sellerin pakastaminen

kuinka....?

Tarkoitus on pakastaa selleriä. Pilkonko ja laitan sellaisenaan pakkaseen vai pitääkö ensin keittää?

10

36341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehtijuuri

Minä olen pakastanut sekä juuri- että lehtiselleriä ilman esikypsennystä ihan hyvällä menestyksellä. Lehtiselleri kannattaa laittaa mahdollisimman pieniksi paloiksi niin se vettyminen ei vaikuta niin paljon siihen. Juuriselleri tietenkin ehtii jo vähän tummua ennen pakastumista, mutta ei ole minua haitannut sekään

• varmasti

olen pakastanut varsiselleriä ihan kokonaisenakin kun olen laiska paloittelemaan. Sitten vaan jäisenä napsautan sopivan varren irti ja napsuttelen leikkuulaudalla palasiksi ja suoraan kiehuvaan liemeen.
      Purjon pakastan kanssa kokonaisena (vihreät pehmeät osat pilkon pusseihin). Joskus kyllä on aika jyystämistä se paloittelu jäisenä, mutta en anna häiritä. :)

• Anonyymi

kiitos

• Wikke52

Kiitoksia vihjeistä! Asumme kaksi eläkelläistä yhdessä, eikä ole totuttu heittämään ruokaa pois. Sellerit ovat aika suuria nippuja. "Ketuttaa" nämä tarjoukset, kaksi pakettia, tai pussia saat halvemmalla, kuin yksittäin. Ei tosin kaikkea!!!

• Anonyymi

Kiitos tiedoista

• Anonyymi

Kiitos tiedosta; pullon raakana pakasteeseen👍

• Anonyymi

pitääkö sellerit pestä ,ennen käyttöä

• Anonyymi

entä se pesu

• Anonyymi

Kaikki juurekset pitää huuhdella, mutta palsternakat kannattasi mukamas syödä kuorineen, itse olen kuorinut nekin aina ennen käyttöä ja pakastanut siivuina, sellerit kuutioina.

• Anonyymi

Kiitos paljon tiiosta. Nyt tiiän mitä tehä sellerin pakastuksesta. Tuoreet pilkotut laitan kaalikeittoon loput pakasteeseen. On hyvvee tuon kualkeeton mausteena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1216
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1209
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1050
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      905
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      803
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      778
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      732
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      13
      723
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe