Ymmärtääkö mies naisen flirttailua?

nina

Kun nainen katselee miestä silmiin, hymyilee, juttelee niitä näitä vain päästäkseen miehen kanssa tekemisiin, tajuaako mies mikä on homman nimi?
Kokemuksia, kommentteja, kiitos!

31

10588

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morkkis

      Kuulostaa selvältä flirtiltä tuo kuvauksesi? Mutta jostain syystä ei aina kolahda. Mulla on kyllä niinkin, että viimeisen 14 vuoden aikana ;) on joskus ollut parempi ns. olla ymmärtämättä, naimisissa kun olen. Siis jos joku jostain kumman syystä (=vahingossa) on minun kanssani peliä yrittänyt. Että voipi olla että miehellä on syynsä jos hän ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää.

      Mutta jos hemmo on vapaa tai muuten estoton, niin huono juttu jos ei ymmärrä. Tai sitten on huonoja kokemuksia: joskus on nainen pelannut selvää peliä ja sitten kun lähtee hiukan selvemmin mukaan niin otetaankin vikkelästi pakkia. Ei kivaa. Hmm...siis en ole silloin ymmärtänyt naisen flirttiä?

      • mies

        minulla ei ehkä sytytä, mutta kun minulla on senverran paljon sinkkunaisiakin ihan vaan kavereina ja tuttavina, että ei meinaa osata tulkita jos joku koittaa iskeä, kun toisaalta on hankalaa jutella kaverin kanssa, jos pitäisi olla valppaana, josko se koittas iskeä, kun ei kuitenkaan koita :/


      • morkkis
        mies kirjoitti:

        minulla ei ehkä sytytä, mutta kun minulla on senverran paljon sinkkunaisiakin ihan vaan kavereina ja tuttavina, että ei meinaa osata tulkita jos joku koittaa iskeä, kun toisaalta on hankalaa jutella kaverin kanssa, jos pitäisi olla valppaana, josko se koittas iskeä, kun ei kuitenkaan koita :/

        näin on kans. Puhut asiaa, tuttu fiilis menneiltä vuosilta...


    • Jämä

      Sori vaan, mutta vaikeaa, kovin vaikeaa on kysymykseesi vastaaminen. Lupaan palata asiaan heti kun törmään kuvaamallasi tavalla käyttäytyvään naiseen. Kysäisin tuossa kaveriltanikin, eikä hänkään ollut kuullut kenenkään naisen koskaan käyttäytyneen noin.

      Noin teoriassa siis silti sanoisin, että vaikea tuollaista käytöstä varmasti olisi olla huomaamatta. Eri asia sitten on se, miten mies tuollaista merkillisyyttä tulkitsisi. Veikkaan että mies peljästyisi.

    • Kyoshiro

      ...tai miten sen nyt ottaa....itse olen kuulemma täysin sokea tuollaisella, niinkuin myös muutama kavereistanikin. Joku nainen tulee juttelemaan ja yrittää flirttailla, niin siinä itse vain juttelee 'normaalisti' ja jälkeenpäin ajattelee, että olipas mukava ihminen; taustalla kaverit lätkii kämmentä otsaan voivotellen sokeuttani...:)

      Kyllä se ottaa päähän.

      • M28

        Samaa vikaa löytyy täältäkin. Mutta miten voit tietää, onko juttelemaan tuleminen flirttailua vai pelkästään ystävällisyyttä? Jos esim. tuttu nainen tulee juttelemaan, mistä tiedät onko hän vain ystävällinen tutulle miehelle vai yrittääkö hän ilmaista kiinnostuksensa? Sitä ei voi tietää mistään.


      • nina
        M28 kirjoitti:

        Samaa vikaa löytyy täältäkin. Mutta miten voit tietää, onko juttelemaan tuleminen flirttailua vai pelkästään ystävällisyyttä? Jos esim. tuttu nainen tulee juttelemaan, mistä tiedät onko hän vain ystävällinen tutulle miehelle vai yrittääkö hän ilmaista kiinnostuksensa? Sitä ei voi tietää mistään.

        No kannattaa miettiä oliko tilanteessa jotain erikoista tai epätavallista. Kannattaa kokeilla myös itse lähestyä naista ja katsoa miten nainen reagoi. Ei nainen jaksa kovin monta kertaa miestä lähestyä jos mieheltä ei saa vastakaikua.


      • porkkana
        nina kirjoitti:

        No kannattaa miettiä oliko tilanteessa jotain erikoista tai epätavallista. Kannattaa kokeilla myös itse lähestyä naista ja katsoa miten nainen reagoi. Ei nainen jaksa kovin monta kertaa miestä lähestyä jos mieheltä ei saa vastakaikua.

        Haloo, Nainen! Ei se ole naiseltakaan kielletty sanoa suoraan jos on kiinnostunut ja tehdä aloitetta. Minunkin kaveripiirissäni on useita naisia jotka hymyilevät kun juttelemme ja jotka tulevat aina silloin tällöin juttelemaan niitä näitä. Ei sitä voi tietää mitä niillä on mielessään jos ei sano! Eikä se mies voi KAIKKIEN KANSSA kokeilla kepillä jäätä, siitä saa vaan friikin maineen.


    • mmm

      En todellakaan ton perusteella ajattelis vielä yhtään mitään. Ei ois ennenkään kannattanu..

      • nina

        ...sitten pitäisi tehdä? Jos ei tunneta hyvin on vaikeaa tehdä mitään "järeämpää"... ;)


      • DrE
        nina kirjoitti:

        ...sitten pitäisi tehdä? Jos ei tunneta hyvin on vaikeaa tehdä mitään "järeämpää"... ;)

        Monille naisille flirttailu on vain vallankäytön apuväline. Tuon tajunneihin miehiin ei välttämättä flirtti uppoa (ei haluta antaa taas "koijata apinaa"), joten voisit vaikka kokeilla puhua vähän suorempaan. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa.


      • M28
        DrE kirjoitti:

        Monille naisille flirttailu on vain vallankäytön apuväline. Tuon tajunneihin miehiin ei välttämättä flirtti uppoa (ei haluta antaa taas "koijata apinaa"), joten voisit vaikka kokeilla puhua vähän suorempaan. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa.

        Tottahan se tuokin on. Naiset ovat kusettaneet miehiä flirttailemalla maailman sivu. Ensin lämmitetään mies, sen jälkeen annetaan tylysti pakit ja nauretaan päälle.

        Eipä siinä uskalla riskiä ottaa.

        Ja aina on olemassa virhetulkinnan vaara. Viattoman jutustelun voi tulkita flirttinä ja kiinnostumisena ja pakithan siitä seuraa.

        Ja naisten kannattaisi muistaa tämä tärkeä seikka flirttailuasiassa: miehelle pitää puhua suoraan! Tämä asia pitää muistaa muissakin asioissa! Kierteleminen ja kaarteleminen ei johda mihinkään, sillä miehiä ei kiinnosta monimutkainen säätäminen ja ajatusten lukeminenkaan ei onnistu!


      • DrE
        M28 kirjoitti:

        Tottahan se tuokin on. Naiset ovat kusettaneet miehiä flirttailemalla maailman sivu. Ensin lämmitetään mies, sen jälkeen annetaan tylysti pakit ja nauretaan päälle.

        Eipä siinä uskalla riskiä ottaa.

        Ja aina on olemassa virhetulkinnan vaara. Viattoman jutustelun voi tulkita flirttinä ja kiinnostumisena ja pakithan siitä seuraa.

        Ja naisten kannattaisi muistaa tämä tärkeä seikka flirttailuasiassa: miehelle pitää puhua suoraan! Tämä asia pitää muistaa muissakin asioissa! Kierteleminen ja kaarteleminen ei johda mihinkään, sillä miehiä ei kiinnosta monimutkainen säätäminen ja ajatusten lukeminenkaan ei onnistu!

        Tuota kuvaamanlaistasi jallitusta sai kokea kyllä nuorempana kloppina. Kyllähän se tympeältä tuntui, mutta itse en ottanut siitä hirvittävästi stressiä. Naisista vain jäi vaikutelma epäkypsyydestä ja ilkeämielisyydestä. (Joo, ihmiset yleistävät, ehkä nyt olen vanhempi ja viisaampi)

        Nyt kun on venynyt miehenmittoihin ja vähän komistunut, tulee toisestakin suunnasta iskuyrityksiä, ihmetyttää seuraavanlainen: Jos herrasmiesmäisesti (suht' suoraan, mutta pehmeästi) ilmaisee alkuunsa, että nyt ei kiinnosta, niin se joskus saatetaan ottaa loukkauksena. Itse sentään on saanut niellä melkoista roskaa silmiään räpäyttämättä. (Ja ei, en ollut jurrissa).


      • M28
        DrE kirjoitti:

        Tuota kuvaamanlaistasi jallitusta sai kokea kyllä nuorempana kloppina. Kyllähän se tympeältä tuntui, mutta itse en ottanut siitä hirvittävästi stressiä. Naisista vain jäi vaikutelma epäkypsyydestä ja ilkeämielisyydestä. (Joo, ihmiset yleistävät, ehkä nyt olen vanhempi ja viisaampi)

        Nyt kun on venynyt miehenmittoihin ja vähän komistunut, tulee toisestakin suunnasta iskuyrityksiä, ihmetyttää seuraavanlainen: Jos herrasmiesmäisesti (suht' suoraan, mutta pehmeästi) ilmaisee alkuunsa, että nyt ei kiinnosta, niin se joskus saatetaan ottaa loukkauksena. Itse sentään on saanut niellä melkoista roskaa silmiään räpäyttämättä. (Ja ei, en ollut jurrissa).

        Jotkut naiset pitävät itseään niin vastustamattomina, että ottavat kieltäytymisen loukkauksena heidän erinomaisuuttaan kohtaan. Se on myös merkki henkisestä kypsymättömyydestä. Jos ei saa sitä mitä haluaa, aletaan kiukutella kuin huonosti kasvatetut pikkulapset.

        On muuten ollut mukava huomata, miten 10 vuodessa asiat muuttuvat. Ei ollut minulla teininä ja alle 2-kymppisenä niin hirveästi vientiä naismarkkinoilla. Nyt on siitäkin edestä! Nykyään kelpaisi niillekin naisille ilomielin, jotka katsoivat 10 vuotta stten vielä nenän vartta pitkin. Harmi vaan heidän kannaltaan, että he kaikki ovat vuosia myöhässä. Enkä kyllä muutenkaan aiemmin kieltäytyneitä kelpuuttaisi.


    • M28

      No eilen tapahtui niin viimeksi. Kyseessä oli vain naispuolinen "melkein" kaveri, joten en tiedä, olisiko minun pitänyt tajuta jotain.

      Ja näin varattuna on parempi olla ajattelematta, onko jollakin naisella kenties taka-ajatuksia juttelemaan tullessaan. Jos ei ole tarvetta tajuta flirttailua, ei sitä silloin tajuakaan.

      • morkkis

        kyllä sanomasi omalta kohdaltanikin, etenkin tuon viimeisen lauseen!


    • lennu

      mulla. Nimittäin teen juuri noin kaikille ihmisille, kun olen asiakaspalvelutyössä ja koska se kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin: olla ystävällinen, hymyillä ja katsoa silmiin. Tästäpä syystä TODELLA monet miehet luulevat että flirttaan heille ja haluan jotain heiltä. Kiusallista!

      • morkkis

        juttu tuo. Jos asiakaspalvelussa teet noin, niin hieno juttu; myrtsejä tönkköjä näkee liikaa niissä(kin)hommissa. Vaan tuo on sitten se asian toinen puoli, kun ei ymmärretä, että se vähän niinkuin kuuluu työhön, jolloin siitä nauttii itse ja asiakaskin enemmän. Mikä neuvoksi?


    • zampsa

      Riippuu missä noin tapahtuu. Baarisssa sen ymmärtää paremmin, mutta jos se tapahtuu jonkun asian yhteydessä ja sen tiimoilta rupeaa juttelemaan niin ei välttämättä. Ja riippuu siitäkin ovatko he toisillee täysin tuntemattomia vai ei. Ja jos tuo nyt sitten on flirttailua niin on tainnut multa mennä aika monta naista ohitse. Jos olet kiinnostunut niin sinuna pyytäisin sitä suoraan treffeille.

    • phoenix82

      KYllä tuo kuuluu myös kohteliaaseen käytökseen, mutta myös pieneen flirttiin. Itse en (yleensä) pidä sitä minään muuna kuin kohteliaisuutena, mutta kylllä se päivää piristää, sellainen pieni flirtti nimittäin. Toisaalta minulta kyllä sitten vapaalla jää aina mietittytämään oliko siinä takana jotain muutakin kuin vain pientä flirttiä, mut tavallisesti ohitan vaan sen olankohautuksella. "Eihän mies voi koskaan ymmärtää naista"

    • n40

      Ehkä nainen osaa kokemustensa perusteella vastata paremmin kysymykseesi? ;)

      Mies ymmärtää naisen flirttailun vaihtelevasti. Jotkut pitävät kuvailemiasi eleitä, yleensä kaikkea ystävällisyyttä naisen taholta, ilman muuta flirttinä ja iskevät kiinni kuin sika limppuun. Hiljaisemmat, ujommat miehet joilla ehkä ei ole yhtä vahva itsetunto tai jotka eivät ainakaan ole niin itserakkaita, eivät samaa välttämättä ymmärrä.

    • Tumppu

      Minun kanssani kukaan nainen ei oikeastaan yritä flirttailla. Pari kertaa olen kuitenkin luullut niin. Kerran menin sitten pyytämään tyttöä treffeille. Kävi ilmi, että hän hädin tuskin tiesi olemassaolostani (vaikka jokunen sanakin oli vaihdettu, merkityksetöntä "paljonko kello on"-juttua tosin vain"), eikä muutenkaan olisi lähtenyt, koska seurusteli. Olin siis kuvitellut omiani, lähinnä kai siksi, että se tyttö oli minun makuuni.

      Siis itselläni on ehkä taipumus tulkita pienikin vilkaisu flirtiksi. Se varmaan johtuu siitä, että yleensä ei kukaan vilkuile.

      • Unelma

        Voi Tumpukkeli-kulta. Minä vähän paijaan sinua, nooooin, tap, tap. *vink* *vink* *pusi**pusi*


      • Tumppu
        Unelma kirjoitti:

        Voi Tumpukkeli-kulta. Minä vähän paijaan sinua, nooooin, tap, tap. *vink* *vink* *pusi**pusi*

        Hullu nainen.


      • Anonyymi

        flirtti kuulostaa sanana siltä ääneltä joka syntyy kun suulla tehdään märkää tekopierua mallaava äännähdys


    • Ujomies

      Useinmiten tajuan lähetymisyrityksen minuun vasta jäkikäteen. Saattaa johtua siitä että minusta tuntuu kummalta että joku oikeasti olisi kiinnostunut minusta. Sitten on tapauksia joista en ole ikinä päässyt selvyyteen.

      Sen olen joskus huomannut että tytöt hermostuvat jos en reagoi heihin millään tavalla. Tosin se voi olla kuvittelua.
      Sitten että mikä on flirttailun tarkoitus niin siitä en ole koskaan varma.

      (Ujous ja ylpeys on todella surkea kombo.)

    • Anonyymi

      Miehen täytyy olla nykyään 3 metrinen persejalkainen hurdikurdi jolla on rakettilentäjän lupakirja, Reipänit, Konverset, keelivouku, pätkityt kulmakarvat, axen hajuinen 20-senttinen raastosänkileuka, tikotokkauksen mm, jääkeeekoilun loppututkinto, muotisuunnittelun lähi-idän mestaruus, aivokirurkian opinnot pulkassa, shakin universumimestaruus, breakdancessa ja kaukopartioinnissa musta vyö, kymmenien kuntosaliketjujen omistajuus, maailmanpankinjohtajan virka sekä kenraalin arvonimi, jotta suominainen kinostuisi

    • Anonyymi

      Nainen on tuolloin ystävällinen ja suhtautuu mieheen sosiaalisella tasolla normaalisti, ei koe miestä uhkaksi eikä asiassa ole mitään sen ihmeellisempää jännitystä suuntaan tai toiseen. Kaverinainen.

      • Anonyymi

        Minä kohtelen tuolla tavalla sekä ihastustani että ketä tahansa muutakin ihmistä joten aina ei voi päätellä sen olevan kaverillista. Tämä johtuu traumoista sillä olen saanut kokea aiemmin näyttäessä tunteitani ihastuksilleni todella julmaa kohtelua sekä minut on jopa nolattu julkisesti joten flirttailuani ei välttämättä erota. Mutta sisälläni on vain suuri tunnelataus silloin kun olen ihastukseni kanssa tekemisissä. Käytökseni muuttuu vasta seurustellessa jolloin suhtautumiseni muihin on neutraalista välinpitämättömyyteen ja kumppanini saa minusta 100%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kohtelen tuolla tavalla sekä ihastustani että ketä tahansa muutakin ihmistä joten aina ei voi päätellä sen olevan kaverillista. Tämä johtuu traumoista sillä olen saanut kokea aiemmin näyttäessä tunteitani ihastuksilleni todella julmaa kohtelua sekä minut on jopa nolattu julkisesti joten flirttailuani ei välttämättä erota. Mutta sisälläni on vain suuri tunnelataus silloin kun olen ihastukseni kanssa tekemisissä. Käytökseni muuttuu vasta seurustellessa jolloin suhtautumiseni muihin on neutraalista välinpitämättömyyteen ja kumppanini saa minusta 100%.

        Eli olet kaverinainen ja pysyt kaverinaisena. Ei ole mitään syytä odottaa enempää joten ihastukselle ei ole sijaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe