Jeesus sanoo lähetyskäskyssä: Minä olen Matt.28:20. Samoin Jumala itsestään 2Moos.3:14-15.
Selvä todistus Jeesuksen Jumaluudesta.
Mitä sanotte?
Onko alkukielentuntijat nyt paikalla?
Kiinnostava löytö
45
785
Vastaukset
luvussa sanonut mitä Jeesus käski "pitämään".
Jeesushan käski pitämään lain voimassa viimeistä piirtoa myöten.
Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Jumalanakan Jeesus ei tuossa itseään pidä vaan aiemmassa luvussa ilmoittaakin viimeisiksi sanoikseen Jumalan hyljänneen hänet.
Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Ei kannata Eroe repäissä yksittäistä jaetta eikä varsinkaan sinun tavallasi sieltä kahta sanaa vaan pitää lukea kokonaisuus.* Nytkin taas puhut mitä attuu, et ollenkaan tiedä mitä lainailet Raamatusta. Sinä vaan yrität mukamas todistaa, että ei tarvitse olla uskossa, eikä hengellinen, ja siti pärjää Raamatun ymmärtämisessä. Niihän sinä luulet, mutta pieleen meni nytkin!
Laki on voimassa, mutta Jeesus täytti lain uskovaisten puolesta. Jeesuksessa Kristuksessa laki on täytetty.
Raamatussa on useita kohtia joissa Jeesuksen Jumaluus käy selväksi. Esim.Joh.20:28, Room.9:5,Heb.1:8,1.Joh.5:20,Joh.5:18,10:33juhani1965 kirjoitti:
Laki on voimassa, mutta Jeesus täytti lain uskovaisten puolesta. Jeesuksessa Kristuksessa laki on täytetty.
Raamatussa on useita kohtia joissa Jeesuksen Jumaluus käy selväksi. Esim.Joh.20:28, Room.9:5,Heb.1:8,1.Joh.5:20,Joh.5:18,10:33sanoja mainitsemissasi jakeissa on.
Minä lainasin Raamatussa ilmoitettuja Jeesuksen sanoja ja sinä ilmoitit jakeita joissa ei edes voi olla Jeesuksen sanoja.juhani1965 kirjoitti:
Raamatussa on useita kohtia joissa Jeesuksen Jumaluus käy selväksi. Esim.Joh.20:28, Room.9:5,Heb.1:8,1.Joh.5:20,Joh.5:18,10:33Tuomas sanoi Jeesusta jumalakseen samassa merkityksessä kuin Joh.10:34,35 Jeesus opetti Isältä saadusta jumaluudesta.
Roomalaiskirjeen 9:5 k.o. lause NOVUMin mukaan kuuluu: "yli kaikkien Jumalan siunattu", eli sama asia kuin tässä:
Hepr. 1:9
"Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Samalla tavalla kaikki nuo mainitsemasi mallijakeet on manipuloitu kolminaisuusopille myönteiseksi. Mutta joka tapauksessa on varmaa, että Jeesus ei ole voidellut ja siunannut Isää, vaan Isä on voidellut ja siunannut Jeesuksen, sillä Raamatun mukaan halvempi saa aina siunauksen paremmaltaan;
Hepr. 7:7 (1938 versio)
"Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Hepr. 7:7 (1992 versio)
"Kiistatontahan on, että siunauksen antaja on korkeampiarvoinen kuin siunauksen saaja."
Miksi te uskotte enemmän Athaniosta kuin Jumalan sanaa? Jumalan edessä Pe.ku uskoo ja ymmärtää Raamattua paremmin kuin itseänsä oikeaoppiseksi kehuvat uskovaiset.Pe.ku kirjoitti:
sanoja mainitsemissasi jakeissa on.
Minä lainasin Raamatussa ilmoitettuja Jeesuksen sanoja ja sinä ilmoitit jakeita joissa ei edes voi olla Jeesuksen sanoja.Siinäpä se juuri onkin,kun me uskovaiset uskomme että koko Raamattu, kuten Raamattu itsekkin ilmoittaa, on Jumalan hengeyttämää. Myös Pyhä Henki meissä ilmoittaa ja todistaa sen.
Me emme siksi poimi Raamatusta osia ja jätä osia huomioimatta. Esimerkiksi Sen minkä Paavali on kirjoittanut/sanellut sen Jeesus allekirjoittaa.
Sitä paitsi ensimmäisessä kohdassa Joh.20:28 Jeesus on mukana, eikä hän käy korjamaan Tuomaksen lausahdusta Jeesukselle;"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"juhani1965 kirjoitti:
Siinäpä se juuri onkin,kun me uskovaiset uskomme että koko Raamattu, kuten Raamattu itsekkin ilmoittaa, on Jumalan hengeyttämää. Myös Pyhä Henki meissä ilmoittaa ja todistaa sen.
Me emme siksi poimi Raamatusta osia ja jätä osia huomioimatta. Esimerkiksi Sen minkä Paavali on kirjoittanut/sanellut sen Jeesus allekirjoittaa.
Sitä paitsi ensimmäisessä kohdassa Joh.20:28 Jeesus on mukana, eikä hän käy korjamaan Tuomaksen lausahdusta Jeesukselle;"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"mielipide eikä Jeesuksen.
ekivaari kirjoitti:
Tuomas sanoi Jeesusta jumalakseen samassa merkityksessä kuin Joh.10:34,35 Jeesus opetti Isältä saadusta jumaluudesta.
Roomalaiskirjeen 9:5 k.o. lause NOVUMin mukaan kuuluu: "yli kaikkien Jumalan siunattu", eli sama asia kuin tässä:
Hepr. 1:9
"Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Samalla tavalla kaikki nuo mainitsemasi mallijakeet on manipuloitu kolminaisuusopille myönteiseksi. Mutta joka tapauksessa on varmaa, että Jeesus ei ole voidellut ja siunannut Isää, vaan Isä on voidellut ja siunannut Jeesuksen, sillä Raamatun mukaan halvempi saa aina siunauksen paremmaltaan;
Hepr. 7:7 (1938 versio)
"Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Hepr. 7:7 (1992 versio)
"Kiistatontahan on, että siunauksen antaja on korkeampiarvoinen kuin siunauksen saaja."
Miksi te uskotte enemmän Athaniosta kuin Jumalan sanaa? Jumalan edessä Pe.ku uskoo ja ymmärtää Raamattua paremmin kuin itseänsä oikeaoppiseksi kehuvat uskovaiset.Unitaristin paksua on tekstisi kuten aina. Sanot ateistia uskovaisemmaksi kuin uskovaista. Kuvastaa mistä lähteestä peilaat asioita.
Milloin sinun mielestäsi Raamattua on väärenetty milloin vääristelty(näinhän olet itse sanonut ja sanot tässäkin tekstissä), että saat oman oppisi sopimaan siihen. Vähät siitä mitä muut uskovaiset sanoo ja kokee.
Mikään ei viittaa mihinkään muuhun Joh.20:28 kohdassa kuin siihen mitä siinä on kirjoitettu.
Room.9:5, kohdan tarkistin useimmista käännöksistä, King Jameksesta alkaen, kaikki tukivat -33/38 käännöstä.
Haluat vääntää Raamatun oman oppisi mukaiseksi, perustelusi ovat hyvin ohuita ja kestämättömiä. Tämän olen onneksi huomannut enkä pysty todistusaineiston valossa ottamaan niitä, onneksi, vakavasti. Toki mielipiteille pitää olla tilaa, mutta mielipiteet eivät ole sama asia kuin totuus, onneksi.- Eroe
juhani1965 kirjoitti:
Siinäpä se juuri onkin,kun me uskovaiset uskomme että koko Raamattu, kuten Raamattu itsekkin ilmoittaa, on Jumalan hengeyttämää. Myös Pyhä Henki meissä ilmoittaa ja todistaa sen.
Sitä paitsi ensimmäisessä kohdassa Joh.20:28 Jeesus on mukana, eikä hän käy korjamaan Tuomaksen lausahdusta Jeesukselle;"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"Kyllä sinä olet oikeassa. Minä en ymmärrä miksi Pe.ku tahallaan tinkaa ja vänkää, kääntäen asiat päälaelleen. Saako hän siitä sairasta nautintoa?
Pe.ku ei ole edes herätyksen tilassa vaan kaiken vanhurskauden vihollinen.
Paavali erotti opetuslapset niistä jotka puhuivat pahaa Herran tiestä, ei hän alkanut paapomaan ja ymmärtämään niitä. Se oli kerrasta poikki.
Pe.ku on jo vuosia hankaloittanut saatanan vaikutuksella hengellisiä keskusteluja. Ei jää mies palkkaansa vaille, sillä Jumala ei anna itseänsä pilkata. Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää. Pe.ku joutuu huutamaan vielä apua, eikä sitä sitten tule. Miksi? Koska ei kelvannut Jumalan aikataulu. Pe.ku kirjoitti:
mielipide eikä Jeesuksen.
Ja kuten kohdasta huomaat Jeesus hyväksyi sen eikä nuhdellut tai korjannut.
Eroe kirjoitti:
Kyllä sinä olet oikeassa. Minä en ymmärrä miksi Pe.ku tahallaan tinkaa ja vänkää, kääntäen asiat päälaelleen. Saako hän siitä sairasta nautintoa?
Pe.ku ei ole edes herätyksen tilassa vaan kaiken vanhurskauden vihollinen.
Paavali erotti opetuslapset niistä jotka puhuivat pahaa Herran tiestä, ei hän alkanut paapomaan ja ymmärtämään niitä. Se oli kerrasta poikki.
Pe.ku on jo vuosia hankaloittanut saatanan vaikutuksella hengellisiä keskusteluja. Ei jää mies palkkaansa vaille, sillä Jumala ei anna itseänsä pilkata. Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää. Pe.ku joutuu huutamaan vielä apua, eikä sitä sitten tule. Miksi? Koska ei kelvannut Jumalan aikataulu.En minäkään täysin ymmärrä hänen haluaan vängätä. Hänelle on monet sanonu, että Raamattua pitää tulkita Pyhästä Hengestä käsin.
Ja koska hän ei usko ei hän omaa Pyhää Hengeäkään ja täten ei ymmärrä Raamattua syvällisesti eikä täysin ja sen kyllä huomaa, silti pitää vängätä.
Pe.ku tulkitsee Raamattua juuri niinkuin Raamattu kieltää ja väittää sitä totuudeksi. Melkoinen ristiriita, mutta sillä ei näytä hänelle olevan merkitystä.juhani1965 kirjoitti:
Ja kuten kohdasta huomaat Jeesus hyväksyi sen eikä nuhdellut tai korjannut.
Jeesus hyväksyy kaiken sen mihin ei ole vastannut.
Eihän Raamatusta löydy Jeesuksen vastausta moniin muihinkaan asioihin.
Toisaalta Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu nyky-tutkimuksen mukaan noin sata vuotta Jeesuksen jälkeen jonkun muun kuin apostoli Johanneksen kirjoittamana joten siinä on joko sukupolvien välityksellä siirtynyttä sanaa tai sitten täysin uutta keksittyä, joka onkin hyvin todennäköistä.
Johanneksen evankeliumiinhan on kirjoitettu Jeesuksen viimeiset sanatkin päinvastaisiksi, verrattuna vanhempiin evankeliumeihin.juhani1965 kirjoitti:
En minäkään täysin ymmärrä hänen haluaan vängätä. Hänelle on monet sanonu, että Raamattua pitää tulkita Pyhästä Hengestä käsin.
Ja koska hän ei usko ei hän omaa Pyhää Hengeäkään ja täten ei ymmärrä Raamattua syvällisesti eikä täysin ja sen kyllä huomaa, silti pitää vängätä.
Pe.ku tulkitsee Raamattua juuri niinkuin Raamattu kieltää ja väittää sitä totuudeksi. Melkoinen ristiriita, mutta sillä ei näytä hänelle olevan merkitystä.saa vaikka sanookin ettei usko eikä tottele! Tutki tätä vertausta:
Matteus 21
28 "Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'.
29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?» He sanoivat: »Ensimmäinen. Jeesus sanoi heille: »Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.»"
Luuk. 11:52
"Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."Pe.ku kirjoitti:
Jeesus hyväksyy kaiken sen mihin ei ole vastannut.
Eihän Raamatusta löydy Jeesuksen vastausta moniin muihinkaan asioihin.
Toisaalta Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu nyky-tutkimuksen mukaan noin sata vuotta Jeesuksen jälkeen jonkun muun kuin apostoli Johanneksen kirjoittamana joten siinä on joko sukupolvien välityksellä siirtynyttä sanaa tai sitten täysin uutta keksittyä, joka onkin hyvin todennäköistä.
Johanneksen evankeliumiinhan on kirjoitettu Jeesuksen viimeiset sanatkin päinvastaisiksi, verrattuna vanhempiin evankeliumeihin.Kyllähän Jeesus nuhteli vääryksistä ja valheista.
Ja kuten sanoin sinä et usko Raamatun olevan Jumalan hengeyttämää, vaan katsot oikeaksi pilkkoa siitä osia. Uskomalla että osa Raamatusta on totta osa väänneltyä,vääristeltyä tai lisättyä. Tässä kohden mielipiteemme poikkeaa tyystin ja siksi olemme eri aaltopituudella asian suhteen.
Sinä luet Raamattua ei-uskovaisen silmin, minä Pyhän Hengen vaikutuksessa, ilmankos mielipiteemme poikkeaa.ekivaari kirjoitti:
saa vaikka sanookin ettei usko eikä tottele! Tutki tätä vertausta:
Matteus 21
28 "Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'.
29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?» He sanoivat: »Ensimmäinen. Jeesus sanoi heille: »Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.»"
Luuk. 11:52
"Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."Tokihan niin tehdä saa, mutta totuus siitä tekemisentavasta puuttuu, ihan Raamatunkin mukaan.
- merim.raimo
suuttui ja sanoivat, että Jeesus teki itsensä Jumalan vertaiseksi.
- Tarkistappas kantas
Vaan minä olen Luuk.31:35
Samoin Pietari itsestään 1Tim. 21:14
Siis selvääkin selvempi todistus, että pieleen meni taas!
Mitäs siihen sanot?* Siksikö, kun Pietarikin sanoin samoin? Etkö itse koskaan ole sanonut,"minnä olen" ollut tai olin tai jotain? Sillä ei ole mitään merkitystä, mutta jos Jeesus sanoo, Minä olen, on todistus Jumalan persoonasta.
- to..
ilmaisu "minä olen" on rajattu tarkoittamaan jumalaa jossain kielessä? Israelin Jumalan nimi on JaHWeh, sen lauminen tuli kielletyksi jossain vaiheessa mutta sijaissanoja sai vapaasti käyttää samoin sanaa jumala.
vaan Jumalan nimi,Minä olen"!
* Samoin ku Jeesus sanoi usein alkaessaan puhumaan, "Totisesti totisesti, Minä sanon teille." On osoitus Jeesuksen jumaluudesta, siinä on totinen auktoriteetti ja totinen Jumala!- kayttavat nimes HaShem
mika tarfkoittaa nimea.
Jumalaa pidetaan niin Pyhana etta Jmalasta keytetaan sanaaa G-d.
Nimesta kaytetaan sanaa HaShem=nimi. - to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Samoin ku Jeesus sanoi usein alkaessaan puhumaan, "Totisesti totisesti, Minä sanon teille." On osoitus Jeesuksen jumaluudesta, siinä on totinen auktoriteetti ja totinen Jumala!"Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen." JaHWeH eikä "minä olen". Ehje- olla verbin muoto - on sellainen jota jokainen heprean puhuja joutuu käyttämään päivittäin eikä se tarkoita että asianomainen julistautuu jumalaksi.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Samoin ku Jeesus sanoi usein alkaessaan puhumaan, "Totisesti totisesti, Minä sanon teille." On osoitus Jeesuksen jumaluudesta, siinä on totinen auktoriteetti ja totinen Jumala!turmeltunut mielenne on päättänyt hylätä Jeesuksen Kristuksen tämän opetuksen:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 12
49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."kayttavat nimes HaShem kirjoitti:
mika tarfkoittaa nimea.
Nimesta kaytetaan sanaa HaShem=nimi.Albert Einstein käytti muotoa; The One, "Se Yksi".
- Elisama
ekivaari kirjoitti:
Albert Einstein käytti muotoa; The One, "Se Yksi".
Hän käytti englantia mutta HaShem on hepreaa ja tarkoittaa vapaasti näin "se yksi nimi, tai se nimi". Ha on määrätty artikkeli edessä kuten Englannin the.
- Elisama
kayttavat nimes HaShem kirjoitti:
mika tarfkoittaa nimea.
Nimesta kaytetaan sanaa HaShem=nimi.Tuo sana HaShem tarkoittaa juuri määrätty nimi.
heikoilla perusteluilla yrität tehdä Jeesuksesta Jumalan!
Teepä raamattuhaulla lainausmerkkien sisällä haku UT;sta sanoilla "minä olen", niin sieltä pullahtaa sinulle Raamatusta satoja esimerkkejä, että kuka tahansa meistä on ne sanat sanonut, eikä ole "totiseksi Jumalaksi" tullut!
Tosin puhujana saattaa olla Isä eikä ihminen:
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."tai minä, tai kuka hyvänsä sanoo, minä olen. Mutta kun Jeesus sen sanoo, se on Jumalan nimi, "Minä olen!"
* Eikä tällä- Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä." -ole mitään tekemistä tämän puheena olevan asian kanssa. Ei ole puhe mistään kuka sanoo mitäkin, vaan Jumalan nimestä, ja jos Jeesus sanoo, Minä olen, sillä painoarvo siinä, että se on Jumalan nimi, ja se sanoo, että Jeesus on Jumala!- Jeesus(Yahsha)
oli vain Jumalan aanitorvi, jonka kautta Han puhui.
Toisaalta Jumala ei tarvinnut ihmista valittajakseen kun han puhui kasteen jalkeen.
Mista muuten tiedamme etta puhuja oli Jumala? Mohikaani_27 kirjoitti:
tai minä, tai kuka hyvänsä sanoo, minä olen. Mutta kun Jeesus sen sanoo, se on Jumalan nimi, "Minä olen!"
* Eikä tällä- Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä." -ole mitään tekemistä tämän puheena olevan asian kanssa. Ei ole puhe mistään kuka sanoo mitäkin, vaan Jumalan nimestä, ja jos Jeesus sanoo, Minä olen, sillä painoarvo siinä, että se on Jumalan nimi, ja se sanoo, että Jeesus on Jumala!Mohikaani, oma kummallinen tulkinta; jos Isä sanoo jotakin meidän kauttamme, se ei ole mitään! Mutta kun Poika sanoo kauttamme jotakin, niin se on jotakin!
Miten Jeesus opetti? Päättelepä tästä opetuksesta jotakin:
Luuk. 10:16
"Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
Jumalan nimi JHWH tuodaan esille VT:n sivuilla noin 6600 kertaa ja niistä noin 6000 viittaa Jeesukseen.
Jos luemme Raamattua niin kuin se on kirjoitettu niin Jeesus Kristus on Jehova. Koska alkuseurakunnassa Palvottiin häntä niin minäkin palvon.niin minäkin palvon Jeesusta Jumalana, täydellisenä totisena Jumalana, Isän vertaisena kaikessa, samoin Pyhää Henkeä joka yhdessä kolminaisuudessaan on selittämätön, yli ihmisen ymmärryksen käyvä tosi Jumala.
* Ja siitä tämä on voittoisa tieto, että sitä ei muuta ekivaarit eikä Hirvakset, enempää kuin areiolaisuudetkaan, ei mikään, ei helvetin portitkaan! Jeesus on tosi Jumala ja täydellinen Ihminen, ja tätä totuutta ei mikään mahti maailman kaikkeudessa voi tyhjäksitehdä, koska Hän on itse totuus, ja kuka muu voi olla totuus, kuin Jumala!Jeesus mainitaan vanhassa testamentissa?
Puhut plööperiä.
Ei siellä mainita Jeesusta kertaakaan.
http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=vt&hakuehto=Jeesus
Vanhan testamentin Jeesua ei ole Jeesus, jos niin olet erehtynyt luulemaan, eikä Jeesuatakaan ole siellä kuin noin 15 kertaa.- Eroe
Mohikaani_27 kirjoitti:
niin minäkin palvon Jeesusta Jumalana, täydellisenä totisena Jumalana, Isän vertaisena kaikessa, samoin Pyhää Henkeä joka yhdessä kolminaisuudessaan on selittämätön, yli ihmisen ymmärryksen käyvä tosi Jumala.
* Ja siitä tämä on voittoisa tieto, että sitä ei muuta ekivaarit eikä Hirvakset, enempää kuin areiolaisuudetkaan, ei mikään, ei helvetin portitkaan! Jeesus on tosi Jumala ja täydellinen Ihminen, ja tätä totuutta ei mikään mahti maailman kaikkeudessa voi tyhjäksitehdä, koska Hän on itse totuus, ja kuka muu voi olla totuus, kuin Jumala!Jeesus on Jumala ja olipa hyvä kun tulitte totuuden puolesta vääristelijöitä vastaan.
Eroe kirjoitti:
Jeesus on Jumala ja olipa hyvä kun tulitte totuuden puolesta vääristelijöitä vastaan.
on tärkeintä se, mitä välimies, ylipappi Jeesus Kristus minusta ajattelee ja hyväksyy, ei se, mitä keskustelukumppanit tällä palstalla ajattelevat hyväksyvänsä!
Jeesuksen Kristuksen Pojakseen, ylipapiksi ja välimieheksi, ei Jumalaksi.
Jos apostolit olisivat tunnustaneet Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi, eivät he olisi tällä tavalla opettaneet:
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1:17 anoen, että meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
Ja tätä Isää Jumalaa Poika vielä ylösnousemisensa jälkeenkin joka aika ylipappina ja välimiehenä rukoilee, [Room.8:34 | Hepr.7:25].nimien paljoudella, montako kertaa Jumalan nimi on mainittu Raamatussa, kun te itse päätätte, mikä tarkoittaa Isää ja mikä poikaa, ettekä osaa vastata loogisesti perusteltuihin asiakokonaisuuksiin!
Joko te luulette Isän Jumalan kokonaan panneenne pois viralta?- Eroe
ekivaari kirjoitti:
on tärkeintä se, mitä välimies, ylipappi Jeesus Kristus minusta ajattelee ja hyväksyy, ei se, mitä keskustelukumppanit tällä palstalla ajattelevat hyväksyvänsä!
Etkö sinä kaipaa yhtään uskovien yhteyttä?
- Eroe
ekivaari kirjoitti:
nimien paljoudella, montako kertaa Jumalan nimi on mainittu Raamatussa, kun te itse päätätte, mikä tarkoittaa Isää ja mikä poikaa, ettekä osaa vastata loogisesti perusteltuihin asiakokonaisuuksiin!
Joko te luulette Isän Jumalan kokonaan panneenne pois viralta?Sitä saa jokainen nyt tutkia omaa sydäntään.
Eroe kirjoitti:
Etkö sinä kaipaa yhtään uskovien yhteyttä?
ohje, jota meidän jokaisen olisi hyödyllistä noudattaa:
Gal. 1:10
"Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija."
Ef. 6:6
"ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo",
Ei siis sitä, mitä uskovaisten enemmistö tahtoo, vaan sitä, mitä Jumala tahtoo. Olen Kristuksen orja, en ihmisten.- Eroe
ekivaari kirjoitti:
ohje, jota meidän jokaisen olisi hyödyllistä noudattaa:
Gal. 1:10
"Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija."
Ef. 6:6
"ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo",
Ei siis sitä, mitä uskovaisten enemmistö tahtoo, vaan sitä, mitä Jumala tahtoo. Olen Kristuksen orja, en ihmisten.Heti alkuun Joh.3:3.
Se että haluaa uskovien yhteyteen ei tarkoita, että olisi kenenkään orja. Miksi et tahdo uskovien yhteyteen? Hirvaksellahan se yhteys toimii kun hirvaksen kotiseurakunta on hirvas itse. - hirvas
Eroe kirjoitti:
Heti alkuun Joh.3:3.
Se että haluaa uskovien yhteyteen ei tarkoita, että olisi kenenkään orja. Miksi et tahdo uskovien yhteyteen? Hirvaksellahan se yhteys toimii kun hirvaksen kotiseurakunta on hirvas itse.Eroe. Minä kuulun siihen Jeesus nasaretilaisen lahkoon kuten Paavali ja kumppanit, ja yhteys toimii todella hyvin Pyhän Hengen kautta.
Jeesuksen seurakuntalaisena kiitän Jumalaa tästä kaikesta, mitä olen saanut, ilman että olisin itse sitä ansainnut.
Luuk. 17:21
eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Se on minun sisälläni, ilman kuulumista mihinkään keksittyyn seurakuntaan.. - Hirvas?
hirvas kirjoitti:
Eroe. Minä kuulun siihen Jeesus nasaretilaisen lahkoon kuten Paavali ja kumppanit, ja yhteys toimii todella hyvin Pyhän Hengen kautta.
Jeesuksen seurakuntalaisena kiitän Jumalaa tästä kaikesta, mitä olen saanut, ilman että olisin itse sitä ansainnut.
Luuk. 17:21
eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Se on minun sisälläni, ilman kuulumista mihinkään keksittyyn seurakuntaan..Missä seurakuntasi toimii, onko pääkaupunkiseudulla?
- hirvas
Hirvas? kirjoitti:
Missä seurakuntasi toimii, onko pääkaupunkiseudulla?
lähes 2000 vuotta sitten, eikä siihen tarvitse jäsenkortteja, uskoa totuuteen Jeesukseen Kristukseen, siinä on se seurakunta.
- issaki
vaan ainoastaa Isä,selvä teksti siitä mikä on järjestys.Plus sen 700 muuta Raamatun paikkaa tästä asiasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973998Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973357Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312668Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2532211Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m971981Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001903Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211829- 1161693
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11331- 571265