Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ovatko einekset terveellisiä?

AKKLOH

Onko einesruoat terveellisiä normaaliin kotiruokaan verratuuna. Tarkoitan rasvaa, suolaa ja lisäaineita. Olen sitä mieltä, etteivät ole. Saatan olla vanhanaikainen, mutta niin olen muissakin asioissa.

22

4199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doorisvainikka

      Kannattaa tutkia tuoteselosteita. Niistä selviää mitä mikäkin sisältää.
      Valmisruokiakin on monenlaisia.
      Kotiruokaakin on monenlaista.
      Jotkut mieltävät normaaliksi kotiruuaksi sellaisen soosin johon lisätään aina kourakupillinen suolaa ja kauhallinen voita, varmuuden vuoksi.

      Jotkut tykkäävät että joka päivä pitää olla perunaa ja läskisoossia. Tai vähintäänkin pottulaatikkoa. Tai sitten perunaa ja makkarakastiketta. Tai muusia ja uunimakkaraa.

      Itse en vannoisi tällaisen "normaalin kotiruuan" terveellisyyttä.
      Terveellisyyskin on niin monitahoinen käsite.
      Atkinsilainen vannoo lihan ja voin terveellisyyttä, kasvissyöjä hihkuu soijan ja salaatin puolesta, joku ei syö ennen puoltapäivää muuta kuin hedelmiä, joku pitää juuri hedelmiä pahimpana myrkkynä, Suomalainen mies ei pupella rehuja, hiilarit ovat kaikkien sairauksien äiti ym......
      Itse laitan paljon kotiruokaa, järjellä ja tunteella.
      Joskus eineksiä harkiten ja soveltaen.
      Paljon kasviksia ja jotain tuoretta joka päivä.
      Kuituja ja hyviä rasvoja.
      Ja ehdottomasti maku on tärkeintä ruuassa.

      • Eines ruoissa ole!

        Lisäksi saat rautaisannoksen säilöntäaineita elimistöösi. Jatkuvasti eineksiä syömällä kuolemasi koittaessa olet ongelmajätettä, sillä kalmosi ei mätäne ja jos sinut tuhkataan syntyy vaarallisia palokaasuja.
        Mietippä sitä!


      • vinha perä.

      • Tarkkuustietoa
        vinha perä. kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000041972017

        Eineksissä olevat lisäaineet, toden totta, aiheuttavat aikanaan harmaiden hiuksien lisäksi paljon sairauksia, ensisijaisesti niitä pahimpia. Pitkäkestoisesti eineksiä popsivat ihmiset lähes kaikki sairastuvat jonkin asteiseen syöpään alle 50-vuotiaina. Einekset (myrkyt niiden sisällä) tukkivat pikku hiljaa solukot, verenkierron jne. Myrkyt ikään kuin varastoituvat karstamaisesti niin soluihin kuin kaikkeen mitä ihon alla on. Millainen on savupiippu, ellei sitä nuohota? Niin, savupiippua voi nuohota ja rusnata, mutta ihmisen elimistöä ei. Siinä eivät enää auta terveet elämän tavat lenkkeilyineen, kuntosaleineen ja vitamiininappeineen, kun muu kuolio on iskenyt eineksien myötä. Hyvää matkaa tuonpuoleiseen. Muista syödä eineksiä joka päivä muuten et pääse tuolle äkkimatkalle mukaan. Se on niin sanottu äkkilähtö.


      • doorisvainikka
        Tarkkuustietoa kirjoitti:

        Eineksissä olevat lisäaineet, toden totta, aiheuttavat aikanaan harmaiden hiuksien lisäksi paljon sairauksia, ensisijaisesti niitä pahimpia. Pitkäkestoisesti eineksiä popsivat ihmiset lähes kaikki sairastuvat jonkin asteiseen syöpään alle 50-vuotiaina. Einekset (myrkyt niiden sisällä) tukkivat pikku hiljaa solukot, verenkierron jne. Myrkyt ikään kuin varastoituvat karstamaisesti niin soluihin kuin kaikkeen mitä ihon alla on. Millainen on savupiippu, ellei sitä nuohota? Niin, savupiippua voi nuohota ja rusnata, mutta ihmisen elimistöä ei. Siinä eivät enää auta terveet elämän tavat lenkkeilyineen, kuntosaleineen ja vitamiininappeineen, kun muu kuolio on iskenyt eineksien myötä. Hyvää matkaa tuonpuoleiseen. Muista syödä eineksiä joka päivä muuten et pääse tuolle äkkimatkalle mukaan. Se on niin sanottu äkkilähtö.

        Onpa nuo joutuneet lähtemään ennen einesten keksimistäkin.

        Minunkaan suvustani ei montaa ole hengissä enää vaikka söivät ihan oman pellon pottuja ja naapurin Mansikin maitoa. Höysteenä oli itse kasvatetun sian sivua ja kotilahdesta katiskalla nostettua haukea ja suolasärkeä.
        Isä sairastui alle nelikymppisenä sepelvaltimotautiin ja kuoli 42 vuotiaana.

        Äiti lähti 48 vuotiaanan seisovilta jaloiltaan. Samoin kävi hänen sisarelleen 52 vuotiaana.

        Sisareni poika kuoli 28-vuotiaana kun verisuoni katkesi päästä.
        Veljeni meni saman ikäisenä oman käden kautta.

        Isovanhempani eivät ole saavuttaneet eläkeikää paitsi äitini äiti joka eli 72-vuotiaaksi.

        Kai se tiettyä turvallisuuden tunnetta tuo kun pystyy suggeroimaan itsensä johonkin uskoon.

        Jos vaikka uskoo että eineksiä välttämällä saavuttaa ikuisen elämän niin mikäs siinä, ihan vapaasti saa uskoa minun puolestani.

        Turha kuitenkaan hyökätä muita vastaan uskoineen.
        Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja tulla onnelliseksi omassa uskossaan.


      • syöminen teettää
        doorisvainikka kirjoitti:

        Onpa nuo joutuneet lähtemään ennen einesten keksimistäkin.

        Minunkaan suvustani ei montaa ole hengissä enää vaikka söivät ihan oman pellon pottuja ja naapurin Mansikin maitoa. Höysteenä oli itse kasvatetun sian sivua ja kotilahdesta katiskalla nostettua haukea ja suolasärkeä.
        Isä sairastui alle nelikymppisenä sepelvaltimotautiin ja kuoli 42 vuotiaana.

        Äiti lähti 48 vuotiaanan seisovilta jaloiltaan. Samoin kävi hänen sisarelleen 52 vuotiaana.

        Sisareni poika kuoli 28-vuotiaana kun verisuoni katkesi päästä.
        Veljeni meni saman ikäisenä oman käden kautta.

        Isovanhempani eivät ole saavuttaneet eläkeikää paitsi äitini äiti joka eli 72-vuotiaaksi.

        Kai se tiettyä turvallisuuden tunnetta tuo kun pystyy suggeroimaan itsensä johonkin uskoon.

        Jos vaikka uskoo että eineksiä välttämällä saavuttaa ikuisen elämän niin mikäs siinä, ihan vapaasti saa uskoa minun puolestani.

        Turha kuitenkaan hyökätä muita vastaan uskoineen.
        Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja tulla onnelliseksi omassa uskossaan.

        taisi siinä mennä muutama ruislimppukin. Sepelvaltimotautiin sairastutaa syömällä paljon pottua ja viljaa.


      • Matkalainen
        doorisvainikka kirjoitti:

        Onpa nuo joutuneet lähtemään ennen einesten keksimistäkin.

        Minunkaan suvustani ei montaa ole hengissä enää vaikka söivät ihan oman pellon pottuja ja naapurin Mansikin maitoa. Höysteenä oli itse kasvatetun sian sivua ja kotilahdesta katiskalla nostettua haukea ja suolasärkeä.
        Isä sairastui alle nelikymppisenä sepelvaltimotautiin ja kuoli 42 vuotiaana.

        Äiti lähti 48 vuotiaanan seisovilta jaloiltaan. Samoin kävi hänen sisarelleen 52 vuotiaana.

        Sisareni poika kuoli 28-vuotiaana kun verisuoni katkesi päästä.
        Veljeni meni saman ikäisenä oman käden kautta.

        Isovanhempani eivät ole saavuttaneet eläkeikää paitsi äitini äiti joka eli 72-vuotiaaksi.

        Kai se tiettyä turvallisuuden tunnetta tuo kun pystyy suggeroimaan itsensä johonkin uskoon.

        Jos vaikka uskoo että eineksiä välttämällä saavuttaa ikuisen elämän niin mikäs siinä, ihan vapaasti saa uskoa minun puolestani.

        Turha kuitenkaan hyökätä muita vastaan uskoineen.
        Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja tulla onnelliseksi omassa uskossaan.

        Eihän sitä ikuista elämää saa, eikä tarvitsekaan, mutta kyllä minä ainakin haluan syödä ruokani ilman kemiallisia lisäyksiä. Sitä paitsi kokkaaminen on kivaa. Reilu vuosi sitten aloin laittaa ruokani itse alusta lähtien raaka-aineista. Sen jälkeen olen laihtunut noin 7 kg ja kolesterolini on pudonnut normaalilukemiin.


    • kauppias tilaa kun pyytää :-D
      • totisesti

        MIELISAIRAS ihminen!!!


      • Ei tarvitse olla
        totisesti kirjoitti:

        MIELISAIRAS ihminen!!!

        hullu, vaikka välittääkin terveydestään nyky yhteiskunnassa. Tulet sen kyllä kokemaan.


    • voi.

      kehua terveelliseksi. Einekset on valmistettu mahdollisimman edullisista raaka-aineista,osaan on lisätty transrasvoja ja kaikkiin on ripoteltu kourallinen E-kirjaimia.Kotiruoka on terveellisempää ja huomattavasti edullisempaakin ja herkullisempaa.Otetaanpa esimerkkinä vaikka perunalaatikko.Eihän siinä ole aitoa perunamuussia,vaan jotain vaaleaa massaa ja jauhelihaa löytyy muutama kipene ja suolaa löytyy kiitettävästi ja muita lisäaineita,jotta laatikko säilyisi pitkään.

    • sen kun syöt

      Mitä sinä suotta säikyt. Sen kun popsit, välillä hedelmiä ja salaattiaineksia lisukkeeksi.

    • Santeri X

      Itsekkin elintarviketeollisuudessa aikoinani työskentelin, sattuneesta syystä en ole koskaan valmiita einesruokia syönyt. Satun nimittäin tietämään mitä ne pitävät sisällään ja tunnen valmistusprosessin joka viimeistään tappaa suurimman osan ravinnollisista ominaisuuksista.

      Teollisuuden toimintatapana on käyttää kaikki mahdolliset ainesosat mitä voidaan pakettiin laittaa, pääasia että ei näyttäisi teollisuusjätteeltä. Siihen päälle visuaalisesti näyttävä myyntipakkaus ja kauppa käy.

      Terveellisen ruuan valmistus ei ole vaikeaa kotioloissa, ja on itseasiassa varsin nopeaa. Ravintoarvot ovat täysin toiselta planeetalta verrattuna teollisuusmönjään.

      • hajattelija

        Olet aivan oikeassa. Itse en ole enää vuosiin syönyt einesruokia. Valmistan kaiken ruoan itse. Tällöin todella tietää, mitä raaka-aineita ruokaan on käytetty. Oma elimistöni ei kestäisi suola-rasva-jätemössöä. Sen lisäksi, että itsetehty ruoka on terveellistä, se on myös edullisempaa kuin valmisruoka.


    • Kipeä

      Kyllä eineksetkin ovat tervellisiä,mutta ne täytyy kuumentaa.Itse olen saanut valmis ruokaa syötyäni vatsa taudin monta kertaa syötyäni ne huonosti kuumennettuna,eikä se ole viimeisen käyttö päivän vika.

    • luulisit

      ajattelepa ite!

    • joissain tuotteissa

      Jossain valmisruuissa on sydänmerkki, se kertoo ainakin ettei suolaa ole paljoa.

      • olla sitä

        pansuolaa, josta tuli pää pipiksi.


      • ei kipulääkettä mahakipuun

      • ei saa
        ei kipulääkettä mahakipuun kirjoitti:

        http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1173087181/15#15

        myrkyttömiä kasviksia mistään,joka maassa käytetään jos minkinlaista tuholaismyrkkyä,lannotteita ja minkimoista sumutetta ennenkuin kasvit on ruokapöytään valmiita.Omenaakaan ei uskalla syödä kuorimatta...tiedä onko uskomista luomuvihanneksiinkaan ettei vaan niitäkin ole lannoitettu jollain myrkyllä.


    • lisäaineet...

      Katsokaa kuinka monta E.812. Misä voisi tietää mitä ne ovat.
      Katsoin broileri salaattia, jätin hyllyyn.
      Paastot ovat tuhansia vuosia vanhoja juttuja.
      Keholle tekee hyvää kuukauden paasto jolloin ei syö mitään eläin peräistä.

    • terveellistä ?

      Massaruoka, joka säilyy "tuoreena" kuukauden ?
      Kuinka joku edes erehtyy kysymään moista ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe