Kalapuikot mikrossa

sähköä säästäen

Kauankos ja millä teholla kypsennätte kalapuikkoja mikrossa? Monta puikkoa kerralla?

Musta on typerää lämmittää uunia taikka levyä kypsentääkseni kuusi kalapuikkoa. Sähköä kuluu paljon ja hidastakin on.

24

11994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä..

      mutta makoronit kannattaa tehdä mikrossa, helppoa ja nopeaa..vettä kuppiin ja makaronit sekaan ja 2 min.

      • tosi nopee

        Olen ihmetellyt, että miten 8 minuutin makaroonit kypsyy syötäviksi 2-3 minuutin mikrotuksella, mutta kyllä vaan kypsyvät. Hieno homma!


      • Anonyymi
        tosi nopee kirjoitti:

        Olen ihmetellyt, että miten 8 minuutin makaroonit kypsyy syötäviksi 2-3 minuutin mikrotuksella, mutta kyllä vaan kypsyvät. Hieno homma!

        Tuota mun pitää eherottomasti kokeilla myös Raketti-pätkäsagulla...oon tähän asti kasaris kiehuttanut...kiitos.


      • Anonyymi
        tosi nopee kirjoitti:

        Olen ihmetellyt, että miten 8 minuutin makaroonit kypsyy syötäviksi 2-3 minuutin mikrotuksella, mutta kyllä vaan kypsyvät. Hieno homma!

        Ei tarvitse ihmetellä kun ei kypsy. Testasin niin vasta puolikypsiä 8 min jälkeen.


    • tosiaankin

      on "typerää" tehdä kalapuikoista syömäkelpoisia ruskistamalla ne paistinpannulla, niin olemme sitten mielellämme "typeriä".

      • mietteisitte vähän

        Muutaman puikon takia ei todella kannata pitää levyä päällä toista kymmentä minuuttia taikka lämmittää uunia reilua parisenkymmentä minuuttia!


      • Sekö kaikki?
        mietteisitte vähän kirjoitti:

        Muutaman puikon takia ei todella kannata pitää levyä päällä toista kymmentä minuuttia taikka lämmittää uunia reilua parisenkymmentä minuuttia!

        "Kannattavuusko" kaikki? Hyvälle maistuvuus on tärkeämpää!

        Laiskuri! Tuohisuu!


      • pyöristyssääntö
        Sekö kaikki? kirjoitti:

        "Kannattavuusko" kaikki? Hyvälle maistuvuus on tärkeämpää!

        Laiskuri! Tuohisuu!

        On niitäkin, joiden on pakko valita maksutapa sen mukaan, mihin suuntaan pyöristys tehdään laskun loppusummassa!

        Vuodessa säästää ison summan, kun osaa valita oikein!


      • siinä kaikki
        pyöristyssääntö kirjoitti:

        On niitäkin, joiden on pakko valita maksutapa sen mukaan, mihin suuntaan pyöristys tehdään laskun loppusummassa!

        Vuodessa säästää ison summan, kun osaa valita oikein!

        eihän niitä kalapuikkoja joka maailman päivä syödä.
        joten paista mieluiten pannulla ja voissa/tai miten itse haluat/seoksessa.
        Makuasioistahan kuitenkin kyse?
        Mikrossa kalapuikkoja huh!
        Onhan sähkö tosi kallista,vai kuinka?
        Mitä muuten mikrokypsennyt yleensäkin maksaa, en ole tullut koskaan ajatelleeksi.
        Mutta jos jollakin selvillä olisi kiva tietää.


      • Anonyymi
        siinä kaikki kirjoitti:

        eihän niitä kalapuikkoja joka maailman päivä syödä.
        joten paista mieluiten pannulla ja voissa/tai miten itse haluat/seoksessa.
        Makuasioistahan kuitenkin kyse?
        Mikrossa kalapuikkoja huh!
        Onhan sähkö tosi kallista,vai kuinka?
        Mitä muuten mikrokypsennyt yleensäkin maksaa, en ole tullut koskaan ajatelleeksi.
        Mutta jos jollakin selvillä olisi kiva tietää.

        Kalapuikoista tulee hyviä uunissa en koskaan paista pannulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalapuikoista tulee hyviä uunissa en koskaan paista pannulla.

        Vielä parempia airfryerissa.


    • hyvin toimii

      Kuusi puikkoa. Ladoin väjästi ristikkäin kolme ja siihen päälle toiset kolme.
      Alkuun minuutti täysillä ja sitten kolme minuuttia puolella teholla.

      Hyviä tuli. Vähän pehmeitä, mutta ihan syötäviä. Teen toistekin.

      • eipä

        taida olla mitään väliä, mitä suuhusi laitat. Moukka!


      • eipä kirjoitti:

        taida olla mitään väliä, mitä suuhusi laitat. Moukka!

        No ,jos mikroaaltouuni kalapuikkokaveri on moukka, niin vaihda kanavaa ja käännä kylkee kirpparisohvallas!


      • Anonyymi
        krapumerta kirjoitti:

        No ,jos mikroaaltouuni kalapuikkokaveri on moukka, niin vaihda kanavaa ja käännä kylkee kirpparisohvallas!

        Makuja on niin monenlaisia, velipoika syo purkkihernekeiton kylmänä, purkista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuja on niin monenlaisia, velipoika syo purkkihernekeiton kylmänä, purkista.

        Olen ollut ilman mikroa aiemmin..nyt teen kaiken syötävän mikrossa.


      • Anonyymi
        eipä kirjoitti:

        taida olla mitään väliä, mitä suuhusi laitat. Moukka!

        Jokaisen oma asia miten tekee. Ei ole näkynyt ketään minun keittiössä katsomassa miten teen mitäkin.


    • Anonyymi

      Miten kananmunan keittäminen mikrossa? Siis kuorineen. Olen kokeillut tehdä kokkelia ja "paistettua" kananmunaa mikrossa ja muutaman kokeilun jälkeen tuli ihan syötävää. Ei kyllä pannulla paistetun vertaista.

    • Anonyymi

      Minulla paukkui ja räiskyi pitkin mikroa joskus 23 vuotta sitten kun söin vielä kalaa

    • Anonyymi

      Pakkasesta puikkopaketti ja 10 minuutiksi lautaselle väljästi. Erinomaisia puolijäisinä, hyvä suutuntuma rakenteen vuoksi. Täysi sulatus tuottaa epämiellyttäviä lötköjä

    • Anonyymi

      Ei onnistu kalapuikot mikrossa.

      • Anonyymi

        Onnistuu, jos on mikrossa grillivastus. Samoin onnistuu sillä grillimakkara, paistettu kananmuna ja vaikka ranskalaiset. Aikaa toki vaatii, mutta talous kiittää. Eikä se aika niin paljon pitempi ole, jos huomioidaan uunin lämmitysaika. Helpottaa myöskin näin pörssisähkön käyttäjän elämää, ettei tarvi nähdä nälkää odottaessa halvinta tuntia uunin lämmittämiseen.


      • Anonyymi

        Kannattaa varmaankin laittaa päälle jotain muuta kuin tiivis kupu että kosteus pääsee haihtumaan.


    • Anonyymi

      Kaikki kerralla, 4 minuuttia täydellä teholla ilman grilli toimintoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe