Soija rouhe

Leena

Haluaisin tietää,että kuinka kauan pitää tuota soija rouhetta liottaa, että se turpoaa?Mistä sen näkee, että se on turvonnut? Kun en ole koskaan saanut sitä kunnolla turpoamaan!Kaikki soijapihvit joita olen yrittänyt tehdä eivät ole onnistuneet!Onko mitään hyvää ohjetta niiden tekoon?

8

1652

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ritsku

Olen paljin käyttänyt ja laitan aina turvotusvaiheessa mukaan kasvislientä ja mahdolliset mausteet. Lissä sitten keitetyn, kuuman veden. Turpoaa max ½ h.

• leena

Eli olen turvottanut liian vähän aikaa noita soijarouheita!Kiitti vinkistä!

• minttu
        leena kirjoitti:

Eli olen turvottanut liian vähän aikaa noita soijarouheita!Kiitti vinkistä!

Vielä yks vinkki mikäli käytät kanamunaa ja maitotuotteita, nimittäin soijapihveistä tulee ylihyviä kun lisää taikinaan yhden kanamunan sekä vähän kermaviiliä! Ja soijarouhetta voi joko keittää 10 minsaa tai sitten liottaa sen 30 minsaa.

• Siiri
    • mim

itse aina keitän soijarouheen ja silleen se ainaki turpoo hyvin.eli n.1osa soijaa ja reilu 2osaa vettä.

• Leena

mitä tarkoittaa tuo 1osa soijaa ja 2osaa vettä?Niinku desilitroina?

• Jar
        Leena kirjoitti:

mitä tarkoittaa tuo 1osa soijaa ja 2osaa vettä?Niinku desilitroina?

Vettä kaksi kertaa enemmän kuin rouhetta.. eli ihan suhteista puhutaan.. otetaan ihan mikä tahansa mitta ja yksi mitallinen soijarouhetta ja kaksi samanlaista mitallista vettä..

• maj

kaupoissa on kahta erilaista tuotetta, joita valitettavasti molempia kutsutaan nimellä soijarouhe. ensinnäkin on ns. teksturoitua soijaa, joka on valmistettu erottamalla rasva pois. se kypsennetään kiehauttamalla 2 osaa vettä, lisäämällä 1 osan soijarouhetta ja keittämällä 3 minuuttia. ei siis tarvitse liottaa lainkaan. helppoa ja nopeaa! tämä soijarouhe ei maistu sinänsä juuri miltään. sitä on tummaa ja vaaleaa.

toinen soijarouhe on nimensä mukaisesti kuivatuista soijapavuista tehtyä rouhetta. tätä liotetaan ensin 20-30 minuuttia, jonka jälkeen kypsennetään. teksturoimattomassa soijarouheessa on pähkinäinen maku.

eri soijarouheet on helppo erottaa toisistaan. teksturoitu soija on kevyttä, isojen leivänmurujen näköistä purua. "varsinainen" soijarouhe näyttää siltä, mitä se onkin. paketissa lukee, onko soija teksturoitua vai ei.

harmi, että näistä kahdesta tuotteesta on erehdytty käyttämään samaa nimitystä. tämänkin keskustelun viesteistä huomaa, että ihmiset puhuvat eri asioista saman otsikon alla, ehkä tietämättään.

kummassakin soijarouheessa on omat hyvät ja huonot puolensa: toisessa helppous ja nopeus, toisessa maku. hyviä ruoanlaittohetkiä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      32
      2411
    2. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      100
      2302
    3. Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä

Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk
      Tv-sarjat
      18
      1349
    4. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      49
      1217
    5. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      33
      1152
    6. Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä

Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o
      Ikävä
      27
      930
    7. Etkö voi antaa edes vihjettä mulle?

Minkä vain me tiedettäisiin? Naiselta miehelle.
      Ikävä
      51
      840
    8. Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...

Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To
      Suomalaiset julkkikset
      11
      811
    9. Kaksi viikkoa enää Rakas...

Tietäisinpä miten toimia...
      Ikävä
      53
      745
    10. Sammuuko meillä

Kipinä kun ei enää nähdä
      Ikävä
      56