hejsaaan,
aattelin nyt kysyä teiltä kokeneemmilta paastoojilta!
ostin suolihuuhtelupussin ja kokeilin suolihuuhtelua. Laitoin ensin vain pari desiä, pelkäsin laittaa liikaa vettä. Melkein heti piti käydä tyhjentämässä, mutta ulos tuleva vesi oli aivan kirkasta! Kokeilin sen jälkeen puolella litralla. Sitäkään en uskaltanut kaikkea laittaa. Taas tuli vaan kirkasta vettä. Olon pitäisi helpottua ja kuonan pitäisi poistua, mutta olo on ehkä vielä entistä tukkosempi. MITÄ TEEN?!?!
SUOLIHUUHTELU
15
4434
Vastaukset
- mutta pitäiskö
sun vaan ottaa reilusti se mitä ohjeessa sanotaan..En tiedä, en ole vielä kokeillut, maanantaina vasta.
- pinohiiri
Niinhä ne opettaa että normaalisti istut wc pöntöllä ja pussi täyteen läpöistä vettä.
Pussi pitää olla korkeamalla kuin sinä istut ,esim.naulakko wc.ssä.
siinä pitää olla rauhallinen ,mutta kun saat tehtyä sen oikein sieltä pulee muutaman kerran jälkeen oikein pahan hajuista (viemärin hajua)
Paksusuolen seinämässä on tavaraa lököttämässä.
se kun saa pois imeytyminen paranee.- 2 paastoa takana
Hei!
Kahden paaston tehneenä itselläni on onnistunut näin: Täytän pussin huoneenlämpöisellä vedellä (n. puoli litraa kai sinne pussiin menee), ripustan pussin vessan pyyhenaulakkoon ja käyn lattialle maate, vasemmalle kyljelleni, jalat hiukan koukussa. Vaseliinia tms. rasvaa letkun päässä olevaan "pilliin" ja pilli peräaukosta sisään. Sitten päästän veden valumaan ja yritän olla mahdollisimman rentona. Ei mee monta minuuttia kun pussi on tyhjä. Sitten nousen ylös ja menen pöntölle. Vettä tulee kuona-aineineen ulos kahtena erillisenä sykäyksenä: eka heti ja sitten kun vähän aikaa odottelen niin toinen satsi tulee vielä.
Muista että jos missään vaiheessa vettä suoleen laskiessasi tunnet kipua, keskeytä veden valuminen, rentouta itsesi ja voit hieroa vatsaa hellävaraisesti pyörivin liikkein. Sitten voit jatkaa veden päästämistä.
Eka suolihuuhtelu jännitti minuakin kovasti, voiko osaltaan johtua siitä sinullakin? Toinen kerta oli jo helppoa kuin heinänteko. Toisella kerralla paastosin 10 vrk ja uskomatonta mutta totta oli että kuona-ainetta irtosi joka ikisellä huuhtelukerralla (tein huuhtelut aamuin illoin). Onnea matkaan sinullekin!
- vinkkinä
kerron sen,että sitä vettä pitäisi pidättää jonkun aikaa ennenkun laskee ulos.Samalla hierotaan vatsaa kevyesti.
Ite laitan 1l vettä kerralla ja vaikka tuntuu siltä,että ne pyrkii heti ulos pidätän minuutin pari ja hieron vatsaa samalla.
Yleensäkkin kun se alkuvesi on ihan kirkasta,mutta lopuissa pitäis olla jo jotain.Mikäli ei ole onvettä laitettu liian vähän se on liian haaleaa tai sitä ei olla pidetty sisällä tarpeeksi kauan.- enosaa!
Semmonen lisäkysymys, että eikö suolihuuhtelu myös poista normaalia bakteerikantaa. Olen hiivakuurilla ja syön päivittäin maitohappobakteereita, en haluaisi vaarantaa sitä mitä olen saanut kuurin aikana jo aikaan!!!
Kiitos vinkeistä by the way!!!! - pinohiiri
enosaa! kirjoitti:
Semmonen lisäkysymys, että eikö suolihuuhtelu myös poista normaalia bakteerikantaa. Olen hiivakuurilla ja syön päivittäin maitohappobakteereita, en haluaisi vaarantaa sitä mitä olen saanut kuurin aikana jo aikaan!!!
Kiitos vinkeistä by the way!!!!Luulisin että normaali puhdas vesi ei poista bakteerikantaa.
Kysy ammatti ihmisiltä Apteekki on hyvä paikka kysyä kun ostat pusseja.
Mutta olen ymmärtänyt että suolihuuhtelu on "jos" kus vaan tehtävä ,olen itse jotenkin ymmärtänyt että sitä käytetään vaan joskus .
Normaali suolitoiminta pitäis toimia ilman suolihuuhtelua kun syödään monipuolista ruokaa "kuituja"myös. - vaikeen
enosaa! kirjoitti:
Kiitos vinkeistä by the way!!!!Sitä en tiedä poistaako suolihuuhtelu bakteereita vai ei.Kannattaa kysyä sitä apteekistä tai luontaistuotekauppiaalta.
Haittaa ei suolihuuhteluista pitäisi olla mikäli niitä harrasta liikaa.
Itse teen suolihuuhtelun vain aamuisin ja niin että piän välipäiviä.
Esim:maanantai,tiistai huuhtelu.Keskiviikkona lepo perjantai,lauantai huuhtelu.sunnuntaina lepo. - Oxy
vaikeen kirjoitti:
Sitä en tiedä poistaako suolihuuhtelu bakteereita vai ei.Kannattaa kysyä sitä apteekistä tai luontaistuotekauppiaalta.
Haittaa ei suolihuuhteluista pitäisi olla mikäli niitä harrasta liikaa.
Itse teen suolihuuhtelun vain aamuisin ja niin että piän välipäiviä.
Esim:maanantai,tiistai huuhtelu.Keskiviikkona lepo perjantai,lauantai huuhtelu.sunnuntaina lepo.osuin tähän linkkiin ihan sattumalta,kun etsin toista tietoa paastosta...sen halusin vaan sanoa vinkkinä,että kun paastoajille tulee niitä päänsärkypäiviä,tai muuten joskus iskee kova särky, monesti juuri suolihuuhtelu auttaa siihen!!
On kokeiltu,ja uskomatonta,miten päänsärky ikäänkuin poistuu saman tien kuin loppu vesi ja kuonakin suolesta:) - tietää, että
Oxy kirjoitti:
osuin tähän linkkiin ihan sattumalta,kun etsin toista tietoa paastosta...sen halusin vaan sanoa vinkkinä,että kun paastoajille tulee niitä päänsärkypäiviä,tai muuten joskus iskee kova särky, monesti juuri suolihuuhtelu auttaa siihen!!
On kokeiltu,ja uskomatonta,miten päänsärky ikäänkuin poistuu saman tien kuin loppu vesi ja kuonakin suolesta:)mistä se päänsärky johtuu?
- Molkosania
enosaa! kirjoitti:
Kiitos vinkeistä by the way!!!!ruokalusikallisen verran suolihuuhteluveteen. Siinä on maitohappobakteeria, mikä rauhoittaa vatsaa. Enpä usko, että huuhtelu poistaa normaalia bakteerikantaa.
- ohjeilla
http://www.vogel.fi/advice/Paasto/suolihuuhtelu.php
Ei sitä kaikkea kannata kerralla sisään laskea, varsinkaan jos et ole ennen tehnyt. huuhteluun tottuminen vaatii aikansa ja jos sulta ei tule muuta kuin kirkasta vettä, niin sulla ei ole suolessa täytettä.
Toisaalta ihmisen suoli ei KOSKAAN ole niin pyhdas, että vesi olisi aivan kirkasta.
Tukkoisuus voi olla merkki siitä, ettei kaikki neste ole poistunut. Kannttaa kokeilla ehkä apteekista saatavaa mixrolax peräruisketta akuuttiin vaivaan.
http://www.janssen-cilag.fi/product/detail.jhtml?itemname=microlax- tököttiä
Parikertaa olen joutunu mirolaxia ottamaan ja en suosittele kenellekkään.
Tuubin kun ruikkasee sisään niin minuutin päästä alkaa sellanen polte ja kirvely,että meinaa itku tulla.
Suosittelen mielummin juomaan merivesisuolaluiosta tai teetä joka vetää mahan löysälle.Huomattavasti kivuttomampi toimenpide. - merivesisuolalius
tököttiä kirjoitti:
Parikertaa olen joutunu mirolaxia ottamaan ja en suosittele kenellekkään.
Tuubin kun ruikkasee sisään niin minuutin päästä alkaa sellanen polte ja kirvely,että meinaa itku tulla.
Suosittelen mielummin juomaan merivesisuolaluiosta tai teetä joka vetää mahan löysälle.Huomattavasti kivuttomampi toimenpide.kuinka kauan menee että suolisto "ns:puhdistuu" vai alkaako heti tulemaan?
- huuhtelua tehdä
vaikkei paastoa?
Onko siitä mitään hyötyä?
kiitti! - Kawerijokaiselle
huuhtelua tehdä kirjoitti:
vaikkei paastoa?
Onko siitä mitään hyötyä?
kiitti!Siis nyt mun kysymys on että onks se pussi sitä suolen huuhteluun myynnissä apteekissa ja voiko alaikäset tehä sitä jos haluavat paastoa? Ja entä jos ekan kerran tekee suolen puhdituksen?
(En kysy itselleni enkä ole alaikäinen mutta kaverini haluaa tietää, ja hän on niinkun alaikäinen, hän haluaisi paastoa mutta hänellä ruoka on aina mielessä eikä pysty miettimään! Joten sanoin hänelle että luin jostain että suolenpuhdistus auttaa! Mutta joo noi hän halusi tietää.)
Kiitos niille jotka vastaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279