ilman ympärilläsi olevia ihmisiä, ilman titteleitäsi, ilman aineellista omaisuuttasi?
Oletko yhtään mitään? Miksi muuten mainostat itseäsi ystävilläsi, asemallasi työelämässä, omaisuudellasi?
Pystytkö myöntämään, että loppujen lopuksi et ole kukaan etkä mitään?
Mitä sinä olet...
52
1717
Vastaukset
- uk-ko
Onko vaikeuksia löytää olemisen sietämätön keveys?
Etkö kykene hyväksymään tyhjyyttä ilman kieltämistä?
Onko sinun tarpeen "olla ei mitään" - palstalla? Että edes JOKU tietäisi?- joopa.
Pohdi itseäsi äläkä minua. Liian vaikeaa?
- uk-ko
joopa. kirjoitti:
Pohdi itseäsi äläkä minua. Liian vaikeaa?
puhua asiasta. Minä reagoin aloitukseesi.
Sulla ei ole tuskaa, mutta koet tarvetta puhua siitä, että kukaan ei ole mitään?
Koska meillä kummallakaan ei ole tuskaa, meidän ei tarvitse keskustella asiasta sen pitempään. - joopa.
uk-ko kirjoitti:
puhua asiasta. Minä reagoin aloitukseesi.
Sulla ei ole tuskaa, mutta koet tarvetta puhua siitä, että kukaan ei ole mitään?
Koska meillä kummallakaan ei ole tuskaa, meidän ei tarvitse keskustella asiasta sen pitempään.mieti vain itseäsi.
..perheetön, työtön ja köyhä. Silti olisin ihan oma itseni, varmasti vain paljon onnettomampi mitä nyt olen. Perheeni ja työni ovat minulle aivan valtavan tärkeitä asioita. Aineellista omaisuutta ei länsimaisen mittakaavan mukaan merkittävästi ole, mutta kärsisin kyllä jos minulta vietäisiin (perheeni lisäksi) koti ja tärkeät ja rakkaat esineet.
Miksi minun pitäisi sanoa etten ole kukaan enkä mitään? Toivon ettei kenenkään tarvitsisi tuntea niin. Olen sairastanut masennusta ja tiedän kyllä millaista on tuntea itsensä täysin arvottomaksi.
Onko sinun itsesi juuri nyt paha olla?- joopa.
päinvastoin.
joopa. kirjoitti:
päinvastoin.
Muistan vain omilta masennusajoiltani, kuinka näin maailman erilaisena ja kaikki ihmiset (itse mukaanluettuna) huonoina ja pahoina.
Mitä sinusta jää jäljelle kun kun koulutus ja muu status, tittelit, maallinen omaisuus ja perhe, ystävät ja muut tuttavat viedään ympäriltäsi?- joopa.
katarzyna kirjoitti:
Muistan vain omilta masennusajoiltani, kuinka näin maailman erilaisena ja kaikki ihmiset (itse mukaanluettuna) huonoina ja pahoina.
Mitä sinusta jää jäljelle kun kun koulutus ja muu status, tittelit, maallinen omaisuus ja perhe, ystävät ja muut tuttavat viedään ympäriltäsi?äläkä minua. Mikä tässä nyt on niin ylivoimaista ymmärtää?
joopa. kirjoitti:
äläkä minua. Mikä tässä nyt on niin ylivoimaista ymmärtää?
..kiinnostavampi. Tekstissäsi on paljon ylimielisyyttä.
- joopa.
katarzyna kirjoitti:
..kiinnostavampi. Tekstissäsi on paljon ylimielisyyttä.
seurata minua...
joopa. kirjoitti:
seurata minua...
..mieluummin tarkkailen ympäristöä ja teen havaintoja kanssaihmisistä.
- mun...
ympärilläni ei ole ihmisiä, ei titteleitä, ei aineellista omaisuuttakaan, ei asemaa työelämässä...
Silti oon minä.- joopa.
koostuu?
- ja...
joopa. kirjoitti:
koostuu?
kaikesta. Miten milloinkin. Tuulen mukaan.
- gek-ko
näin pirusti vaivaa kun askartelin vastausta, ja joku on saanu saman asian kahteen lauseeseen.
- taivas ja maa
Ne vaan on tai ei ole. Kaikki tulee keräämättäki jos on tullakseen, ja kaikki myös menee jos on mennäkseen. Sitte ne vaan taas tulee jos on tullakseen, se on sellanen oravanpyörä joka ei lakkaa pyörimästä.
- MichikoXX
On toimivat kädet, jalat, silmät ja korvat. Ei ole ollut tarvetta "mainostaa itseäni", en etsi täältä töitä tai heiloja.
- joopa.
kädet, jalat, silmät ja korvat palvelevat?
- MichikoXX
joopa. kirjoitti:
kädet, jalat, silmät ja korvat palvelevat?
että ainakin fyysinen terveys on tallella, vaikkei muuta olisikaan.
- Papeete1
Minä en ole kukaan enkä mitään. Tärkeä olen vain lapsilleni ja itselleni, en juurikaan muille, eikä mulla ole mitään tarvetta ollakkaan.
Saan aikas puhtaat paperit tässä kyssässä, koska en elvistele tuntemillani ihmisillä enkä muillakaan mainituilla. Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi sitä pitäisi tehdä ja jos mulle joku tekee niin, se aiheuttaa päinvastaisen vaikutuksen kuin mitä lesoilija tarkoitti. Alan suorastaan halveksiin ja arvostan entistä vähemmän tyyppiä joka tuollaisilla asioilla pätee.
Esim. sukulaisten tai vanhempien ansioilla leveily on todellakin vastenmielistä. He eivät ole mitään niiden eteen tehnyt muuta kuin sattunut syntyyn siihen joukkoon. Se ei heidän ansiotaan ole mitenkään, joten pitkä miinus siitä leveilystä.
Minä arvostan vain itse tehtyjä asioita, enkä sitten edes niitä, jos leveily menee kohtuuttomuuksiin. Vaatimattomuus kaunistaa.
Mutta enivei.. eli siis isossa kuvassa en ole mitään eikä ole tarviskaan.- MichikoXX
Ajattelin muunlaisia kuin taloudellisia ansioita. Vanhemmille kiitoksia siitä, että ovat antaneet hyvän parisuhteen mallin, eikä kasvatuksessakaan vikaa ollut.
- Papeete1
MichikoXX kirjoitti:
Ajattelin muunlaisia kuin taloudellisia ansioita. Vanhemmille kiitoksia siitä, että ovat antaneet hyvän parisuhteen mallin, eikä kasvatuksessakaan vikaa ollut.
Tuommoiset kevyet jutut kuten kasvatus ei juurikaan nostata kessään mitään eikä sellaista tupata kauheasti mainostamaankaan. Itse en tuollaista minään leveilynä ottaisi ellei sitä sanottaisi miljoona kertaa ja vielä tyylillä että ylennetään itseä ja halveksitaan muita. Mulla oli lähinnä mielessä se mitä monet tuntuu harrastavan eli kehuvat vanhempiensa omaisuudella, sukujuurilla, titteleillä yms. Semmoisilla asioilla joiden syntyyn ei heillä itsellään ole mitään osaa eikä arpaa. Ovatten vaan onnekkaasti sattunut syntyyn siihen porukkaan, joten ei se mun silmissä tuo heille yhtään mitään.
Vanhempien kasvatuskaan ei ole itsestä kiinni, joten sitäkään ei voi kauheasti omiin ansioihin lukea vaan on silkkaa tuuria. Kukaan ei pysty valitseen mihin syntyy. Mulla nousee niskakarvat pystyy silkasta inhosta kun luen kuinka joku mainostaa itseään hyvänä saaliina koska kuuluu ns."hyvään sukuun". Tai jonkun hakukriteereihin kuuluu että haettavan vanhempien/suvun pitää olla semmoinen sun tämmöinen.
Kukaanhan ei sille itse mitään voi eikä se takaa oikeasti vielä paljon mitään, mutta joillekkin joille ulkoiset seikat ja vaikkapa raha on ihmistä tärkeämpi, niin se saa noista kriteereistä jotain. Ihan sama, ei tule kuuluun mun kaveripiiriin semmoiset vaikka olisin miljardööri. Minä arvostan ihmisissä henkisiä puolia enemmän, ja noin ajattelevat eivät valitettavasti täytä edes alkeellisia vaatimuksia :D
- almasty
En ole koskaan kuvitellut olevani mitään parempaa kuin muut.
Miten mainostaisin itseäni ystävät,tavallisia ihmisiä,
Omaisuus käytetty auto vm 1990 ei paljon kehuta oli omistuasuntokin mutta se OLI.
Asema aina hierarkian pohjalla niin armeijassa kuin työelämässäkin.
Vaikka minulla jotain olisikin niin ei se minulle kusta päähän nostaisi.Tiedän että kaikki on kiinni onnesta ja sallimuksesta omaa itseään on turha liikaa korostaa.Toisin kuin eräät hyvin huonosti minut tosielämässä tuntevat ihmiset luulevat minun ajattelevan.Mahtavinkin ihminen maanpäällä on vaikka valtamereen hypätessään pelkkä lenkki ravintoketjussa.Ja minua ärsyttää suuresti ne ihmiset jotka kuvittelevat jotain muuta olevansa.- joopa.
tyhjästä.
- almasty
joopa. kirjoitti:
tyhjästä.
Neuvo
- gek-ko
ja kahvinkeittimeni, niin tulisin toimeen.
Tää mun puuha on jotakuinkin kahtiajakautunutta. Näen vaivaa omaisuuden hankkimisen eteen, näyttelen asiallista ihmistä tuolla kylillä ja kai mulla joku pieni tittelikin on. Ja koko homma tuntuu välillä pikkusen liikaa jonkun Turkan tekemältä ihmiskokeelta.
Teen kokeita itsekin. Salaan, paljonko minulla todellisuudessa on varallisuutta, ja käytän hyväkseni sitä että luokkayhteiskunta on palannut: näyttelen eri luokkien edustajaa ja saan jotain nautintoakin, kun joku kusipää kohtelee minua huonosti sen takia, kun se luulee että mulla ei ole rahaa.
Mikä se kysymys oli? Niin sitä vaan, että varsin irrallinen olo on joka tapauksessa. Aineelliset mukavuudet ovat kirjaimellisesti mukavia, joten vastaan että olen hyvinhyvin 1) äkäinen 2) vittumainen 3) tyytymätön ilman Panacodia, kunnollista punkkaa ja pyykinpesumahdollisuutta.
Sitten jos saan pitää edellä mainitut ja niihin rinnastettavat mukavuudet, viihdyn ihan hyvin. Yksin yksin on parempi olla kuin yksin ihmisten keskellä. Eläimiä ei voi humanisoida, mutta ihminen on eläin. Niinpä pidän eläinten seurasta. Jos mihinkään ei satu eivätkä pilkkihaalarit ole märät, kaikki on erinoimaisesti, jos olen itsekseni jossain korvessa ilman ketään ja "mitään".
En minä ole sillä lailla mitään. Kiva se on tarkastaa tyhjäkin katiska.
t: g- MichikoXX
oli muuten yhteen aikaan sanonta, että jos haluttiin haukkua jotain ihmistä sivistymättömäksi, yksinkertaiseksi, hölmöksi tms, sanottiin, että tyyppi on kuin firman x duunari. Tuli hiljaista, kun sanoin, että isäni on kyseisen firman duunari (enkä alkaisi aliarvioimaan hänen älykkyyttään työpaikan/koulutuksen perusteella).
- Serpico
"...ilman ympärilläsi olevia ihmisiä, ilman titteleitäsi, ilman aineellista omaisuuttasi?
Oletko yhtään mitään? Miksi muuten mainostat itseäsi ystävilläsi, asemallasi työelämässä, omaisuudellasi?"
Ilman noita kaikkia olen silti hyvin paljon. Todellakin. Mietitään. Miksi liität yhteen ystävät, tittelit ja omaisuuden? Ystävät ei kuulu tähän joukkoon. Ystävät - tai laajemmin suhteet muihin ihmisiin merkitsevät minulle hyvin paljon. Ne antavat minulle virtaa, suhteessa muihin olen oma itseni kaikkein parhaimmalla tavalla.
Mutta suhteet eivät ole minun arvokkuuteni perusta. Vaikka menettäisin kaiken olisin silti kuninkaallinen. Se ei perustu minun omiin saavutuksiini. Se vain on niin.
En ylpeile saavutuksillani, titteleilläni tai muulla. En mainosta itseäni. Niillä ei oikeastaan ole merkitystä. Entä sinä? Mainostatko sinä itseäsi itsesi ulkopuolisilla laajennuksilla?
Oletko oikeasti hukassa?
"Pystytkö myöntämään, että loppujen lopuksi et ole kukaan etkä mitään?"
Jos sanoisin noin, en olisi rehellinen. Mutta kyllähän tuo "myöntäminen" toiminut iskureplana ;)- gek-ko
saatoit nähdä turhaakin vaivaa :-) Hänellä on taipumus käyttää käsitteitä määrittelemättä niitä itsekään, joten kysymystä ei edes voi ymmärtää oikein :-)
- Geniolle osoitetut vastaukset ovat ehkä juuri tästä syystä tavallista huolellisemmin laadittuja. Mutta varsinainen kysymykseni oli se, että aiotko tehdä mitään pihatöitä siis niinku keväthommia? Linnunpönttöä tai kuistin lakaisemista tai mitään? - Serpico
gek-ko kirjoitti:
saatoit nähdä turhaakin vaivaa :-) Hänellä on taipumus käyttää käsitteitä määrittelemättä niitä itsekään, joten kysymystä ei edes voi ymmärtää oikein :-)
- Geniolle osoitetut vastaukset ovat ehkä juuri tästä syystä tavallista huolellisemmin laadittuja. Mutta varsinainen kysymykseni oli se, että aiotko tehdä mitään pihatöitä siis niinku keväthommia? Linnunpönttöä tai kuistin lakaisemista tai mitään?Odotellaan että lumet putoaa katolta. Pihatyöt on tässä vaiheessa kolaamista lähinnä. Kevät on täällä vasta kaukana. Jotain ulkohommia olis pakko päästä tekemään ja nyt kun en enää ole duunarihommissa ulkona niin se on entistäkin tärkämpää. Fyysisissä töissä ulkona pää pysyy kunnossa. Niin ja kroppa tietysti siinä samalla.
- Serpico
Serpico kirjoitti:
Odotellaan että lumet putoaa katolta. Pihatyöt on tässä vaiheessa kolaamista lähinnä. Kevät on täällä vasta kaukana. Jotain ulkohommia olis pakko päästä tekemään ja nyt kun en enää ole duunarihommissa ulkona niin se on entistäkin tärkämpää. Fyysisissä töissä ulkona pää pysyy kunnossa. Niin ja kroppa tietysti siinä samalla.
kysyä että miten itse?
- joopa.
itsesi miettimisellä.
- Serpico
joopa. kirjoitti:
itsesi miettimisellä.
Tuossa se länsimaisen pinnallisuuden virhe on. Jatkuva itsessä möyriminen. Pysyvästi incurvatus in se ipse.
Muuten, pikku vinkkinä. Sä et ole mitään minua neuvomaan. Olisiko sinusta kantamaan minun kantamukseni ja valtamaan minun vaellukseni? Tähän asti mä olen nähnyt vain leuat joita tuuli heiluttaa. - joopa.
Serpico kirjoitti:
Tuossa se länsimaisen pinnallisuuden virhe on. Jatkuva itsessä möyriminen. Pysyvästi incurvatus in se ipse.
Muuten, pikku vinkkinä. Sä et ole mitään minua neuvomaan. Olisiko sinusta kantamaan minun kantamukseni ja valtamaan minun vaellukseni? Tähän asti mä olen nähnyt vain leuat joita tuuli heiluttaa.älä minua.
vaan satasen lainan, Naikkarit jatkakoon
http://www.youtube.com/watch?v=anxBujfNoC4- joopa.
itse itseäsi.
- vänksy
näkemään mulle rakkaan ja tärkeän ihmisen arvokkaana mulle ihan omana itsenään,
niin uskon et mulla on myös oikeus tulla hyväksytyksi ihan omana itsenäni.
Ei silloin ole oleellista se mitä ulkopuolella on, vaan vain se merkitsee mitä sisällämme on.- joopa.
itsestä. Kuka sinä olet?
- cat_on_fire
En mä mainosta omaisuuttani tai titteleitä, eikä niitä kyllä juuri olekaan millä mainostaa:)
Kyllä mä silti mielestäni jotain olen, vaikka muiden mielestä en olisikaan:)
Mä en vain määrittele arvoani noiden asioiden kautta.- joopa.
kun tiedät.
- jos...
Jos kaikki statukset ja ulkoiseen perustuvat meriitit ns. "riisutaan pois", ihan jokaisesta ihmisestähän jää jäljelle vain se aito yksilöllinen ydin. Ja ihmisissä on varmasti eroja siinä, että miten itselleen rehellisenä itse kukin pystyy elämäänsä elämään.
Itsensä kehuminen on ok. En mä ainakaan haluaisi "myöntää", etten olisi "kukaan tai mitään", koska silloin valehtelisin itselleni. En ajattele, etten olisi mitään. Ja alemmuudentuntoisista ihmisistä en erityisesti välitä ( sinuun tällä kerrassaan yhtään millään tapaa viittaamatta -puhun yleisellä tasolla). Aina kun ihmiselle "sallitaan" ilo onnistumisistaan tai elämänsä positiivisista sattumista, on ihminen osa sellaista laajmpaa sosiaalista kokonaisuutta, jossa kaikkien on hyvä olla. Iloa ei koskaan voi olla liikaa.
Ainoa, missä kohdin itsekehu on ärsyttävää, on se sitä silloin, jos ihminen pettää itseään. Itsearvostuksensa liiallinen perustaminen ulkoisille tekijöille ei johda hyvinvointiin kenenkään kohdalla ja ainoastaan teennäisiin totuuksiin ihmisen pärjäämisestä luottava, ulkoisia meriittejä yli ihmisyyden arvottava sakki on kyllä myös sellaista, että se varmasti häipyy viimeistään siinä vaiheessa, kun ihmisestä ei ole kenellekään hyötyä. Jos joku ihan päättää työkseen sellaisten pyllyjä nuolla, on se ihmisen omaa tyhmyyttä ja ainoastaan oma valinta. Kasvatus kyllä on aika merkittävässä roolissa tuossa. Jos ihminen lapsesta alkaen on kasvatettu arvostamaan itseään, osaa sellainen varmasti paremmin välttää sortumisen ympäristön miellyttämiseen liiaksi ulkoisten tekijöiden kautta.- joopa.
Mikä on ytimesi?
- jos...
joopa. kirjoitti:
Mikä on ytimesi?
Ydin ihmisessä eli siis tässä tapauksessa mussa on kaikki se, mitä mä olen - ainoastaan itsenäni ja tuntemuksineni. Yksinkertaistettuna: ihmisen ydin on kaikkea sitä, missä ihminen voi sanoa, että "minä olen" jatkamatta lausettaan sillä, että "koska sain aikaan tätä/sitä/tuota" tai että "koska se/tämä tai tuo muu sanoi minun olevan sitä/tätä tai tuota"...
Ei mutta...Nyt mun on poistuttava. Hyvää päivänjatkoa.:)
-tana-tu
- sitten...
olet. En oo ap, mutta muuten vaan kiinnostaisi tietää.
sitten... kirjoitti:
olet. En oo ap, mutta muuten vaan kiinnostaisi tietää.
poliitille pieraiseeeeeeeeeeeeeeeeNN
sikäli, että tuntui olevan kohdistettu jollekin tietylle ihmiselle, eikä laajemmin.
"Miksi muuten mainostat itseäsi ystävilläsi, asemallasi työelämässä, omaisuudellasi? ."
Mä saa tosta mitään tarttumapintaa, en löydä itseäni tosta millään tavoin.- Serpico
Ehkä tämä oli tosiaan julkinen yksityisviesti. Toisaalta kiva näin. Hyvä että aloituksia piisaa. Hyviä vastauksia.
Serpico kirjoitti:
Ehkä tämä oli tosiaan julkinen yksityisviesti. Toisaalta kiva näin. Hyvä että aloituksia piisaa. Hyviä vastauksia.
olisi riittänyt.
- joopa.
miettiä itseään?
joopa. kirjoitti:
miettiä itseään?
mutta tarkennetaan: ilman titteleitä: ei mitään eroa, titteleitä tulee ja menee, riippuen töistä ja koulutuksista yms.,ilman ympärillä olevia ihmisiä: paljon onnettomampi, ilman aineellista omaisuutta: köyhempi, mutten välttämättä onnettomampi.
- joopa.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
mutta tarkennetaan: ilman titteleitä: ei mitään eroa, titteleitä tulee ja menee, riippuen töistä ja koulutuksista yms.,ilman ympärillä olevia ihmisiä: paljon onnettomampi, ilman aineellista omaisuutta: köyhempi, mutten välttämättä onnettomampi.
itseksesi.
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907