Kertokaahan ammattilaiset, miten saadaan aikaiseksi onnistunut lämäri? Tuossa olen käynyt sutimassa eikä lähde kuin tosiaankin jään nuoliaisia. Mailasta tuskin tässä tapauksessa on kiinni, eiköhän se ole siinä laukojassa se vika...
lämäri oikeaoppisesti
7
1453
Vastaukset
- jään nuolija
Kertokaa nyt joku, niin pääsen testaamaan :P
- elikkäs.
sopivan taipuisa maila alkuun. pientä käyrää (ei pakollinen). pieni siirto eteenpäin, luistele kiekkoa päin,polvia koukkuun, lapa jäähän n.5-10cm ennen kiekkoa ja painat sopivasti niin, että saat kiekon painon alas. voimasta ei ole kiinni, kun itsekkin olen 15v ruipelo, ilman suurempaa lätkäkokemusta ja hyvin lähtee lämyt. koitappa käydä kokeilemassa. niin ja pidä vartalo mahd suorana ja säilytä tasapaino kokoaja, pieniki horjahtaminen pilaa suorituksen. toivottavasti helppas.
- jään nuolija
elikkäs. kirjoitti:
sopivan taipuisa maila alkuun. pientä käyrää (ei pakollinen). pieni siirto eteenpäin, luistele kiekkoa päin,polvia koukkuun, lapa jäähän n.5-10cm ennen kiekkoa ja painat sopivasti niin, että saat kiekon painon alas. voimasta ei ole kiinni, kun itsekkin olen 15v ruipelo, ilman suurempaa lätkäkokemusta ja hyvin lähtee lämyt. koitappa käydä kokeilemassa. niin ja pidä vartalo mahd suorana ja säilytä tasapaino kokoaja, pieniki horjahtaminen pilaa suorituksen. toivottavasti helppas.
Ilmeisesti minulla on myös väärä ote mailasta laukaistaessa. Pelaan leftiä, niin mulla on vasen käsi n. puolessä välissä mailaa. Ei ilmeisesti tarvitsisi olla niin alhaalla, koska tällöin vartalo on kyyryssä. Ja myös mailan pituudellakin on merkityksensä. Katkaisin mailan siten, että luistimet jalassa se yltää leukaan asti.
- kyllä,mutta
jään nuolija kirjoitti:
Ilmeisesti minulla on myös väärä ote mailasta laukaistaessa. Pelaan leftiä, niin mulla on vasen käsi n. puolessä välissä mailaa. Ei ilmeisesti tarvitsisi olla niin alhaalla, koska tällöin vartalo on kyyryssä. Ja myös mailan pituudellakin on merkityksensä. Katkaisin mailan siten, että luistimet jalassa se yltää leukaan asti.
älä nyt herranjumala ylempää ainakaa kuin puolesta välistä ota otetta. saat paljon paremmin voimaa kun saat vartalon kyyryn ja polvet joustoon. jos suorana koitat seisoa ja lämiä nii eihän siitä tuu mitään. toivottavasti vielä johonkin pääset testailemaan.
- jk
kyllä,mutta kirjoitti:
älä nyt herranjumala ylempää ainakaa kuin puolesta välistä ota otetta. saat paljon paremmin voimaa kun saat vartalon kyyryn ja polvet joustoon. jos suorana koitat seisoa ja lämiä nii eihän siitä tuu mitään. toivottavasti vielä johonkin pääset testailemaan.
Alakäsi lukkoon jotta saa mailan taipumaan ja siten katapulttiefektin = voimaa
Itsellä ainakin lavan yläosa hieman kallellaan eteenpäin ja lapa osuu jäähän ehkä 10cm ennen kiekkoa ja kun ampuu enemmän lavan kärjellä lähtee korkeampia. HYvä tasapaino ja ranteet lukkoon
- mailaongelma
Osaako joku mahdollisesti kertoa, että mistä johtuu, että maila hajoaa kuvan osoittamalla tavalla:
http://img24.imageshack.us/img24/6869/sjkr342.png
Maila siis pikkuhiljaa lohkeaa tuosta punaisen viivan osoittamasta kohdasta. Lisäksi tuo mailan kärkiosa löystyy ja pikkuhiljaa halkeaa myös.
Maila on siis Easton Synergyn halvahko komposiittimaila. Pelattua ja lämittyä tulee paljon, ihan hyvä lämy lähtee ja tekniikkakin on jotenkuten kohdallaan. Toisinaan tosin lipsahtaa yks lämy liian löysällä otteella tai liian lavan kärjellä, minkä nyt ei (?) kuitenkaan mun mielestä pitäs hajottaa sitä noin.
Olen säilyttänyt mailaa ihan ulkona (~ -5 ... -15 pakkasta) ja aina heittänyt kunnon erkkarit lapaan.
Olisko kellään mitään hajua, että johtuuko tämä säilytyksestä ja lämpötiloista, mailan huonosta laadusta, kuitenkin huonosta lämytekniikasta vai mikä on vikana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707