Siitä on kohta jo kolme viikkoa kun olen soskuun hakemuksen toimittanut kaikkine liitteineen mutta päätöstä vain ei näy eikä kuulu...
Vastahan siitä tuli lakikin että toimeentulotukipäätös pitää tehdä seitsemässä arkipäivässä...mutta täällä Rovaniemellä sitä lakia ei näemmä ainakaan noudateta...
Mulla on tukku laskuja jotka lepää siellä soskussa virkailijoiden lokeroissa ja joita ei näin ollen pääse maksamaan...eräpäivät alkaa olla myöhässä...osassa jo sen kaksikin viikkoa...kuka maksaa ne kulut mitä maksun myöhästymisestä seuraa?? Kohta alkaa korkolaskuja tipahdella...
Soskun toiminnasta vähän
29
2133
Vastaukset
- ...mie...
...oon eläkkeellä,muistan ku piti laukkoo sossus laskujen kaa.oli se yhtä helvetttiii kuukaudesta toiseen.kaik laskut aina myöhäs ja eiku lisää viivästysmaksui pukkas..kaikki toimeentuloasiat oli rempallaan ja olin viel velkajärjestelys nii oli vähäl etten menetä sitäki ku laskut oli rästis...
no sit pääsin eläkkeel ,ny on asiat suht koht reilas.osaan kyl samastuu ihmisten huoliin just näis soskuasiois...yhtä helvettii...
jaksamista sulle...- ap.
Onhan se tosiaan tympeetä siellä asioida kun tuntuu ettei kiirettä koskaan ole...oli tilanne mikä tahansa!!
Noh onneks mun ei tarvi siellä asioidakkaan kun harvakseltaan...sillon kun laskuja tulee poikkeuksellisen tuhti nippu...
Vähän aikaa sitä seitsemän arkipäivän politiikkaa jaksettiin noudattaa mutta nyt siellä tuntuu olevan omat säännöt taas käytössä...
- .:.:.
kannattaiskohan ottaa yhteyttä sinne ja kysellä mikä viivyttää? vois toimia ennemmin kuin tänne kirjoittaminen...
- ap.
muutama päivä sitten...ja sieltä tuumattiin vain että jonoa on nyt paljon ja että viikko menee ainakin vielä!
- auttavainenpetu
www.petrinurminen.net.
Ilmaista apua ammattilaiselta. - se vaan
on ,joskus menee jopa kuusikin viikkoa!kannattaa pistää hakemus ajoissa sisään, siis jonoon.
- ap.
Vein hakemuksen hyvissä ajoin jos miettii sitä 7 arkipäivän käsittelyaikaa...mutta en siinä tapauksessa jos ja kun saa odotella sen kolme neljä viikkoa...
- JOKU MAKSAA
ap. kirjoitti:
Vein hakemuksen hyvissä ajoin jos miettii sitä 7 arkipäivän käsittelyaikaa...mutta en siinä tapauksessa jos ja kun saa odotella sen kolme neljä viikkoa...
käyppä kaupungintalolla ja pyydä päästä elina uusitalon puheille sillä meille kävi näin että,
sieltä se soitti sos.toimen esimiehelle suoraan ja asia korjattiin khden vrk sisällä. ja ollaan mietitty mieleellään asoioiden viemistä korkeimpaanhallinto-oikeuteen niin alkaa tapahtuun sillä silloin ne on tehtävä siinä 7vrk uhkasakon uhalla... - vaihtoehtooooo
JOKU MAKSAA kirjoitti:
käyppä kaupungintalolla ja pyydä päästä elina uusitalon puheille sillä meille kävi näin että,
sieltä se soitti sos.toimen esimiehelle suoraan ja asia korjattiin khden vrk sisällä. ja ollaan mietitty mieleellään asoioiden viemistä korkeimpaanhallinto-oikeuteen niin alkaa tapahtuun sillä silloin ne on tehtävä siinä 7vrk uhkasakon uhalla...Näköjään Rovaniemellä. Paikallinen sosiaalitoimisto ei osaa käsitellä tukiasioita lainmukaisesti. Kaikkien on syytä valittaa lääninhallitukselle ja jos se ei toimi niin hallinto-oikeuteen. Muistakaa kuitenkin lukea laki ennenkuin valitatte.
- töihin
vaihtoehtooooo kirjoitti:
Näköjään Rovaniemellä. Paikallinen sosiaalitoimisto ei osaa käsitellä tukiasioita lainmukaisesti. Kaikkien on syytä valittaa lääninhallitukselle ja jos se ei toimi niin hallinto-oikeuteen. Muistakaa kuitenkin lukea laki ennenkuin valitatte.
niin ei tarvi täällä valittaa...
- kyllästynyt valittajiin
...menisitte vaikka töihin, niin ei olis moisia ongelmia?
- päivän paras
Vitsi mikä vitsi! Se on kuule sillä lailla, että kuka saa ja kenelle annetaan.
- voisolla
Tiijjä vaikka nakkaios sulsivat sinut pihalle,jos joku työtön tulis työkkärin nälkäpalkalla tilallesi,varmaan ne sinun työt onnistuu tyhmemmiltäkin,ainaskin noista jutuistas päätellen.
- ap.
Menishän sitä kun olis paikka mihin mennä...se kun ei ole niin että tuosta noin vaan mennään...on työtä kyllä haettu sieltä ja täältä mutta ei...ja toisaalta en minä läheskään joka kuukausi kyseisen puljun palveluita käytä...vain sillon kun laskut rasittavat kohtuuttoman paljon kukkaroa...
- käyttäisikin
ap. kirjoitti:
Menishän sitä kun olis paikka mihin mennä...se kun ei ole niin että tuosta noin vaan mennään...on työtä kyllä haettu sieltä ja täältä mutta ei...ja toisaalta en minä läheskään joka kuukausi kyseisen puljun palveluita käytä...vain sillon kun laskut rasittavat kohtuuttoman paljon kukkaroa...
Vois sitä mennä töihin tuolle "aloittajalle". Mitähän ammattikuntaa hän mahtaa edustaa, minkälaista työtä tarjota. Kaikki käy.
- Sossunlokero
Käteviä lokeroita. Vie vaan laskut sinne niin maksetaan laskulokerossa. Kaupassa käy ja vie laskun laskulokeroon. Päivällä on aikaa shoppailla, vie vaan laskut laskulokeroon. Ei tarvitse itseä rasittaa, laskut vaan laskulokeroon. Suositellaan muillekin sossunlaskulokeroita.
- ap.
nyt tietenkään aivan kaikkia laskuja kiikuteta...mutta esim sellaiset laskut kuten sähkö, vesi, kotivakuutus, lääkärimaksut ja reseptilääkkeet kuuluu heidän maksella jos normivajetta jää...
- Ärsyttää
Miten te jaksatte? Ei voi muuta kuin ihmetellä... täällä sossua ja milloin mitäkin tahoa kritisoivat voisivat mennä itseensä ja miettiä että noinkohan saisivat itse asiat hoidettua paremmin. Kannattaisi ehkä ennen valitustulvaa miettiä asioita vähän laajemmassa mittakaavassa.
Nämä samat valittajat kiroavat varmaan myös pitkässä kassajonossa sitä, etteivät kassaneidit tee hommiaan nopeampaa. Ja mielessähän ei tietenkään koskaan käy se, että kenties vika ei olekaan myyjissä vaan ehkäpä kauppiaan pitäisi pistää linjastoille pari myyjää lisää jonoja tyhjentämään- Elämä on kallista
Ymmärrän kyllä että apua on haettava jos sitä todella tarvii.
Tätä en ymmärrä että Anttilasta ja HobbyHallista tilataan vähittäismaksullla tavaraa ja ne laskut maksettua huomaakin ettei rahat riitä normaaleihin menoihin.
Siis näissä tapauksissa yhteiskunta makselee "periaatteessa" nämä vähittäismaksutkin.
Olis elettävä tulojen mukaan. Näin on. - ap.
kun kaikki sujuis niin jouhevasti ettei tarvis valittaa...mutta näin se ei vain mene! Kun on olemassa laki että päätös on tehtävä seitsemässä arkipäivässä ja jos se tehdäänkin kolmessa viikossa niin eikös se ole sillon aivan pätevä syy valittamiselle? Pitäiskö asia sitten vain niellä että okei...ei haittaa vaikka kuukausi menee...kyllähän minä mieluusti makselen kaikki korkomaksut mitä tulee...
Muistahan itsekin sitten olla valittamatta... - mustalammas....
ap. kirjoitti:
kun kaikki sujuis niin jouhevasti ettei tarvis valittaa...mutta näin se ei vain mene! Kun on olemassa laki että päätös on tehtävä seitsemässä arkipäivässä ja jos se tehdäänkin kolmessa viikossa niin eikös se ole sillon aivan pätevä syy valittamiselle? Pitäiskö asia sitten vain niellä että okei...ei haittaa vaikka kuukausi menee...kyllähän minä mieluusti makselen kaikki korkomaksut mitä tulee...
Muistahan itsekin sitten olla valittamatta...aivan näin yhdyn tähän. tuntuu aika monesti että suomalaiset on niinkuin lampaita jos (jos valtio käskee hypätä kaivoon) niin aika monta bää bää bää ääntä kuuluu kunnes kaivo on täysi. joskus katselen hymyssä suin kun ulkomailla kansa on erimieltä niin siellä on jengiä tuhansia kaduilla osoittamassa mieltä....
niin pitäisi olla täälläkin.MUTTA MITÄ SUOMALAINEN TEKEE ,MENEE ALKOON OSTAA KOSSUA JA KOTIIN KIUKUTTELEEN VAIMOLLE SEKÄ LAPSILLE... - :-D
Elämä on kallista kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että apua on haettava jos sitä todella tarvii.
Tätä en ymmärrä että Anttilasta ja HobbyHallista tilataan vähittäismaksullla tavaraa ja ne laskut maksettua huomaakin ettei rahat riitä normaaleihin menoihin.
Siis näissä tapauksissa yhteiskunta makselee "periaatteessa" nämä vähittäismaksutkin.
Olis elettävä tulojen mukaan. Näin on.Ja ei tasan tarkkaan sosku maksa mitään Henkkamaukan ostolaskuja!
Ettekö te jumalauta tajua ettei sieltä saa yhtään ylimääräistä euroa?
Maksetaan vain sähkö- ja vesimaksut, pakolliset terveydenhuoltokulut ja kotivakuutus.
Jos minä menen tilaamaan netistä kolmensadan euron edestä vaatteita, on lasku maksettava itse. Jos maksan tuon laskun kerralla, olen sitten loppukuun syömättä.
Puhelin- ja nettilaskut on myös maksettava itse. Jos asut liian kalliissa asunnossa on ylimenevä osa maksettava itse. Koulukirjat on maksettava itse. Opintolaina on pakko ottaa. Pyykkikone, televisio, kahvinkeitin KAIKKI on maksettava itse vaikkei sinulla olisi esim. eron tullessa kuin yöpaita ja hammasharja.
Soskun asiakkaina on paljon ihmisiä, jotka oikeasti yrittävät selvitä yhteiskunnassa. Töitä vain ei aina riitä kaikille. On yritettävä siitä huolimatta jaksaa minimituella, jolla ei osteta kerrassaan yhtään mitään ylimääräistä.
Oli minullakin joskus melko terävät mielipiteet "sossupummeista", mutta nyt kun olen joutunut itse siellä asioimaan, häpeän sanojani.
Minua henkilökohtaisesti ällöttää sellaiset toimeentulotuen piiriin kuuluvat "heimoveljeni ja -sisareni", jotka ovat joka asiasta sitä mieltä, että kyllä se sossu maksaa.. kyllä sossun pitää maksaa.. paska sossu kun ei maksanut taaskaan mitään. JUMALAUTA! Se ei ole mikään päivänselvyys, että tällainen järjestelmä on olemassa. En ole kertaakaan mennyt asioimaan soskuun rinta rottingilla. Päinvastoin. Menen hattu kourassa, nöyränä ja olen tyytyväinen siihen mitä minulle annetaan. - Simppaaa
:-D kirjoitti:
Ja ei tasan tarkkaan sosku maksa mitään Henkkamaukan ostolaskuja!
Ettekö te jumalauta tajua ettei sieltä saa yhtään ylimääräistä euroa?
Maksetaan vain sähkö- ja vesimaksut, pakolliset terveydenhuoltokulut ja kotivakuutus.
Jos minä menen tilaamaan netistä kolmensadan euron edestä vaatteita, on lasku maksettava itse. Jos maksan tuon laskun kerralla, olen sitten loppukuun syömättä.
Puhelin- ja nettilaskut on myös maksettava itse. Jos asut liian kalliissa asunnossa on ylimenevä osa maksettava itse. Koulukirjat on maksettava itse. Opintolaina on pakko ottaa. Pyykkikone, televisio, kahvinkeitin KAIKKI on maksettava itse vaikkei sinulla olisi esim. eron tullessa kuin yöpaita ja hammasharja.
Soskun asiakkaina on paljon ihmisiä, jotka oikeasti yrittävät selvitä yhteiskunnassa. Töitä vain ei aina riitä kaikille. On yritettävä siitä huolimatta jaksaa minimituella, jolla ei osteta kerrassaan yhtään mitään ylimääräistä.
Oli minullakin joskus melko terävät mielipiteet "sossupummeista", mutta nyt kun olen joutunut itse siellä asioimaan, häpeän sanojani.
Minua henkilökohtaisesti ällöttää sellaiset toimeentulotuen piiriin kuuluvat "heimoveljeni ja -sisareni", jotka ovat joka asiasta sitä mieltä, että kyllä se sossu maksaa.. kyllä sossun pitää maksaa.. paska sossu kun ei maksanut taaskaan mitään. JUMALAUTA! Se ei ole mikään päivänselvyys, että tällainen järjestelmä on olemassa. En ole kertaakaan mennyt asioimaan soskuun rinta rottingilla. Päinvastoin. Menen hattu kourassa, nöyränä ja olen tyytyväinen siihen mitä minulle annetaan.Tuohon tämän viestiketjun ekaan viestiin voisin sen verran vastata, että kyllä luulisin osaavani paremmin hoitaa ne asiat kuin sossu hoitaa. Suurin osa yksityisistä firmoista ja kaupungin virastoista hoitaa homman paremmin kuin sossu? Suurin osa yksityisistä ja kaupungin virkamiehistä tuntee lait joita käyttävät töissään (sossu jostain syystä ei)? Ja mitä tulee tuohon maksuihin niin todellakin sossu maksaa ainoastaan osan vuokrasta ja sen toimeentulon perusosan eli n. 360 euroa kuukaudessa ja sillä on sitten tultava toimeen. Jos teillä on jollakin tarjota töitä niin ilmottakaa ihmeessä eiköhän täältä löydy vapaaehtosia. Mitä edelliseen tulee niin kyllä sossun pitää maksaa ihan lakien mukaankin, rovaniemellä sossu vaan ei halua ymmärtää asemaansa ja tuottaa ylimääräisiä kustannuksia kaupungille kun vähän väliä joudutaan oikomaan päätöksiä kaupungin puolella.
- ala toimia...
Nosto
- Simppaaaaa
Pyrkii rikkomaan lakia minkä kerkeää. Rovaniemellä tuolla asioidessa on parasta olla kohtuullisen tiukkana ja muistuttaa laista joka vaiheessa. Rovaniemellä viranomaiset eivät muutenkaan toimi lain mukaan jos heitä ei siitä muistuteta. Ehkä he eivät oikein tunne lakia tai eivät välitä? Itse olen joutunut tuossa kyseisessä virastossa pari kertaa asioimaan ja edellisen kerran piti kaupungille valittaa hallinto-oikeuden ennakkopäätöksien perusteella, toisella kerralla meni ihan hyvin kun tiesin mitä sanoa. Tutustukaa siis lakiin ja kaikenlaisiin ennakkotapauksiin jos olette asioimassa minkä tahansa viranomaisen kanssa rovaniemellä.
- eukkopii
Ihmettelen, että mitähän te luulette, että sielä sossussa työtätekevät oikein tekevät? Ne mitää kynsiä sielä viilaile ja puhu paskaa pivät pitkät, he saavat palkan ja tekevät sen eteen töitä, jos 8 tuntia ei riitä ja ylitöistä ei makseta yms niin tuskin ne jää sinen neljän jälkeen maailmaa parantamaan ja tekeen valtiolla ilmasta työtä, en miekään jäis.
NOh okei on lait ja asetukset mutta taas; kuka ne on laatinu ja kuka on oikeasti käytännöstä ollut perillä niitä tehdessään ja säätäessään. Hieno ajatus toi 7 vrk:n sääntö mutta onkohan sitä tarkistettu, että onko se käytännössä mahdollista esim pahimpaan ruuhka-aikaan. Kesällähän siellä sossusssa kuormittavat esim kesätyöttömät opiskelijat oikeen ekstrana ja ties mitä...
Itsekin joskus kys paikassa asioinut ja kyllähän se vitutti kun ei tiennyt syökö kynsiä vai mitä. Tosin voihan se olla, että jos ärhentelet niin sut saatetaan peloissaan nostaa pinkan ensimmäiseksi. Joskus aikoinaan kuului huhua, että jos perään soittelee niin nostetaan pinkan alimmaiseksi vittuillessaan.
Kaikinpuolin epäkiitollinen työpaikka, toiv en sinen ajaudu vaikka sosalalla olenkin. - epäkiitollinen
eukkopii kirjoitti:
Ihmettelen, että mitähän te luulette, että sielä sossussa työtätekevät oikein tekevät? Ne mitää kynsiä sielä viilaile ja puhu paskaa pivät pitkät, he saavat palkan ja tekevät sen eteen töitä, jos 8 tuntia ei riitä ja ylitöistä ei makseta yms niin tuskin ne jää sinen neljän jälkeen maailmaa parantamaan ja tekeen valtiolla ilmasta työtä, en miekään jäis.
NOh okei on lait ja asetukset mutta taas; kuka ne on laatinu ja kuka on oikeasti käytännöstä ollut perillä niitä tehdessään ja säätäessään. Hieno ajatus toi 7 vrk:n sääntö mutta onkohan sitä tarkistettu, että onko se käytännössä mahdollista esim pahimpaan ruuhka-aikaan. Kesällähän siellä sossusssa kuormittavat esim kesätyöttömät opiskelijat oikeen ekstrana ja ties mitä...
Itsekin joskus kys paikassa asioinut ja kyllähän se vitutti kun ei tiennyt syökö kynsiä vai mitä. Tosin voihan se olla, että jos ärhentelet niin sut saatetaan peloissaan nostaa pinkan ensimmäiseksi. Joskus aikoinaan kuului huhua, että jos perään soittelee niin nostetaan pinkan alimmaiseksi vittuillessaan.
Kaikinpuolin epäkiitollinen työpaikka, toiv en sinen ajaudu vaikka sosalalla olenkin.työpaikka.
Mutta ovat kuitenkin menneet sinne töihin, joten myös tehköön työnsä!
Ei tässä maailmassa muutkaan niin unelmaduunissa ole, mutta hommat on silti hoidettava.
Valittakoon sossut sinne lainsäätäjille. Ei tarvitse ihmisistä heikoimpia, asiakkaitaan, enää kiusata!
- näinhän se on
Lain mukaan käsittelyaika ei missään nimessä saa olla noin pitkä. Joku tuolla välissä puhui jopa kuudesta viikosta. Mutta täytyy myös muistaa missä todellinen vika on. Jos työntekijöillä on jonoa, tarkoittaa se sitä, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi. Mielestäni ei kannata nyt suoraan lynkata sossuja, vaan ennemminkin Rovaniemen kaupunki. Väärät päätökset ja virheet niissä voivat olla ihan henkilökohtaisia virheitä, mutta jonoille ei nekään ihmiset mitään voi. Väärin olisi vaatia, että he joutuisivat olemaan ylitöissä joka päivä tekemässä teidän toimeentulotukilaskelmianne ja jättämään sen oman elämän elämttä.
Päätöksistä voi valittaa jos aihetta on, jolloin työpaikka saa muistutuksen oikeusasiamieheltä (tai joltain vastaavalta???). Sitä voidaan myös uhata uhkasakolla, jos määräajoissa ei pysytä. Näin voi saada lisää työntekijöitä, jos kaupunki mielummin maksaa jonkun ihmisen palkan, eikä uhkasakkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101693Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818