Kokemattomana pyöräilijän alkuna tarvitsisin hieman apua fillarin valintaan. Cyclocross fillari olisi paras vaihtoehto minun tarpeisiini. Pienen esikarsinnan jälkeen alla olevat pyörät olisi kiva saada paremmuusjärjestykseen hinta/laatusuhdetta unohtamatta.
1. Trek XO-1 Shimano 105 vaihteilla. (ilmeisesti 08-malli olisi suomen urheilupyörässä nyt tarjouksessa 1199€, 09-mallin ovh 1649€)
2. Cannondale CX-9 Shimano 105 vaihteilla. Hinta 1499€
3. Colnago World Cup Shimano 105 vaihteilla. Hinta 1460€
4. Merida Cyclocross 3 Shimano Tiagra vaihteilla. Hinta 949€
5. Merida Cyclocross 4 Shimano 105 vaihteilla. Hinta 1190€
5. Merida Cyclocross 5 Shimano Ultegra vaihteilla. Hinta 1490€
Kiva olisi kuulla onko tonnin ja 1500 euron pyörillä paljonkin eroa ajettavuudessa ja kestävyydessä. Tuo 1500€ on ehdoton kipuraja, mutta aina parempi jos hyvän pyörän saa alle sen hinnan.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Paras cyclocross hinta/laatusuhde
10
10852
Vastaukset
- paras hinta
laatu suhde Focus mares Expert Ultegra ovh 1699,- nyt 1299,- Lauttasaaren Pyörästä.
- olla listalla
En löytänyt tuota mallia aloittajan listalta joten se siitä.
- Simo...
Ei nyt jaksa muistaa onko kyseessä sama malli kuin oli Fillari-Lehden Cyclocross testissä. Siinä ainakin kehuivat Trekin pyörää. Kannattaa kaivaa testilehti esiin.
- 0e98rf
Focucsesta puhuttaessa taisi fillarilehden testissä olla edullisempi malli. Siinä ei ollut Ultegran vaihteita ja jarruina oli levyjarrut, eli painoa oli vähän enemmän.Oli muistaakseni Focus Mares Disc eikä Focus Mares Expert.
- alkup. Maantiepyöräilijä
Koita katsoa jostain crossari Campan Velocen palikoilla. Jonkun ylivuotisen voisi hyvinkin saada tuohon hintaa. Ainakin Bassoa on tuotu maahan Campoilla ja olettaisi Colnagon saavan niillä.
pyörä sen mukaan mikä tuntuu ajossa parhaalta. Se, että onko osasarja 105 vai utlegra tai tiagra, niin on sivuasia. Kestävyyden kannalta toimivat kyllä. Itsellä 18tkm kokemus 105 osasarjasta. Takaan ja alleviivaan, etten ole huoltanut. Toimii silti vieläkin. Itse harkitsisin Trekiä noista vaihtoehdoista. Miten paljon muuten ajat tai meinaat ajaa vuodessa?
- ajaa..
Aion ajaa päivittäin työmatkat 35km yhteensä ja siihen päälle omat kuntolenkit. Jos homma maistuu oikein hyvin, niin talvipolkeminen myös harkinnassa. Eli kyllä kilometrejä tulee, vaikea arvioida miten paljon.
- kilpakuntoilija
Tähän asti olen fillaroinut maastopyörällä trek 4300 slicksit renkaat, tullut tiensä päähän malli v2004. Kauppa-Veljet mannerheinintiellä tullinpuomin kohdalla Helsinki myy kona jake ja kona jake the nake cyclo cross pyöriä 800-1200e tämän vuoden malleja. Onko tietoo onko toimivia? V2008 felt lähtisi 800e:lla. Nettisivut löytyy.
- konakuski
Mulla on Konan Jake the Snake, ja on kyllä vallan erinomainen fillari. Ajan sillä talvellakin, ja tuohon mahtuu oikein hyvin nastarenkaatkin.
Siihen kantsii mukavuuden takia hankkia kyllä heti lokarit, jos vähänkään sateisella kelillä meinaa ajaa.
Hintalaatusuhde on kohdallaan. - Jake the snaken
konakuski kirjoitti:
Mulla on Konan Jake the Snake, ja on kyllä vallan erinomainen fillari. Ajan sillä talvellakin, ja tuohon mahtuu oikein hyvin nastarenkaatkin.
Siihen kantsii mukavuuden takia hankkia kyllä heti lokarit, jos vähänkään sateisella kelillä meinaa ajaa.
Hintalaatusuhde on kohdallaan.54 cm rungolla.Ajettu viime kesä hintaa olisi 800,-
Jätä nro jos kiinnostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265025L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694462TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242331Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3391911Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241796Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468