Esitän kysymykseni uskoontulleille, jotka ovat aiemmin olleet tekemisissä new agen eri ilmiöiden kanssa. Kysymys kuuluu: Mikä sai sinut hylkäämään entiset uskomuksesi ja miksi valitsit juuri kristinuskon ja pidät enää sitä ainoana oikeana? Minua kiinnostaa tämä asia, koska olen sitä eräältä uskovaiselta kysynyt miksi hän valitsi sitten pelkästään kristinuskon, mutta siitä ei ole tullut mitään keskustelua, hän vain tokaisi koska se vaan on niin.
Uskovaisille kysymys
4
221
Vastaukset
- kusss
siksi hän sano omiamieli piteitä holokaustista http://www.youtube.com/watch?v=Py-NPMqbqr8
david irwin 0n kirjailija edellenkiin vankilassa Hei. En ole koskaan New Age uskomuksien varassa elänyt, mutta uskontieni alkuvaiheessa tutkin laajasti niitä samoin kuin muita uskontoja.
Ratkaiseva ero muihin elämänkatsomuksiin nähden on Jeesuksen Kristuksen kuolema ihmisten syntien sovitukseksi ja hänen ylösnousemuksensa. Siinä Jumalan rakkaudenliitto tulee niin lähelle, että kuka tahansa voi ottaa sen vastaan. Itse asiassa kynnys on niin alhaalla, että pätevät ja itseään viisaana pitävät ihmiset halveksivat sitä. Juuri siksi näen evankeliumissa Jumalan kutsun. Jumalan edessä vähäpätöiset, heikot, vajaakykyiset ja lapset ovat samalla viivalla mahtavien ja suuren kanssa. Kukaan ei voi lähestyä häntä korskeillen.- Wannabe-uskis
"Ratkaiseva ero muihin elämänkatsomuksiin nähden on Jeesuksen Kristuksen kuolema ihmisten syntien sovitukseksi ja hänen ylösnousemuksensa."
Ratkaiseva ero muihin uskontoihin nähden on myös se, että kristinuskossa tärkeää on Jeesuksen persoona, se kuka hän on ja mitä hän on tehnyt. Jeesuksen opetus on kyllä oikein, mutta se ei ole tärkeintä. Kuka tahansa voisi opettaa samalla tavalla. Jeesusta ei voi korvata, koska on vain yksi Jeesus.
Sen sijaan esim. profeetta Muhammedin ilmestyksessä tärkeintä on opetus, ei Muhammedin persoona. Periaatteessa Muhammed olisi korvattavissa. Samoin Buddhalaisuudessa tärkeintä on Buddhan opetus. Kuka tahansa olisi voinut opettaa samoin, joten Buddhakin on korvattavissa.
Jeesus ei ole korvattavissa. Wannabe-uskis kirjoitti:
"Ratkaiseva ero muihin elämänkatsomuksiin nähden on Jeesuksen Kristuksen kuolema ihmisten syntien sovitukseksi ja hänen ylösnousemuksensa."
Ratkaiseva ero muihin uskontoihin nähden on myös se, että kristinuskossa tärkeää on Jeesuksen persoona, se kuka hän on ja mitä hän on tehnyt. Jeesuksen opetus on kyllä oikein, mutta se ei ole tärkeintä. Kuka tahansa voisi opettaa samalla tavalla. Jeesusta ei voi korvata, koska on vain yksi Jeesus.
Sen sijaan esim. profeetta Muhammedin ilmestyksessä tärkeintä on opetus, ei Muhammedin persoona. Periaatteessa Muhammed olisi korvattavissa. Samoin Buddhalaisuudessa tärkeintä on Buddhan opetus. Kuka tahansa olisi voinut opettaa samoin, joten Buddhakin on korvattavissa.
Jeesus ei ole korvattavissa.Lisäyksesi on todella tärkeä. Jeesus on ehdottomasti rakkautemme arvoinen, persoona, jolle ei ole vertaa.
Uskoontuloa ennen en tätä ymmärtänyt. Näin vain hänen sovitustyönsä. Ajan mittaan olen oppinut tuntemaan häntä paremmin ja oivaltanut, että vain hänen persoonansa yhteydessä on elämä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998656Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683001- 151383
- 761028
- 681017
- 26961
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61933- 55923
- 65870
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73864