Syy Paavalin pistimeen

Se totuus asiasta

6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 2Kor 12

Eli syy on ja oli: Ettei Paavali pääsisi kerskaamaan, ylpeilemään.
Älkää viitsikö siis lisätä mitään muuta. Kiitos.

15

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cybo-ceronimo-cabriel-61

Olisi pitänyt suunsa kiinni?

Miksi Paavali joutuu selittämään niitä ja näitä
      m i n ä s t ä ä n,
      siinä on nimenomaan selittelyn makua. :)

Ihmiset jotka selittävät "pyhiä pyhän avulla",
      e i v ä t
      puutu persoonaansa lainkaan[persoonan pitäisi olla kuollut/vain "Kristus meissä" mukaan], ei selitellen,ylpeillen, tai julkisesti "nöyrinä" esiintyen.

• Diana-ad-rem

Omatunto yleensä soimaa, jos puhuu valheita, siinä yksi syy Paavalin pistimeen.

Toinen voisi olla se, että hän oli tietyllä tavalla suuntautunut seksuaalisesti, eli rakasti poikia.
      Jeesuksesta muodostui hänelle mielikuvituspoikaystävä, jota hän palvoi, jopa jumaluuteen asti.
      Maanpäällinen rakkauden kohde oli mitä ilmeisimmin Apollonios Tyanalainen, opiskelutoveri Tarsoksesta, samantyyppinen sisäistä säteilyä omaava parantaja, opettaja, ihmeidentekijä, kuin millaiseksi Jeesusta kuvataan.

Paavali joutui siis, niin sanotusti kieltämään itsensä, peittämään suuntautuneisuutensa, siitä ikuinen piina ja piikki lihassa, sekä kaipaus pois elämästä Jeesuksen luokse, joka hänkin, mitä ilmeisemmin oli samalla tavoin miehimys.

• ..paina päälle..

..pahasti, purista päistä pois paljon puhutut puisevat pulinat pikaisesti, pilkkoen päheesti
        pulleaan paljuun pihallasi, patistaen puupäisten pälinät puuceen pöyreään pyttyyn. ;)

• Vaikka jostakin asiasta tai ihmisestä ei pidä tai jopa vihaa, olisi silti ihan kunnioittettavaa olla kirjoittamatta ala-arvoista törkyä heistä. Sillä vaikka vihaat Kristinuskoa ja kaikkea mitä se edustaa ei vihasi poistu, jos loukkaat kirjoituksillasi Kristittyjä. Päinvastoin, oma syntikuormasi siitä kasvaa.

Jeesus sen enempää kuin Paavalikaan eivät olleet miehimyksiä. Jeesus oli synnitön. Ja kuten saamme Raamatusta lukea Jeesus on myös Jumala.

• Diana-ad-rem
        ..paina päälle.. kirjoitti:

..pahasti, purista päistä pois paljon puhutut puisevat pulinat pikaisesti, pilkkoen päheesti
        pulleaan paljuun pihallasi, patistaen puupäisten pälinät puuceen pöyreään pyttyyn. ;)

Ja "minä niin pienen pieni".....ja siitä niin kauan, kun noin kirjoitin.
        Sattumaako...vai olitko paikalla...no, eipä sillä niin väliä, p-voittoinen juttusi oli hauska, kiitos siitä. :)

• Diana-ad-rem
        juhani1965 kirjoitti:

Vaikka jostakin asiasta tai ihmisestä ei pidä tai jopa vihaa, olisi silti ihan kunnioittettavaa olla kirjoittamatta ala-arvoista törkyä heistä. Sillä vaikka vihaat Kristinuskoa ja kaikkea mitä se edustaa ei vihasi poistu, jos loukkaat kirjoituksillasi Kristittyjä. Päinvastoin, oma syntikuormasi siitä kasvaa.

Jeesus sen enempää kuin Paavalikaan eivät olleet miehimyksiä. Jeesus oli synnitön. Ja kuten saamme Raamatusta lukea Jeesus on myös Jumala.

Millä tavalla kirjoitus loukkaa kristittyjä, en sanonut teitä esim; Kyykäärmeen sikiöiksi, perkeleen sikiöiksi, ulkokultaisiksi, hapatuksen syöttäjiksi, kuolleiksi luiksi, sisältä täynnä laittomuutta ja saastaa oleviksi, saatanan synagogaksi...... etc. .....vai sanoinko???

• Se totuus asiasta

Nyt on jo saatu kahden antikristityn selitys asiasta, vaikka todellinen syy oli luettavissa. Odotamme vielä Teuvon seliseli-kirjan mukaista tulkintaa. hyvä.

• Diana-ad-rem

sitä miltä näyttää, ja jokainen voi sanoa mitä tahansa.
        Jokainen voi myös uskoa mitä hölynpölyä tahansa, jopa väittää sitä jumalan sanaksi. Taustalla voi olla hyvinkin raadollinen totuus.

• kaikkien
        Diana-ad-rem kirjoitti:

sitä miltä näyttää, ja jokainen voi sanoa mitä tahansa.
        Jokainen voi myös uskoa mitä hölynpölyä tahansa, jopa väittää sitä jumalan sanaksi. Taustalla voi olla hyvinkin raadollinen totuus.

ihmisten ajatusmaailmassa ei ensisijaisena ole samat asiat kuin sinulla.Josta toit hyvän kuvan, tuolla yllä. Raadollinen se kyllä on, tuo Paavalin"pistin",mutta ehkä kuitenkin sinun käsitteistösi ulottumattomissa,joka et erityisemmin tunne Jumalan valtakunnan syy ja seurauslakeja ja siksi näet vain seuraukset joita pidätkin siksi syinä.Tietysti, jos tahdot, niin voit nähdä tuota taivasten valtakuntaa ja sen rikkauksia ja kaikkea mitä se pitää sisällään, mutta Raamatun ilmoittamalla tavalla.Ja siihen kuuluu erottamattomana asiana tuo niin monen vierastama, jopa kammoama nimi:Jeesus.Joka on nimi ylitse muiden.

• Diana-ad-rem
        kaikkien kirjoitti:

ihmisten ajatusmaailmassa ei ensisijaisena ole samat asiat kuin sinulla.Josta toit hyvän kuvan, tuolla yllä. Raadollinen se kyllä on, tuo Paavalin"pistin",mutta ehkä kuitenkin sinun käsitteistösi ulottumattomissa,joka et erityisemmin tunne Jumalan valtakunnan syy ja seurauslakeja ja siksi näet vain seuraukset joita pidätkin siksi syinä.Tietysti, jos tahdot, niin voit nähdä tuota taivasten valtakuntaa ja sen rikkauksia ja kaikkea mitä se pitää sisällään, mutta Raamatun ilmoittamalla tavalla.Ja siihen kuuluu erottamattomana asiana tuo niin monen vierastama, jopa kammoama nimi:Jeesus.Joka on nimi ylitse muiden.

ylitse muiden....tietenkään..paitsi ehkä sinulle,
        joka pidät muita jumalia, Jumalan rinnalla.

• sanailet
        Diana-ad-rem kirjoitti:

ylitse muiden....tietenkään..paitsi ehkä sinulle,
        joka pidät muita jumalia, Jumalan rinnalla.

Vaan Raamatun mukaan sinunkin polvesi kerran taipuvat hänen edessään ja tunnustat Herruutensa.

• itse kehu!

Sinun mielestäsi siis Paavali saa kertoa itsestään
      ja kehua itseään että myöskin kerskata itsestään monin sanoin ja siinä ohessa todistella itsestään
      mitä vaan, jopa velheellisesti, mutta kirjoittajat jotka tekevät tuota samaa kuin Paavali, ovat kyllä kirjoituskiellossa itsensä suhteen kuten myös Paavalin suhteenkin.

• janoinen

Hyvin toden näköistä että tämä oli se pistin.

• suomeksi

7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• En todellakaan tuota kysynyt.

taidat olle se observeri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      97
      3998
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3347
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      131
      2668
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      242
      2173
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      93
      1929
    6. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      100
      1883
    7. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1819
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      115
      1658
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1321
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1242
    Aihe