, koska jotkut kääntäjät jo ensimmäisenä vuosisatana (0-100 jKr.) ovat sen muuttaneet kreikkalaiseksi nimeksi jälkiä jättämättä.
Sä saat ihan vapaasti uskoa Joosua-nimen voimaan, jos tarkoitat silloin samaa Vapahtajaamme, Korkeimman J-lan Poikaa, joka naulittiin ristille ja joka nousi kuolleista kolmantena sen jälkeisenä päivänä viettämään voittojuhliaan kirkkaudessa, jonne Hän pian minutkin tempaa!
HALLELUYAH!
Lisälsi niin älykkäät uskovaiset ei osaa lukea foorumin sääntöjä massapsotituksesta( media ja perussuomalsiet palstalle) tässä opetuksena meidän normaaleiden puolelsta
- puolustaja....viestini, niin huomaat niiden olevan osittain erilaisia keskenään ja siksi ne soveltuvat juuri noille foorumeille sellaisina kuin ne sinne pistin.
Siis joku nosti myrskyn vesilasissa, johtuen ilmeisesti siitä, että sanoma osui kohteeseensa ;o)
- Pikakirjoittaja
ajattelet seuraavasta."Tämä oli se Mooses,joka sanoi israelilaisille:profeetan,minun kaltaiseni,Jumala on teille herättävä veljienne joukosta:Hän on se,joka seurakunnassa,erämaassa,oli enkelin kanssa,joka puhui hänelle Siinain vuorella,ja oli myös isiemme kanssa;ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi."Apt.7:37,38
Tässä on paljon mielenkiintoisia tutkittavia sanojakin oikeastaan.
Mietin sitä,kuinka Jumalan täytyi ilmentää itsensä Jeesuksessa ihmisille,"enkelinä,profeettana,välimiehenä Jumalan ja ihmisten välillä,"edeltäkäyvänä"; koska ihmiselle ei ole mahdollista käsittää Jumalaa,ellei Jumala olisi tullut ihmiseksi maailmaan.Ihmisillä on tarve yrittää "osata tehdä Jumalasta kuva",jokin ymmärrettävä "selitys".
Kuitenkin Jumalallinen salaisuus on liian suuri,siksikin Jeesuksen piti tulla tänne,Jumala keskellämme.
"Enkelin(Jumalan) kanssa joka puhui hänelle Siinain vuorella",Jumalahan puhui itse,Mooses puhui Jumalan kanssa,sai Häneltä "eläviä sanoja meille annettaviksi."...palavassa pensaassa, tämän paimentaessa appensa Jetron lampaita Midianin maalla ja kutsui tämän vapauttamaan Israelin Egyptin orjuudesta.
Yeshua ilmestyi kahden enkelinsä kanssa myös Aabrahamille Mamren tammistossa päivän ollessa palavimmillaan.
Kun luemme tarkimmasta kreikkalaisesta UT:n käännöksestä tarkoin suomennetun jakeen 1.Tim.3:16, niin huomaamme sen vahvistavan saman:
Textus Receptus 1.Tim.3.16
"Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus, Jumala joka ilmestyi lihassa, vanhurskautui Hengessä, näyttäytyi enkeleille, julistettiin pakanoille, uskottiin maailmassa, otettiin ylös kirkkauteen."
Siis >>>J-la, joka ilmestyi lihassa!1.Timoteuksen kirje:
3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus:
Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä,
näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa,
uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."
Osoitit viestisi Yakoville, mutta laitan oman kommenttini tähän väliin.
Huomaan sinun tunnustavan, että Jeesus on Jumala:
>>koska ihmiselle ei ole mahdollista käsittää Jumalaa,
ellei Jumala olisi tullut ihmiseksi maailmaan- Pikakirjoittaja
Yakov kirjoitti:
...palavassa pensaassa, tämän paimentaessa appensa Jetron lampaita Midianin maalla ja kutsui tämän vapauttamaan Israelin Egyptin orjuudesta.
Yeshua ilmestyi kahden enkelinsä kanssa myös Aabrahamille Mamren tammistossa päivän ollessa palavimmillaan.
Kun luemme tarkimmasta kreikkalaisesta UT:n käännöksestä tarkoin suomennetun jakeen 1.Tim.3:16, niin huomaamme sen vahvistavan saman:
Textus Receptus 1.Tim.3.16
"Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus, Jumala joka ilmestyi lihassa, vanhurskautui Hengessä, näyttäytyi enkeleille, julistettiin pakanoille, uskottiin maailmassa, otettiin ylös kirkkauteen."
Siis >>>J-la, joka ilmestyi lihassa!on keskellämme tänäkin päivänä ihmisten kiistellessä kolmiyhteisestä Jumalasta,Pyhästä Hengestä yhdessä ja erikseen milloin Isässä,milloin Jeesuksessa.Kristillisyys on vienyt kauan ja kauas Jumalan tarkoitusta olla keskellämme,joka antaa elävät sanat meille joka päiväiseen elämään!Siunausta Yeshuassa,Jeesuksessa,Jumalassa,kiitos vastauksestasi!
- Pikakirjoittaja
1.Timoteuksen kirje:
3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus:
Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä,
näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa,
uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."
Osoitit viestisi Yakoville, mutta laitan oman kommenttini tähän väliin.
Huomaan sinun tunnustavan, että Jeesus on Jumala:
>>koska ihmiselle ei ole mahdollista käsittää Jumalaa,
ellei Jumala olisi tullut ihmiseksi maailmaanotat ne kirjaimellisesti.Uskovan vilpittömyyttä ja "tiedonjanoa" häpäistään monesti naiviudeksi.Kannatankin ehdotonta uskoa,mutta uskovakin saa epäillä eikä tarvitse niellä kaikkea mitä esim,kristinusko syöttää.Haluan ja olenkin vilpitön uskossa,ikuinen etsijä,en niinkään totuutta,koska totuushan on löytynyt Jeesuksessa.Etsin sanasta aina syvempää yhteyttä Jumalaan,enkä aio tulla tyhmäksi uskossani sikäli,etten luottaisi siihen,että kun tutkin Raamattua,en saisi etsimiäni tiedon aarteita.Ymmärrätköhän nyt mitä tarkoitan?
En uskossani siis "vaadikaan järkeä takuumieheksi";vaan uskon joka tilanteessa.Pohdiskella Raamatun asioita ei siksi olekaan minulle uskon antaja,mutta rakastan mietiskellä Taivaallisia asioita!:) Pikakirjoittaja kirjoitti:
otat ne kirjaimellisesti.Uskovan vilpittömyyttä ja "tiedonjanoa" häpäistään monesti naiviudeksi.Kannatankin ehdotonta uskoa,mutta uskovakin saa epäillä eikä tarvitse niellä kaikkea mitä esim,kristinusko syöttää.Haluan ja olenkin vilpitön uskossa,ikuinen etsijä,en niinkään totuutta,koska totuushan on löytynyt Jeesuksessa.Etsin sanasta aina syvempää yhteyttä Jumalaan,enkä aio tulla tyhmäksi uskossani sikäli,etten luottaisi siihen,että kun tutkin Raamattua,en saisi etsimiäni tiedon aarteita.Ymmärrätköhän nyt mitä tarkoitan?
En uskossani siis "vaadikaan järkeä takuumieheksi";vaan uskon joka tilanteessa.Pohdiskella Raamatun asioita ei siksi olekaan minulle uskon antaja,mutta rakastan mietiskellä Taivaallisia asioita!:)olla sinäkin - semmoinen pienimuotoinen mysteeri :) Sanon tuon lähinnä sen tähden, kun tässä on nyt pohdittavana maailmankaikkeuden "suuri salaisuus" (kreikan kielellä 'mysterion').
Kehotit 'unohtamaan nuo jakeet' (jos otan ne kirjaimellisesti..).
En tiedä, mitä jakeita tarkoitit (olihan siinä Timoteuskirjettä, Matteusta ja Johannesta) enkä myöskään tiedä, mitä tarkoitat 'kirjaimellisuudella'.
Vai haluatko varoittaa uskomasta mihinkään Raamatun jakeeseen 'kirjaimellisesti'?
Sanoit rakastavasi 'mietiskellä Taivaallisia asioita'. Oma vaaransa on siinäkin, parahin pikakirjoittaja! Se vaara on jokaista mietiskelijää uhkaava mystiikan peikko; siis se mörkö, joka osaa pukeutua universaalin valaistumisen houkuttelevaan henkiasuun.
Minun oppaani, puolustajani ja johdattajani kaikkeen totuuteen on Jumalan Pyhä Henki. Tiedätkö pikakirjoittaja, paras tapa edetä totuuden tiellä EI OLE mietiskely ja pohdiskelu, vaan kuuliainen vaellus Hengen johdatuksessa Jeesuksen viitoittamalla tiellä, sillä tiellä, jolla vanha ihminen riisutaan tekoinensa ja tilalle saadaan päivittäin lisää Kristuksen mieltä ja uutta luomusta.
_ _ _ _ _ _ _
Pikakirjoittaja, sinä rakas lähimmäiseni, minun uskoni ei ole sinun horjutettavissasi. Ei ole eikä tule olemaan; niin että se siitä ja vielä piste päälle . ;))- Pikakirjoittaja
olla sinäkin - semmoinen pienimuotoinen mysteeri :) Sanon tuon lähinnä sen tähden, kun tässä on nyt pohdittavana maailmankaikkeuden "suuri salaisuus" (kreikan kielellä 'mysterion').
Kehotit 'unohtamaan nuo jakeet' (jos otan ne kirjaimellisesti..).
En tiedä, mitä jakeita tarkoitit (olihan siinä Timoteuskirjettä, Matteusta ja Johannesta) enkä myöskään tiedä, mitä tarkoitat 'kirjaimellisuudella'.
Vai haluatko varoittaa uskomasta mihinkään Raamatun jakeeseen 'kirjaimellisesti'?
Sanoit rakastavasi 'mietiskellä Taivaallisia asioita'. Oma vaaransa on siinäkin, parahin pikakirjoittaja! Se vaara on jokaista mietiskelijää uhkaava mystiikan peikko; siis se mörkö, joka osaa pukeutua universaalin valaistumisen houkuttelevaan henkiasuun.
Minun oppaani, puolustajani ja johdattajani kaikkeen totuuteen on Jumalan Pyhä Henki. Tiedätkö pikakirjoittaja, paras tapa edetä totuuden tiellä EI OLE mietiskely ja pohdiskelu, vaan kuuliainen vaellus Hengen johdatuksessa Jeesuksen viitoittamalla tiellä, sillä tiellä, jolla vanha ihminen riisutaan tekoinensa ja tilalle saadaan päivittäin lisää Kristuksen mieltä ja uutta luomusta.
_ _ _ _ _ _ _
Pikakirjoittaja, sinä rakas lähimmäiseni, minun uskoni ei ole sinun horjutettavissasi. Ei ole eikä tule olemaan; niin että se siitä ja vielä piste päälle . ;))sitä,ettei "vaeltaisi kuuliaisesti,päinvastoin!Jeesuskin vetäytyi usein yksinäisyyteen mietiskelemään ja rukoilemaan!Suosittelen!
Kun "maailman meteli taukoaa,kuulet hänen äänensä selvemmin.Silloin opit kuulemaan sen myös melun keskellä,olet hänessä maailmankin vyöryessä ylitsesi.Silloin olet vahvoilla.
En halunnutkaan horjuttaa uskoasi,enkä kertoa kaikkien jakeitten olevan vertauskuvallisia.
Siunausta päivääsi!
P.S.En pelkää peikkoja enkä mörköjä mietiskelyssä,enkä "valaistu" siinä mielessä,kuin ehkä luulit.En ole uusien oppien kannattaja "kohti kirkasta valoa".
Eikö ole ihanaa,että saamme olla "mysteereitä";kuten kirjoitit?Se on Jumalan lahja,Hän tuntee sydämet yksin! Pikakirjoittaja kirjoitti:
sitä,ettei "vaeltaisi kuuliaisesti,päinvastoin!Jeesuskin vetäytyi usein yksinäisyyteen mietiskelemään ja rukoilemaan!Suosittelen!
Kun "maailman meteli taukoaa,kuulet hänen äänensä selvemmin.Silloin opit kuulemaan sen myös melun keskellä,olet hänessä maailmankin vyöryessä ylitsesi.Silloin olet vahvoilla.
En halunnutkaan horjuttaa uskoasi,enkä kertoa kaikkien jakeitten olevan vertauskuvallisia.
Siunausta päivääsi!
P.S.En pelkää peikkoja enkä mörköjä mietiskelyssä,enkä "valaistu" siinä mielessä,kuin ehkä luulit.En ole uusien oppien kannattaja "kohti kirkasta valoa".
Eikö ole ihanaa,että saamme olla "mysteereitä";kuten kirjoitit?Se on Jumalan lahja,Hän tuntee sydämet yksin!ja kiitos rakentavan sävyisestä viestistäsi, josta huomaan, että olemme sittenkin
'niissä mysteeriasioissa' samoilla linjoilla!
Arvostan myös suositusta, jonka annoit; ennenkaikkea rukoilemisen osalta, sillä
onhan kirjoitettu:
"Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja
RAITTIIT RUKOILEMAAN."
1.Pietarin kirje 4:7- Pikakirjoittaja
ja kiitos rakentavan sävyisestä viestistäsi, josta huomaan, että olemme sittenkin
'niissä mysteeriasioissa' samoilla linjoilla!
Arvostan myös suositusta, jonka annoit; ennenkaikkea rukoilemisen osalta, sillä
onhan kirjoitettu:
"Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja
RAITTIIT RUKOILEMAAN."
1.Pietarin kirje 4:7Ehdottomana raittiusintoilijana,en tarvitse aineita enkä rohtoja,taas kiitos Herran!;sitä useammin "olen juovuksissa Pyhästä Hengestä".
Mutta raittius toki on syvästi muutakin,kaikki raittius mikä erottaa meidät maailman ihmisten menosta.
"Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta;mutta jos se alkaa meistä,niin mikä on niiden loppu,jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?Ja jos vanhurskas vaivoin pelastuu,niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?
Sentähden,uskokoot myös ne,jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät,sielunsa uskolliselle Luojalle,tehden sitä,mikä hyvää on."1.Piet.4:17-19
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184261Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032360Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421911- 771505
- 1591473
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91314Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34788- 10771
- 106747
- 27721