Hössötän kai turhasta, mutta hössötän nyt kuitenkin.
Kun on ollut juttua siitä, että muoviastioista liukenee elintarvikkeisiin haitallisia aineita ja muovi muutenkin on vahemmän ekologista kuin lasi niin olen ajatellut siirtyä hiljalleen lasin käyttöön. ja muovista ei aina tiedä voiko sitä pestä tiskikoneessa (ylä vai alatasolla vai ollenkaan).
voinko pakastaa ruokaa (marjoja, lihaa yms.) lasipurkissa? hajoaako tms. lasi pakastamisessa?
mikroon lasin voi tietenkin laittaa.
lasipurkit
6
3956
Vastaukset
- mene lasipurkkeja pakastimeesi
ahtamaan. Normaaleista pakasterasioista ei liukene mitään elintarvikkeisiin. Kaikki ns. elintarvikemuovit on täysin turvallisia oikein käytettyinä.
- CrystalCinnamon
Samoilla linjoilla olisin minäkin.
- vanha kemisti
CrystalCinnamon kirjoitti:
Samoilla linjoilla olisin minäkin.
Muovissa on vaaransa.
- niitä vaaroja
vanha kemisti kirjoitti:
Muovissa on vaaransa.
otetaan vaikka HDPE-rasiat ja sitten PET- rasiat niin mitä vaaroja niistä löydät?
- pakastimessa
mulla on nytkin sitruunanmehua vauvanruokapurkissa, on sopivan kokoinen purkki muillekin aineksille, mitä jää yli kertatarpeen.
Mitenkähän ikkunalasit sitten kestää koviakin pakkasia, hehhee. - Panhandle
Lasipurkkeja voi hyvin käyttää uudestaan esimerkiksi kuivamuonan säilytykseen. Pakastuksessa ne ovat hankalia lähinnä muotonsa ja paksuutensa vuoksi, vievät paljon tilaa ja jäätyvät hitaasti.
Sellaisissa muovipurkeissa, jotka myydään pakastusta varten, on pohjassa tai ainakin pakkauskääreessä merkintä siitä, voiko niitä pestä koneessa. Elintarvikekäyttöön valmistetuista purkeista tuskin liukenee mitään haitallista.
Muoviastioiden ekologisuus lisääntyy, kun käytät niitä monta kertaa. Ihan yhtä pitkäikäisiä ne eivät ole kuin lasiastiat, mutta toisaalta energiaa kuluu pakastukseen vähemmän, kun astiat voi laittaa pakastimeen tiiviimmin ja ne ovat ohuita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693