hesensalaatit

Nimetön

onko tonnikalasalaatissa se tonnikala öljyssä..?luin sen lappusen missä on tuoteselostukset muttei mainittu...maistuu ainakin että olisi.. mites se kanasalaatti..?nekin maistuu aika rasvasilta..

5

1538

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä...

ravintotaulukkoa niin tonnikalasalaatissa on 10g rasvaa ja kanasalaatissa 4g eli tästä voi päätellä, että tonnikala on öljyssä ja kanassa ei ole öljyjä lisätty.

• poppi

Ei ole öljyssä tonnikala, tonnikala on luonnollisesti rasvaisempaa kuin broileri. Ja mitä sitten jos olisi? Öljyt (kasviöljyt) sisältävät TERVEELLISIÄ ja VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ rasvoja, liian VÄHÄRASVAINEN ruokavalio on EPÄTERVEELLINEN. Että välttäkää vaan sitä rasvaa ja ihmetelkää miks hiukset tippu päästä...

• ...perusteella...
        poppi kirjoitti:

Ei ole öljyssä tonnikala, tonnikala on luonnollisesti rasvaisempaa kuin broileri. Ja mitä sitten jos olisi? Öljyt (kasviöljyt) sisältävät TERVEELLISIÄ ja VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ rasvoja, liian VÄHÄRASVAINEN ruokavalio on EPÄTERVEELLINEN. Että välttäkää vaan sitä rasvaa ja ihmetelkää miks hiukset tippu päästä...

...tulin johtopäätökseeni..
        Finelin tiedot:
        Tonnikala vedessä
        rasvaa 1,5g
        Tonnikala öljyssä
        rasvaa 9g

Ja sitten katsoin että salaatissa on rasvaa yli 10g, siitä päättelin että tonnikala on öljyssä. Nyt kun paremmin katsoin, huomasin että salaattiin kuuluu myös kananmunaa ja raejuustoa eli nyt olen toista mieltä. Rasva siis tuleekin kananmunasta. Tonnikala on siis vedessä!

Sorry, my bad.

• salaatti..

..olisi kyllä parempaa vähärasvaisemmalla tonnikalalla. Tälläisena en sitä osta..
      Kanasalaatti on ihan ok, mutta katkarapu on suosikkini, kun sen vielä maustaa jotenkin kevyesti.

• heseläinen

Olen hesburgerissa töissä ja tonnikala on öljyssä ja kanasuikaleet eivät :)

Omia suosikkejani ovat tonnikala (monipuolisuuden vuoksi) ja katkarapu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      282
      1126
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      260
      951
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      910
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      102
      853
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      99
      799
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      73
      798
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      107
      669
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      578
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      551
    10. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      11
      458
    Aihe