Korvareiän venytys -> kipeä korva, apua!

ssiiiiissiiiiii

Hei!
Minulla on ollut normaalit korvareiät jo yli 10v, mutta pari päivää sitten innostuin venytyksestä. Laitoin puisen spiraalin, joka on kokoa 2mm-3mm-4mm ja on nyt n. 2mm kohdassa. Korun asettaminen sattui vähän, mutta nyt koko korvalehti on todella arka. Puhdistelen puhdistusaineella "päällisin puolin", mutta en ole uskaltanut irrottaa korua, koska en luultavasti saisi sitä enää takaisin. Millainen kipu on normaalia, kauanko se yleensä kestää? Minulla on nyt neljäs päivä menossa. Alussa ei ollut näin kipeä, nyt on todella kosketusarka.

50

10925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grryryryerwrwrw

      Alussahan tuo tahtoo olla vähän arka muttei sen kovin pahasti kuuluisi sattua. Minkä kokonen lävistys sulla oli ennen venytystä?
      Kun yleensähän korkeintaan milli kerrallaan pitäisi venytellä.

      Kannattaa myös venytystä tehdessä käydä esim. saunassa niin tämä koru pääsee paremmin liikkumaan eli suurenemaan. Tässä tapauksessa suosittelisin, että jos nyt kipu ei oli tappavan kamalaa, pidä korua pari viikkoa tuossa kohdassa ja sitten pikkuhiljaa lähet liikuttaan sitä suuremmaks. :)

      • venytys 99

        Ite tänään ostin ja pistin 8mm au kun on vähän kipee ja kuumottaa mut siis anna olla siinä kohti mutta suosittelen muovisia koruja.


    • -----

      ei missään nimessä puisia koruja! Puu on huokoinen materiaali ja mahdoton desinfioida. Olet varmasti onnistunut pikkuisen repäisemään korvareiän sisusta ja likainen puukoru saanut aikaa tulehduksen.
      Hanki turvallisia materiaaleja uusiksi venytyskoruiksi. Akryylikorut käyvät, jos korvasi niitä kestävät. Itse venytin akryylikoruilla ilman ongelmia. Mutta huom: akryylikoruihin ei saisi käyttää desinfiointiaineita vaan pestävä saippualla.
      Paras koru on metallikoru.

      • yleensä lkfjju

        puussa voi myös olla allergisoivia aineita,ensikoruksi suosittelen luuta,tai terässpiraalia,muoviset hieman liian paksuja aloitukseen


      • aloitttaja

        Ja juuri koitin netistä katsoa ennen korujen ostoa että ehdottomasti puuta, ei kuulemma haise jne niin helposti. Hitsi, ei millään raskis ostaa enää uutta tilalle.


      • apua sulle :)
        aloitttaja kirjoitti:

        Ja juuri koitin netistä katsoa ennen korujen ostoa että ehdottomasti puuta, ei kuulemma haise jne niin helposti. Hitsi, ei millään raskis ostaa enää uutta tilalle.

        Hei, eli, sulla taitaa nyt olla se venytysvaihe ja jossain koossa kauan oleminen sekaisin.

        Kun sä venytät, kipua ei sais tuntua ollenkaan. Ennen suositeltiin 1 mm/kuukausi, mutta monet on sitä mieltä että 1mm/3-4 kk on parempi.

        Suosittelisin että lukisit nyt enemmän tästä asiasta netissä, kriittisesti myöskin, ennenkuin sä oikeasti alat venyttämään korviasi.

        Korviin tulee aina kun venyttää mikrorepeämiä. Nämä ei ole kivuliaita, eikä ne tunnu missään ennenkuin sä huomaat että olet suututtanut korvas ja ne reagoi siihen, esim kun olet venyttänyt huonolla materiaalilla tai rämplännyt liikaa tai puhdistelly väärillä asioilla (ihan vesipesu riittää).

        Miten mä näkisin tämän niin ensinnäkin venytit liian nopeaan tahtiin. Katso netistä, miten ne korujen koot menevät, älä skippaile kokoja. Ja tosiaan, päistä pyöristetyt plugit on parhaita, niillä sä huomaat HETI, onko sun korvasi vielä valmis seuraavaan kokoon vai ei. Jyrkkä ei venytyspuikoille, spiraaleille, venytys"kynsille". Näitä plugeja löytyy ihan 1.2 millistä niin isoksi kun vaan saatat kuvitella.

        Etsi myös netistä venytykseen sopivia materiaaleja. Akryyliä ei mielellään tuoreeseen venytykseen (ekat pari viikkoa suunnilleen, joskus kuukausi venytyksestä), ei myöskään huokoisia materiaaleja kuten puuta, luuta, sarvea, kiveä. Nää materiaalit on hyviä sit, kun oot päättänyt jäädä johonkin kokoon pitkäksi aikaa, eli et enää aktiivisesti venytä. Puuta suositellaan yleensä laiskoille ihmisille, jotka ei jaksa edes jokatoinen päivä pestä korujaan ja korviaan pyyhkästä, jolloin sinne kertyy töhnää joillain ihmisillä ja se on se hajunaiheuttaja. Itselläni ei ole koskaan hajun takia ollut puukoruja.

        Sopivia venytysmateriaaleja on lasi ja metallit, joita sun kehosi kestää.

        Toivottavasti oli apua :)


      • Siinä ne on
        aloitttaja kirjoitti:

        Ja juuri koitin netistä katsoa ennen korujen ostoa että ehdottomasti puuta, ei kuulemma haise jne niin helposti. Hitsi, ei millään raskis ostaa enää uutta tilalle.

        Noilla voi venyttää (sano muut mitä hyvänsä). Ja puikkomallisella se on helpoin tehdä.
        Teräs on painava ja nikkeliä sisältävä, joten ei sillä. Muut materiaalit ei sisällä nikkeliä.


      • blargh :D
        yleensä lkfjju kirjoitti:

        puussa voi myös olla allergisoivia aineita,ensikoruksi suosittelen luuta,tai terässpiraalia,muoviset hieman liian paksuja aloitukseen

        Aloitin venyttämisen hammastikulla ja se teki tosi kipeää :D Heti kun vaihdoin topsi puikkon iin kipu helpottui.. :D


    • morthax

      Pari päivää sitten aloitit,vai ymmärränkö väärin?

      Tutustuitko aiheeseen yhtään ensin?

      Taidat venyttää liian nopeasti,noin 1mm / kuukausi on sellainen perusvauhti,muuten lävistykset repeää helposti.

      Vähän hitaammin.

      • aloittaja

        Netistä kyllä selailin aiheeseen liittyviä sivuja. Normaali korvis minulla on ollut jo vuosia, eikö normaali reikä ole 1.2mm? Tähän siis laiton 2mm spiraalikorun.

        Kivun takia otin sen pois, korva oli sen jälkeen pari päivää turvoksissa ja kipeä.

        Vaihdoin korun toiseen korvaan, johon se meni helpommin. Nyt se on ollut toisessa korvassa pari päivää, pikkuisen on kosketusarka mutta muuten ei kipeä. Eli 1.2mm -> 2mm laitoin. Nyt odottelen tässä kuukauden että uskallan siirtää tuota korua sen verran että venytys on 3mm.


      • Koostakokoon
        aloittaja kirjoitti:

        Netistä kyllä selailin aiheeseen liittyviä sivuja. Normaali korvis minulla on ollut jo vuosia, eikö normaali reikä ole 1.2mm? Tähän siis laiton 2mm spiraalikorun.

        Kivun takia otin sen pois, korva oli sen jälkeen pari päivää turvoksissa ja kipeä.

        Vaihdoin korun toiseen korvaan, johon se meni helpommin. Nyt se on ollut toisessa korvassa pari päivää, pikkuisen on kosketusarka mutta muuten ei kipeä. Eli 1.2mm -> 2mm laitoin. Nyt odottelen tässä kuukauden että uskallan siirtää tuota korua sen verran että venytys on 3mm.

        Mulla: harkkakoru 1,2 ->1,6mm (titaaninen pallolukkorengas) -> 2,4 mm (pvd-titaani -pallolukkorengas), helppo pestä haisevaa rengasta, kun se on niin liukaspintainen.
        Viimenen rengas meni toiseen helpommin, toiseen vähän änkeämällä. Pari päivää tiukka, mut sit helpotti. Nyt vois taas jatkaa isommalla...ehkä 3-4 -millisellä. Eikä sit enempää, kai..?


      • morthax
        aloittaja kirjoitti:

        Netistä kyllä selailin aiheeseen liittyviä sivuja. Normaali korvis minulla on ollut jo vuosia, eikö normaali reikä ole 1.2mm? Tähän siis laiton 2mm spiraalikorun.

        Kivun takia otin sen pois, korva oli sen jälkeen pari päivää turvoksissa ja kipeä.

        Vaihdoin korun toiseen korvaan, johon se meni helpommin. Nyt se on ollut toisessa korvassa pari päivää, pikkuisen on kosketusarka mutta muuten ei kipeä. Eli 1.2mm -> 2mm laitoin. Nyt odottelen tässä kuukauden että uskallan siirtää tuota korua sen verran että venytys on 3mm.

        EI NOIN NOPEASTI!

        Kyl,se normireikä on 1.2mm, jonka jälkeen laitat 1.6mm korun. odotat n. kuukauden,sitten laitat 2mm korun,odotat taas kuukauden, ja laitat 2.5mm/3mm korun,ja sitä rataa.

        SIIS PAKSUMPI KORU N KK VÄLEIN.


      • joooooops
        morthax kirjoitti:

        EI NOIN NOPEASTI!

        Kyl,se normireikä on 1.2mm, jonka jälkeen laitat 1.6mm korun. odotat n. kuukauden,sitten laitat 2mm korun,odotat taas kuukauden, ja laitat 2.5mm/3mm korun,ja sitä rataa.

        SIIS PAKSUMPI KORU N KK VÄLEIN.

        ite venytin 10mm 3viikossa eikä oo mtn ongelmaa ollu. Ei revenny eikä tulehtunu. Puhistelee vaan kunnolla ja vaseliinia väliin niin ne korut menee ku itestään :)


      • tömbbeli
        joooooops kirjoitti:

        ite venytin 10mm 3viikossa eikä oo mtn ongelmaa ollu. Ei revenny eikä tulehtunu. Puhistelee vaan kunnolla ja vaseliinia väliin niin ne korut menee ku itestään :)

        Korvareijän venyminen ja paraneminen vaihtelee ihmisillä. Jollain kestää jollain ei. Ite olen venyttänyt 8mm about kuukaudessa ja tänään varmaankin aijon pistää 10mm. Pikkusen on reveillyt, mutta ei ole ilmennyt kipua.. :) Kannattaa katella jotain vinkkejä tohon venyttämiseen.


    • .__.

      älä todellakaan survo sitä väkisin. ja milli kuukaudessa olisi se suositus.

    • 18mm haaveilia

      Ittelläni oli ihan normit korvikset ja toiseen korvaan nyt laitoin desinfioidun klemmarin, joka 1,5mm. Ei sattunut, ei ole mitenkään arka eikä muutenkaan mitään ongelmaa. Ite haluaisin venyttää 18mm asti, mutta siihen on vielä TOSI pitkä matka. Jostain kuitenkin luin, että spiraalit on huonoja, mutta niitä just haluaisin käyttää :o Akryylispiraaleja olen kattellut. Tämä on nyt ollut kolme päivää tässä ja suunniteltu pv jolloin korun saisin olis marraskuun ekalla viikolla. Eihän siinä mit'ään ongelmaa? ja semmosen 2 millisen hommaan niin eikö sen pitäis helposti mennä?

      • myöhässäkö?.....

        ite käytin arkyylispiraaleja ja hyvin on menny ! hyvä tahti jos marraskuun ekalla viikolla laitoit sen sillon joskus vuos sitte :DDD


    • hiljaa hyvä tulee...

      ite oon kans venytelly. oon laittanu täs järjestykses: 1.2mm (regas), 1,6mm (napakoru), 2mm (hammastikunpätkä) ja nyt on 2.5mm (regas). oon venyttäny noin 2,5kk eikä mitää ongelmia :) ei kannata kiirehtiä!

    • aa-muna

      hyi friikit

    • 8mm ja pysyy

      Juu u ite venytin 8mm 12 tuntii ja iha hyvi mul korva voi (Y) tais käydä vaa tuuri, en kyl suosittel kivus oli vähä se kestämist, mut joo on niitäki tapauksii ku 12mm sama päivä sisäl ku o tehny korvakoru reijä (Y) hyvii äijii vissii

    • erwere

      meikä venyttäny 1.6 -> 4mm paris viikos eikä oo pahemmin tuskia ollu.

    • f vli

      Laita siihen jotain rasvaa, vaikka bebanthenia.

    • venyttäjäh

      moips. Mulla olis yks kysymys,onko normaalia että korvalehti turposi kun laitoin isomman venytyksen. Mulla on nyt 4mm aiemmin oli 2,5mm mun korva oli tosi siisti venymään. Paitsi nyt kun ostin tuon 4millisen,saunassa sain laitettua ihan perille asti. Mutta aamulla ku heräsin oli turvonnut korva. Mikä avuksi,otin korun pois ja turvotus alkaa laskea. Taidan laittaa uudestaan kohta,ihan suosiolla rasvan kanssa. Suosittelen Abobasea.

      • fghgtjgjlrt67irghgbm

        kannattaa ostaa 3mm veny ja laittaa se eka ja olla vaikka viikon ja sit vasta se nelonen ;)


    • ylpeetkymppimilliset

      ylempään vastaukseksi: älä laita perille asti jos yhtään vastustaa. runnoa ei saa.
      rasvaile venytystä aina saunan jälkeen, anna turvotuksen laskea 2,5mm korun kanssa ja yritä sitten uudestaan.
      saunan jälkeen, rasvan kanssa, todella rauhalliseen tahtiin. jos yhtään vastustaa, jätä siihen ja anna olla muutamasta päivästä viikkoon ja yritä sitten taas uudestaan; rasvaa venytys ja ujuta syvemmälle.
      näin itse toimin kun venytin 4mm>8mm. ensi yrittämällä molemmat korvat repeili, mutta kun otin tuon rasvan ja saunan hyväksikäytön tosissaan niin oikein siististi venyi n. kuukaudessa ilman suurempia ongelmia, ottaen huomioon sen että kolmesta neljään milliin mulla meni kolme viikkoa tuskankyyneleitä tihuttaen.

    • mooi:)

      kuinka vaarallist on venyttää sillee noin 5mm/5 päivää? ku miä halusin tät venytyst isommaks nopee, tiiän tosi typerä syy vahingoittaa korvii... mun veli venytti ihan liian nopee ja se joutu ottaa ne pois ku ne oli jotaa 30mm koska ne kuivu tosipahast ja repes ni nyt se kertoo mulle kauhutarinoit, mut mä kuiteskii haluun venytyksen ees toisee korvaa:))

      • sdfahgjklhlklghgjd

        hei olkaa oikeesti kärsivällisiä , 1-2 milliä KUUKAUDESSA ! jos venytätte 5mm/5pvä nii viikon päästä kaduttaa ku korva repee :/


    • janspaaaa

      Heippa! Mä olin kans alussa ku alotin venyttään nii aika tietämätön tollasista perusasioista. =D Mut ite tein silleen että pidin siinä ekaks aika kauan melkeen kuukauden napakorua, ja sitten meni 2.0mm jo iha sujauksessa. Pidin sitä aika vähän aikaa kun pistin 3.0mm ja se sitten sattu hieman, mutta eihän se kipu nyt ollut vielä mitään. Sitten sain kaverilta lainaksi hieman eri materiaalia olevan 4.0mm venytyksen ja se sitten sattus jo aika lailla, ja punotti kanssa ja oli TODELLA arka. Se on ihan normaalia. Pistin bacibactia (vai miten se kirjoitetaan?) korvaan ja koruun. Sillä se parantu aika nopeesti ja nyt on ollut n.3pv käytön jälkeen todella hyvässä kunnossa. Pitäisi tässä pistää pian 5.0mm ja siihen se sitten jääkin! :)

    • Aniiii

      Oon tossa pari kuukautta sitten venyttänyt myös, mutta otin korun pois. Tänään laitoin uudestaan, ja nyt on vähän arka. Ensimmäisellä kerralla ei tuntunut missään. Mutta kaipa se on ihan normaalia? Luulisi arkuuden lähtevän parissa pöivässä? :)

    • teehee

      hassua :D kaikki venyttää tyyliin kuukauden välein 1mm isommaks ja mä kuukauden aikana 8mm? :DD

      • TROLLFACEE

        kaikilla venytys venyy erilailla, joillakin helpommin toisilla vaikeemmin, ja 1-2mm on kuukaudessa suositeltava "mitta".. ja kaikkein turvallisin..:D venyttääpä jokainen iha miten haluaa, omapahan se korva on. tulehtuu tai ei.


    • Niin kuin edellisissäkin kommenteissa on mainittu, niin kannattaa etsiä tietoa netistä. Ja kaikista fiksuinta, kysy asiasta lävistäjältä. Jos korva on tulehtunut ja kipeä ei kannata väkisin yrittää työntää korua. Hyvä blogimerkintä täältä jossa on paljon tietoa asiasta: http://brotherhoodofwardrobe.blogspot.com/2012/01/venytykset.html

      Son mun serkku ja tietää asiasta tooooosi paljon. Sil on ollu muutamat venytykset ja lävärit :P

      :)

    • 20mm

      Hei !
      Itelläni on nytten 20mm korut molemmissa korvissa, itse venyttelin 2mm välein, suurinpiirtein 5mm kuukaudessa, joka ei ollu kannattavaa. Kannattaa venytellä rauhallisesti. Nyt kannattaa antaa sun korvan hetkenaikaa olla rauhassa ja lopettaa venytys hetkeksi, jos korva alkaa mätiä, voit pestä sitä Sebamed merkkisellä miedolla saippualla, jota saa esim. apteekeista (:

    • Viksuko ?

      mun mielest kannattaa venyttää sillo lisää ku ittest tuntuu, koska jos se on jo viikon pääst sellane et sitä voi laajentaa lisää ni mitä sitä odottamaa sitä 2 viikkoo viel et voi venyttää 1mm..? oon itte venyttäny 4viikon aikaa 6mm :D

    • salbutamolism

      mitäs mieltä ootte korun ottamisesta pois yöksi venytysvaiheessa? itellä täl hetkel 3 mm akryylispiraali menossa, mut se menee niin vähän matkaa tohon reikään et ei se varmaan yöllä edes pysyis. sit aamulla taas sama homma ku on yöllä palautunu :/

      • ...Siis venyttämisessä on se periaate, että sitä ei oteta pois, kun se on venymis vaiheessa. Pilaat korvasi ottamalla sitä välillä pois, ja laittamalla takaisin.

        Puikkoja suositellaan venytysvaiheessa, spiraali toimii minusta enemmänkin koristekoruna korvassa, kun venytys on loppuvaiheessa, eli sopivan kokoisena sinulle jne ( Mihkä olet tyytyväinen) ja jätät siihen, joka toimii kuin ''korviksena''

        Anteeksi sekava kirjoitus, mutta hämmästyttää nämä nuoret jotka ei viitsi edes googlettaa vähän ja katsoa ja lukea tietoa venyttämisestä....

        http://www.wormz.org/venytys.html


      • salbutamolism
        mad_dr.claw_69 kirjoitti:

        ...Siis venyttämisessä on se periaate, että sitä ei oteta pois, kun se on venymis vaiheessa. Pilaat korvasi ottamalla sitä välillä pois, ja laittamalla takaisin.

        Puikkoja suositellaan venytysvaiheessa, spiraali toimii minusta enemmänkin koristekoruna korvassa, kun venytys on loppuvaiheessa, eli sopivan kokoisena sinulle jne ( Mihkä olet tyytyväinen) ja jätät siihen, joka toimii kuin ''korviksena''

        Anteeksi sekava kirjoitus, mutta hämmästyttää nämä nuoret jotka ei viitsi edes googlettaa vähän ja katsoa ja lukea tietoa venyttämisestä....

        http://www.wormz.org/venytys.html

        olen googlettanut ja käynyt liikkeessä kyselemässä ja saanut toista tietoa toisaalta ja toista toisaalta. vaikka kuinka olen tutkinut niin ei se informaatiokaan, varsinkaan netissä, oo aina niin selkeetä. kaikki täs venyttämises on ihan selvää, mulla vaan on tällä hetkellä sellainen ongelma, ettei tuohon 2mm reikään mene edes 2 mm puikko! nyt siinä killuu 2mm hevosenkenkä joka siihen sujahtaa, mutta kaiken kuuman suihkuttelun ja saunomisen jälkeenkin 2mm-5mm puikko ei mene tuhannesosa milliäkään eteenpäin, ei edes vittu viikossa!! olen viittä vaille luovuttamassa, kun ei nuo vaan veny :'(


      • salbutamolism kirjoitti:

        olen googlettanut ja käynyt liikkeessä kyselemässä ja saanut toista tietoa toisaalta ja toista toisaalta. vaikka kuinka olen tutkinut niin ei se informaatiokaan, varsinkaan netissä, oo aina niin selkeetä. kaikki täs venyttämises on ihan selvää, mulla vaan on tällä hetkellä sellainen ongelma, ettei tuohon 2mm reikään mene edes 2 mm puikko! nyt siinä killuu 2mm hevosenkenkä joka siihen sujahtaa, mutta kaiken kuuman suihkuttelun ja saunomisen jälkeenkin 2mm-5mm puikko ei mene tuhannesosa milliäkään eteenpäin, ei edes vittu viikossa!! olen viittä vaille luovuttamassa, kun ei nuo vaan veny :'(

        Sun vaan pitää tehdä niinkuin parhaalta susta tuntuu.. jos se ihan tulipunainen on ja verta tulee.. niin suosittelen kyllä että jätät koko venyttämisen pois.. ja aloitat alusta kun venytys on laskeutunut, ja on normaalin kokoinen tai sitten tervehtynyt.. sinuna en tunkisi siihen mitään korua..


    • naigouu

      Paskaa tollainen 1mm/1kk.. Tosin se on turvallisempi keino, esim tulehduksien kannalta yms.

      Itse pidin 1,5mm n. 3kk sen takia ettei sopivaa korua jaksanut hommata, ja kun jaksoin ostin suoraan 6mm akryyli puikkosen. Tilasin samaan syssyyn toisen mokoman, 2x 8mm puikkoja ja 2x 8 tunnelit. Nyt on tuotteiden saapumisesta mennyt 3päivää, ja on 8mm puikot korvissa. Oikea korva on ok, ei kipua ei mitään. Vasen korva on vähän hellänä, ja temppuilee mutta menee ohi.

      Yhteenvetona, minun mielestä kannattaa vain venyttää sillain miten itsestään hyvältä tuntuu, ei tietenkään mopoilla mahdottomuuksia. Mutta turhaa niitä pitää kyllä kuukautta korvassa O.o Mitä isommaksi koru menee niin sitä kauemmin kannattaa odottaa ! Mitä isompi, sitä suurempi tulehdusriski..

      Esim 1-6 mm mielestäni _EI_ mitään merkitystä
      Esim 6-8mm mielestäni sopiva aika olisi n. viikko korvassa
      Esim 8-12mm n. 1-2vk
      12mm -> Mieluiten se 2-3vk kunnes lähtee miettimään isompaa

    • Jokuuuuuuuuuuuuuu

      Saako millä venyttää ku tuli sellane ny mielee (ku ei oo venytys koruja ittellä) ja saako kerralla laittaa 2mm ja odottaa kuukauden ??? koska jotkut sanovat 2-4mm saa kuukaudessa ja jotkut sanovat että 1mm xd

      • JonttuHD

        Minä ainakin venytin 1.6-2mm ja siitä 2-4mm 4-6mm ja sitä rataa... ei mitään ongelmia paitsi nyt 14mm vittuilee. älä väkisin runno sitä mutta kyllä luulisin että menee ja tosiaa 1-2mm kerralla


    • plöööööööööööööööööö

      Jeesii kiitos.. mulla on 14mm explander (piikki) eilen laitoin sen ja tänä aamunakin kipeä... ei ole ennen muistaakseni ollut näin kipeä... korun materiaali on akryylia. voihan se johtua tietenkin siitä että laitoin 1½-3vk päästä tän 14mm... mut ei helvetti ikinä oo näin paljon sattunu.... ei oo punanen enää mutta pientä "tykytystä" välillä ja tosi kosketus arka.. en usko että normaalia on...?

    • Korvakipsuna

      Heippa. Itse laitoin 7mm --> 8mm eilen venytys-spiraalilla. Laitto ei sattunut lainkaan, ujutin pikkuhiljaa korun loppuun asti. Spiraalin tilalle laitoin silikonisen tunnelin. Laitto ei sattunut lainkaan. Mutta nyt kuitenkin, kun siis laitosta on kulunut päivä, korvalehti on ihan järkyttävän kipee. Mitään ulkoisia eroja ei ole, ei ole turvonnut eikä punoita, ei kuivaa ihoa eikä vuoda verta/mätää. On vaan ihan järkyttävän kipeä! Jomottaa, ikäänkuin särkee. Ja kun koittaa sormilla hellästi puristaa korvalehden ohutta osaa, siis sitä joka jää korun ns. alapuolelle, se on ihan kova, ikäänkuin se olisi jotenkin kireä ja pingoittunut?! :D
      Miten on kaverit, koru pois ja vanha takaisin, vaiko odotetaan vaan että kipu lähtee? :D

    • diipacddd

      Kipu on aina kova. Kun venytin 12mm suoraan 16mm siinä korva kärsi muttei sentään revennyt! Yleensä ns totut siihen kipuun kun heiluttelet sitä niin että se menis kokoajan eteenpäin. Olin ite koulussa kun mulla oli 16mm spiraali niin aloin aamupäivästä tota 12 venyttää ja loppupäivästä se oli jo paikalla mut vähän punasena tottakai :)

    • Spiraaleilla venytys

      Tuo kuukaudessa 1mm on ihan täyttä jaskaa. Itse hain eilen 2, 4 ja 6mm spiraalit ja aloin eilen venyttämään. Eli laitoin aluksi 2mm sisään, noin 1h olin peilin edessä sitä tunkemassa ja sain sitten loppujen lopuksi sen siihen paksuimpaan kohtaan.
      No, annoin sen olla ehkä 4tuntia ja aloin tunkemaan 4mm korua kiinni. Ähertelin sitä sitten about 3tuntia kiinni kunnes oli paksuimmassa kohdassa. Ja nyt tänään ois sitte tarkotus laittaa ainaki tuo 6mm ( jos en hae peräti 8mm) ja ei ole ollenkaan kipeä.

    • venytys1

      Tahtoisin venyttää korvalehteä mutta ei ole kun 2mm spiraali ja 4mm ihan tavallinen mut en nyt tiiä kummal alottais tai sillee.. et olisko vinkkei millä muilla voi venyttää korvalehteä kun venytys-korviksilla?? helppui

    • Porilainen

      Heij, oo iha samaa mielt ku osa tääl. 1mm/kk o iha täyttä paskaa suoraa sanottun. Rupesi venyttämää ja kysyi lävistäjält neuvoo ni se anto iha perus neuvot, et kannattaa laittaa saunas yms. mut hän korosti myös, et ei tarvii laittaa 1mm kuukaudes vauhtii.. Tottakai se o turvallisint mut ei mu mielest välttämätönt. Ite meen sillä et sikku se suurempi koru menee korvaa ilma kipuu ni sit se saa men. Ite käytä venyttämises spiraalii ja hyvi o menny. Toki nyt toine korva o turvonnu ja kipee (aloti se perjantain) minkä vuoks tän eksyi. Nii kävi myös alus toise korva kans mut o parantunu hyvin eikä tunnu liikuttelu enää missää. Usko toki, et tää toinenki parantuu samallai. Ei täs mitää kuunnelkaa toki korvaanne, jos sattuu kamalast ni vetäkää vähä takapakkii. Onnee kaikil venyttämises !:)

    • Anonyymi

      Mä venyytin vasta 22mm -26mm -30mm suoraan 3päivän aikana vähän jomottaa mut pitää kestää kipuu. Pienimmät tein 1.2-8mm suoraa ja tosta 16mm 😂et tehkää perässä

    • Anonyymi

      Melkoisia masokisteja täällä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe