SUOLIHUUHTELU

enosaa!

hejsaaan,

aattelin nyt kysyä teiltä kokeneemmilta paastoojilta!

ostin suolihuuhtelupussin ja kokeilin suolihuuhtelua. Laitoin ensin vain pari desiä, pelkäsin laittaa liikaa vettä. Melkein heti piti käydä tyhjentämässä, mutta ulos tuleva vesi oli aivan kirkasta! Kokeilin sen jälkeen puolella litralla. Sitäkään en uskaltanut kaikkea laittaa. Taas tuli vaan kirkasta vettä. Olon pitäisi helpottua ja kuonan pitäisi poistua, mutta olo on ehkä vielä entistä tukkosempi. MITÄ TEEN?!?!

15

4103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta pitäiskö

      sun vaan ottaa reilusti se mitä ohjeessa sanotaan..En tiedä, en ole vielä kokeillut, maanantaina vasta.

    • pinohiiri

      Niinhä ne opettaa että normaalisti istut wc pöntöllä ja pussi täyteen läpöistä vettä.
      Pussi pitää olla korkeamalla kuin sinä istut ,esim.naulakko wc.ssä.
      siinä pitää olla rauhallinen ,mutta kun saat tehtyä sen oikein sieltä pulee muutaman kerran jälkeen oikein pahan hajuista (viemärin hajua)
      Paksusuolen seinämässä on tavaraa lököttämässä.
      se kun saa pois imeytyminen paranee.

      • 2 paastoa takana

        Hei!

        Kahden paaston tehneenä itselläni on onnistunut näin: Täytän pussin huoneenlämpöisellä vedellä (n. puoli litraa kai sinne pussiin menee), ripustan pussin vessan pyyhenaulakkoon ja käyn lattialle maate, vasemmalle kyljelleni, jalat hiukan koukussa. Vaseliinia tms. rasvaa letkun päässä olevaan "pilliin" ja pilli peräaukosta sisään. Sitten päästän veden valumaan ja yritän olla mahdollisimman rentona. Ei mee monta minuuttia kun pussi on tyhjä. Sitten nousen ylös ja menen pöntölle. Vettä tulee kuona-aineineen ulos kahtena erillisenä sykäyksenä: eka heti ja sitten kun vähän aikaa odottelen niin toinen satsi tulee vielä.

        Muista että jos missään vaiheessa vettä suoleen laskiessasi tunnet kipua, keskeytä veden valuminen, rentouta itsesi ja voit hieroa vatsaa hellävaraisesti pyörivin liikkein. Sitten voit jatkaa veden päästämistä.

        Eka suolihuuhtelu jännitti minuakin kovasti, voiko osaltaan johtua siitä sinullakin? Toinen kerta oli jo helppoa kuin heinänteko. Toisella kerralla paastosin 10 vrk ja uskomatonta mutta totta oli että kuona-ainetta irtosi joka ikisellä huuhtelukerralla (tein huuhtelut aamuin illoin). Onnea matkaan sinullekin!


    • vinkkinä

      kerron sen,että sitä vettä pitäisi pidättää jonkun aikaa ennenkun laskee ulos.Samalla hierotaan vatsaa kevyesti.

      Ite laitan 1l vettä kerralla ja vaikka tuntuu siltä,että ne pyrkii heti ulos pidätän minuutin pari ja hieron vatsaa samalla.

      Yleensäkkin kun se alkuvesi on ihan kirkasta,mutta lopuissa pitäis olla jo jotain.Mikäli ei ole onvettä laitettu liian vähän se on liian haaleaa tai sitä ei olla pidetty sisällä tarpeeksi kauan.

      • enosaa!

        Semmonen lisäkysymys, että eikö suolihuuhtelu myös poista normaalia bakteerikantaa. Olen hiivakuurilla ja syön päivittäin maitohappobakteereita, en haluaisi vaarantaa sitä mitä olen saanut kuurin aikana jo aikaan!!!

        Kiitos vinkeistä by the way!!!!


      • pinohiiri
        enosaa! kirjoitti:

        Semmonen lisäkysymys, että eikö suolihuuhtelu myös poista normaalia bakteerikantaa. Olen hiivakuurilla ja syön päivittäin maitohappobakteereita, en haluaisi vaarantaa sitä mitä olen saanut kuurin aikana jo aikaan!!!

        Kiitos vinkeistä by the way!!!!

        Luulisin että normaali puhdas vesi ei poista bakteerikantaa.
        Kysy ammatti ihmisiltä Apteekki on hyvä paikka kysyä kun ostat pusseja.
        Mutta olen ymmärtänyt että suolihuuhtelu on "jos" kus vaan tehtävä ,olen itse jotenkin ymmärtänyt että sitä käytetään vaan joskus .
        Normaali suolitoiminta pitäis toimia ilman suolihuuhtelua kun syödään monipuolista ruokaa "kuituja"myös.


      • vaikeen
        enosaa! kirjoitti:

        Semmonen lisäkysymys, että eikö suolihuuhtelu myös poista normaalia bakteerikantaa. Olen hiivakuurilla ja syön päivittäin maitohappobakteereita, en haluaisi vaarantaa sitä mitä olen saanut kuurin aikana jo aikaan!!!

        Kiitos vinkeistä by the way!!!!

        Sitä en tiedä poistaako suolihuuhtelu bakteereita vai ei.Kannattaa kysyä sitä apteekistä tai luontaistuotekauppiaalta.

        Haittaa ei suolihuuhteluista pitäisi olla mikäli niitä harrasta liikaa.

        Itse teen suolihuuhtelun vain aamuisin ja niin että piän välipäiviä.
        Esim:maanantai,tiistai huuhtelu.Keskiviikkona lepo perjantai,lauantai huuhtelu.sunnuntaina lepo.


      • Oxy
        vaikeen kirjoitti:

        Sitä en tiedä poistaako suolihuuhtelu bakteereita vai ei.Kannattaa kysyä sitä apteekistä tai luontaistuotekauppiaalta.

        Haittaa ei suolihuuhteluista pitäisi olla mikäli niitä harrasta liikaa.

        Itse teen suolihuuhtelun vain aamuisin ja niin että piän välipäiviä.
        Esim:maanantai,tiistai huuhtelu.Keskiviikkona lepo perjantai,lauantai huuhtelu.sunnuntaina lepo.

        osuin tähän linkkiin ihan sattumalta,kun etsin toista tietoa paastosta...sen halusin vaan sanoa vinkkinä,että kun paastoajille tulee niitä päänsärkypäiviä,tai muuten joskus iskee kova särky, monesti juuri suolihuuhtelu auttaa siihen!!

        On kokeiltu,ja uskomatonta,miten päänsärky ikäänkuin poistuu saman tien kuin loppu vesi ja kuonakin suolesta:)


      • tietää, että
        Oxy kirjoitti:

        osuin tähän linkkiin ihan sattumalta,kun etsin toista tietoa paastosta...sen halusin vaan sanoa vinkkinä,että kun paastoajille tulee niitä päänsärkypäiviä,tai muuten joskus iskee kova särky, monesti juuri suolihuuhtelu auttaa siihen!!

        On kokeiltu,ja uskomatonta,miten päänsärky ikäänkuin poistuu saman tien kuin loppu vesi ja kuonakin suolesta:)

        mistä se päänsärky johtuu?


      • Molkosania
        enosaa! kirjoitti:

        Semmonen lisäkysymys, että eikö suolihuuhtelu myös poista normaalia bakteerikantaa. Olen hiivakuurilla ja syön päivittäin maitohappobakteereita, en haluaisi vaarantaa sitä mitä olen saanut kuurin aikana jo aikaan!!!

        Kiitos vinkeistä by the way!!!!

        ruokalusikallisen verran suolihuuhteluveteen. Siinä on maitohappobakteeria, mikä rauhoittaa vatsaa. Enpä usko, että huuhtelu poistaa normaalia bakteerikantaa.


    • ohjeilla

      http://www.vogel.fi/advice/Paasto/suolihuuhtelu.php
      Ei sitä kaikkea kannata kerralla sisään laskea, varsinkaan jos et ole ennen tehnyt. huuhteluun tottuminen vaatii aikansa ja jos sulta ei tule muuta kuin kirkasta vettä, niin sulla ei ole suolessa täytettä.
      Toisaalta ihmisen suoli ei KOSKAAN ole niin pyhdas, että vesi olisi aivan kirkasta.
      Tukkoisuus voi olla merkki siitä, ettei kaikki neste ole poistunut. Kannttaa kokeilla ehkä apteekista saatavaa mixrolax peräruisketta akuuttiin vaivaan.
      http://www.janssen-cilag.fi/product/detail.jhtml?itemname=microlax

      • tököttiä

        Parikertaa olen joutunu mirolaxia ottamaan ja en suosittele kenellekkään.
        Tuubin kun ruikkasee sisään niin minuutin päästä alkaa sellanen polte ja kirvely,että meinaa itku tulla.
        Suosittelen mielummin juomaan merivesisuolaluiosta tai teetä joka vetää mahan löysälle.Huomattavasti kivuttomampi toimenpide.


      • merivesisuolalius
        tököttiä kirjoitti:

        Parikertaa olen joutunu mirolaxia ottamaan ja en suosittele kenellekkään.
        Tuubin kun ruikkasee sisään niin minuutin päästä alkaa sellanen polte ja kirvely,että meinaa itku tulla.
        Suosittelen mielummin juomaan merivesisuolaluiosta tai teetä joka vetää mahan löysälle.Huomattavasti kivuttomampi toimenpide.

        kuinka kauan menee että suolisto "ns:puhdistuu" vai alkaako heti tulemaan?


      • huuhtelua tehdä

        vaikkei paastoa?
        Onko siitä mitään hyötyä?
        kiitti!


      • Kawerijokaiselle
        huuhtelua tehdä kirjoitti:

        vaikkei paastoa?
        Onko siitä mitään hyötyä?
        kiitti!

        Siis nyt mun kysymys on että onks se pussi sitä suolen huuhteluun myynnissä apteekissa ja voiko alaikäset tehä sitä jos haluavat paastoa? Ja entä jos ekan kerran tekee suolen puhdituksen?

        (En kysy itselleni enkä ole alaikäinen mutta kaverini haluaa tietää, ja hän on niinkun alaikäinen, hän haluaisi paastoa mutta hänellä ruoka on aina mielessä eikä pysty miettimään! Joten sanoin hänelle että luin jostain että suolenpuhdistus auttaa! Mutta joo noi hän halusi tietää.)

        Kiitos niille jotka vastaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe