Joogaa kotona?

Halukas joogaan

Onko missään nettisivua jossa on hyviä kuvia eri liikkeistä joita vois sitte itsekkin kotona tehdä? mieluiten sellaisia liikkeitä jossa lihakset vahvistuu :) ku en viel aio ostaa mitään kirjaá ennen kuin olen kokeillut joogaa

10

5616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lenkkipolulle

ja kuntosalille siellä ne lihakset vahvistuu.Tärkeintä on suoritusten voima eikä minkälaisia ne ovat

• jjjjff

Kävisin mä kuntosalilla jos voisin. Mut asun kyläs ja kuntosali on yli 20 kilsan päässä ja kukaa ei suostu kyyditsee mua ees takas. sen pitäis olla sellaist jota vois kotona harrastaa ilmaseks

• parempaa..
        jjjjff kirjoitti:

Kävisin mä kuntosalilla jos voisin. Mut asun kyläs ja kuntosali on yli 20 kilsan päässä ja kukaa ei suostu kyyditsee mua ees takas. sen pitäis olla sellaist jota vois kotona harrastaa ilmaseks

Jooga on paljon parempaa liikuntaa kuin punttisalitreeni. Jooga voimistaa lihaksia vahingoittamatta niitä, samalla myös notkeus ja kehonhallinta lisääntyvät.

• Namaskar
    • Aamujoogaaja

Moi,

Tässä yksi erinomainen linkki:

http://www.yogatoday.com/

Sivuille ilmestyy joka päivä uusi noin tunnin mittainen joogavideo, erilaisia harjoituksia ja eri tasoja. Videot ovat ilmaisia.

• dipiduu

Suosittelen kyllä videon kanssa tekemistä. Varsinkin jos et ole ennen joogaillut(?). Itselläni 3 erilaista joogavideota, niin saa vaihteluakin. Tuolla joku linkittikin sivuja, joilta saa videomateriaalia. Ja voi toki ostaakin sellaisen.

• löytyy

Justiinsa lainasin "Lempeää joogaa" / Louise Grime. Sisältää 4 x 15 min harjoitusohjelmaa, mukana DVD.

• kuntoilija-tytsy

sain kuntoplus-lehden mukana vahva keho ja mieli joogalla-dvd:n. pidän kovasti, niitä helpoimpia dvd:n ykkösosion liikkeitä olen tehnyt. notkeus parantui jo parin-kolmen kerran jälkeen ja lisäsin muutenkin venyttelyä. rentouttaa myös ihanasti ja poistaa kireyksiä kehosta.

• sivananda

että lukisit jonkun perusopuksen joogasta (kirjastoista saa) sekä kävisit ainakin jonkun ohjatun kurssin, jos et oo koskaan joogannut. Tää ei tietenkään sulje pois niitä videoita yms. Jos on vaikeaa (tai et halua) käydä säännöllisellä kurssilla, esimerkiksi viikonloppukursseja on pilvin pimein, netistä vain hakemaan. Yks hyvä tietysti Saarijärven joogaopisto, ohjelmassa kerrotaan, sopiiko kurssi aloittelijoille. Myös muita, jopa yksittäisiä tunteja/päiviä on tarjolla eri järjestäjillä. En tiedä missä asut, mutta liitä esim. Hesan tai muun lähikaupungin reissuusi tällainen, jos ei paikkakunnallasi ole. Tätä suosittelen siksi, että saisit otteen joogamaisesta tavasta suhtautua kehoon, rentoutumiseen ja mahdolliseen meditaatioon. Muuten jooga saattaa mennä pelkäksi venyttelyjumpaksi, ja silloin menetät sen, mikä ainakin mulle on joogassa parasta. Puhun tietysti vain omasta kokemuksestani, ja jokainenhan on erilainen. Itse olen joogannut 25 vuotta harrastepohjalta, ja joogaan paljon kotona. Välillä kuitenkin kaipaan ohjattua joogaa. Siellä saa oivalluksia yksittäisten, jo tuttujenkin liikeiden tekemisestä ja mulle ainakin se auttaa pitämään yllä joogamaista suhtautumista harjoitukseen. Ja tosta mee lenkille -jutusta: jooga antaa jotain ihan muuta kuin aerobinen liikunta, minä harrastan molempia ja ne tasapainottavat toisiaan. Joogassa on mulle parasta nimenomaan se, miten se opettaa kuuntelemaan kehoa ja rauhoittaa mieltä. Sit vielä pieni varoituksen vinkki: älä heti masennu, jos eka ohjaaja ei saa sua innostumaan joogasta. Suurin osa mun tapaamista lukuisista joogaohjaajista on ollut hyviä, mutta pari on osunut sellaista aerobic-salien vielä jaksaa -tyyppiäkin joukkoon, ja sehän ei oo joogaa. Lisäksi vaikuttaa kemia, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3840
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2027
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      546
      1626
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1298
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe