Anonyymit kohtuukäyttäjät

Pimp Daddy P Smooth

Minun nimeni on P. Juon keskiraskaan kännin muutaman kerran vuodessa sekä lisäksi pari yksittäistä annosta viikossa. Muita päihteitä en käytä lainkaan.

Jos jollakulla on ongelmia alkoholin tai huumeiden kanssa, niin siinähän on. Aivan jokaisen oma asia jos haluaa tuhota elämänsä päihteillä.

15

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scale

Terve Olen scale, olen kohtuukäyttäjä.

• ehkä liiaksi yhteen sanaan

mutta tiedätkö mikä on oikeastaan kohtuukäytön ja suurkulutuksen raja. Jos en väärin muista, niin se on raavaalla miehellä 7 annosta kerta tai 24 annosta viikossa.

• tapu-tapu

tapu-tapu-tapu-tapu-tapu-tapu-tapu

• ehkä liiaksi yhteen sanaan kirjoitti:

mutta tiedätkö mikä on oikeastaan kohtuukäytön ja suurkulutuksen raja. Jos en väärin muista, niin se on raavaalla miehellä 7 annosta kerta tai 24 annosta viikossa.

jippii,olin jo huolestunut mut nyt ei ole pelkoa

• oletko varma
        monte24 kirjoitti:

jippii,olin jo huolestunut mut nyt ei ole pelkoa

että tuota 7 annosta / kerta ei saisi ylittää? Siis tuo ei tarkoita, että voisi juoda 49 annosta jos vain joka päivä juo 7, eikä myöskään sitä, että voisi juoda 24 annosta kerrallaan...

• tuleeko monta muuta ???? vielä????

• enpäs

Kyllä hampun kukka vaan on kaunehin kukka, ja erityisen ihanaisen hajuinen.

• Hjördis_Fläckenblöja

Lähes tulkoon absolutisti, mitä tulee nestemäisiin päihteisiin, mutta sokerihumalan saatan ottaa kerran viikossa.

• olen jo

löytänyt jeesuksen

• näin:

"Aivan jokaisen oma asia jos haluaa tuhota elämänsä päihteillä."?

• Pimp Daddy P Smooth

eri mieltäkin, mutta minä kannatan yksilönvapautta. Kuka voi väittää ettei asiasta ole varoitettu? Ja kun on varoitettu, niin viimeistään silloin vastuu siirtyy artistille.

• ... ... ...

"Aivan jokaisen oma asia jos haluaa tuhota elämänsä päihteillä."

Paitsi, että paljonko sellainen ihminen tulee maksamaan yhteiskunnalle? Ei koskaan maksa veroja, elää sossun rahoilla, kuntoutukset ja katkaisut maksaa ihan älyttömästi, todennäköisesti myös jossain vaiheessa tekee jotain rikollista...

• Pimp Daddy P Smooth

sitten jo yhteiskunnan resurssienkäytön epäkohtia. Meillä olisi ihan tarpeeksi työtä huolehtia lapsista, vanhuksista, sairaista ja eläkeläisistä ym.

Päihteiden vaarat on varmasti tiedossa, joten jos siitä huolimatta tarvii katkaisua tai kuntoutusta, niin pitäisi sitten myös löytää maksaja niille ilman yhteiskuntaa.

• persona-non-grata

kauan, kunnes siitä koituu haittaa muillekin :) ...

• Papeete1

Mutta harva minkään aineen käyttäjä on yksin vaan ympärillä on sukulaisia, puolisoita, lapsia, kavereita jne. eli niitä jotka sitten todella kärsivät siitä käyttämisestä. Käyttäjä kärsii vasta lopussa, noi muut jo alusta alkaen kun käyttäjä pummaa rahaa, riehuu kotona, no vittu tekee kaikkea sitä mitä noi nyt vaan ikinä tekee. Siinä vaiheessa kun käyttäjä vielä hymyilee ja selittelee kuinka homma on täysin hanskasaa lähimmäiset itkee ja kärsii riehumisten yms takia.
      Sitten kun käyttäjän elimistö alkaa pettään, niin se juoksee yleiselle puolelle lääkärinhoitoon, ja yhteiskunta maksaa sille sen käyttämisen takia aiheutuneita sairauksia tms hoitoja.

Siinä se ongelma on.

Moni ei tajua mitenkään tuota, että oikeasti se käyttäminen ei ole pelkästään käyttäjän asia. Sanotaan vaan että se on sen asia, mutta todellisuudessa se on monien asia.. käyttäjä käyttää, ja muut maksaa laskun ja kärsii.
      Jos joutuu sivullinen kärsiin, niin se ei ole silloin enää käyttäjän asia, vaan silloin täytyy kyllä olla oikeus myös puuttua käyttämiseen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8139
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6228
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4721
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3224
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2705
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      43
      2661
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2522
    Aihe