Kuntoilu muotona?

Maddja

Onko uinti kuntoilu muotona hyvä? Entä laihdutusmuotona?
Mitä lihaksia uinti muokkaa?

7

2163

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se uinti

      ...kun vaan määrää tarpeeksi.
      Käy kaikkiin lihaksiin erityisesti ylävartaloon.
      Sopii erityisesti liikuntaa aloitteleville ja huippukuntoisillekin välipäivän ohjelmaan.

    • ei ole

      laihdutustekniikka. Jos olisi, altaassa näkisi huomattavasti hoikempia ihmisä kuin nyt näkee.

      Kivaa uinti on ja hyvä kuntoilumuoto. Laihduta syömällä vähemmän.

    • iso fisu

      ja painon pudotuksessakin varmasti tehokas, kunhan syöt vähemmän kun kulutat.Itse olen aloittanut uimisen monen vuoden tauon jälkeen ja kädet,reidet alkaa olla jo timmit.Harmikseni vatsamakkara ei ole juurikaan pienentynyt:( uin rintaa 2-3 krta/vko 2-3.5km/krta ajassa 0.50-1.15h.

      • oleellista

        on kuluttaa kaloreja. Uiminen käy siinä missä joku muukin liikunta. Altaassa näkee paljon ylipainoisia ja hyvä niin. Minun mielestäni se johtuu siitä että uinti on erittäin hyvä kuntoilu ja kalorien kulutusmuoto nivelvaivaisille ja ylipainoisille.

        Tämä kuitenkin edellyttää sitä että pulssi nousee ja hengitys kiihtyy. Pää jäykästi kellumalla ei asia oikein toimi. Uinti on tekniikkalaji jossa hengityksen ja uintiliikeen opettelu on ensiarvoisen tärkeää. Aikuisten uintitekniikkakurssit joita melkein joka uimahalli järjestää kannattaa hyödyntää- ihan kaikkien - niidenkin jotka kuvittevat osaavansa uida.


      • Rozzy!
        oleellista kirjoitti:

        on kuluttaa kaloreja. Uiminen käy siinä missä joku muukin liikunta. Altaassa näkee paljon ylipainoisia ja hyvä niin. Minun mielestäni se johtuu siitä että uinti on erittäin hyvä kuntoilu ja kalorien kulutusmuoto nivelvaivaisille ja ylipainoisille.

        Tämä kuitenkin edellyttää sitä että pulssi nousee ja hengitys kiihtyy. Pää jäykästi kellumalla ei asia oikein toimi. Uinti on tekniikkalaji jossa hengityksen ja uintiliikeen opettelu on ensiarvoisen tärkeää. Aikuisten uintitekniikkakurssit joita melkein joka uimahalli järjestää kannattaa hyödyntää- ihan kaikkien - niidenkin jotka kuvittevat osaavansa uida.

        Oon 12.v ja oon harrastanut uintia kuusi ja puol vuotta. Kisannut oon kolme ja puoli vuotta. Käyn treeneissä seitsemän kertaa viikossa, ja käyn n. joka toinen viikonloppu kisoissa. Mulla on 15 mitalia, ja yli puolet niistä kultaa. Uinti nostaa yleiskuntoa hirveästi. uinti virkistää, mutta laihdutukseen se ei kyllä auta oikeastaan millään tavalla. Se notkistaakin jonkin verran. 25 metriä, eli altaan päästä päähän uin vapaauintia, eli kroolia 14 sekunttiin. Oma isäni valmentaa minua, ja mun ryhmässä on noin. 5-6 uimaria, ja kaksi niistä kisaa, eli minä ja eräs toinenkin. Uinti on todella hyvä liikuntamuoto, koska siinä EI OLE LOUKAANTUMISVAARAA! Sen voin todistaa. Itselleni ei ole sattunut mitään koko harrastukseni aikana. Tsemppiä kaikille uinnin aloittelijoille, harrastajille ja kisailijoille!


    • hirvenpesä

      Kuntoilu Muotona on suunnilleen pehmeän pyöreä, jopa ovaali.

    • Uimari itsekkin

      Uiminen on yksi tehokkaimmista laihdutus lajeista! Se kasvattaa kuntoa ja kilot myös karisee! Itse harrastan kilpauinti 5 kertaa viikossa ja jo parin viikon jälkeen ( vaikka olen aina ollu hoikka) minusta oli lähtenyt 2 kiloa..Ja jos mietityttää mitä lihaksia se muokkaa..se muokkaa kaikkia. Jos et ui ihan tosissasi niin vaan laihdut eikä sinusta tule mitään lihaskimppua! Itse olen unut 7 tai 8 vuotta ja hartiat on jonkin verran leventyneet :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe