Kävelin tuossa päivänä eräänä tyttären kanssa kylille ja vastaan tuli joku akka. Tytär kertoi että se nainen on käynyt ryyppäämässä ja karaokea laulamassa heidän isän luona silloin kun he ovat olleet siellä. On jopa tapellut isukin tyttöystävän kanssa (kun isukki oli kehunut sen lauluääntä, niin tyttis sai mustasukkaisuusraivarikohtauksen). Mun lapset oli sitten lähtenyt ulkoiluttaan pariksi tunniksi sen akan koiria ja odotteleen että riita loppuu tai että ne sammuu.
Mulla keitti aivan täydellisesti. Mä näin ihan punaista ja mun ainoa ajatus päässä oli että käyn repiin sen ämmän palasiksi.
Jatkoin sitkeästi matkaa kun tajusin että sain vaarallisen pahan raivarin ja silloin mun ei kannata vihan kohteen lähelle mennä. Tai olen taas raastuvassa vaikka tekoni olisikin ihan oikeutettu.
Minä en siis itse juo missään nimessä lasten aikana enkä anna kenenkään muunkaan sitä tehdä meillä kotona. Valitettavasti lasten alkkisisukki ei omaa samoja periaatteita. Mä suorastaan vihaan sitä että noi helvetin alkkikset pitää noita sivistyneitä karaokeiltoja lasten aikana (jotka sitten hieman lipsahtavat niin alkoholin määrän kuin muunkin käytöksen suhteen.. hupsis.. kävi vahinko..taas).
Isukkiin en saa mitään kuria jne mutta tuolle naapurissa asuvalle ämmälle haluaisin kyllä kovasti käydä sanomassa mielipiteeni siitä kuinka hän käy ryyppäämässä talossa jossa on lapsia paikalla, tukien näin lasten kokemaa alkoholihelvettiä ja osallistumalla lasten nuoruuden pilaamiseen ja traumojen aiheuttamiseen. Tiedän että vastuu on isällä mutta hän ei vastuutaan kykene kantamaan. Tyttöystävä ei asu siellä, ja on yhtä paha alkkis ja sairaalloisen mustasukkainen jopa lapsille joten sille sopii hyvin lasten elämän pilaaminen (josko ne sitten ei tulis enää iskälle). Eikä sillä muutenkaan ole mitään sananvaltaa mihinkään mun lapsia koskevaan asiaan.
Mun mielestä vastuuta tuossa asiassa on myös tuolla kylään tulevalla naisella. Sen kuuluisi tehdä lastensuojeluilmoitus eikä alkaa ryyppään.
Enivei.. nyt verenpaine on laskenut sen verran että voisin yrittää nätisti herätellä sen naisen tajua. Epäilen tosin ettei se mitään tajua, koska se ei alunperinkään tajua. Mutta oliskohan oikeasti mitään mahdollisuutta sanoa sille ameeballe ettei kävis siellä ryyppäämässä lasten aikana.
Yritän eka hyvällä mutta voin mä sen kusipään repiäkkin jos ei mene hyvällä jakeluun.
Mitä tässä nyt tekis? En halua että sielä vaki-idioottialkkisten lisäksi vielä enemmänkin porukkaa ryypiskelee. Jonkun pitäisi tajuta jotain. Yritän eka hyvällä, joten oliskos kellään järkeviä ideoita tai peräti kokemusta vastaavasta?
Miten sanoisi?
43
911
Vastaukset
- scale
tollaisiin, vaikka sellaisia juttuja tekeekin pahaa kattella vierestä. Ootko ajatellu ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin?
- Papeete1
Erityisen hirveetä tässä on se että ne on _mun_ lapsiani joita itse yritän suojella ja pelastaa alkolilapsuudelta mutten onnistu siinä, koska isukki tuhoaa sen minkä minä saan aikaiseksi. Tuhoamisessa on suurempi voima, joten minun luonani oleva tasapainoinen elämä ei riitä pelastaan tuota voimaa. Toivon että riittäisi.
Mulla pitäisi olla ihan kaikki oikeudet puuttua siihen, koska siellä juodaan alkohoilia ja sitähän ei saa lain mukaan lasten aikana tehdä. Tämmöinen käsitys mulla on. Ehdottomasti tuo noiden touhu on taatusti lainvastaista.
Tässä on tehty vaikka mitä huonolla menestyksellä koska alkkiksia pitää ymmärtää, ja miehethän nyt ottaa "pari" saunakaljaa silloin tällöin. Niin ja kavereitakin saa käydä kylässä kun nehän vaan laulaa karaokea. Sitä alkoholin liikaajuomista ei lasketa koska sehän oli vahinko ja niitä sattuu :(
Jotain tuommoista sontaa yksikin mulle selitteli. Tää on niin kovin hassu paikka kun alkoholia ja alkkiksia pitää vaan ymmärtää ja hyssytellä viimeiseen saakka, ja tukea mahdollisuutta jatkaa alkoholinjuomistaan oheisilmiöineen.
Enivei. Isukki on kyllä huomion kohteena mutta on erittäin vaikeaa saada mitään aikaiseksi koska pakkohoitoon ei saada, eikä se onmasta mielestään ole hoidon tarpeessa. Kaikki muut ovat. Se on ainoa normaali koko kylällä (mä olen taas ihan eri mieltä). Tää tie on pitkä, tuskainen eikä mainittavaa edistystä tapahdu vaan lapset ovat aikuisia ennenkuin päästään viisi askelta eteenpäin.
Eli se siitä. Se mihin pystyy hyvin ja tehokkaasti vaikuttaan on tämä ryyppykaverien käyminen. Sitä mä ajankin takaa että miten sille kyläilijälle saisi päähän ettei ole suotavaa eikä soveliasta käydä ryyppäämässä paikassa missä on lapsia. Haluan sen loppuvan. Käyköön silloin siellä kun lapset eivät ole siellä. - random_N
Papeete1 kirjoitti:
Erityisen hirveetä tässä on se että ne on _mun_ lapsiani joita itse yritän suojella ja pelastaa alkolilapsuudelta mutten onnistu siinä, koska isukki tuhoaa sen minkä minä saan aikaiseksi. Tuhoamisessa on suurempi voima, joten minun luonani oleva tasapainoinen elämä ei riitä pelastaan tuota voimaa. Toivon että riittäisi.
Mulla pitäisi olla ihan kaikki oikeudet puuttua siihen, koska siellä juodaan alkohoilia ja sitähän ei saa lain mukaan lasten aikana tehdä. Tämmöinen käsitys mulla on. Ehdottomasti tuo noiden touhu on taatusti lainvastaista.
Tässä on tehty vaikka mitä huonolla menestyksellä koska alkkiksia pitää ymmärtää, ja miehethän nyt ottaa "pari" saunakaljaa silloin tällöin. Niin ja kavereitakin saa käydä kylässä kun nehän vaan laulaa karaokea. Sitä alkoholin liikaajuomista ei lasketa koska sehän oli vahinko ja niitä sattuu :(
Jotain tuommoista sontaa yksikin mulle selitteli. Tää on niin kovin hassu paikka kun alkoholia ja alkkiksia pitää vaan ymmärtää ja hyssytellä viimeiseen saakka, ja tukea mahdollisuutta jatkaa alkoholinjuomistaan oheisilmiöineen.
Enivei. Isukki on kyllä huomion kohteena mutta on erittäin vaikeaa saada mitään aikaiseksi koska pakkohoitoon ei saada, eikä se onmasta mielestään ole hoidon tarpeessa. Kaikki muut ovat. Se on ainoa normaali koko kylällä (mä olen taas ihan eri mieltä). Tää tie on pitkä, tuskainen eikä mainittavaa edistystä tapahdu vaan lapset ovat aikuisia ennenkuin päästään viisi askelta eteenpäin.
Eli se siitä. Se mihin pystyy hyvin ja tehokkaasti vaikuttaan on tämä ryyppykaverien käyminen. Sitä mä ajankin takaa että miten sille kyläilijälle saisi päähän ettei ole suotavaa eikä soveliasta käydä ryyppäämässä paikassa missä on lapsia. Haluan sen loppuvan. Käyköön silloin siellä kun lapset eivät ole siellä.Jos se olisi tolkun nainen niin ei koko tilannetta syntyisi. Eli se lipsuu sinne kylään ja kyläillessä sitten lipsahtaa kuppi huuleen.
Alkoholisteissa on just se rasittavaa, kun ne tarkoittavat mitä hyvää lupaavat mutta eivät pysty niitä lupauksia pitämään. Eli naiseen kohdistettu energiaa on lattialle kaatuvaa maitoa. - Papeete1
random_N kirjoitti:
Jos se olisi tolkun nainen niin ei koko tilannetta syntyisi. Eli se lipsuu sinne kylään ja kyläillessä sitten lipsahtaa kuppi huuleen.
Alkoholisteissa on just se rasittavaa, kun ne tarkoittavat mitä hyvää lupaavat mutta eivät pysty niitä lupauksia pitämään. Eli naiseen kohdistettu energiaa on lattialle kaatuvaa maitoa.Tuli heti mieleen. Eihän semmoiselle tarttisi edes sanoa joka jotain tajuaa ihan ominkin voimin.
Voihan sitä tietysti kokeilla josko tää olis joku maailman 8 ihme. Alkkis joka tajuaa puhetta ja jopa korjaa lapsiin kohdistuvan haitallisen käytöksensä :) - scale
Papeete1 kirjoitti:
Eli se siitä. Se mihin pystyy hyvin ja tehokkaasti vaikuttaan on tämä ryyppykaverien käyminen. Sitä mä ajankin takaa että miten sille kyläilijälle saisi päähän ettei ole suotavaa eikä soveliasta käydä ryyppäämässä paikassa missä on lapsia. Haluan sen loppuvan. Käyköön silloin siellä kun lapset eivät ole siellä.puolesta kotonaan kaiketi sentään saa juoda lastenkin nähden.
Se on sitten eri asia, miten pystyy osoittamaan, että kyky huolehtia lapsista on alentunut ratkaisevasti.
Oletko sä yrittänyt jutella tästä sosiaalityöntekijöiden kanssa? Kai nekin jotenkin voivat tällaisessa asiassa auttaa. - Papeete1
scale kirjoitti:
puolesta kotonaan kaiketi sentään saa juoda lastenkin nähden.
Se on sitten eri asia, miten pystyy osoittamaan, että kyky huolehtia lapsista on alentunut ratkaisevasti.
Oletko sä yrittänyt jutella tästä sosiaalityöntekijöiden kanssa? Kai nekin jotenkin voivat tällaisessa asiassa auttaa.Ainakaan sammuneet eivät pysty huolehtiin. Yksikin päivä ne oli sammunut jo päivällä klo. 15.00.
Ai ai kun olis saanut sinne soitettua poliisit paikalle.. se olis tehnyt eetwarttia :D
Siis.. lapsia ei voi käyttää isukin koston takia hyödyksi. Mitään lasten sanomaa ei saa käyttää. Eli ne kyllä kertoo esim koulussa kuraattoreille mutta kuraattori ei voi soittaa isälle. Tiedossa siis alkaa oleen jo mutta sitä tietoa ei oikein voi käyttää. Yksi keino olisi juuri se että saisi soitettua paikalle poliisit kun ne on sammunut tai 4promillen kännissä tappelemassa. Ongelma on se että kyseessä on syrjässä oleva omakotitalo joten kaikille on aika selvää, että kuka mulle on ilmoittanut isukin kännistä. Hän kostaa lapsille. Se siis pitäisi saada nalkkiin sillain, että joku aikuinen näkee ja tekee ilmoituksen. Sellainen joka ei pelkää ottaa sen luonnehäiriöisen vihoja niskaansa. Mutta nämä jotka sinne menee, ei tee mitään ilmoitusta vaan alkaa itekkin ryyppään ja laulaan karaokea..
Paska tilanne. Sinänsä se on nyt parempi muuton ansiosta että pääsevät aina tänne, joten se puoli helpottaa. Mutta haluan mä silti sille touhua tukevalle akalle jotain sanoa.. murr..
ettet siedä pätkääkään ja hetkeäkään lastesi paikalla ollessa ryyppäämistä. Mutta älä kiellä sitä menemästä sinne. Se voi omassa mielessään tai muille asiasta kertoessaan vääntää sen niin, että olet mustasukkainen ex-miehestä (vaikkei se itse tähän uskoiskaan) ja kääntää huomio itse asiasta eli ryyppäämisestä suhun ja sun käytökseen.
- random_N
Mä luulen, että Papeete on jo siinä porukassa nihilisti-eksä, jolla ei ole huumorintajua ja joka on mustasukkainen lapsistaan ja haluaisi lasten avulla miehen takaisin ja koska mies en mene niin Papeete pyrkii pilaamaan miehen parisuhteen ja ystävyyssuhteet.
Veikkaan myös, että jos Papeete ottaa yhteyttä, niin se väännetään laittomaksi uhkaukseksi ja jos kännikaloilla on tarpeeksi jo tenttua putkissa niin haukkuvat Papeetea tämän lapsille. - Papeete1
Kyllä tosiaan kannattaisi kokeilla tehoiskos tuo ihan perussanominen.
Onneksi mulla on viestejä kännykässä tallessa jotka todistavat etten todellakaan halua sitä miestä takaisin. Teen ennemmin itsemurhan :D random_N kirjoitti:
Mä luulen, että Papeete on jo siinä porukassa nihilisti-eksä, jolla ei ole huumorintajua ja joka on mustasukkainen lapsistaan ja haluaisi lasten avulla miehen takaisin ja koska mies en mene niin Papeete pyrkii pilaamaan miehen parisuhteen ja ystävyyssuhteet.
Veikkaan myös, että jos Papeete ottaa yhteyttä, niin se väännetään laittomaksi uhkaukseksi ja jos kännikaloilla on tarpeeksi jo tenttua putkissa niin haukkuvat Papeetea tämän lapsille.mutta kun Papeete sanoi harkitsevansa nätisti puhumista, niin ajattelin, ettei (uusi?) tyttöystävä saisi heti vettä myllyynsä ja omasta mielestään "aseita" käyttöönsä.
- Papeete1
random_N kirjoitti:
Veikkaan myös, että jos Papeete ottaa yhteyttä, niin se väännetään laittomaksi uhkaukseksi ja jos kännikaloilla on tarpeeksi jo tenttua putkissa niin haukkuvat Papeetea tämän lapsille.Ja ainakin biljoonan verran lisää kaikenlaista sontaa.
Tässä tragikoomisessa paskajutussa on sekin inhottavuus että uus akka on sairaalloisen mustasukkainen. Exä taas nauttii riitelystä ja siitä että esim. akat tappelee siitä. Näin ollen se juurikin yllyttää ja lietsoo sen hullun akkansa kunnon vauhtiin ihan tahallaan. Se tykkää siitä.
Noh, muahan se käyttää siellä varmaan kerran viikossa tekosyynä että saa kunnon rähinät päälle. Mä en ole oikeastaan koskaan sen naisen kanssa edes uhunut enkä nähnytkään sitä vuosiin mutta niin vaan siellä edelleen tapellaan minusta ja haukutaan mua lapsille. Ne jopa tietävät kertoa lapsille että olen kanssa alkoholisti ja huorakin joka pyörii kylillä kännissä jakamassa persettä aina kun lapset on isällä.
Lapset eivät usko ja äkkiä pystyis todistaankin että yleensä olen suomi24:lla kirjoittelemassa silloin. Rakastan myös Suomi24:sta :D
- random_N
Minä en osaa neuvoa muuta kuin sen, että kehotat lapsia soittamaan joko sinulle tai tai jollekin luottoaikuiselle jos isän luona juodaan kun he ovat siellä.
Kännikaloille voit jutella maat ja taivaat ja ne lupaa sulle kuusi hyvää ja kymmenen kaunista. Selvin päin ne ymmärtää ja tarkoittavat mitä sanovat. Nehän, kuten varmasti tiedätkin, menevät omastakin mielestään juurikin karaokeiltaan. Siellä voi ottaa sitten kuka siiderin kuka oluen kuka drinkin. Siitä se alkaa.
Eli vaikka ei niin saisi olla niin lasten niskaan se jää se ensireagointi. Sinne pitäisi saada päivystävä sossu paikalle kun kännäävät.
Se, että lapset joutuu väistymään kännäävän porukan tieltä on järkyttävää.
Ai niin, jos muksuilla on videojuttu kännykässä niin sano että kuvaavat. Ei sillä varmaan mitään todistusvoimaa ole, mutta ehkä isä tajuaa jos katsovat sen sitten kun isä on selvinpäin. MUTTA ei heti, vaan sopivassa tilanteessa.- Papeete1
Jo pari ihan hirveätä vuotta takana ja se siis paheni koko ajan. Viime syksynä oli jo sellaista että lapset joutui lähteen keskellä yötä käveleen 4 km toisen poikaystävälle karkuun känniläisiä ja ainaista riitelyä. Paska tilanne kun tampereelle ei siihen aikaan pääse.
Siinä on syy tähän muuttoon. Nyt mä olen lähellä ja aina kotona, joten lapset voivat tulla takas kotiin vaikka keskellä yötä kun siellä jälleen kerran juominen vahingossa lipeää ja normaali juoppojen häiriökäyttäytyminen alkaa.Niiden ei tarvi enää pakoilla kavereillaan
Mutta haluan mä silti sitä akkaa jotenkin rangaista. Se on ollut mukana siinä että mun lapset joutuu talvella pyöriin ulkona kun ei voi kotiin mennä.
Taas mulla alkaa keittään.. grrr..
- Halt!
Käske lapsiasi soittamaan sinulle, jos toisessa kodissa ollaan humalassa. Sinä sitten haet heidät pois sieltä. Ei lasten tarvitse kännikaloja katsella.
Ilmoitat isälle tämän etukäteen ja kieltäydyt luovuttamasta lapsia seuraavalla kerralla (rangaistukseksi), jos eivät osaa olla selvinpäin.- Papeete1
Noinhan se kuuluisi mennä mutta tää ei ole niin helppo tapaus. Sitä ei saa missään nimessä tehdä. Isukki on ihan oikeasti alkkis ja myös luonnehäiriöinen. Se ollaan jo koettu millainen se on ja tuossa touhussa on se juttu, että isukki tietää heti että lapset ovat ilmoittaneet. Se sitten todellakin kostaa lapsille sen tempun. Se kostaa jo jopa keksittyjä juttuja. Missään nimessä ei saa homma vaikuttaa ikinä siltä, ett lapset olis sen mulle kertonut. Mä voin tehdä ilmoituksen vain jos minä tai joku muu näkee. Silloin pystyy sanon ettei se ollut lapset, ja ne on turvassa.
Eikä sosiaalitantat oikein välitä tuosta koska lapset eivät ole ihan pieniä, ja alkoholinjuomista pitää ymmärtää ja tukea. Ei ne raasut sille mitään voi että juovat ja vahingossa liikaakin :( - Halt!
Papeete1 kirjoitti:
Noinhan se kuuluisi mennä mutta tää ei ole niin helppo tapaus. Sitä ei saa missään nimessä tehdä. Isukki on ihan oikeasti alkkis ja myös luonnehäiriöinen. Se ollaan jo koettu millainen se on ja tuossa touhussa on se juttu, että isukki tietää heti että lapset ovat ilmoittaneet. Se sitten todellakin kostaa lapsille sen tempun. Se kostaa jo jopa keksittyjä juttuja. Missään nimessä ei saa homma vaikuttaa ikinä siltä, ett lapset olis sen mulle kertonut. Mä voin tehdä ilmoituksen vain jos minä tai joku muu näkee. Silloin pystyy sanon ettei se ollut lapset, ja ne on turvassa.
Eikä sosiaalitantat oikein välitä tuosta koska lapset eivät ole ihan pieniä, ja alkoholinjuomista pitää ymmärtää ja tukea. Ei ne raasut sille mitään voi että juovat ja vahingossa liikaakin :(Mies pyrkii hallitsemaan sinua lasten välityksellä. Kostaako oikeasti vai uhkailee kostotoimilla? Eivätkö lapset pelkää häntä?
- persona-non-grata
Papeete1 kirjoitti:
Eikä sosiaalitantat oikein välitä tuosta koska lapset eivät ole ihan pieniä, ja alkoholinjuomista pitää ymmärtää ja tukea. Ei ne raasut sille mitään voi että juovat ja vahingossa liikaakin :(vaikeita asioita, eikä aina edes niin yksiselitteisiä, kuin moni alkuun luulisi. Se on niin kauhean helppo mennä vierestä sanomaan, mitä teet, vaikkei perheen historiaa/taustoja ja muita oleellisia seikkoja tietäisikään. Lapsia, kun ei oikein voi rajoittaa tapaamasta omaa isäänsäkään, koska se voi nopeasti kääntyä itseä vastaan, vaikka lapsen parasta olisikin ajatellut. Lapset, kun ovat yllättävän lojaaleja vanhemmilleen, vaikka olisivat jopa heille tehneet mitä vain.
Onko sinun lapsesi jo riittävän isoja, että voivat sitten itse hakeutua jo pois sellaisista tilanteista? - Halt!
persona-non-grata kirjoitti:
vaikeita asioita, eikä aina edes niin yksiselitteisiä, kuin moni alkuun luulisi. Se on niin kauhean helppo mennä vierestä sanomaan, mitä teet, vaikkei perheen historiaa/taustoja ja muita oleellisia seikkoja tietäisikään. Lapsia, kun ei oikein voi rajoittaa tapaamasta omaa isäänsäkään, koska se voi nopeasti kääntyä itseä vastaan, vaikka lapsen parasta olisikin ajatellut. Lapset, kun ovat yllättävän lojaaleja vanhemmilleen, vaikka olisivat jopa heille tehneet mitä vain.
Onko sinun lapsesi jo riittävän isoja, että voivat sitten itse hakeutua jo pois sellaisista tilanteista?Lapsia on suojeltava juopoilta!
- Papeete1
Halt! kirjoitti:
Mies pyrkii hallitsemaan sinua lasten välityksellä. Kostaako oikeasti vai uhkailee kostotoimilla? Eivätkö lapset pelkää häntä?
Erosta on n.7vuotta ja tuota mun hallitsemista se on tehnyt koko ajan. Se myös haluaa kostaa ja laittaa mut kärsiin koska otin siitä eron (sillä oli uus tyttöystävä ja siksi lähdin). Valitettavasti se kostaa lasten kautta, koska ei näe sitä että oikeasti siinä kärsii lapset eniten.
Kyllä se kostaa ihan oikeasti. Se ei käytä fyysistä väkivaltaa vaan on henkisen väkivallankäytön mestari. Se myös on mestari manipuloinnissa. Hallitsee lapsia vaikka millä tavalla. Lähinnä se onnistuu siksi koska lapset rakastaa tietysti sitä, ja haluaa uskoa sen puheet "tulkaa vaan tänne, mennään mäkkäriin enkä mä ryyppää eikä tänne tule ketään muitakaan. Vietetään keskenämme kiva viikonloppu". Lapset menee ja hupsis.. taas sattuu alkkismainen pikku vahinko.
Ei lapset sitä pelkää. Ryyppäämisestä ne ei pidä eikä esim siitä kun isukki tyttöystävineen haukkuu mua kaiket ehtoot. Niille tulee riitoja tuosta. Isukki kunnon alkkiksen tavoin on aamulla menneet unohtanut, ja elämä alkaa uudestaan. Paitsi jos se on kostomielellä.
Tää on tosi monimutkaista ja vaikeet. Sille isukille ei kuitenkaan kukaan voi mitään. Oli se nyt nuorimmaiselle sanonut että ajaa mun päälle jos näkee kadulla kävelemässä. Poliisi ei tuosta välitä koska ne tekee vasta sitten kun se oikeasti ajaa mun päälle. Sossu ei välitä lapsen pahasta mielestä joutuessaan kuunteleen tuollaista. Semmoista sattuu.
Meikä se vaan yrittää taas pelastaa tilannetta ja naureskellen yrittää saada lapset suhtautuun asiaan vaikka huumorilla "koska isukki on pitänyt puheensa? Aivan.. harvoin, jos koskaan, joten nyt se ei ainakaan aja mun päälle joten ei tarvi välittää sen höpinöistä:DDD"
Pyh, ei mulla ole väliä. Mä istun tässä kämpässä kunnes viimeinen lapsi lähtee pesästä ja sen jälkeen lähden tosi pitkälle, eikä mun tarvi siitä välittää enää yhtään.
Mutta ne ryyppäävät kaverit pitäis saada tajuaan jotain. - persona-non-grata
Halt! kirjoitti:
Lapsia on suojeltava juopoilta!
myös henkistä julmuutta ja fyysistä väkivaltaa heitä kohtaan. Muussa/muissa tapauksessa/tapauksissa pitää aina muistaa, että ovathan ne juopotkin ihmisiä, jotka rakastavat omia lapsiaan, huolimatta siitä, että heillä vakava ongelma alkoholista/päihteistä.
- Papeete1
vaikeita asioita, eikä aina edes niin yksiselitteisiä, kuin moni alkuun luulisi. Se on niin kauhean helppo mennä vierestä sanomaan, mitä teet, vaikkei perheen historiaa/taustoja ja muita oleellisia seikkoja tietäisikään. Lapsia, kun ei oikein voi rajoittaa tapaamasta omaa isäänsäkään, koska se voi nopeasti kääntyä itseä vastaan, vaikka lapsen parasta olisikin ajatellut. Lapset, kun ovat yllättävän lojaaleja vanhemmilleen, vaikka olisivat jopa heille tehneet mitä vain.
Onko sinun lapsesi jo riittävän isoja, että voivat sitten itse hakeutua jo pois sellaisista tilanteista?Ihan niin helppoa kuin sellainen joka vierestä katselee eikä joudu kokemaan vaikutuksia, kuvittelee.
Tottakai lapset rakastaa isää ja kyllä se ihan hyväkin isä olisi jos alko olis oissa kuin myös toi ainainen kostaminen tms.
Eihän se kokoaikaa sellainen ole vaan välillä. Päivällä se voi olla ihan eri, ja illalla mäyriksen jälkeen alkaakin kunnon rähinä.
Sen vuoksi tänne muutin, että nyt on paikka mihin tulla sitten vaikka keskellä yötä, kun touhu siellä menee liiallisuuksiin.
Mutta haluan mä silti sille akalle sanoa mitä mieltä olen sen ryyppäämisestä paikassa jossa on lapsia. - Papeete1
myös henkistä julmuutta ja fyysistä väkivaltaa heitä kohtaan. Muussa/muissa tapauksessa/tapauksissa pitää aina muistaa, että ovathan ne juopotkin ihmisiä, jotka rakastavat omia lapsiaan, huolimatta siitä, että heillä vakava ongelma alkoholista/päihteistä.
Pitää muistaa että alkkikset rakastaa lapsiaan vaikka heillä on alkkisongelma, mahdollistaa sen että ne voivat vuodesta toiseen tehdä parannuksia, lipsua ja repsahdella tuhoten lapsen lapsuuden.
Mä olen tuony nähnyt niin hyin läheltä myös toisessa yhtedessä että tiedän. Oikeasti pitäisi lyödä päihteiden suurkäyttäjille luu kurkkuun heti kättelyssä, ja lopettaa se ongelma tai sitten viedä lapset pois vaikutusvallasta. Ei saisi antaa sitä mahdollisuutta että ymmärtämällä sitä alkkista tuetaankin vain sitä sekoilua joka tuhoaa ja traumatisoi lapsen pidemmän päälle.
Tässä asiassa ei saisi yhtään ymmärtää eikä antaa liekaa, koska päihdepöllöt käyttää jokaisen mahdollisuuden hyväkseen.. jatkaakseen päihteidenkäyttöään. - persona-non-grata
Papeete1 kirjoitti:
Ihan niin helppoa kuin sellainen joka vierestä katselee eikä joudu kokemaan vaikutuksia, kuvittelee.
Tottakai lapset rakastaa isää ja kyllä se ihan hyväkin isä olisi jos alko olis oissa kuin myös toi ainainen kostaminen tms.
Eihän se kokoaikaa sellainen ole vaan välillä. Päivällä se voi olla ihan eri, ja illalla mäyriksen jälkeen alkaakin kunnon rähinä.
Sen vuoksi tänne muutin, että nyt on paikka mihin tulla sitten vaikka keskellä yötä, kun touhu siellä menee liiallisuuksiin.
Mutta haluan mä silti sille akalle sanoa mitä mieltä olen sen ryyppäämisestä paikassa jossa on lapsia.että viesti menisi toiselle perille. Aina pitää silti varautua pahimpaan, koska ei toisen osapuolen tajunnantaso ole välttämättä ollenkaan sama kuin sinulla on. Järkipuhe ei kaikille auta. Ei ainakaan sellaiselle, joka kokee jonkin pakkomielteeksi, eli tässä tapauksessa alkoholin.
Pääasia on kuitenkin se, etteivät lapset käsitä asiaa sillä tavoin, että isän alkoholismi tai riitaisa tilanne ole heidän syytään. Luulen silti, että olet ainakin omalta puoleltasi heille asian selittänytkin sillä tavoin. Vaikutat välittävältä ja rakastavalta vanhemmalta. Uskomattoman usein kuitenkin lapsia käytetään julmasti erojen kiistakapuloina ja kostetaan toiselle jotain heidän kauttaan. Lapsi joutuu ottamaan harteillee suuremman taakan, mitä jaksaa edes kantaa. Tällä en tarkoita sitten sinun tapaustasi ... yleisellä tasolla vain sanon tämän. - persona-non-grata
Papeete1 kirjoitti:
Pitää muistaa että alkkikset rakastaa lapsiaan vaikka heillä on alkkisongelma, mahdollistaa sen että ne voivat vuodesta toiseen tehdä parannuksia, lipsua ja repsahdella tuhoten lapsen lapsuuden.
Mä olen tuony nähnyt niin hyin läheltä myös toisessa yhtedessä että tiedän. Oikeasti pitäisi lyödä päihteiden suurkäyttäjille luu kurkkuun heti kättelyssä, ja lopettaa se ongelma tai sitten viedä lapset pois vaikutusvallasta. Ei saisi antaa sitä mahdollisuutta että ymmärtämällä sitä alkkista tuetaankin vain sitä sekoilua joka tuhoaa ja traumatisoi lapsen pidemmän päälle.
Tässä asiassa ei saisi yhtään ymmärtää eikä antaa liekaa, koska päihdepöllöt käyttää jokaisen mahdollisuuden hyväkseen.. jatkaakseen päihteidenkäyttöään.joko läheisriippuvuudesta tai mistä lie, alkoholisteille annetaan kuitenkin hyvät edellytykset jatkaa rauhassa juomistaan, kenenkään siihen varsinaisesti puuttumatta. Joskus tietenkin kotona saattaa olla siihen syynä pelko ... päihdeongelmainen kykenee pitämään toiset otteessaan jo pelkästään sen avulla. Monesti myöskään liian läheisten ihmisten neuvot eivät riitä ... tarvitaan ulkopuolista apua.
Lopulta kuitenkin kaikki on kiinni alkoholistista itsestään ... sisäisestä halusta toimia toisin. Kukaan muu, kuin ei voi valitettavasti heitä muuttaa. Heidän on itse se tehtävä ... otettava vastuu sanomisistaan, tekemisistään. - Papeete1
että viesti menisi toiselle perille. Aina pitää silti varautua pahimpaan, koska ei toisen osapuolen tajunnantaso ole välttämättä ollenkaan sama kuin sinulla on. Järkipuhe ei kaikille auta. Ei ainakaan sellaiselle, joka kokee jonkin pakkomielteeksi, eli tässä tapauksessa alkoholin.
Pääasia on kuitenkin se, etteivät lapset käsitä asiaa sillä tavoin, että isän alkoholismi tai riitaisa tilanne ole heidän syytään. Luulen silti, että olet ainakin omalta puoleltasi heille asian selittänytkin sillä tavoin. Vaikutat välittävältä ja rakastavalta vanhemmalta. Uskomattoman usein kuitenkin lapsia käytetään julmasti erojen kiistakapuloina ja kostetaan toiselle jotain heidän kauttaan. Lapsi joutuu ottamaan harteillee suuremman taakan, mitä jaksaa edes kantaa. Tällä en tarkoita sitten sinun tapaustasi ... yleisellä tasolla vain sanon tämän.Järkipuhe auta. Se on huomattu. Tai voi ne nyt olla silmät pyöreänä ja selittää kuinka ymmärtää mutta se unohtuu heti kun pullon saa auki.
Erot voi olla tosi riitaisia ja tässäkin kostetaan mutta mä en voi asialle mitään, koska minä en ole se kostaja. Mä olen erosta päässyt ohi jo melkein sillä hetkellä kun päätin että otan eron. Tämä oli siis minun päätös enkä ole sitä koskaan katunut sekunttiakaan. Vaikka se on mulle vuosien varrella niitä takaisin vonkaus viestejään laitellut niin en välitä. Teen ennemmin itsarin kun menen sen kanssa.
En mä halua riidellä koska ei ole mitään riideltävää eikä kostettavaa. Mä haluan vain unohtaa koko paskan.
Mutta kun tää ei valitettavasti ole mun käsissä. Jos olis ei olis mitään ongelmaa.
Se isukin uusi tyttöystävä oli kyllä sanonut nuorimmaiselle että hänen juomisensa johtuu siitä minun nuorimmaisesta!! Uskomaton kusipää. Noh, olen kyllä lapsille kertonut ettei isukin juominen johdu heistä. Se nainenkin oli jo alkkis ennenkuin tapas isukin niin että se siitä tekosyystä että olis muka lapsen vika. - persona-non-grata
Papeete1 kirjoitti:
Järkipuhe auta. Se on huomattu. Tai voi ne nyt olla silmät pyöreänä ja selittää kuinka ymmärtää mutta se unohtuu heti kun pullon saa auki.
Erot voi olla tosi riitaisia ja tässäkin kostetaan mutta mä en voi asialle mitään, koska minä en ole se kostaja. Mä olen erosta päässyt ohi jo melkein sillä hetkellä kun päätin että otan eron. Tämä oli siis minun päätös enkä ole sitä koskaan katunut sekunttiakaan. Vaikka se on mulle vuosien varrella niitä takaisin vonkaus viestejään laitellut niin en välitä. Teen ennemmin itsarin kun menen sen kanssa.
En mä halua riidellä koska ei ole mitään riideltävää eikä kostettavaa. Mä haluan vain unohtaa koko paskan.
Mutta kun tää ei valitettavasti ole mun käsissä. Jos olis ei olis mitään ongelmaa.
Se isukin uusi tyttöystävä oli kyllä sanonut nuorimmaiselle että hänen juomisensa johtuu siitä minun nuorimmaisesta!! Uskomaton kusipää. Noh, olen kyllä lapsille kertonut ettei isukin juominen johdu heistä. Se nainenkin oli jo alkkis ennenkuin tapas isukin niin että se siitä tekosyystä että olis muka lapsen vika.sekä sinun, että lastenne pitää kärsiä tuollaisesta. Se on kuluttavaa ja vie tavattomasti energiaa, minkä voisi sublimoida jonnekin muualle, paljon hyödyllisempään. Toki jokaisella on myös ne omat "ristinsä" kannettavanaan, kuitenkaan se ei paljoa lohduta juuri sillä hetkellä sen oman ongelmansa keskellä painiskelevaa ihmistä. Toivon mukaan sinulla on kuitenkin jotain verkostoa itselläsi, joka auttaa sinua myös hädän hetkellä ja ylipäänsä jaksamaan kaiken keskellä muutenkin.
Voimia sinulle ja perheellesi!:) - persona-non-grata
sekä sinun, että lastenne pitää kärsiä tuollaisesta. Se on kuluttavaa ja vie tavattomasti energiaa, minkä voisi sublimoida jonnekin muualle, paljon hyödyllisempään. Toki jokaisella on myös ne omat "ristinsä" kannettavanaan, kuitenkaan se ei paljoa lohduta juuri sillä hetkellä sen oman ongelmansa keskellä painiskelevaa ihmistä. Toivon mukaan sinulla on kuitenkin jotain verkostoa itselläsi, joka auttaa sinua myös hädän hetkellä ja ylipäänsä jaksamaan kaiken keskellä muutenkin.
Voimia sinulle ja perheellesi!:)On olemassa sellainen A-Anone -perheryhmä, joka on alkoholistien omaisten ja ystävien yhteisö. Sen tarkoitus on auttaa toipumaan läheisen ihmisen alkoholinkäytön aiheuttamista ongelmista.
Ryhmä ei ole sitoutunut mihinkään uskontosuuntaan, kirkkokuntaan, poliittiseen ryhmittymään, järjestöön tai yhteiskunnalliseen laitokseen. Se ei ota kantaa kiistakysymyksiin, ei puolesta, eikä vastaan ... jäsenmaksuja ei myöskään ole. Ryhmässä käytetään vain etunimiä ja ryhmissä käydyt keskustelut ovat täysin luottamuksellisia, eivätkä leviä ryhmän ulkopuolelle. Aikuisten ryhmän lisäksi on myös olemassa aikuisten lasten ryhmä ja vielä pienemmille lapsille erillinen ryhmä.
Tässä esitän sinulle vain yhden vaihtoehdon avusta, joka kaikilla saatavilla ilmaiseksi, jos halua/voimia mennä sellaiseen ... monelle on ollut suunnaton apu itsensä voimaannuttamiseen. Jokainen tekee tietenkin itse omalla kohdallaan päätökset hakeutua auttaviin elimiin.
Jos kiinnostaa, kannattaa ottaa selvää, missä lähin A-Anone ryhmä ... - Papeete1
On olemassa sellainen A-Anone -perheryhmä, joka on alkoholistien omaisten ja ystävien yhteisö. Sen tarkoitus on auttaa toipumaan läheisen ihmisen alkoholinkäytön aiheuttamista ongelmista.
Ryhmä ei ole sitoutunut mihinkään uskontosuuntaan, kirkkokuntaan, poliittiseen ryhmittymään, järjestöön tai yhteiskunnalliseen laitokseen. Se ei ota kantaa kiistakysymyksiin, ei puolesta, eikä vastaan ... jäsenmaksuja ei myöskään ole. Ryhmässä käytetään vain etunimiä ja ryhmissä käydyt keskustelut ovat täysin luottamuksellisia, eivätkä leviä ryhmän ulkopuolelle. Aikuisten ryhmän lisäksi on myös olemassa aikuisten lasten ryhmä ja vielä pienemmille lapsille erillinen ryhmä.
Tässä esitän sinulle vain yhden vaihtoehdon avusta, joka kaikilla saatavilla ilmaiseksi, jos halua/voimia mennä sellaiseen ... monelle on ollut suunnaton apu itsensä voimaannuttamiseen. Jokainen tekee tietenkin itse omalla kohdallaan päätökset hakeutua auttaviin elimiin.
Jos kiinnostaa, kannattaa ottaa selvää, missä lähin A-Anone ryhmä ...Ei mulla mitään ongelmaa ole ja sillä en ikinä suostuisi tuollaisiin meneen. Tärkein syy on se etten ole sen kaltainen ihminen joka saisi tuollaisista mitään apua. Eikä tää tosiaan mua koske vaan juoppoa exää. Niin kauan kun sitäkään ei hoitoon saada, ei mene kukaan muukaan. Se nyt kun on se tyyppi jonka sinne pitäisi mennä.
- Papeete1
sekä sinun, että lastenne pitää kärsiä tuollaisesta. Se on kuluttavaa ja vie tavattomasti energiaa, minkä voisi sublimoida jonnekin muualle, paljon hyödyllisempään. Toki jokaisella on myös ne omat "ristinsä" kannettavanaan, kuitenkaan se ei paljoa lohduta juuri sillä hetkellä sen oman ongelmansa keskellä painiskelevaa ihmistä. Toivon mukaan sinulla on kuitenkin jotain verkostoa itselläsi, joka auttaa sinua myös hädän hetkellä ja ylipäänsä jaksamaan kaiken keskellä muutenkin.
Voimia sinulle ja perheellesi!:)Tän kestän ihan helposti. Lapsia käy sääliksi :(
Mutta tuollaiset touhua tukevat akat saisi kyllä pysyä pois.. murr - persona-non-grata
Papeete1 kirjoitti:
Ei mulla mitään ongelmaa ole ja sillä en ikinä suostuisi tuollaisiin meneen. Tärkein syy on se etten ole sen kaltainen ihminen joka saisi tuollaisista mitään apua. Eikä tää tosiaan mua koske vaan juoppoa exää. Niin kauan kun sitäkään ei hoitoon saada, ei mene kukaan muukaan. Se nyt kun on se tyyppi jonka sinne pitäisi mennä.
pakko ole kenenkään mennä. Ajattelin vain kertoa yhden vaihtoehdon siitä, mistä hakea apua, jos itsestä siltä tuntuu.
Monet siitä apua saaneet ja pitää muistaa myös se, että alkoholi- ja päihdeongelmainen sairastuttaa myös koko perheen/yhteisön omalla juomisellaan mm. Samaten, kuin esim. työpaikkakiusaajan uhri ... uhri toki tarvitsee hoitoa, mutta yhteisö pitäisi ensisijaisesti myös hoidattaa, koska muuten meno jatkuu samanmoisena. Eli, ei se kokonaisuudessaan ole pelkästään alkoholistin itsensä asia ... tuo avun saaminen. Ja myöskin lapsi, joka kestää tämänkaltaisia tilanteita vielä huonommin, kuin aikuinen, siitä syystä, että psyyke ei vielä kehittynyt, eikä ymmärrsykyky aikuisen tasolla, tarvitsee ehkä keskusteluapua. On selvää, ettei lapsi, joka ei ole kyennyt, eikä ole ollut mahdollisuutta päästä kohtaamaan/käsittelemään/purkamaan asioita itsessään, avoimessa, turvallisessa ja sallivassa ympäristössä, oireilee myöhemmin ... vakavastikin. Se voi tulla esille aikuisuudessakin vasta. Ne oireilut ... masennuksena, etc. Jopa tavalla, että itse sortuu samaan.
Ok, olet ehkä vahva, mutta vahvuus on myös sitä, että kykenee näyttämään myös oman heikkoutensa. Vahvuuteenkin voi sairastua.
- Va-Nil-La
miten sen naisen kanssa puhuminen mitään auttaisi... Eivät ne hänen lapsiaan ole.
Ettekö voisi muuttaa tapaamisten ajankohtia? Tilanne on todennäköisesti pahin viikonloppuisin, joten olisi varmaan parempi, jos lapset tapaisi isäänsä vain arki-iltaisin, eivätkä silloinkaan jäisi yöksi. Tai sitten yrität saada huoltajuuden kokonaan ja/tai tapaamiset vain sosiaaliviranomaisen valvonnassa? Haluaako lapset edes tavata tuollaista "isää"?- Papeete1
Tän muuton jälkeen ei ole enää ollut ollenkaan sopimuksen mukaisia tapaamisia. Käyvät siellä ja tulevat pois aika äkkiäkin.
Se on ihan sama onko viikonloppu vai arki, koska kyseessä on alkkikset jotka juovat enemmän tai vähemmän melkein joka päivä. Vähintään kerran viikossa on sammumiskunnossa ihan arkenakin.
Kyllä lapset sinne haluaa. Ensinnäkin he vasta keräävät kokemusta alkoholistista joka on mun mielestä hyvä tuevaisuutta ajatellen. Alkkikset käyttäytyvät aika tavalla samanlailla, joten saavat hyvää oppia tulevaisuuteen. Lapset uskoo mitä sanotaan, a sitten on sekin ettei se kuitenkaan kamala ole koko aikaa vaan vasta yli viinapullon kännissä.
Muksut on aika tottunut juoppoihin, joten ne ei enää vähästä välitä, ja sillä yrittävät ainakin sietää tilannetta.
Jos se nainen on yhtään tolkuissaan niin sen pitäisi tajuta että on kenen lapsia hyvänsä, niin silloin ei vedellä karaokekännejä. Lasten koti ei ole mikään baari.
- zisel
sossu päivystykseen ja vaadi ne samantien menee sinne paikalle että näkee kun tilanne on päällä. Hakkaako se ukko vielä kaikenlisäks sitä uutta naistaan siellä kun ne tappelee? Tai jos ei sossua saa sinne menee niin soita poliisit. On siinä ainakin sitten yks viranomaistaho jolla on todisteita siitä että siellä ollaan ympäripäissään lasten seurassa. Tai pyydä niitä lapsias kännykällään salaa videokuvaa tai nauhottaa niitten örinöitä. Ei ne kännissä kuitenkaan mitään huomaa.
- zisel
olis että jos sillä lasten isällä on joku fiksumman olonen naapuri niin menisit sille kertoo huoles. Voi olla että joku naapurikin vois tehdä asialle jotain kun kuulis sitä mekkalaa ja tappelua ja tietäis tilanteen.
- Papeete1
zisel kirjoitti:
olis että jos sillä lasten isällä on joku fiksumman olonen naapuri niin menisit sille kertoo huoles. Voi olla että joku naapurikin vois tehdä asialle jotain kun kuulis sitä mekkalaa ja tappelua ja tietäis tilanteen.
Lasten tieoja ei saa käyttää, ja isuki asuu omakotitalossa, ja naapureihin on turhan pitkä matka ellei ne nyt pihalla riehu. Sittenkään naapurit ei kauheasti välitä, kun ihmiset eivät nykyään välitä. Niin kuin tuo yksi sanoi että mitä välittää.. ei lapset niiden lapsia ole. Kestäkööt tai kärsikööt, ei naapurit viitsi puuttua toisten asioihin vaikka siellä onkin heikot lapset kärsivänä osapuolena.
- zisel
Papeete1 kirjoitti:
Lasten tieoja ei saa käyttää, ja isuki asuu omakotitalossa, ja naapureihin on turhan pitkä matka ellei ne nyt pihalla riehu. Sittenkään naapurit ei kauheasti välitä, kun ihmiset eivät nykyään välitä. Niin kuin tuo yksi sanoi että mitä välittää.. ei lapset niiden lapsia ole. Kestäkööt tai kärsikööt, ei naapurit viitsi puuttua toisten asioihin vaikka siellä onkin heikot lapset kärsivänä osapuolena.
yhtälö että omakotitalo naapurustossa on tollanen evvk- meininki. Luulis että siellä naapureita kiinnostaa vähän turhankin paljon toisten asiat toisin kuin isommissa kerrostalo- paikoissa :-/ Mutta toi ettei välitetä eikä haluta sekaantua on kyllä muuten tuttua. No toivotaan että tohon asiaan tulee muutos lasten kannalta parempaan. Tsemppiä siks aikaa! Ja varmaan tosiaan parempi pysytellä erossa siitä akasta jos epäilet itsehillintääs sen seurassa.
- Papeete1
zisel kirjoitti:
yhtälö että omakotitalo naapurustossa on tollanen evvk- meininki. Luulis että siellä naapureita kiinnostaa vähän turhankin paljon toisten asiat toisin kuin isommissa kerrostalo- paikoissa :-/ Mutta toi ettei välitetä eikä haluta sekaantua on kyllä muuten tuttua. No toivotaan että tohon asiaan tulee muutos lasten kannalta parempaan. Tsemppiä siks aikaa! Ja varmaan tosiaan parempi pysytellä erossa siitä akasta jos epäilet itsehillintääs sen seurassa.
Haja-aluetta ettei ne talot nökötä vieri vieressä, joten taitaapi tuossakin olla vaan 1 talo kuulomatkan sisällä. Siellä asuu "hieman" viinaan menevä mies joka saattaa itekkin poiketa pullonsa kanssa grillibileisiin. Että silleen :)
Toi viina on sellainen pyhä lehmä monelle suomalaiselle, että sen käyttöä pitää tukea ja hyväksyä. Ymmärtää että se onkin kivaa ja sivistynyttä vedellä rännejä lastenkin aikana. Tai siis piti eka ottaa vaan vähän mutta sitten se hieman lipsahtaa kuten taitaapi aina lipsahtaa mutta se on silti aina yhtä suuri yllätys.
Kyllä mä sille akalle sanon sopivan tilaisuuden tullen. Yritän näyttää suunnattoman halveksuntani sen käytöstä kohtaan, ja muutenkin nuijia se maan rakoon ihan vaan verbaalisesti. Mä osaan halutessani olla todella julma sanallisesti, ja sitä keinoa taidan tässä käyttää. Ihanaa olis jos se puliakka suuttuis ja kävis mun päälle, niin pääsisin kostaan oikein kunnolla lasten puolesta :D
Mua niin suututtaa tuommoinen toisten elämän pilaaminen tai osallistuminen siihen. Siitä kuuluu kyllä rangaista. - zisel
Papeete1 kirjoitti:
Haja-aluetta ettei ne talot nökötä vieri vieressä, joten taitaapi tuossakin olla vaan 1 talo kuulomatkan sisällä. Siellä asuu "hieman" viinaan menevä mies joka saattaa itekkin poiketa pullonsa kanssa grillibileisiin. Että silleen :)
Toi viina on sellainen pyhä lehmä monelle suomalaiselle, että sen käyttöä pitää tukea ja hyväksyä. Ymmärtää että se onkin kivaa ja sivistynyttä vedellä rännejä lastenkin aikana. Tai siis piti eka ottaa vaan vähän mutta sitten se hieman lipsahtaa kuten taitaapi aina lipsahtaa mutta se on silti aina yhtä suuri yllätys.
Kyllä mä sille akalle sanon sopivan tilaisuuden tullen. Yritän näyttää suunnattoman halveksuntani sen käytöstä kohtaan, ja muutenkin nuijia se maan rakoon ihan vaan verbaalisesti. Mä osaan halutessani olla todella julma sanallisesti, ja sitä keinoa taidan tässä käyttää. Ihanaa olis jos se puliakka suuttuis ja kävis mun päälle, niin pääsisin kostaan oikein kunnolla lasten puolesta :D
Mua niin suututtaa tuommoinen toisten elämän pilaaminen tai osallistuminen siihen. Siitä kuuluu kyllä rangaista."Ihanaa olis jos se puliakka suuttuis ja kävis mun päälle, niin pääsisin kostaan oikein kunnolla lasten puolesta"
Siis että jos sillä puliakalla on yhtään puhetaitoja ja älliä ottaa asioista selvää niin se saattaa saada sut kuseen tai ainakin sulle paljon ohjelmaa jos meet sen päälle käymään (rupee väittää että olet luonteeltas väkivaltanen ja hakkaat myös lapsia jne kuten varmaan tiedätkin). Tosin epäilen että sen kapasiteetit ei välttämättä riitä tollasiin pohdiskeluihin :D
Mutta se jos saat sen usutettua itses kimppuun niin sillon voit painua tietenkin sossuun sanoo että lapset ei mene väkivaltasen naisen kanssa samaan asuntoon. Ei ne sossussa voi sanoa että "ei se kenenkään muun päälle käy kuin sun" koska sillon ne syyllistää uhrin ja nehän just jankuttaa sitä että jos joku käy päälle niin vika on AINA sen lyöjän, eikä uhrin ;) Ja jos se erehtyy sun kimppuun käymään niin tietenkin hypit pitkin seiniä ennen poliisilaitokselle menoa ja meet ihan mustelmilla tekee rikosilmotuksen. Kyllä se siitä :D
- sininen_sitruuna
Useimmiten se on niin, että sanot juopolle sitten mitä tahansa, lupaa hän mitä tahansa, niin mihinkään ei voi luottaa. Viinanhimo on suurempi.
Selvinpäin voi ajatus kulkeakin, mutta se yksi olut ja taas mennään..
Mä olen itse käynyt samankaltaisen helvetin läpi pienenä ja olen sitä mieltä, että tuossa tapauksessa en pystyisi edes lapsia luovuttamaan isälleen. Yksikin tervejärkinen ja turvallinen vanhempi on lapsen kannalta parempi, kuin se tilanne johon lapsi juopon kanssa ollessaan joutuu.- Papeete1
Lapset on yli 12 vuotiaita ja he päättävät menevätkö vai eivät. Kaikkea mahdollista sotkua tilanteessa.
Jos asia olis mun päätettävissä ollut, niin minä olisin tehnyt säännön ettei yhtään alkoa lasten läsnäollessa, ja sitä olisi kontrolloitu pistokokein tai sitten lastentapaaminen valvottuihin olosuhteisiin. Harmi kun en päätä. - sininen_sitruuna
Papeete1 kirjoitti:
Lapset on yli 12 vuotiaita ja he päättävät menevätkö vai eivät. Kaikkea mahdollista sotkua tilanteessa.
Jos asia olis mun päätettävissä ollut, niin minä olisin tehnyt säännön ettei yhtään alkoa lasten läsnäollessa, ja sitä olisi kontrolloitu pistokokein tai sitten lastentapaaminen valvottuihin olosuhteisiin. Harmi kun en päätä.No täytyy sanoa, että tuossa tilanteessa on se etu, että molemmat lapset ovat kuitenkin sen verran isoja, että pärjäävät paremmin humalaistenkin kanssa. Mukavaahan se ei tietenkään ole. Tietysti lasten kannalta ymmärrän, että he joka tapauksessa haluavat nähdä hänet.
Voisiko lapsille sanoa ja painottaa, että jos meno yltyy läträämiseksi on soitettava sinulle? Tai lähteä välitömästi kotiin..?
Äh, tosi hankala tilanne.. - kysymys,
Papeete1 kirjoitti:
Jos asia olis mun päätettävissä ollut, niin minä olisin tehnyt säännön ettei yhtään alkoa lasten läsnäollessa, ja sitä olisi kontrolloitu pistokokein tai sitten lastentapaaminen valvottuihin olosuhteisiin. Harmi kun en päätä.miksi muutit lähemäksi exääs?Olisit muuttanu mieluummin toisel puol suomea,käynnit olisi automaattisesti vähentyneet ennenku loppuisivat kokonaan.Alkkikset ei ansaitse lapsia eikä lapsetkaan niitä loppujenlopuksi tarvitse.
Sosiaali- ja terveydenhuollon, opetustoimen, nuorisotoimen, poliisitoimen ja seurakunnan tai muun uskonnollisen yhdyskunnan palveluksessa tai luottamustoimessa olevat henkilöt sekä muun sosiaalipalvelujen tai terveydenhuollon palvelujen tuottajan, opetuksen tai koulutuksen järjestäjän tai turvapaikan hakijoiden vastaanottotoimintaa tai hätäkeskustoimintaa taikka koululaisten aamu- ja iltapäivätoimintaa harjoittavan yksikön palveluksessa olevat henkilöt ja terveydenhuollon ammattihenkilöt ovat velvollisia viipymättä ilmoittamaan salassapitosäännösten estämättä kunnan sosiaalihuollosta vastaavalle toimielimelle, jos he tehtävässään ovat saaneet tietää lapsesta, jonka hoidon ja huolenpidon tarve, kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen edellyttää lastensuojelun tarpeen selvittämistä.
Myös muu kuin 1 momentissa tarkoitettu henkilö voi tehdä tällaisen ilmoituksen häntä mahdollisesti koskevien salassapitosäännösten estämättä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 266871
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 623859
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362833Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262485- 401823
- 251795
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777