Alberonit luettu ja sitä rataa? :DD
Mitä on kateus?
12
386
Vastaukset
voittaa kiiman
- Suomen paras
vientituote
- ...
Tunne, jota itse ei koe, mutta kaikki muut kokevat.
- zisel
saada pilattua kateuden kohteen elämä mahdollisimman totaalisesti.
- noin...
Voi älä mainitse noin älykkään ajattelijan nimeä TÄLLAISELLA palstalla...
*anteeksi, poistun häpeämään nurkkaan...*- anna...
sulle koskaan anteeksi.
- noin....
anna... kirjoitti:
sulle koskaan anteeksi.
*raapii päätään*
- Serpico
joskus teininä. En mä mitään niistä muista.
Mutta, enköhän voi sanoa näin, että iso tekijä kateudessa on tyytymättömyys omaan osaan. Nyt jokainen ihminen on tietysti jossakin määrin tyytymätön johonkin, mutta elämäntaitoa on myös pitää oma tyytymättömyys (tai kaipaus) ohjissa ja joko hyväksyä se tai kanavoida se edistämään hyvinvointiaan.
Myös liika vertailu lisää kateutta. Ihminen voi olla tyytyväinen kunnes vertaa itseään johonkin toiseen, jolla on jotain vielä enemmän (ei välttämättä aineellista, vaan enemmän onnellisuutta, onnellisuuden aihetta tai sen ulkoisia merkkejä).
Olisiko kateuden hallinnassa sitten paikallaan ottaa lisätä yksilökeskeisyyttä? Eli ajatella että minulla on omat tavoitteeni, jotka ovat osin yhteismitattomia muiden kanssa? - tämä aineskin
Kun tulee omalla profiililla keskusteluun ensimmäistä kertaa (en tarkoita tätä palstaa) niin joku heti torjuu. Ja sitten vielä jaksaa olla niin kiinnostunut että kurkkii kuitenkin sitten sivujani. Se on jo kateutta.
- en oikein tiedä
määritellä, mutta jollain tavoin sitä kokee jäävänsä hopealle toiseen ihmiseen verraten, tai voihan sitä kokea yhteisö kateuttakin.
- .......
sellaista joka saa täällä ihmiset hyökkäämään toistensa kimppuun ja puskat laulamaan...
syntyvää kuvitteellisen tarpeen tyydyttämistä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448781
- 785302
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383824Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543212Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403050
- 412246
- 331778
- 2091727