Meinasin vastata tuohon aikaisempaan aiheeseen, mutta lisäkysymys, minkä haluan esittää, olisi jäänyt huomiotta. Pidän sitä oikeastaan tärkeämpänä. Lopussa kysymys, mihin haluaisin myös että vastattaisiin, siis alkuperäisen aloittajan hieman provosoivasti kirjoitetun kirjeen näet tuolta alta, mutta pointti oli: mitä haet parisuhteelta. No lopussa siis myös, mitä itse annat?
Näin olisin siis vastannut:
No, kuule! Rahaa ja ura mulla on itsellä. Joten en tarvitse niitä toiselta, mutta. Koska haluan kumppanin olevan tasavertainen, hänellä pitää olla mahdollisuudet tulla toimeen omillaan. Eli että meistä kumpikaan ei kokisi eikä tarvitsisi riippuvuutta toisesta. Mä haluan, että molemmat pärjää. Se on myös mun turvallisuuden hakuisuutta, mutta mä en myöskään halua ottaa riskiä, että alan rahan takia määräilemään.
Seksi on kylläkin paljon syvällisempi asia, kun käyttö. Se kuuluu kyllä parisuhteen hyviin puoliin, mutta huoria käyettään. Heistä maksetaan ja heiltä odotetaan. Seksi parisuhteessa on lahja.
En harrasta seksiä jos en rakasta. Jos rakastan, teen ylläreitä, ja tykkään vaihteusta, mutta en suostu asioihin, mitä en halua. En halua, että toinen suostuu mihinkään väkisin, se olisi kauheaa.
En ole yksinäinen, mulla on tukiverkosto ja ystäviä. Joita soisin myös kumppanillani olevan, jälleen kerran, yhteinen elämä on hieno asia, mutta jokainen aikuinen kaipaa jotain omaakin. Sitäpaitsi ei ole reilua aina kaataa kaikkea yhden ihmisen niskaan.
Itsetuntoni on melko terveellä pohjalla, en usko, että sitä voi nostaa toisen avulla, päin vastoin. Huonon itsetunnon omaavat ovat yleensä mustasukkaisia, roikkuvia ja lopulta karkottavat kumppaninsa. En usko sellaiseen tarvitsemiseen. Haluan luottaa ja olla luottamuksen arvoinen.
Olet laittanut tietenkin tahallasi nämä hyväksikäyttösanat ym. mutta hassua on se, että miten voisi lapset liittyä siihen: käytin hyväkseni puolisoa, että saisin lapsia, joista on suunnaton vastuu, paljon rahan menoa, joudun kasvamaan ihmisenä jne. Hmm...
Mutta. Tämän kökössä aloituksessa piilee myös totuuden siemen: monet ihmiset myös käyttävät suhdetta, tietämättäänkin. Etsivät kauniimpaa puolisoa, että tuntisivat itsensä kauniiksi, rikkaampaa ja menestyneempää, koska eivät koe itseään menestyneeksi, pelastettavaa, että tuntisivat itsensä hyväksi, perhettä, että saisi vain jonkun ratkaisun, monihan tekee lapsia myös siksi, ettei tiedä mitä tekisi (oikeasti, ollaanpa rehellisiä), ja seksi on valtavan kova juttu sillätavalla, että myös miehet sekoittavat sen monesti rakkauteen, ja jotkut etsivät jännitystä ja rohkeutta ronskeista ihmisistä, koska kokevat itsensä nynnyiksi jne. Niin, monet ihmisen parisuhteista ovat hyväksikäyttöä. Ja esitetään vain kysymys: mitä minä saan?
Joten nyt toinen kysymys: voisitko samalla kun kerrot, kertoa myös mitä annat ja miksi ansaitset tämän suhteen?
Mitä parisuhteelta haetaan, tai sille annetaan?
Toinen aloitus
0
353
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672425- 661407
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww771234EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19870- 79865
- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta87698Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26678- 30666