vieläkö

muistatte

aikaa, kun broilerit tulivat myyntiin, muistaakseni 80-90 luvun taitteessa. Myös paloja myytiin irtomyynnissa, maustettuna, nyt se varmaan ei ole enää mahdollista. Mutta, se mikä tässä on kummallista, silloin kun broilerin tai palat laittoi uuniin, ah, mikä ihanan maukas maku niissä oli!
Nyt esim broilerin koivet ovat ylisuuria, siis liian pitkään kasvatettuja, maku sieltä jostain.
Miksi me emme enää osaa vaatia kunnon tavaraa?
Samoin on sianlihan laita, se maistuu sikalalta.
Tosin eräs sikalan hoitaha sanoi minulle, että nykyään siat kasvatetaan sellaisella rehulla, josta ne ovat koko ajan ripulila ja sen parantamiseksi niille annetaan lääkettä. Lisäksi sikaloissa ei enää ole kuivikkeita, vaan ne makaavat omassa virtsassaan ja se imeytyy lihaan. Niin, että vetäkää tästä huumoria!

4

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta kyllä

      Elävän sian nahka on senverran tiivistä kamaa, ettei sitä kusivesi läpäise.
      Muuten olen kyllä samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Mistähän se Wotkin sikansa tuottaa?

      • kyllä samaa

        mieltä ketjun aloittajan kanssa. Ja mitä tulee sian nahkaan, niin, no jaa, taitaa se kuitenkin läpäistä.


    • turhasta valittaja

      Montakos kertaa oot sitten käynyt sikalassa tai ylensäkkin maalla ?
      Aika tarkkaa on nimittäin kasvatus, ihan kaiken karjan osalta. Navetoissa on enempi tietokoneita kun pienessä kylässä yhteensä.
      Tottakai siat, ja muutkin eläimet joutuvat olemaan omassa virtsassan välillä, kuivikkeet vaihdetaan 2 kertaa päivässä. Mitäs sen sian pitäisi sun mielestä syödä ? Meidän kotisioille syötettiin ravintolatähteitä kunnes eu kielsi sen. Sitten siirrytiin ihan rehuun.

      Mutta- käyppäs joskus katsomassa meidän sotavetaraanien kotioloja, minä hoidan heitä työkseni. Valita sitten jos on vielä valittamisen aihetta.
      Se nimittäin on niin että veteraani saattaa
      olla päivän omassa ulosteessaan, jos ei ole
      kodinhoitaja käymässä joka päivä.
      Kestäsikö kantti vaipan ja lakanoiden vaihtoon ja
      saunotukseen ?
      Viime viikolla ilmeni tapaus jossa veteraanilta
      oli loppunut ruoka maanantaina ja lisää oli tulossa vasta torstaina. Hain sitten perusjuttuja omalla rahalla.
      Niin että äläpä viiti valittaa turhasta; että kanankoipi on liian iso.

      • kieltävät rehut

        Muistan myös hyvät grillituotteet, mitkä maistui taivaallisen hyviltä. Se oli silloin. Nyt ahneus on tuhonnut suomalaisen siipikarjan. Se on nykyään teollisuutta ja maku sen mukainen.

        Tämä teollinen tuotanto, millä ne elukantapaiset tipuset kasvatetaan muutamassa viikossa, näkyy ikävästi ruokapyöydässämme.

        Soijarehulla (geenimuunneltu,nykyään jopa salmonellapitoisella) pikavauhtia kasvatettuja "broilereita" en enää osta, ne ei maistu siltä miltä pitäisi. Säälittävää toimintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe