Mistä panhuilu?

soapB

Heissan.
Minulla on jo useamman vuoden ajan ollut harrastuksena musiikki - aloitin musiikkiopistossa viitisen vuotta sitten. Nyt haluaisin harrastukseeni vähän vaihtelua, ja olen ajatellut hankkia itselleni panhuilun, jolla soittelisin ihan omaksi ilokseni varsinaisen pääaineeni ohessa. Panhuilussa on mielestäni aivan upea ääni, ja muutenkin se vähemmän tunnettuna, "eksoottisena" soittimena kiehtoo minua.
Kysyisin siis, mistä panhuiluja saisi hankittua. Olen googlettamalla löytänyt erään saksalaisen firman - siinä yksi vaihtoehto, mutta 20 euron postimaksut saivat minut kuitenkin vielä kysymään, onko missään päin Suomea musiikkikauppoja, joissa kyseisiä soittimia myydään. Tai, jos joku tietää muitakin nettikauppoja, ilmoitahan toki minulle :) Kiitos!

23

9409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panhuilisti

      Katsotaanpa...

      Niitä voi tosiaan Saksasta tilata, netistä pitäisi löytyä useitakin firmoja, joista voi tilata...muistaakseni sellaiselta sivulta kuin www.panflutejedi.com pitäis löytyä jokin sellainen linkki kuin the Hall of the Panflutists. Sillä sivulla on myös panhuiluvalmistajia...nämä huilut on useimmiten aika kalliita. Musiikki-Hellas ja Musiikki-Kullas ainakin myyvät Etelä-Amerikkalaisia panhuiluja...vois sopia aloittelijoille. Hinnatkin on kohtuullisia.

      Oisiko tästä apua näin ens alkuun? :)

      • soapB

        ... on apua ensi alkuun. Lähdenkin tästä heti tutustumaan sivustoon, toivottavasti saan siitä jotain irti. Kiitokset! :)
        Miten muuten on, soitatko itse panhuilua? Jos näin on, mistä olet soittimesi hankkinut?


      • panhuilisti
        soapB kirjoitti:

        ... on apua ensi alkuun. Lähdenkin tästä heti tutustumaan sivustoon, toivottavasti saan siitä jotain irti. Kiitokset! :)
        Miten muuten on, soitatko itse panhuilua? Jos näin on, mistä olet soittimesi hankkinut?

        Joo, soitanhan minä. Itse ostin opettajaltani, hän välittää niitä joltakin valmistajalta. Omat huiluni on Romanialaisvalmisteisia. Sitäkin kautta vois olla mahdollisuus saada. Katoppa osoitetta www.stefan.fi, jos kiinnostaa.


    • panhuilisti

      Mielenkiinnosta kyselen...ootko jo löytäny panhuilua :)

    • .
      • de

        ostaa kunnollinen. 200 eurolla saa viritetyn puisen huilun, joka on jo ihan kelpo soitin.
        Helsingissä on panhuilunsoiton opettaja. Siltä ostin itse.


    • viiperiiiiiii

      Joo se saksalainen nettikauppa on www.thomann.fi Sielt itse tilasin ja postimaksut on vain 12e. Tosi hyviä ja Tooosi edullisia panhuiluja.

      • emmmmm

        itse tilasin kans thomannilta ja kuulin panhuilunsoittajalta siis tunnettu ja kuuluisa mutta en voi mainostaa täällä nimeä... niin siltä et ei kannata sieltä ostaa..siis okei, niil voi soittaa mut jos oikeesti haluaa kunnon soittimen niin ei kannata niitten tehdas huiluja edes harkita. et niissä on joku juttu mikä tekee siit äänestä väärän ja oppii soittamaan väärin panhuilua... kannattaa siis mieluummin ihan käsintehdyllä soitella kuin tehdasvalmistetulla. että näin...


      • utelias sininen
        emmmmm kirjoitti:

        itse tilasin kans thomannilta ja kuulin panhuilunsoittajalta siis tunnettu ja kuuluisa mutta en voi mainostaa täällä nimeä... niin siltä et ei kannata sieltä ostaa..siis okei, niil voi soittaa mut jos oikeesti haluaa kunnon soittimen niin ei kannata niitten tehdas huiluja edes harkita. et niissä on joku juttu mikä tekee siit äänestä väärän ja oppii soittamaan väärin panhuilua... kannattaa siis mieluummin ihan käsintehdyllä soitella kuin tehdasvalmistetulla. että näin...

        Voisitkos täsmentää sitä "juttua" mikä noissa Thomanin panhuiluissa on että varmistuisin ettei niitä sitten kannata tilata, kun tuo hinnan ero sattuu olemaan aikamoinen . Noissa muissakin webshopeissa tuntuu olevan samantyyppisessä soittimessa karmeita hintavaihteluja että sillee.


    • utelias sininen viel

      Kummallinen tunnettu ja kuuluisa huilunsoiton opettaja kun sitä ei netistä löydy, emmmmm taitaa olla joku suomalainen soitinkauppias joka vaan yrittää mustamaalata saksalaisen kaupan tuotteet.

    • utelias sininen vaa

      Juu tuli luettua pikkasen hätäisesti, siis soittaja. No harrastelijahan ei välttämättä 1000-2000 euron soitinta kylläkään tarvitse, mutta jos on haluja niin saahan noita vaikka lasista tehtyjä noin 650ekeen . Mutta tavalliselle harrastelijalle joka soittelee itselleen niin thomanin pelit kyllä riittää.

    • utelias sininen

      Nyt sitten tarvittaisiin panhuilun hoitoohjeita, kun tulin tilanneeksi Thomanilta sellaisen. että pitääkös sitä hoitaa jollaan aineella vai riittääkö kun puhaltelee päivittäin ettei pölyämään pääse. Tuli vaan mieleen että sehän on jotaan puun tapaista materiaalia (että vetäsenkö lakat pintaan) noilla ammattimuusikoilla näyttäisi olevan aika lakatun näköiset pillit, että jos joku tietää niin voisikos pistää pientä vinkkiä, pliis.

      • min20

        Oletko ollut tyytyväinen huiluusi? Minkälaisen huilun ostit?


    • 342

      Oliiviöljyä kannattaa kerran kuukaudessa sivellä sinne putken reunoille ohuelti, niin pysyy hyvässä vireessä

      • utelias sininnen

        Kiitoksia vinkistä.Olinkin varma että kyllä täältä joku vinkki tulee.


      • utelias sininen
        utelias sininnen kirjoitti:

        Kiitoksia vinkistä.Olinkin varma että kyllä täältä joku vinkki tulee.

        Nyt herää kysymys, kumpaa sitten uskoisi. Jotaan nettikirjoittelijaa vai soitinkauppiasta jolla on noin 50 vuoden kokemus. Soitinkauppias vastasi ettei panhuilu tarvitse mitään käsittelyä ,soittamista vaan. Vaikea tapaus!!!!!


    • leenu1

      Hei!
      osaisiko kukaan sanoa että minkä kokoinen ja missä duurissa olis hyvä olla ensimmäinen panhuilu. Onko helpoin vaihtoehto altto g-duuri?
      ja jos haluan mieluummin matalaäänisen niin onko silloin c-duuri parempi, mutta se on ilmeisesti hieman vaikeampi soitettava?vai...

      koko vaihtoehtona on joko 15,18,22 tai 25 pillisiä. itse ajattelin että varmaan 15- tai 18-pillinen olisi sopiva aloittelevalle noista.

      Kiitos paljon jo etukäteen jos joku viisaampi vain viitsii vastata.

    • utlias sininen

      No viisaudesta en tiedä mennä sanomaan, mutta itselleni ostin saksan musiikkikaupasta 22 pillisen alto panhuilun g duuri sillä nyt on tullut puhalleltua enkä tiedä onko se nyt niin vaikeeta. suosittelen.

    • Minä vaaan

      Heipparallaa!!

      osaisko kukaan oikeasti sanoa et kummalla on helpompi soittaa käsintehdyllä opettajalta ostetulta vai tuolta thomanilta tilatulla tehdasvalmisteisella soittimella?

      Kun täällä näyttää olevan hieman ristiriitasta tietoa..

      Ja sitten tää saattaa nyt kuulostaa tyhmältä, mut jos tilaan huilun ni voisiko sitä mitenkään puhdistaa ennen soittoa kun eihän sitä tiedä kuka sillä on puhallellut??

      • sininen puhaltelija

        Nukkaamattomalla puuvillakankaisella liinalla voi puhdistaa ja ohuen tikun ympärille sitä ja varovasti sisäpuoleltakin. Ja huilu pitäisikin puhdistaa ainakin kerran kuukaudessa myös sisältä( jos soittelet päivittäin )Mutta ei missään nimessä märällä.


    • Anonyymi

      Hei minulla on panhuilu muta sen kunto on vähän huono puhalus osat irtosi ja tipuva pois milä sen saisi korjattua ja missä?

    • Mä hankin panhuilu fazzermusikikaupata hinta en musta kun sitä on joo aikaa nyt se on kapin päällä kun en pysty enää soita sitä sairauden takia olen myymässä sitä pois tee tarjouspyyntö niin katsotaan myykö sen sinulle kunto on kyllä vähän sinä et korjaman jotuusi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe