Joskus työvoimatoimistoissakin on niin pirun virkaintoisia että ihan puistattaa. Mitteehän nekin luulevat olevansa?
Sinne kun menee kiusattuna ja ahdistettuna, niin vielä enemmän rupeaa ahdistamaan. Siellä tarjotaan vain mitäänsanomattomia pätkätöitä sovitellulla päivärahalla.
On se kumma että sitäkään systeemiä ei ole saatu oikaistua oikeudenmukaiseen muotoon. Nimittäin sellaiseen että jos olet työtön saat täyden päivärahan ja jos olet muutaman päivän työssä, saat siitä kuuluvan palkan ilman leikkauksia ja ilman sovitteluja.
Ei tuo systeemi ainakaan ketään motivoi työhön, päinvastoin vihastuttaa.
Mitä sanoo työministeri Gronberg?
Entiset työministerit Filatoffit ja Mönkäreet eivät välittäneet korjata epäkohtaa. Eipä tietenkään kun asia ei heitä koske.
Täytyy kuitenkin sanoa että on työvoimatoimistoissa muutamia fiksujakin virkailijoita. Ehkä heitä elämä ja toisen asemaan asettuminen on opettanut.
Työvoimatoimistossa kiusataan asiakkaita
4
274
Vastaukset
- Teatteria koko homma
Työvoimavirkailijalla on uskomattoman olematon koulutus, siihen valtaan nähden mitä ne harjoittaa.
Naama vaikuttaa myös mihin saat osoituksia.
Näin on ainakin pienellä paikkakunnalla.
Ja onhan se kiva kotona saamat vääryydet maksattaa asiakkaalla joka on vastoin tahtoaan asiakas nöyrin mielin.
Kun on pakko.
Inhottavinta on kun ei ehkä aina ole niin INNOKAS ja POSITIIVINEN siinä pöydän toisella puolella, on virkailijan helppo nalkuttaa:
" et nyt tunnut oikein näistä työpaikoista innostuvan":
Kun mitään ei ole siinä ruudulla mitä oikeasti voi tehdä työkseen.
Järjetöntä. - näin on*
Toivottavasti en IKINÄ joudu tekemisiin työvoimatoimiston kanssa. Niin paljon negatiivista olen siitä henkilökohtaisesti työttömiltä kuullut ja mediasta saanut seurata. Siellä ei ole tarjolla kuin koulutusta vastaamatonta pätkätyötä. Tai sitten usutetaan johonkin turhanpäiväiseen koulutukseen, josta ei työpaikan saannin kannalta ole yhtikäs mitään hyötyä. Virkailijat ovat nuivia eikä empatiasta ole tietoakaan. Palvelukin on hidasta ja papereita pyöritellään pinosta toiseen unohduksista puhumattakaan. Kyllä olis tossakin systeemissä paljon parantamisen varaa !
- Työtön työnhakija
Minua on kohdeltu hyvin ja asiallisesti työvoimatoimistossa. Työpaikkakiusaamisen kohteeksi joutumiseen oli hyvin asiallinen suhtautumistapa samoin kuin siihen, kun sanoin, etten suostu menemään mihinkään koulutukseen vain koulutuksen vuoksi ja sen takia, että minut saadaan siksi ajaksi pois kortistosta.
Tai sitten olen tässäkin liian sinisilmäinen, enkä osannut tulkita kaikkia sanomatta jääneitä viestejä? - Työelämässä kaiken kokenut
Työtön työnhakija kirjoitti:
Minua on kohdeltu hyvin ja asiallisesti työvoimatoimistossa. Työpaikkakiusaamisen kohteeksi joutumiseen oli hyvin asiallinen suhtautumistapa samoin kuin siihen, kun sanoin, etten suostu menemään mihinkään koulutukseen vain koulutuksen vuoksi ja sen takia, että minut saadaan siksi ajaksi pois kortistosta.
Tai sitten olen tässäkin liian sinisilmäinen, enkä osannut tulkita kaikkia sanomatta jääneitä viestejä?Olen elämäni aikana ollut jopa kolmella erilaisella työnhaku-kurssilla. Jos senkin ajan olisin saanut olla vaikka kielikurssilla, olisin lähtenyt tästä maasta.
Tai kouluttautunut muuhun ammattiin, mutta ei. Näistä turhista koulutuksista olen todella tympääntynyt ja nyt istuskelen kiikkustuolissa ja katselen näitä huuhaakurssien todistuksia ja huokailen itsekseni että hohhoijaa tätä Suomi-neidon meininkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2803468Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211923Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.301561- 841451
- 1381093
- 811034
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.681018Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.90885Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.198745Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61727