Testitesti,

masennustesti

http://www.tohtori.fi/?page=591031

Omat tulokseni:

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
Sait 1 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode masennusta.
Sait 0 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode ahdistuneisuutta.
Sait 6 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

34

903

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Sait 10 masentuneisuus-pistettä
      Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 1 aktiivisuus-pistettä
      Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

-------

Voi perkele. :)

• nyt puskasta

Sait 9 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 1 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi

• hilda-hymy

Sain kokonaista 0 masennuspistettä.
      En siis pode masennusta.

11 aktiivisuuspistettä.
      Mulla on niin hyvä aktiviteetti ja itseluottamus että kuulemma selviän niitten avulla vaikka masis tuliskin.

• Sait 6 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 0 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

• En.kerro

Tulos tämä:
      Sait 1 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 6 aktiivisuus-pistettä

Joo...nyt alkoi ahdistaa :D

• KoppavaHoro

Sait 10 masentuneisuus-pistettä

Sait 2 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi

• nää kysymykset ja vaihtoehdot on välillä todella rasittavia.

Esim. kohta 7

b) en ajattele enkä halua vahingoittaa itsenäni
      c) minusta tuntuu, että olisi parempi jos olisin kuollut

Menee aina radikaaliksi heti, eli missäs se välimuoto esim. "välillä tuntuu että voisin vahingoittaa itseäni" tms.

Ja joo, aina näiden testien mukaan mä olen lievästi masentunut. Tiedä sit mitä senkin pitäis tarkottaa..

• ap.

mikä lyödään lääkärissäkin ensimmäiseksi eteen kun sinne meet valittamaan, että hommat ei oikein suju. Tai ainakin niiden pitäis teettää testi eka.

Ja jokaisen on hyvä vaikka ihan kerran kuussa tehdä itse itselleen tuo, niin tietää missä menee.

• Hossin köysi vuokrattavana?
      Käytön jälkeen hän voi pätkiä köytensä ja myydä pätkät hyvän onnen amuletteina, kuten aikoinaan villissä lännessä tehtiin.

Tulos:

Sait 9 masentuneisuus-pistettä

• masennu :!!!!11

rupia säki pohojalaaseksi

• ap.

pohojalaane ja sitte henkhe ja verehe.

• Potilas~

Sait 11 masentuneisuus-pistettä

Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus.

Jos arvelet, että sinulla on masennus, käänny lääkärin puoleen. Masennus eli depressio on yleinen psyykkinen häiriö, jonka hoitoon on tehokkaita menetelmiä

Soittakaa pii paa-auto:(

• niin hyvin...

Sait 13 masentuneisuus-pistettä

Sait 3 aktiivisuus-pistettä

Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus.

• "BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
      Sait 14 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa."

Nooo....parin viikon päästä työterveyshoitaja mittaa verenpaineen, eiköhän se riitä hoidoksi tähän vitutukseen.

• zisel

Sait 3 masentuneisuus-pistettä

• Papeete1

Kaikesta paskasta huolimatta mulla ei ole masentuneisuutta. Se on mun mielestä pieni ihme. Mut pitäisi oikeasti viedä jonnekkin jonkun tieteellisen tutkimusryhmän tutkittavaksi, että selvitettäisiin mitkä mekanismit tms. minussa aiheuttaa sen että suurikaan määrä vaikeita vastoinkäymisiä, mistä monet muut jo tekis itsareita tai ainakin popsisi onnellisuuspillereitä tms. ei saa mua kaatuun. Mä nousen kuin Fenix-lintu tuhkasta entistä hyväntuulisempana tms. Weirdoa..

Itse olen satavarma että mun realistisuus tekee sen. En pidä itseäni huonompana tai parempana kuin muut enkä kuvittele olemattomia suunnattoman itserakkauden kourissa. Minä en koskaan edes tule "sairastuun" masennukseen, se on aikas varmaa. Jos mulla olis siihen taipumusta, niin olisin kulkenut pilleripussin kanssa jo ainakin 10 vuotta.

Sait 2 masentuneisuus-pistettä

• noh :

eihän Xena-Warrior kerkiä olemaan masentunut :)

• Papeete1
        noh : kirjoitti:

eihän Xena-Warrior kerkiä olemaan masentunut :)

Tietysti on huonoja päiviä kuten elämään kuuluukin mutten mä jää niitä märehtiin ja mässyttään niin kauaa kunnes ne alkaa aiheuttaan vakavia ongelmia.

Olen "masentuneita" seuratessani huomannut, että ne yleensä aiheuttaa koko homman ihan itse, siis tämä nykyinen muotitrendi-ilmiö kun kaikilla on niiiin masentumista aiheesta ku aiheesta. Tietysti on oikeitakin, mutta ne on niin vakavia että ei niiden sairastajat käyttäydy ollenkaan sillain kuin nämä muotitietoiset "masentuneet" jotka on pilleripurkilla heti kun pienikin ongelma ilmenee. Ne jauhaa ja mässäilee ongelmalla niin kauan kunnes eivät enää pääse eroon, eikä ne oikeasti edes tunnu haluavan siitä eroon vaan raahaavat sitä mukanaan onnesta soikeana että saavat vuosia masennella kun joku teki joskus jotain väärin. Jos ei muuta keksi niin alkaa vinkuun ja muisteleen jotain lapsuudenaikaista juttua.. "iskä antoi mulle tukkapöllyä kun kaadoin maitolasin.. nyt mulla on trauma ja kaikki ongelmani johtuvat siitä. Pyyh.. paskat. Jotain menneitä vääryyksiä nyt ei ainakaan kannata murehtia.. ei mikään murehtimismäärä maailmassa saa niitä korjattua joten parempi unohtaa ja jatkaa matkaa. Asiat käsittelen heti ja teen päätöksen ja jatkan tyytyväisenä matkaa. Niin se sujuu hyvin eikä masistella tarvi. Niin noitten muotitietoistenkin pitäisi tehdä :D

• lääke :
        Papeete1 kirjoitti:

Tietysti on huonoja päiviä kuten elämään kuuluukin mutten mä jää niitä märehtiin ja mässyttään niin kauaa kunnes ne alkaa aiheuttaan vakavia ongelmia.

Olen "masentuneita" seuratessani huomannut, että ne yleensä aiheuttaa koko homman ihan itse, siis tämä nykyinen muotitrendi-ilmiö kun kaikilla on niiiin masentumista aiheesta ku aiheesta. Tietysti on oikeitakin, mutta ne on niin vakavia että ei niiden sairastajat käyttäydy ollenkaan sillain kuin nämä muotitietoiset "masentuneet" jotka on pilleripurkilla heti kun pienikin ongelma ilmenee. Ne jauhaa ja mässäilee ongelmalla niin kauan kunnes eivät enää pääse eroon, eikä ne oikeasti edes tunnu haluavan siitä eroon vaan raahaavat sitä mukanaan onnesta soikeana että saavat vuosia masennella kun joku teki joskus jotain väärin. Jos ei muuta keksi niin alkaa vinkuun ja muisteleen jotain lapsuudenaikaista juttua.. "iskä antoi mulle tukkapöllyä kun kaadoin maitolasin.. nyt mulla on trauma ja kaikki ongelmani johtuvat siitä. Pyyh.. paskat. Jotain menneitä vääryyksiä nyt ei ainakaan kannata murehtia.. ei mikään murehtimismäärä maailmassa saa niitä korjattua joten parempi unohtaa ja jatkaa matkaa. Asiat käsittelen heti ja teen päätöksen ja jatkan tyytyväisenä matkaa. Niin se sujuu hyvin eikä masistella tarvi. Niin noitten muotitietoistenkin pitäisi tehdä :D

lievähköön masennukseen on se että on koko ajan jotakin tekemistä ettei asiaa ehdi märehtimään päässään

• Papeete1
        lääke : kirjoitti:

lievähköön masennukseen on se että on koko ajan jotakin tekemistä ettei asiaa ehdi märehtimään päässään

Hyvältä keinolta. Ei niin pientä ongelmaa olekkaan, etteikö siitä saada isoa ja tuhoavaa kun tarpeeksi yrittää, ja on ylipäätänsä paljon luppoaikaa yrittää.

• olet lakannut
        Papeete1 kirjoitti:

muiden syyttämisen omista vastoinkäymisistäsi. Hyvä kun olet vihdoin alkanut elämään etkä syytä enää muita ja hoe sitten kun...

• Papeete1
        olet lakannut kirjoitti:

muiden syyttämisen omista vastoinkäymisistäsi. Hyvä kun olet vihdoin alkanut elämään etkä syytä enää muita ja hoe sitten kun...

Huono provoiluyritys :D

• itsestäni :
        Papeete1 kirjoitti:

Hyvältä keinolta. Ei niin pientä ongelmaa olekkaan, etteikö siitä saada isoa ja tuhoavaa kun tarpeeksi yrittää, ja on ylipäätänsä paljon luppoaikaa yrittää.

mut se saattaa olla haitallista jos alkaa liikaa kelaamaan asioista päässään, pienetkin asiat kasvaa helposti vuoren kokoisiksi

• niin :

Sait 5 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

• mitäs nyt

Sait 19 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Jos arvelet, että sinulla on masennus, käänny lääkärin puoleen. Masennus eli depressio on yleinen psyykkinen häiriö, jonka hoitoon on tehokkaita menetelmiä.
      ----------

En ole koskaan käynyt lääkärissä, enkä aijo kyllä mennäkkään, ellei ole ihan pakko.

• 4 masentuneisuuspistettä
      0 ahdistuneisuuspistettä
      7 aktiivisuuspistettä.

Tämän testin mukaan en pode masennusta.

• tulokseksi

16
      2
      2

Tämän päivän olen itkenyt ja huomenna testin tehdessä vastaus on jo toinen.

Minkäs pahan tappais jos ei paha itse. :)

• Tämä on oikea testi,

eikä mitään leikkiä ja jos tuli oikein kovat pisteet, niin kyllä mä oikiasti suosittelen sinne lääkäriin menemistä. Luin noita vastauksia ja siellä oli tosi hurjiakin lukuja.

• sikäli tällaset testit, että mä sain 4 pistettä ja en siis ole masentunut. Jos olisin saanut viisi, olisin jo lievästi. Päivästä voi siis riippua tulos jossain määrin.

• ap.
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

sikäli tällaset testit, että mä sain 4 pistettä ja en siis ole masentunut. Jos olisin saanut viisi, olisin jo lievästi. Päivästä voi siis riippua tulos jossain määrin.

mutta mä en nyt tarkottanutkaan tässä mitään pisteen tai kahden heittoja suuntaan tai toiseen.

Asia on mun mielestä sellanen, ettei sitä oikein vähätelläkään voi.

• ap. kirjoitti:

mutta mä en nyt tarkottanutkaan tässä mitään pisteen tai kahden heittoja suuntaan tai toiseen.

Asia on mun mielestä sellanen, ettei sitä oikein vähätelläkään voi.

Uutisissa väitettiin, että 5% on vakavasti masentuneita Suomessa. Mitähän se "vakavasti" mahtoikaan tarkoittaa...

• NevilleR

Sait 0 masentuneisuus-pistettä
      Sait 9 aktiivisuus-pistettä

Aktiivisuudessa siis parantamisen varaa...
      /Nev

• testiäkin

tiedän etten ole masentunut....

• rusalkaa

On todella käsittämätöntä, kun vaipuu suvälle masennukseen KATOAA päätöksenkyky kokonaan. itselläni katosi kalenterista ensimmäisenä seuraava vuosi, sitten tuleva vuodenaika, seuraava kuukausi, kunnens ei enää pystynyt lupaamaan mitään seuraavalle viikolle. kalenteria olen vasta nyt kahdeksan vuoden päästä opetellut käyttämään. Jossain vaiheessa ei tiennyt onko edes seuraavaa tuntia...tai sillä ei ollut merkitystä. Eikä mitään lupausta siitä voinut tehdä.

Katosi päätöksentekokyky mutta myös tuleva aika, jota ei missään tapauksessa pystynyt suunnittelemaan, kun ei tiennyt mistään mitään. Aika tuli ja kului...sitten hetki oli ohi. Mennyttä tuskin ajatteli, koska kaikki tuntui tuskalliselta.

*joka puhuu, että pikkasen talvisin masentaa tms. EI TIEDÄ mitä on rypeä vuosikausia kestävässä masennuksessa*

Ihme kyllä elämä palautuu raiteilleen, kun on tukevia ihmisä läsnä ja saa apua oikeasta suunnasta.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2189
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2186
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      1678
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      132
      1603
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      474
      1340
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1185
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      971
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      844
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      362
      840
    Aihe