Jumalako hyvä?

Atlantti

Tuota en kyllä koskaan lakkaa ihmettelemästä, että joku jumalaan uskova ihminen voi pitää jumalaa hyvänä.Jos olisi Kaikkivaltias jumala, jolla on kaikki valta niin tuo ei voi millään olla hyvä.

Joka vähäkään omaa järkeä ja on maailmaa silmät ja korvat auki seurannut näkee,kuulee ja tuntee sen, että maailma on asukkejaan kohtaa kaikkea muuta kuin hyvä ja tasapuolinen.

Se hitonmoinen kiertely ja typerä selittely millä uskovaiset tuota selittelee on niin älytöntä, että täytyy kyllä ihmetellä, että joku voi tuollaiseen uskoa ja sortua.

Missään muussa asiassa ei esiinny tuollaista sekoilua, kun tuossa esiintyy.

47

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus elää!

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa,
      sillä Jumala on rakkaus." 1. Joh. 4:8
      Tämä maailma ei ole paratiisi, ihminen lankesi syntiin(1 Moos.3-) ja sen mukana tulivat kaikki vitsaukset osaksemme.
      Jeesus kuoli meidän kaikkien edestä, että me Häneen uskomalla saisimme iankaikkisen elämän kerran TAIVAASSA.
      Siellä ei ole kipua, sairautta, tuskaa, murhetta, köyhyttä. ahdistusta jne.-"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."(John 3:16)
      LUKEKAA ILMESTYSKIRJAA, se on ajankohtaisempi tänä päivänä kuin päivälehdet!
      Valvokaa, ettette tulisi eksytetyiksi.

      • Aki.V1

        Jeesus kuoli meidän kaikkien edestä, että me Häneen uskomalla saisimme iankaikkisen elämän kerran TAIVAASSA.

        Kuolema on se, että ottaa itselleen kunnian, sanoistaan tai teoistaan... Myös Jumala joissakin tilanteissa noin menettelee, mutta ei välttämättä yleensä, koska ei Jumalat halua kuolla ihmisten puolesta, vaan ihmisten on kuoltava Jumaliensa puolesta.....


    • kuulija

      Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. Näin Jumala esiintyy johanneksen, ilmestyskirjan näkyjen näkijän, välityksellä Ilm 1:8

      • Atlantti

        sanottavaa teillä uskovaisilla ei asiassa ole.
        Vaan noita lorukirjan loruja.


      • 'kirjuri'
        Atlantti kirjoitti:

        sanottavaa teillä uskovaisilla ei asiassa ole.
        Vaan noita lorukirjan loruja.

        Sinä ajattelet aivan 'normaalisti' niinkuin syntiinlangennut ihminen ajattelee. Hän ei halua nähdä sitä hyvää, minkä Jumala on ihmiselle antanut,ja luettelo on pitkä, Jumalan teoksi, mutta se paha, mikä maailmassa on, on hänen mielestään Jumalan syytä.

        Ajattelepas esimerkiksi itseäsi, MITÄ hyvää sinussa on?... Voin sanoa sinulle: EI MITÄÄN, omassa itsessäsi!

        Ihmisen ajatukset ja teot ovat pelkästään pahat, jos he elävät ILMAN Jumalaa. Siinä sinulle vastaus maailmassa vallitsevan pahuuden syistä.


      • Atlantti
        'kirjuri' kirjoitti:

        Sinä ajattelet aivan 'normaalisti' niinkuin syntiinlangennut ihminen ajattelee. Hän ei halua nähdä sitä hyvää, minkä Jumala on ihmiselle antanut,ja luettelo on pitkä, Jumalan teoksi, mutta se paha, mikä maailmassa on, on hänen mielestään Jumalan syytä.

        Ajattelepas esimerkiksi itseäsi, MITÄ hyvää sinussa on?... Voin sanoa sinulle: EI MITÄÄN, omassa itsessäsi!

        Ihmisen ajatukset ja teot ovat pelkästään pahat, jos he elävät ILMAN Jumalaa. Siinä sinulle vastaus maailmassa vallitsevan pahuuden syistä.

        mihinkään "syntiin". Ei sellaasta ole olemassakaan.

        Maailma on "paha". Eli jos sun jumalasi olisi totta ja se olisi kaikkivaltias, niin pahahan olisi.

        Miksi suljette silmänne, korvanne ja kaikki muutkin aistinne ja ette näe maailmaa, niinkuin se on.

        Mussa on kuule paljonkin hyvää- tuuppas kysymään se mun läheisiltä ja ystäviltä. Ja mistään jumalasta ei mun kohdalla kyse ole.

        Tuohon viimeisen vielä: eli sun jumalas ei ole sunkaan mielestä kaikkivaltias - koita nyt siitä mennä vielä vähän pitemmälle, niin kohta huomaat, ettei sitä taida olla ollenkaan.


      • Ei saa tietää?
        Atlantti kirjoitti:

        mihinkään "syntiin". Ei sellaasta ole olemassakaan.

        Maailma on "paha". Eli jos sun jumalasi olisi totta ja se olisi kaikkivaltias, niin pahahan olisi.

        Miksi suljette silmänne, korvanne ja kaikki muutkin aistinne ja ette näe maailmaa, niinkuin se on.

        Mussa on kuule paljonkin hyvää- tuuppas kysymään se mun läheisiltä ja ystäviltä. Ja mistään jumalasta ei mun kohdalla kyse ole.

        Tuohon viimeisen vielä: eli sun jumalas ei ole sunkaan mielestä kaikkivaltias - koita nyt siitä mennä vielä vähän pitemmälle, niin kohta huomaat, ettei sitä taida olla ollenkaan.

        Mussa on kuule paljonkin hyvää- tuuppas kysymään se mun läheisiltä ja ystäviltä. Ja mistään jumalasta ei mun kohdalla kyse ole.

        Olet eksyksissä.. Vain Jumala(GOOD =GOD), Isä on hyvä, ei koskaan yksikään pojistaan ja pavelijoistaan. Et tiedä vielä mitä hyvyys on, mutta saahan sitä luulotella kaikenlaista itsestään, kumpa et pettyisi pahasti, myös omaan hvyyyteesi....


      • Aki_Veikko

        Minä olen A ja O,

        Antero? Asko? Aino?
        Aki-veikkO?

        Minä olen vähän kaksimielisempi? Kun Alku ja Loppu eri nimessä?


    • kuolematon*

      ihmiset antavat itsensä aivopestä moisella propagandalla ja petoksella.

      • arjuuna

        mistä uskotojen jumalat ovat syntyneet
        kun ihminen oppi puhumaan ja ajattelemaan
        niin tuo toiminto synnytti ajattelijan joka tuli
        hallitsevaksi ihmismielessä
        samalla syntyi ihmisten kanssakäymisen tuloksena
        yhteisminä eli yliminä joka sitten vaikuttaa ihmiseen takaisin että hän saa tältä vihjeitä opastusta unissa ja alitajunnassa
        ja tuota yliminää on alettu pitämään jumalina
        vaikka se on ihmisen oman ajattelun tulosta
        sen takia jumalan sanotaan olevan persoonallinen
        koska se on ihmisen oma luomus
        tuohon tilaan ihminen jää kuoltuaan
        joihin meediot voivat olla yhteydessä
        tuo tila on sama kuin täällä ollessa tuskaa ja ahdistusta
        vain tämän kaiken ymmärtämisellä perustuksiaan
        myöten voit vapautua kaikesta tuosta
        kukaan toinen ei voi siinä auttaa
        siinä asiassa on oltava itse sekä opettaja että oppilas eli oltava valona itselleen


      • ..Arjuuna..
        arjuuna kirjoitti:

        mistä uskotojen jumalat ovat syntyneet
        kun ihminen oppi puhumaan ja ajattelemaan
        niin tuo toiminto synnytti ajattelijan joka tuli
        hallitsevaksi ihmismielessä
        samalla syntyi ihmisten kanssakäymisen tuloksena
        yhteisminä eli yliminä joka sitten vaikuttaa ihmiseen takaisin että hän saa tältä vihjeitä opastusta unissa ja alitajunnassa
        ja tuota yliminää on alettu pitämään jumalina
        vaikka se on ihmisen oman ajattelun tulosta
        sen takia jumalan sanotaan olevan persoonallinen
        koska se on ihmisen oma luomus
        tuohon tilaan ihminen jää kuoltuaan
        joihin meediot voivat olla yhteydessä
        tuo tila on sama kuin täällä ollessa tuskaa ja ahdistusta
        vain tämän kaiken ymmärtämisellä perustuksiaan
        myöten voit vapautua kaikesta tuosta
        kukaan toinen ei voi siinä auttaa
        siinä asiassa on oltava itse sekä opettaja että oppilas eli oltava valona itselleen

        Sinä olet jämähtänyt paikallesi, jäänyt jumiin noihin satuihisi. Tuokin selitys, miten 'jumalat' ovat syntyneet...:

        # mistä uskotojen jumalat ovat syntyneet
        kun ihminen oppi puhumaan ja ajattelemaan
        niin tuo toiminto synnytti ajattelijan joka tuli
        hallitsevaksi ihmismielessä
        samalla syntyi ihmisten kanssakäymisen tuloksena
        yhteisminä eli yliminä joka sitten vaikuttaa ihmiseen takaisin että hän saa tältä vihjeitä opastusta unissa ja alitajunnassa
        ja tuota yliminää on alettu pitämään jumalina
        vaikka se on ihmisen oman ajattelun tulosta #
        ------------
        Hm..no, ehkä.... epäjumalat ovatkin syntyneet juuri noin. Bravo!

        JUMALA, Kaikkitietävä, kaiken Luoja, EI ole syntynyt niin.HÄN on ollut AINA ja on AINA oleva.
        HÄN on ikuinen!

        Sinun , niinkuin ei kenenkään muunkaan, käsityskyky pysty HÄNTÄ ymmärtämään. HÄN on suvereeninen!

        Sitten toteat erinäisten ajatusten jatkeeksi:

        ## tuohon tilaan ihminen jää kuoltuaan
        joihin meediot voivat olla yhteydessä
        tuo tila on sama kuin täällä ollessa tuskaa ja ahdistusta ##
        -----------

        Onko elämäsi 'tuskaa ja ahdistusta'? No sitten ymmärrän kirjoittelusi.

        Lopuksi toteat, että

        < vain tämän kaiken ymmärtämisellä perustuksiaan
        myöten voit vapautua kaikesta tuosta
        kukaan toinen ei voi siinä auttaa
        siinä asiassa on oltava itse sekä opettaja että oppilas eli oltava valona itselleen >
        ---------
        Miten 'pimeys' voi olla 'valona' ja vielä itselleen??? Kerroppas se!


      • arjuuna
        ..Arjuuna.. kirjoitti:

        Sinä olet jämähtänyt paikallesi, jäänyt jumiin noihin satuihisi. Tuokin selitys, miten 'jumalat' ovat syntyneet...:

        # mistä uskotojen jumalat ovat syntyneet
        kun ihminen oppi puhumaan ja ajattelemaan
        niin tuo toiminto synnytti ajattelijan joka tuli
        hallitsevaksi ihmismielessä
        samalla syntyi ihmisten kanssakäymisen tuloksena
        yhteisminä eli yliminä joka sitten vaikuttaa ihmiseen takaisin että hän saa tältä vihjeitä opastusta unissa ja alitajunnassa
        ja tuota yliminää on alettu pitämään jumalina
        vaikka se on ihmisen oman ajattelun tulosta #
        ------------
        Hm..no, ehkä.... epäjumalat ovatkin syntyneet juuri noin. Bravo!

        JUMALA, Kaikkitietävä, kaiken Luoja, EI ole syntynyt niin.HÄN on ollut AINA ja on AINA oleva.
        HÄN on ikuinen!

        Sinun , niinkuin ei kenenkään muunkaan, käsityskyky pysty HÄNTÄ ymmärtämään. HÄN on suvereeninen!

        Sitten toteat erinäisten ajatusten jatkeeksi:

        ## tuohon tilaan ihminen jää kuoltuaan
        joihin meediot voivat olla yhteydessä
        tuo tila on sama kuin täällä ollessa tuskaa ja ahdistusta ##
        -----------

        Onko elämäsi 'tuskaa ja ahdistusta'? No sitten ymmärrän kirjoittelusi.

        Lopuksi toteat, että

        < vain tämän kaiken ymmärtämisellä perustuksiaan
        myöten voit vapautua kaikesta tuosta
        kukaan toinen ei voi siinä auttaa
        siinä asiassa on oltava itse sekä opettaja että oppilas eli oltava valona itselleen >
        ---------
        Miten 'pimeys' voi olla 'valona' ja vielä itselleen??? Kerroppas se!

        älkää uskoko satuihin vaan tutkikaa mitä noiden satujen takana on
        hänkin löysi tuon totuuden uskontojen ja aatteiden satujen takaa
        totuus ei ole sanassa koska sanat ovat vain symbooleja joilla viitataan ajattomaan tottuuteen
        olet oikeassa että aina ollut ja ikuinen totuus
        on mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskontojen jumalien kanssa
        vasta kun uskontojen aatteiden kahle on päättynyt totuus tulee luoksenne ette voi mennä sen luo sillä suunta on vain sieltä tänne
        tuo totuus polttaa kaiken valheellisuuden
        elämästänne ja tuo valon joka ei jätä varjoa
        ja siinä autuuden valossa voitte elää jo nyt eikä kuoleman jälkeen
        silloin olette valona itsellenne ei mikään ulkopuolinen voima voi meihin vaikuttaa
        uskonnot ja aatteet ttarvitsevat ahdistuneita kärsiviä ihmisiä jos ne päättyisivä niin ne
        kävisivät tarpeettomiksi
        niinpä ne ovat luoneet opeillaan oman olemassaolon ikuistamisen kaavan jotta ne säilyisivät ikuisesti


      • kuolematon*
        ..Arjuuna.. kirjoitti:

        Sinä olet jämähtänyt paikallesi, jäänyt jumiin noihin satuihisi. Tuokin selitys, miten 'jumalat' ovat syntyneet...:

        # mistä uskotojen jumalat ovat syntyneet
        kun ihminen oppi puhumaan ja ajattelemaan
        niin tuo toiminto synnytti ajattelijan joka tuli
        hallitsevaksi ihmismielessä
        samalla syntyi ihmisten kanssakäymisen tuloksena
        yhteisminä eli yliminä joka sitten vaikuttaa ihmiseen takaisin että hän saa tältä vihjeitä opastusta unissa ja alitajunnassa
        ja tuota yliminää on alettu pitämään jumalina
        vaikka se on ihmisen oman ajattelun tulosta #
        ------------
        Hm..no, ehkä.... epäjumalat ovatkin syntyneet juuri noin. Bravo!

        JUMALA, Kaikkitietävä, kaiken Luoja, EI ole syntynyt niin.HÄN on ollut AINA ja on AINA oleva.
        HÄN on ikuinen!

        Sinun , niinkuin ei kenenkään muunkaan, käsityskyky pysty HÄNTÄ ymmärtämään. HÄN on suvereeninen!

        Sitten toteat erinäisten ajatusten jatkeeksi:

        ## tuohon tilaan ihminen jää kuoltuaan
        joihin meediot voivat olla yhteydessä
        tuo tila on sama kuin täällä ollessa tuskaa ja ahdistusta ##
        -----------

        Onko elämäsi 'tuskaa ja ahdistusta'? No sitten ymmärrän kirjoittelusi.

        Lopuksi toteat, että

        < vain tämän kaiken ymmärtämisellä perustuksiaan
        myöten voit vapautua kaikesta tuosta
        kukaan toinen ei voi siinä auttaa
        siinä asiassa on oltava itse sekä opettaja että oppilas eli oltava valona itselleen >
        ---------
        Miten 'pimeys' voi olla 'valona' ja vielä itselleen??? Kerroppas se!

        älykästä ja ajattelevan ihmisen tekstiä.
        Olenkin ajatellut että yliminä on jumalainen olemuspuolemme, omatuntomme, opastajamme.


      • ..kirjoitukseesi..
        arjuuna kirjoitti:

        älkää uskoko satuihin vaan tutkikaa mitä noiden satujen takana on
        hänkin löysi tuon totuuden uskontojen ja aatteiden satujen takaa
        totuus ei ole sanassa koska sanat ovat vain symbooleja joilla viitataan ajattomaan tottuuteen
        olet oikeassa että aina ollut ja ikuinen totuus
        on mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskontojen jumalien kanssa
        vasta kun uskontojen aatteiden kahle on päättynyt totuus tulee luoksenne ette voi mennä sen luo sillä suunta on vain sieltä tänne
        tuo totuus polttaa kaiken valheellisuuden
        elämästänne ja tuo valon joka ei jätä varjoa
        ja siinä autuuden valossa voitte elää jo nyt eikä kuoleman jälkeen
        silloin olette valona itsellenne ei mikään ulkopuolinen voima voi meihin vaikuttaa
        uskonnot ja aatteet ttarvitsevat ahdistuneita kärsiviä ihmisiä jos ne päättyisivä niin ne
        kävisivät tarpeettomiksi
        niinpä ne ovat luoneet opeillaan oman olemassaolon ikuistamisen kaavan jotta ne säilyisivät ikuisesti

        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini selityksiisi, koska sinulle ON jo selitetty Jeesuksen Kristuksen merkitys Jumalan 'pelastussuunnitelmassa' ihmistä varten.

        Ensinnäkin tuo selityksesi on saanut virikkeen idän uskonnoista. Se on niiden sekoitusta. Luin juuri Anttoni Mellon kirjan (sain lahjaksi), ja siinä olevat ajatukset ovat paljolti sinun kirjoittamiesi kaltaisia.

        Jeesus on kaikkea sitä mitä yritit selostaa. Hän on TIE, jota tulisi kulkea ja TOTUUS, 'joka on tullut luoksemme' sekä ELÄMÄ, jossa jo nyt me, Häneen uskovat, elämme. Hän on myös maailman VALKEUS, jota 'pimeys' ei ymmärtänyt, eikä edelleenkään ymmärrä.

        Me ihmiset emme voi olla itsellemme, itsessämme, valona. Kristus voi olla, meissä, valona meille ja muille ihmisille...........Näin tämä kaikessa lyhykäisyydessään.

        Kristuksen VALOA Sinulle jatkossa! :)


      • Nanjing Lu
        ..kirjoitukseesi.. kirjoitti:

        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini selityksiisi, koska sinulle ON jo selitetty Jeesuksen Kristuksen merkitys Jumalan 'pelastussuunnitelmassa' ihmistä varten.

        Ensinnäkin tuo selityksesi on saanut virikkeen idän uskonnoista. Se on niiden sekoitusta. Luin juuri Anttoni Mellon kirjan (sain lahjaksi), ja siinä olevat ajatukset ovat paljolti sinun kirjoittamiesi kaltaisia.

        Jeesus on kaikkea sitä mitä yritit selostaa. Hän on TIE, jota tulisi kulkea ja TOTUUS, 'joka on tullut luoksemme' sekä ELÄMÄ, jossa jo nyt me, Häneen uskovat, elämme. Hän on myös maailman VALKEUS, jota 'pimeys' ei ymmärtänyt, eikä edelleenkään ymmärrä.

        Me ihmiset emme voi olla itsellemme, itsessämme, valona. Kristus voi olla, meissä, valona meille ja muille ihmisille...........Näin tämä kaikessa lyhykäisyydessään.

        Kristuksen VALOA Sinulle jatkossa! :)

        Tuosta pelastussuunnitelmasta ja TIE:stä :
        Minua arvelluttaa totuudessasi kaksi asiaa. Miten ihmisillä, joilla on Jeesus tienä ja sydämessään, voi olla niin ristiriitaisia tapoja toimia? Jerusalemiin tiensä taistellut ristiretkeläinen, inkvisiittori ja Äiti-Teresa, pedofiili katolinen pappi? Vai selittyvätkö ne kristityn tiet, joita itse ei hyväksy Saatanalla? Jos selittyy, miten sitten voi olla varma, ettei oma Tie olekin Saatanan juoni, vaikka itse luulee kulkevansa juuri oikeaa tietä? Johtuuko se siitä, että on parempi tai etevämpi seuraamaan Jumalan tahtoa? Mistä sen voi tietää?

        Raamattu itsessään antaa esimerkkejä kristittynä toimimisesta tavoilla, jotka ovat moraalikäsitykseni mukaan hyviä ja toiset pahoja. Sekä Uuden, että Vanhan Testamentin puolella.

        Toinen juttu on tämä pelastussuunnitelma. Etevä Jumala pystyisi luomaan vähemmänkin verisen pelastussuunnitelman, ilman (Jeesuksen) kiduttamista ja murhaamista. Koska Jumala valitsi kuitenkin juuri kiduttamisen ja murhaamisen, kiduttaminen ja murhaaminen eivät voi olla täysin paha juttu, eihän? Myös Johanneksen Ilmestys antaa viitteitä siitä, että ne kuuluvat olennaisena osana jatkossakin Suureen Suunnitelmaan.


      • .......
        Nanjing Lu kirjoitti:

        Tuosta pelastussuunnitelmasta ja TIE:stä :
        Minua arvelluttaa totuudessasi kaksi asiaa. Miten ihmisillä, joilla on Jeesus tienä ja sydämessään, voi olla niin ristiriitaisia tapoja toimia? Jerusalemiin tiensä taistellut ristiretkeläinen, inkvisiittori ja Äiti-Teresa, pedofiili katolinen pappi? Vai selittyvätkö ne kristityn tiet, joita itse ei hyväksy Saatanalla? Jos selittyy, miten sitten voi olla varma, ettei oma Tie olekin Saatanan juoni, vaikka itse luulee kulkevansa juuri oikeaa tietä? Johtuuko se siitä, että on parempi tai etevämpi seuraamaan Jumalan tahtoa? Mistä sen voi tietää?

        Raamattu itsessään antaa esimerkkejä kristittynä toimimisesta tavoilla, jotka ovat moraalikäsitykseni mukaan hyviä ja toiset pahoja. Sekä Uuden, että Vanhan Testamentin puolella.

        Toinen juttu on tämä pelastussuunnitelma. Etevä Jumala pystyisi luomaan vähemmänkin verisen pelastussuunnitelman, ilman (Jeesuksen) kiduttamista ja murhaamista. Koska Jumala valitsi kuitenkin juuri kiduttamisen ja murhaamisen, kiduttaminen ja murhaaminen eivät voi olla täysin paha juttu, eihän? Myös Johanneksen Ilmestys antaa viitteitä siitä, että ne kuuluvat olennaisena osana jatkossakin Suureen Suunnitelmaan.

        Kukaan ei ole täydellinen, on uskottava Jumalan oikeudenmukaisuuteen kun se on ainoa toivo mitä ihmiselle on annettu.
        Ajan mittaan oikeauskoinen pääsee vapaaksi heistä jotka tahtovat estää pelastumasta.
        Kun ei tuomitse ketään helvettiin ja uskoo pelastuksen olevan kaikille mahdollinen on itse pelastettu.
        On tämäkin ennustettu oikeauskoiset kävelevät ulos seurakunnista. Kun ei voi olla kaksinaamainen.
        Se usko minulla on että Jumala suojelee heitä jotka osaavat pyytää, vaikka sitten tieni olisi väärä en tee enempää väärin kuin Jumala sallii.


      • Krevo
        ..Arjuuna.. kirjoitti:

        Sinä olet jämähtänyt paikallesi, jäänyt jumiin noihin satuihisi. Tuokin selitys, miten 'jumalat' ovat syntyneet...:

        # mistä uskotojen jumalat ovat syntyneet
        kun ihminen oppi puhumaan ja ajattelemaan
        niin tuo toiminto synnytti ajattelijan joka tuli
        hallitsevaksi ihmismielessä
        samalla syntyi ihmisten kanssakäymisen tuloksena
        yhteisminä eli yliminä joka sitten vaikuttaa ihmiseen takaisin että hän saa tältä vihjeitä opastusta unissa ja alitajunnassa
        ja tuota yliminää on alettu pitämään jumalina
        vaikka se on ihmisen oman ajattelun tulosta #
        ------------
        Hm..no, ehkä.... epäjumalat ovatkin syntyneet juuri noin. Bravo!

        JUMALA, Kaikkitietävä, kaiken Luoja, EI ole syntynyt niin.HÄN on ollut AINA ja on AINA oleva.
        HÄN on ikuinen!

        Sinun , niinkuin ei kenenkään muunkaan, käsityskyky pysty HÄNTÄ ymmärtämään. HÄN on suvereeninen!

        Sitten toteat erinäisten ajatusten jatkeeksi:

        ## tuohon tilaan ihminen jää kuoltuaan
        joihin meediot voivat olla yhteydessä
        tuo tila on sama kuin täällä ollessa tuskaa ja ahdistusta ##
        -----------

        Onko elämäsi 'tuskaa ja ahdistusta'? No sitten ymmärrän kirjoittelusi.

        Lopuksi toteat, että

        < vain tämän kaiken ymmärtämisellä perustuksiaan
        myöten voit vapautua kaikesta tuosta
        kukaan toinen ei voi siinä auttaa
        siinä asiassa on oltava itse sekä opettaja että oppilas eli oltava valona itselleen >
        ---------
        Miten 'pimeys' voi olla 'valona' ja vielä itselleen??? Kerroppas se!

        Jos yritätätte selittää ihmisen luoneen Jumalan, niin silloin te silti myönnätte jonkun Apinan olevan ihmisen Jumala, jonkun meitä edeltäneen eliön, kuten Darwin teki...
        Mutta ei; ei luotu ole Jumala, Jumala oli luonut ennen tätä Galaksiamme lukuisia muita, eihän yx kax niin kompleksista järjestelmää kuin Tähtijärjestelmät olisi voinut syntyä, jos ei ollut aiempia tidon keräämisiä sun muita.
        Se on totta, että ei Jumalakaan mitään itselleenkin mahdotonta tee, mutta myöhemmin, jos usko kestää pyytäjillään, Jumala on voinut jo ehtiä asian luoda.....
        Sekin on totta, että mikä tahansa voisi syntyä ihan yx kax, eli Jumala voisi sekuntiin ahtaa niin paljon tapahtumia, että kaikki ihmeensä tapahtuisi hetkessä, mutta tietysti niin Ihmiselle kuin myös Jumalalle on mahdotonta tehdä laittomilla asioilla mitään toimivaa....


      • Pakstori
        ..kirjoitukseesi.. kirjoitti:

        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini selityksiisi, koska sinulle ON jo selitetty Jeesuksen Kristuksen merkitys Jumalan 'pelastussuunnitelmassa' ihmistä varten.

        Ensinnäkin tuo selityksesi on saanut virikkeen idän uskonnoista. Se on niiden sekoitusta. Luin juuri Anttoni Mellon kirjan (sain lahjaksi), ja siinä olevat ajatukset ovat paljolti sinun kirjoittamiesi kaltaisia.

        Jeesus on kaikkea sitä mitä yritit selostaa. Hän on TIE, jota tulisi kulkea ja TOTUUS, 'joka on tullut luoksemme' sekä ELÄMÄ, jossa jo nyt me, Häneen uskovat, elämme. Hän on myös maailman VALKEUS, jota 'pimeys' ei ymmärtänyt, eikä edelleenkään ymmärrä.

        Me ihmiset emme voi olla itsellemme, itsessämme, valona. Kristus voi olla, meissä, valona meille ja muille ihmisille...........Näin tämä kaikessa lyhykäisyydessään.

        Kristuksen VALOA Sinulle jatkossa! :)

        Jeesus on kaikkea sitä mitä yritit selostaa. Hän on TIE, jota tulisi kulkea ja TOTUUS, 'joka on tullut luoksemme' sekä ELÄMÄ, jossa jo nyt me, Häneen uskovat, elämme. Hän on myös maailman VALKEUS, jota 'pimeys' ei ymmärtänyt, eikä edelleenkään ymmärrä.


        Jeesukselle on kuitenkin kauhistus ja kuolema se malli, että kukaan ei ymmärtänyt että kun hän sanoi MINÄ OLEN TIE, ettei kuka muu hyvänsäkin voi sanoa MINÄ OLEN TIE..: Sekin sana oli kombinoitunut jo aikoja sitten, Jumalan ajatusmatriiseihin, eikä ihmisellä ole niihin mitään tekijänoikeuksa. Luulla jonkun ykisttäisen pehmeän kehon tai nimen olevan kaikki totuus, se on valhe, johon väärin kristinuskoa jo katolisillta oppinsa saaneet retkahtivat....


      • Hellaven.
        ....... kirjoitti:

        Kukaan ei ole täydellinen, on uskottava Jumalan oikeudenmukaisuuteen kun se on ainoa toivo mitä ihmiselle on annettu.
        Ajan mittaan oikeauskoinen pääsee vapaaksi heistä jotka tahtovat estää pelastumasta.
        Kun ei tuomitse ketään helvettiin ja uskoo pelastuksen olevan kaikille mahdollinen on itse pelastettu.
        On tämäkin ennustettu oikeauskoiset kävelevät ulos seurakunnista. Kun ei voi olla kaksinaamainen.
        Se usko minulla on että Jumala suojelee heitä jotka osaavat pyytää, vaikka sitten tieni olisi väärä en tee enempää väärin kuin Jumala sallii.

        Ei kannata olla kovin peloissaan; Saattanan Juonista ja Juomista, Yksi Jumalista-tai ensimmäisen esim. Eino-Jumalan Enkeleistä, Mikael on pistetty ikuisesti häntä vastaan, ja Mikaelin suorituksilla oli enemmän massaa, kuin Saattanan sanoilla, ja sattumilla... Se taistelu on jo käyty ja käydään uudelleen, vaikka pelottava asia on, jos ylpeä kova kirjain ei kaiken aikaa toteudu noin päin, maailmassa se ei tule totetutumaan aina noin päin....(Keskimäärin silti täälläkin) Vaikka lopputulos silti kaikesta sama. voittajat pääsevät Taivaaseen, valloittamaan muita asuinsijoja, siellä, missä Saattanakin sai jonkinaikaa ollut, kunnes hänet tullaan OMAN MAAMME tuleen ja magmaan sitomaan ikuisesti, ja ikuisuus on vai jokin maksimiaika, jonkapäättyessä, alkaa taas seuraava aika.....
        Eli Saattanankin täytyy kuolla, ennenkuin Hellvetti loppuu, ja sitä se ei lopettaa, eikä sille loppua koskaan nähdä ja tehdä, koska se on siellä onnellinen....Se saa olla siellä, Isä. Peto on siellä Portto ja nautiskelija, ja Ihminen on Väärä Poika, jos se joutuu Hellvettiin....
        Saattanan tappio lain edessä tulee olemaan se, että tulee vaatimaan voittoja pahuudelle, vaikka ei se ole paha ominaisuus, voittaa, voitto on hyvä, tappio on paha...
        Samalla "neidin" logiikalla ratkaistuna noin....Eli voit epäillä olevan jotenkin muuten, muina ajankohtina, ja se on totta....


    • Meidän on jokaisen oltava valona itsellemme, oltava sekä oppilas,että opettaja, joss seuraamme jota kut toista niin menemme harhaan, ja historia on sen opettanut että se on umpikuja,
      Me itse kannamme ristimme, ja itse meidän on ymmärrettä miksi me sitä kannamme, ja kun olemme sen ymmärtäneet niin tuo tuhansien vuosien taakka putoaa pois

    • Arjuuna jaksaa tuoda kiitettävästi perimmäisiä oivalluksia kehiin.

      Kun lopulta ulkopuolelani ei ole mitään eikä ketään. Enenkuin tavoitta tuon joutu jonkinlaisen prosesssin käymään
      niko-tiina sanoo myös asian kohdalleen

    • Eventha

      Jumala ei luonut pahaa, vaan tiesi sen tapahtuvan ja käyvän toteen. Kaikki paha on saatanasta, kaikki se paha mikä tapahtuu maailmalla, kaikki paha mikä tapahtuu sinulle tai lähimmäisillesi.

      Jos nyt otetaan ihan alkuun, miten synti "syntyi". Ensimmäiset ihmiset paratiisissa maistoivat kielletyn puun hedelmää, koska paholainen houkutteli heitä. Ei se ollut Jumalan tarkoitus, mutta Hän tiesi alusta saakka, että niin tulee tapahtumaan.

      Jumala ei siis luonut pahaa, vaan ne synnit pääsivät "irti" saatanasta, kun ensimmäiset ihmiset eivät totelleet Jumalan käskyä - älkää syökö siitä puusta. Sitä on vaikea selittää. Mutta vaikka maailmalla tapahtuu niin paljon pahaa, Jumalan omat ovat turvassa. Kun meidän aika koittaa, pääsemme parempaan paikkaan - jos siis uskomme ja elämme Jumalalle.

    • valoavilkaissupappi

      Mitään pahaa ei ole olemassa.

      Ihmismieli on järjetön ja vastustaa ja pelkää sitä mikä on. Se saa aikaan typerää käytöstä ja kärsimystä.

      Maailmassa ei ole mitään vikaa. Mutta todennäköisesti sinussa on: ajatusrakennelmat jotka jaottelevat olemassaoloa käsitteillä kuten hyvä ja paha.

      Tuollainen on kuitenkin epätodellista.

      Luovu "itsestäsi" niin kärsimys katoaa ja huomaat kuka todella oletkaan. "Et ole pisara tässä valtameressä vaan koko valtameri pisarassa". Mikään ei voi ikinä uhata millään tavalla sitä mikä sinä todella olet.
      Tuo ajatusten valesinä kyllä kokee elämän lähes jatkuvasti jollain tavalla pahana ja uhkaavana. Mutta se ei ole todellista.

      Ei ole olemassa mitään muuta kuin rakkaus ja pelko. Ja pelko on illuusio.

      • olen minä

        "Ei ole olemassa mitään muuta kuin rakkaus ja pelko. Ja pelko on illuusio."

        Juuri näin. Kiitos taas Sinulle, joka olet valoa vilkaissut ja muistanut sitä mikä pelkojen (illuusion) takana odottaa meitä kaikkia.

        Elämä on kaunis. Rakkaus on jo ilmassa odottamassa meitä kokemaan sen syvemmin ja syvemmin, sillä olemmehan osa tuota rakkautta syvimmiltämme.

        Kiitos kun olet.
        Olet rakkaus.


      • Pakstori
        olen minä kirjoitti:

        "Ei ole olemassa mitään muuta kuin rakkaus ja pelko. Ja pelko on illuusio."

        Juuri näin. Kiitos taas Sinulle, joka olet valoa vilkaissut ja muistanut sitä mikä pelkojen (illuusion) takana odottaa meitä kaikkia.

        Elämä on kaunis. Rakkaus on jo ilmassa odottamassa meitä kokemaan sen syvemmin ja syvemmin, sillä olemmehan osa tuota rakkautta syvimmiltämme.

        Kiitos kun olet.
        Olet rakkaus.

        "Ei ole olemassa mitään muuta kuin rakkaus ja pelko. Ja pelko on illuusio."

        Viha ja Pelko on ne fysikaalisen maailman asiat, joista Paholainenkin paljon tietää, ja Rohkeus ja Rakkaus ne Jumalan lapsen ominaisuudet....
        Ei asioita TARKKAANottaen ole vain se mainitsemasi yksi tai kaksi, mutta kaksi kategoriaa silti kaikella, kaiken parittomuuden/parillisuuden vuoksi.. Tietysti irratioonaaliluvut, eivät ole parillisia eivätkä parittomia, eli siksi on kategorioita enemmänkin, mutta ne siis silti viimeisen desimaalinsa puolesta, on aina likiarvona hetken jompaa kumpaa, kunnes seuraava desimaali lasketaan.
        Jos kategorioita on enemmän, kuin kaksi, tulee aistittavia nautintoja ja tuskia enemmän, mutta aiemmat kokonaisemmat asiat huononevat, jos aiempaa ruvetaan liikaa jakamaan....

        Periaatteessa onnistuit sanomaan silti loogisesti ihan oikeaanosuneen lauseen. Pelko on Patajätkä ja Rakkaus on herttaisäkuningas.... Ja ne on jotenkin eri asia.....
        Eli Padasta ja Hertasta mainitsit, ja kyllä Voimakas-pelko-Palvelija-Patajätkä on usein padalle pidetympi ominaisuus kuin se vihainen-teho-pata-Mestari-Kurkonsa....


    • kokija

      Hmm. Ilmiöiden maailman tulee ollakin epätäydellinen. Ilmiöiden fenomenologinen kuvailtavissa oleva maailma on dualistinen, ja siksi aina epätäydellinen. Tässä epätäydellisyydellä tarkoitetaan sitä mm., että maailmassa esiintyvät ilmiöt kehittyvät. Samalla ne ovat mielen ilmiöitä. Mieltä ja maailmaa on turha erottaa toisistaan, sillä ne kuuluvat yhteen.

      Kun tulemme mielettömiksi, eli jätämme ilmiöihin perustuvan mielen, niin kohtaamme itsemme. Se on vain läsnäoleva valo, jota pimeys eli materia ei ymmärtänyt eikä tule ymmärtämään. Tämä valo opettaa kaiken oleellisen kun siinä on. Se löytyy sydämestämme ja avaa samalla uuden kokemusmaailman. Tässä kokemusmaailmassa käsitteet ovat kadonneet ja samalla tämä materiaalisin universumi. Materiaalisimman universumin tarkoitus on opettaa, ettei siinä ole mitään mihin kannattaisi takertua. Sen tarkoitus on opettaa tyhjyyden (takertumattomuuden) opetus jonka ns. Brahma tietää - universumi elää siksi niin kauan koska se on välinpitämätön pitkästä iästään.

    • KveekariSimo

      Pahuus on ihmisen itsekkyyttä ja ahneutta.

      • Pakstori

        Pahuus on ihmisen itsekkyyttä ja ahneutta.

        Itsekkyydessä ja ahneudessa on myös ripaus hyvääkin, mitä järkeä on muita ottaa huomioon silloin, kun ei edes tietä, mitä ne muut haluaa? Se jolla on, annetaan, ja jolla ei ole, otetaan pois sekin vähä mitä luuli omistavansa, oli anneyden suden Jeesuksen elämänohje kaikille seuraajille... Ahkeroikaa että saisitte täyden palkan....

        Jos olet totaalisen ahne persoona, ja syytökset meinaavat viedä elämnhalun, muista että Jumala on nähnyt ne tiesi ja ne hyväksynyt,(Salomo) mutta niiltäkin teiltä pitää lopulta kääntyä kun ne käyty loppuun... Ei henkisiä asioita ihminen näe ja tienviittoja samoin kuin fyysistä tietä, henkinen näkökyky ei ole kuin Jumalasta syntyneillä....Jos ahneuden teitämme on vielä vähän jäljellä, toivottavasti Jumalalla on palvelijoita tai poikiaan neuvomassa, mihin, suorastaan vastakohtaanko meidän on sen jälkeen käännyttävä.... Isää ei kukaan saa kohdata, jos ei lähesty häntä lapsenaan tai palveijanaan, mutta jos itsekin olet Isä, veljet Isillekin ovat samanarvoisia....Ja jos olet vihollisensa, varaudu sotaan....


    • Pahuus on pelkoa. Pelkoa siitä että kaverilla on jotain enemmän ja "parempaa" kuin itsellä.


      Rakkaus ei "tarvitse" mitään.

      Aina kun "mittaan" mittaan oman pelkoni

      • Pakstori

        Pahuus on pelkoa. Pelkoa siitä että kaverilla on jotain enemmän ja "parempaa" kuin itsellä.

        Rakkaus ei "tarvitse" mitään.

        Aina kun "mittaan" mittaan oman pelkoni


        EEEI, ei pahuus ole ain pelkoakaan... Pelko on henkiinjäämisen kannalta tärkein voima, mutta se on totta, ei kaikkeen ennakkoon kannata otta pelkurin asennetta, jos hylkäät hyvän pelkosi, tulet jo kohta menehtymään johonkin hulluun urheilusuoritukseen, muista tämä, jos sinulle sellaista hullunrohkeaa tekoa tarjotaan, ja että olisit muka hyvä, jos unohdat henkiinjäämispelon ja järkesi kokonaan....
        Älkää ajatelko liian skitsosti, koskA KAIKEN Jumala loi alunalkaeen hyväksi, mutta vääryys, kaiken samansuuruisena takaisin maksaminen aloitti ajan tuhlaamisen....


    • antikuristus

      Ihmisellä on annettu vapaus valita hyvän ja pahan välillä. Ihmiselle kaikki tapahtuu tämän valintojen seurauksena. Jumala rakastaa hyvää ja vihaa pahaa.

    • valoavilkaissupappi

      Ensimmäisen mooseksen kirjan luomiskertomus kuvaa hyvin tätä kaikkea.

      Evoluutioprosessin myötä ihmisille kehittyi jossain vaiheessa käsitteellinen ajattelu (Hyvän ja pahan tiedon puu). Ihmiset alkoivat pilkkoa maailmaa hyviin ja huonoihin asioihin. Sitä ennen ihminen eli ykseydessä kaiken elämän kanssa. Ei ollut kykyä pilkkoa elämää. Ei ollut olemassa hyvää eikä pahaa. Oli vain yksi elämä. Eikä ihminen ollut siitä millään lailla erossa.

      Nyt on aika palata takaisin. Ei laskeutua eläimen tai kasvin tasolle vaan nousta ajatusten yläpuolelle. Huomata jälleen kaiken ykseys. Sinulla ei ole elämää. Sinä olet elämä. :)

      Voimme palata paratiisiin, josta emme ole koskaan lähteneetkään. Ikuinen elämä on nyt, taivasten valtakunta on nyt. Mitään muuta ei ole kuin ikuinen elämä joka ilmenee aina nyt.

      Mitään pahaa ei ole. Ei ole olemassa mitään muuta kuin yksi rakkaus. Ja sinä olet se. Oleminen, Jumala, Elämä...

      • valoavilkaissupappi

        Ottakaa oppia kukista. Niillä ei ole mitään ongelmaa elämän kanssa. Eikä varmaan koirilla tai kissoilla.


        Ainoastaan ihmisillä vaikuttaa olevan ongelma elämän kanssa.


      • Pakstori

        Mitään pahaa ei ole. Ei ole olemassa mitään muuta kuin yksi rakkaus. Ja sinä olet se. Oleminen, Jumala, Elämä...

        Hei, noin ei ole silti lupa ajatella. Nämä asiat eivät ole silleen kategorisoituneet, Mooseksen tiedolla, että hyvä on ja pahaa ei ole, vaan molemmat on, molemmat Jumala on luonut, Pahan erilaiseksi samaksi kuin hyvän... Jos ajattelee että kumpaakaan, hyvää tai pahaa EI OLE, se on suurta tietämättömyyttä kaikesta.... Mutta ei sitä ole mahdollista kategorisioida hyväksi tai pahaksi, vaan Kuolema tuli juuri siitä, että ihminen itse luuli tietävänsä mikä on hyvää tai pahaa... Aadamille, miehelle, käskyt olivat elämä, eikä Aadam rikkonut käskyään, mutta Eeva oli helppoa eläimenkin vietellä, ja naiset juoksevat viettelystensä perässä, kunnes se geneettinen häiriö on naiselta korjattu, jollaan evoluutiomutaatiolla.... Mutta ei tätä voi silti niin yleistää, että AINA nainen olisi pehmeämpi lain noudattaja, kaikki kombinaatiota on lailla mahdolllisia, mutta vain toinen puoli niistä on hyväksytty tai "myönnetty" Jumalan edessä. Mutta kolikon voi pistää kumminkin päin? Ei kolikossa kumpikaan puoli siis ole hyvä tai paha..... Vaan se on jotain muuta kuin sellainen helposti nähtävä asia....

        Ei ole mahdollista pelata elämäänsä vain hyvänä aikana, kesällä ja päivällä, vaan yön ja talven absoluuttinen valhe, vie monia mukanaan, tekemään fysikaalisessa maailmassa suurta, eikä enää hengessään..... Fysikaalisen maailman suuret teot tosin paljastuvat lopulta suureksi tuhoksi.....

        ..


      • Pakstori
        Pakstori kirjoitti:

        Mitään pahaa ei ole. Ei ole olemassa mitään muuta kuin yksi rakkaus. Ja sinä olet se. Oleminen, Jumala, Elämä...

        Hei, noin ei ole silti lupa ajatella. Nämä asiat eivät ole silleen kategorisoituneet, Mooseksen tiedolla, että hyvä on ja pahaa ei ole, vaan molemmat on, molemmat Jumala on luonut, Pahan erilaiseksi samaksi kuin hyvän... Jos ajattelee että kumpaakaan, hyvää tai pahaa EI OLE, se on suurta tietämättömyyttä kaikesta.... Mutta ei sitä ole mahdollista kategorisioida hyväksi tai pahaksi, vaan Kuolema tuli juuri siitä, että ihminen itse luuli tietävänsä mikä on hyvää tai pahaa... Aadamille, miehelle, käskyt olivat elämä, eikä Aadam rikkonut käskyään, mutta Eeva oli helppoa eläimenkin vietellä, ja naiset juoksevat viettelystensä perässä, kunnes se geneettinen häiriö on naiselta korjattu, jollaan evoluutiomutaatiolla.... Mutta ei tätä voi silti niin yleistää, että AINA nainen olisi pehmeämpi lain noudattaja, kaikki kombinaatiota on lailla mahdolllisia, mutta vain toinen puoli niistä on hyväksytty tai "myönnetty" Jumalan edessä. Mutta kolikon voi pistää kumminkin päin? Ei kolikossa kumpikaan puoli siis ole hyvä tai paha..... Vaan se on jotain muuta kuin sellainen helposti nähtävä asia....

        Ei ole mahdollista pelata elämäänsä vain hyvänä aikana, kesällä ja päivällä, vaan yön ja talven absoluuttinen valhe, vie monia mukanaan, tekemään fysikaalisessa maailmassa suurta, eikä enää hengessään..... Fysikaalisen maailman suuret teot tosin paljastuvat lopulta suureksi tuhoksi.....

        ..

        Eli tämä kyllä molemmille, sekä olemassaololle, että olemattomuudelle johtuu siitä, että on kevät, ei muusta.....
        Eli sun täti tai neiti, tulkintamalli on mahdollinen, ja se oli juuri naisen tieto: Pahaa ei ole, ja hyvä on, mutta se ei kaikkina neljänä aikana ole noin päin....


      • -p-
        valoavilkaissupappi kirjoitti:

        Ottakaa oppia kukista. Niillä ei ole mitään ongelmaa elämän kanssa. Eikä varmaan koirilla tai kissoilla.


        Ainoastaan ihmisillä vaikuttaa olevan ongelma elämän kanssa.

        Kyllä joka eliölajilla on omat ongelmansa, ja niitä on paljon. Ne vain ovat erilaisia kuin ihmisillä.


      • hellin63
        -p- kirjoitti:

        Kyllä joka eliölajilla on omat ongelmansa, ja niitä on paljon. Ne vain ovat erilaisia kuin ihmisillä.

        Kyllä joka eliölajilla on omat ongelmansa

        Kyllä jokainen eliö elää omissa olosuhteissaan mutta tuskin muut kuin ihminen pystyy syyllistämään itsensä olosuhteissaan eli kokemuksissaan.

        ihminen syyllistää myös jumalansa koska ei sopeudu siihen mitä itse on. Kenties vain ihminen pystyy syyllistämään Luojansa. Toisin sanoean Ihminen pyrkii tietämään elämänsä viisaammin kuin Jumala. Siinä on se tiedon puun ongelma mikä siellä mooses 1.....


      • valistunut
        hellin63 kirjoitti:

        Kyllä joka eliölajilla on omat ongelmansa

        Kyllä jokainen eliö elää omissa olosuhteissaan mutta tuskin muut kuin ihminen pystyy syyllistämään itsensä olosuhteissaan eli kokemuksissaan.

        ihminen syyllistää myös jumalansa koska ei sopeudu siihen mitä itse on. Kenties vain ihminen pystyy syyllistämään Luojansa. Toisin sanoean Ihminen pyrkii tietämään elämänsä viisaammin kuin Jumala. Siinä on se tiedon puun ongelma mikä siellä mooses 1.....

        KAIKKI PAHA ON IHMISEN KEKSITÖÄ, ja sen vuoksi hän on vaaraksi kaikelle elämälle maapallolla ja muillakin planeetoilla, ellei hän ymmärrä pahuuttaan, että miksi ja minkä vuoksi se on syntynyt ja miksi se seuraa meitä perimänään.
        Sen takia ihminen ajautui paratiisitilan ulkopuolelle, ja synnytti sinne omat jumansa tätä pahuutta siunaamaan


    • Siis, Rakkaus on, jokainen sen tietää, ainoa todellinen vaihtoehto.

      Kuitenkin maailma on sekaisin, sodat ja väkivalta lisääntyvät.... tätä kehitystä en ymmärrä, vaikka kuinka koetan ajatella tätä paikkaa kokemuksia varten.

      Olisiko materiajumala, johon yleisesti uskotaan syy nykymenoon? Ne ihmiset, jotka haluavat muutosta rukoilevat olematonta materiajumalaa....sellaista mitä ei ole?

    • Valoavilkaissupappi

      Sekopäisyys kasvaa ja saa äärimmäisiä muotoja, mutta samalla oivallus lisääntyy ja ihmiset alkavat heräilemään.

      Vaikuttaa siltä, että nyt kun egoistinen mieli saa aikaan äärimmäistä hulluutta niin samalla ihmiskunta alkaa heräämään egon otteesta.

      Saa nähdä miten meidän käy tällä planeetalla. Itte oon melko optimistinen ja uskon, että lähiaikoina voidaan kokea suuria muutoksia.

      Kiire meillä onkin tämän heräämisen kanssa. Muuten kyllä egoistinen mieli tuhoaa meidät.

      Mutta jos myö ei täällä selviydytä niin se ei ole olemisen loppu.
      Elämä herää tiedostamaan ittensä ehkä jossain toisessa galaksissa. :)

      Mutta mukavaahan se olisi jos se tapahtuisi nyt täällä.

    • Mitekä suhtaudut ns. materiajumaluuteen...jota rukoillaan päivittäin ja 'miljoonittain'?
      Voiko 'materiajumala' auttaa?

      • Pakstori

        Mitekä suhtaudut ns. materiajumaluuteen...jota rukoillaan päivittäin ja 'miljoonittain'?
        Voiko 'materiajumala' auttaa?

        Ei Materia ole Huono nimi Jumalattarelle. Äiti Maa, materia, ja Taivaan Isä, Tilavuus....Tietysti äiti auttaa....
        Tilavuus - Jumala onko se olematon? Ei tietenkään, jos se ei ole 0x0x0 tilavuus....
        Miehetkin ovat siis hyvin naisellisia, jos arvelevat, että koko olemassaolonsa on vain materiakehossaan, ja naisista voi tulla miehekkäitä, jos he saavat informaatiota ulos itsestään, muuksikin kuin bio-lapsekseen....


    • Pakstori

      Ihmiset ovat alkaneet noudattaa omia himojaan, Jumalan käskyjen ja armon sijaan, kuunnella ja suorittaa demonisia panetteluja toisia ihmisiäkin kohtaan, mutta siinä olet oikeassa, että Jumalaa kannattaa etsiä, ja jos olet varma, että Jumala on tehnyt virheen, niin silloinhan Jumala saattaisi jopa sinua itseään pyytää korjaamaan se.... Kerro miten asian pitäisi olla, kyllä Jumala hyviä ratkaisuehdotuksia kuulee, jos sinäkin olet Jumalasta....
      Ihmisten annetaan suorittaa omaa ohjelmaansa, kunnes ihminen näkee sen kaiken turhaksi, ja palaa noudattamaan Jumalan Sanaa ja Käskyjä...

    • valistunut

      Jos maailmassa olisi rakkautta edes vähän niin maaila olisi aivan toisenlainen
      Me sanomme rakastavamme, mutta teemme aivan muuta
      ja luulemme rakastavamme, mutta tiedämmekö mitä rakkaus on

      Rkkaudella ei ole syytä eikä aiheuttajaa, jos rakkaudelle on syy niin se ei ole rakkautta, vaan rakkauden kaapuun pukeutunutta omistuksen halua, ja itsekkyytä, että saisimme sillä paikan jumalan oikealta puolen taivaassa

      Vihalla on aina syy ja aiheuttaja, se on ihmisen keksimää, omien pyyteidensä saavuttamiseksi.

      Onni ei ole elämän päätarkoitus vaan oikeanlaatuisen elämän sivutuote

      Ilo jolla on aiheuttaja on vain hetkellistä, mutta ilo jolla ei ole aiheuttajaa on ikuista

      Lahjaksi olemme saaneet lahjaksi antakaa

      Jos rakastamme, niin älkäämme kiintykä ja tulko riippuvaiseksi rakkauden kohteesta, sillä se tuo mukanaan väkivaltaisuuden
      ja rakkaus lentää ulos ikkunasta

      Elämälle kiitos, että opetit hänet ymmärtämään tämän kaiken,
      ja vapautit vuosituhansien piinasta

      • Kyllä näin on.

        Pakstori tuossa yllä puhuu kuitenkin siitä että on paha jos heittä roskia torille, tai ajaa punasia likennevaloja päin. On toki hyvä ja paha. Mutta "ylemmällä" tasolla vain Rakkaus ON


    • pentoikk1
    • meikäpoika

      Jos tuollainen Jumala tosiaan on olemassa, niin vähän käy sääliksi kun meidän kanssa pitää elellä. Ihme että suostuu ketään taivaaseensa ottamaan. Ihmisten paikka on siellä pätsissä. Jos tässä maailmassa oikeudenmukaisuutta on, niin tälläinen pätsi on sitten myös olemassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe