Millä keinoin voi lakata rakastamasta

Heartbroken

Päätin vuoden kestäneen ihmissuhteen, koska vastapuoli pelkäsi olevansa luonteeltaan liian levoton sitoutumaan. Jokaisen riidan jälkeen ilmassa leijui eron mahdollisuus, hänellä siis. Aloin ahdistua, ja hänen kerrottuaan pelostaan, totesin, etten pysty enää jatkamaan suhdetta, jonka yllä häilyy koko ajan hänen epävarmuutensa siitä, haluaako hän olla suhteessa.

Tiedän, että hän rakastaa minua valtavasti, niinkuin minäkin rakastan häntä. Emme vaan saaneet suhdetta toimimaan niin, että kummallakin olisi ollut hyvä olla.

Hän oli naapurimaasta kotoisin, ja palasi eromme jälkeen takaisin. Ajatus siitä, etten näe häntä enää koskaan, on lamaannuttava. Pelkään, että alan katua päätöstäni ja silloin minun on entistä vaikeampi päästää hänestä irti, hyväksyä, että suhteemme on päättynyt. Meillä ei ole enää sitä yhteistä tulevaisuutta, mitä suunnittelimme.Se tuntuu niin pahalta.

Olemme vaihtaneet muutamia sähköpostiviestejä, mutta olen ajatellut, että ehkä se ei ole hyväksi. Istun koneen ääressä koko ajan odottaen häneltä viestiä.

Olen lukenut paljon eroa käsitteleviä kirjoja, mutta en ole löytänyt vastausta kysymykseen: Miten lakata rakastamasta? Miten saan ne tunteet kuolemaan, tai edes muuttumaan vain välittämiseksi. Sillä tällä hetkellä en käsitä, miten ihmeessä kykenen olemaan rakastamatta häntä.

11

4318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amorpoika

      Uusi rakkaus karkottaa vanhan. Se taitaa olla se ainoa ja oikea keino, joka tepsii. Ei ole oikein muuta olemassa. Se tekee samalla olon auvoiseksi, ja sivussa arpeutuvat ne vanhatkin haavat niin etteivät vuoda sinua kokonaan kuiviin. Niin kauan kuin se vanhan tunne on päällä, sitä kiemurtelee kuin mato koukussa. Ei kannata kuitenkaan aivan suinpäin rynnätä uuteen suhteeseen.

    • omaa tahdonvoimaa

      lakata odottamasta. Kun ei pidä ollenkaan yhteyttä, niin tunteet haalistuu vähitellen. Aikansa varmasti itkettääkin, ja sitten voi suuntautua eteenpäin, itse kullakin oman aikansa se vie, päiviä ,kuukausia, vuoden pari, mutta jossain vaiheessa on sinut itsensä kanssa ja voi jatkaa eteenpäin kaipaamatta ja olla myös valmis katselemaan uutta.

    • se auttaa

      eli jutelkaa vakavasti asiat aivan halki. Joko toinen ei todella pysty siihen, tai sitten pystyy. Jos hän ei pysty, ja sanoo sen sinulle ja asiat on 110% selviä, voit surra rauhassa ja tunteet haalistuu kyllä, koska ansaitset tulla rakastetuksi.
      Jos hän huomaa, että kaipaa sinua ja haluaa sitoutua, jutelkaa oletteko vakavissanne ja voiko asiasta tulla mitään.

      Totuus auttaa aina asiassa eteenpäin, oli se mitä hyvänsä.

      • mieltä

        Nyt kuulostaa siltä, että elättelet vielä toiveita suhteen mahdollisesta jatkumisesta. Asia pitää käsitellä selvästi loppuun ja sen jälkeen hyväksyä että nyt se on ohi, vaikka sattuisi kuinka. Suru pitää surra pois.

        Jos jokin yhteen palamisen mahdollisuus vielä roikkuu ilmassa, ei rakkaus kuole, ei ennen kuin molemmat satuttaa toista huopaamisella ja soutamisella ja toinen löytää jonkun uuden. Siihen menee aikaa ja se satuttaa.

        Hyväksymällä menetys, suremalla suru ja viimein alkamalla elää uudestaan on se ainoa keino. Yhteydenpidossakin kannattaa pitää ainakin taukoa, ellei lopettaa kokonaan. Rankkaa, mutta totta.


    • ..jonka mä oon tohon löytänyt, on se, että toisen on loukattava sua niin pahasti, että se tappaa rakkauden. Toisaalta kyllä sanotaan, että rakkaus on juuri se, joka: kaiken se kestää, kaiken se kärsii.. Eikä rakkaus koskaan häviä.. Että aikas toivoton hommeli? ;p
      Toinen vaihtoehto, jota olen "harkinnut" on lobotomia, mutta sellasta ei taida enää ihan helposti saada missään.. ;)

      • ääliöitä on kaikenlaisia

        Sinulle tuo lobotomia voisi ollakin paikallaan.


    • Miettinyt TÄYSIN samaa asiaa

      Millä keinoin voi lakata rakastamasta..
      Kun keksit / löydät tuohon ratkaisun, niin kerrothan sen täällä palstalla myös muille? Minä haluaisin tietää juuri saman asian.

      Tässä sitä nyt ollaan, tyhmänä kuin saapas. Olo on jollain tavalla ontto.
      Kesällä tuli ero - omasta tahdostani. Silloin oli helpottunut ja kevyt olo. Tuntui että nyt vasta elän!
      No, entäs nyt. Jotain ihan muuta. Mistä tätä itkua ja tuskaa nyt enää löytyy, ja miksi? Itkinhän tietysti yhteiselämän päättymistä kesällä - ja paljon. Mutta että nyt yhtäkkiä tuli tämä synkkä ja murheellinenkin olo.

      Suren, miten paljon häneen ero sattui, ja miten häntä loukkasin. Kaikki yhteiset asiat pyörii mielessä koko ajan.. Kaikki yhteiset biisit, jutut ja hommailut - kaikki! Ja voi luoja jos sattuu radiosta tulla joku meidän biisi - itku tulee siltä istumalta. Onpas sitten kivaa työpaikalla kahvitunnilla yrittää hörppiä sumppia työkavereiden kanssa ja samalla kokoajan pidättää itkua.

      En halunnut häntä loukata. En ikinä. Enkä koskaan aiokaan. Kumpa voisin häneltä pyytää anteeksi kaikkea aiheuttamaani pahaa. Haluan vain että hän on onnellinen. Ja iloinen, ja että hänellä on kaikki hyvin.

      On tainnut aika kullata muistot. Kumpa vain saisin tämän pahan olon, surun ja itkun pois. Kumpa voisin lakata rakastamasta häntä.

      • Jospa jotenkin eteenpäin

        Et kertonut miksi lopetin suhteen? Itsellä suhde loppui puolitoista viikkoa sitten ja syynä oli ilmeisesti naisen pelko minun satuttamisesta. Kaiken muun kestin kyllä, mutta lopettaminen vasta sattuikin. Täytenä yllätyksen tuli minulle, en voinut aavistaa mitään tälläistä tulevaksi.
        Tyhmänä katselen kännykkää, jos vaikka viestin olisi laittanut. Huono syy lopettaa suhde jos pelkää satuttavansa toista. Ennemmin suosittelisin puhumaan kuin lopettamaan suhteen.


    • ei millään, se on vaan joko kärsittävä tai kuoletettava ne tunteet kokonaan. ei sillä että se mitenkään hyväksi ois mutta eikö se oo vähä niinku jokotai -tilanne. puhuminenkaan ei minusta auta.

    • asiat järjestyy..

      Tuo kuulostaa aivan sanalta tarinalta kuin minun! Meidän suhteemme loppui viikko sitten. Seurustelimme puolitoista vuotta. Meillä oli tuo aivan sama juttu että hän ei taida olla valmis pitkiin suhteisiin ja riidan jälkeen tuli aina tuo sama tilanne. Meillä oli viikko taukoa kunnes hän sanoi olevansa varma että haluaa minut takaisin. Kesti viikko kun tuli riita ja luulin sen loppuvan siihen. Sopisimme kuitenkin vielä että yritetään, mutta pelkkää alamäkeä se sitten oli ja loppui jonkun ajan päästä.

      Nyt on kuitenkin jo parempi olo vaikka erosta on vain viikko. En tiedä johtuuko se siitä että se oikeastaan loppui jo kauan sitten ja osasin odottaa tätä, vai siitä että en ole vielä ihan tajunnut että se on todella ohi ja odotan että hän palaa takaisin. Olen kuitenkin jo sopinut treffit erään tytön kanssa. Se hyvä olo voi johtua siitäkin. Kai niillä asioilla on tarkotus järjestyä aina tavalla tai toisella:)

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä psykiatrille tai jotai

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe