Hei!
Mitkä ovat juoksevan margariinin edut paistamisessa öljyyn verrattuna? Esimerkiksi Pirkka-resepteissä on lähes aina juoksevaa margariinia. Itse en kuitenkaan sitä käytä, vaan omega-3-rasvahappoja sisältävää öljyä, koska olen saanut sen kuvan että öljy on terveellisempää. Minulla on myös esite, jossa lukee, että ruoka pitäisi aina paistaa siinä rasvassa, mitä reseptissä lukee, koska rasvan laatu vaikuttaa niin paljon ruuan makuun ja rakenteeseen. Minusta tämä on puppua, mutta en ole edes kokeillut juoksevaa margariinia. Sitä on ollut markkinoillakin niin vähän aikaa, että on vaikea uskoa sen olevan tärkeä osa mitään ruokaa.
Juokseva margariini
2
1167
Vastaukset
- on voi.
Se on terveellisintä leivälle ja ruoanlaitossa ja ehdottomasti parhaimman makuista.
Muu on ihan puppua, sillä muulla yritetään saada kaikenlaisin perustein saada rahat niiltäkin harhaanjohdetuilta, jotka luulevat että voita ei saa syödä.
Oliiviöljylle annan periksi joskus, se kun sopii salaatinkastikkeisiin. - Panhandle
Pirkka-resepteissä käytetään sellaisia tuotteita, joiden menekkiä halutaan edistää. En ole minäkään oivaltanut juoksevan margariinin "paremmuutta" rypsi- tai oliiviöljyyn verrattuna. Onhan öljy vähemmän teollinen tuote kuin margariini, juokseva tai kiinteä.
Käytän öljyä myös silloin, kun reseptissä lukee "voi", koska öljyä on aina kotona. Rasvan laatu vaikuttaa ruuan makuun, mutta minä olen jo niin tottunut öljyyn, etten muita makuja kaipaa. Sellaisia ruokia, joihin rakenteen vuoksi pitäisi käyttää voita, en tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274