Lapsettomuuden syy löytyy yhä useammin miehestä. Lapsettomuushoitoja antavan Felicitas-"Klinikan mukaan jo lähes kolmasosa lapsettomuustapauksista aiheutuu miehestä.
Syynä on se, että miesten sperman laatu on heikentynyt. Esimerkiksi tupakointi, diabetes, liika alkoholi ja epäterveellinen ruoka vaikuttavat sperman laatuun. Lapsettomuuden riskiä miehillä lisäävät myös yli 45 vuoden ikä ja ympäristötekijät.Noin 15 prosenttia pariskunnista kärsii lapsettomuudesta."
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp
Kolmannes lapsettomuudesta aiheutuu miehestä
8
345
Vastaukset
- jarona
siis sitten kun parinkymmenen vuoden päästä mies on 45, niin ei tarvis ehkäisystä huolehtia. Syötänköhän mä liian terveellistä ruokaa sille. ;) On se niin outoa kun toisille lapsia tulis enemmän kuin ikinä ehtis edes ajatella ja toisille ei sitten millään.
ja paineet suoriutumisesta senkus kasvaa :D
- hyvä sperma.
Ja geenitkin on kohtuullisen hyvät, pitäisköhän ottaa ja runkkailla vähä tuota taikalientä pakkaseen, sillä tekee hyvän tilin muutaman vuoden päästä.
- ......
Kasveja joko hapatetaan, kuivatetaan tai pakastetaan. Hapattaminen ja kuivattaminen ovat perinteisemmät keinot, ja ainakin kuivattaminen toimii sperman kohdalla – hapattamista en ole kokeillut.
Piuhat poikki vaan, ei tuosta litkusta tule kuin harmia.
Minä voisin oitis alkaa valtakunnan tuhkamunaksi, jos se jonkun tahdonvastaisesti lapsettoman tekisi onnelliseksi.
- Miten nii
ALKAA??
23-vuotiaalla ei ole vielä pitkään aikaan hätä päiviä;)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162320- 1682249
- 1131818
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791399- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa423942- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä237881