kertokaapas mikä on paras riista ruoka et mitä kannattais maistaa.
mikä on paras
14
3797
Vastaukset
Poronkäristyksellä, jos et ole ennen maistanut riistaa.
Se on suhteellisen simppeli tehdä itsekkin.
Osta kaupasta pakastealtaasta valmiita käristyslihoja, takana on ohje kuinka se valmistetaan.
Sen lisäksi kunnon pottumuussi, mielummin
ihan oikeista perunoista ja puolukkahilloa.
Kerro sitten tykkäsitkö.- perinteikäs
hirvipaisti!!! Porokin on kyllä hyvää, mutta itse en sitä oikein riistalihaksi osaa mieltää, maukasta se toki on siittä ei pääse mihinkään. Karhun lihaa on joku kehunut, ikäväkyllä en ole itse sitä päässyt koskaan maistamaan..kerrohan meillekin sitten kokemuksiasi ;)
- Vulgaari
riistan sesonkiruoaksi, ja niin myös mikä milloin parhaalle maistuu. Esim. kyyhkynen on parasta heti elokuun aikana, samaten sorsalinnut koska molempien lajien metsästysaika alkaa ja ajoittuu pääosin elokuulle. Syksymmällä on sorkkaeläinten vuora, ja varsinkin niiden sisäelimet ovat hyvin sesonkiluontoisia ruokia.
Jos nyt jotain haluaisi maistaa niin valkohäntäpeura olisi ehkä aika mukava valinta, maistuu paremmin riistalta kun esim. hirvi joka on aika neutraali maultaan. Saatavuuskin luulisi olevan aika hyvä, tosin en osaa sanoa miten on tähän aikaan vuodesta kun metsästysaika on jo ohi.Porkkanapää suputtaa tässä sun korvaan että
tuo kysyjä on 14v.
Emme silti latista hänen intoaan ja koitetaan pysyä asialinjalla asialliseen kysymykseen, jookos ?
Joteka edelleen se poronkäristys :o)- Vulgaari
porkkanapää kirjoitti:
Porkkanapää suputtaa tässä sun korvaan että
tuo kysyjä on 14v.
Emme silti latista hänen intoaan ja koitetaan pysyä asialinjalla asialliseen kysymykseen, jookos ?
Joteka edelleen se poronkäristys :o)täällä olleena en tiedä kysyjien ikää, mutta eihän se vastauksen asiallisuutta siitä mihinkään muuta. Saahan valkohännästäkin käristystä, ja ihan hyvän makuistakin. Poron käryä tosin saa helposti kaupan pakastealtaista.
Vulgaari kirjoitti:
täällä olleena en tiedä kysyjien ikää, mutta eihän se vastauksen asiallisuutta siitä mihinkään muuta. Saahan valkohännästäkin käristystä, ja ihan hyvän makuistakin. Poron käryä tosin saa helposti kaupan pakastealtaista.
Mut katsos mie tässä pääsen kurkkimaan profiileita nyt kun olen itse semmosen hankkinut.
Asiallinen vastaukesi oli , ihan siitä huolimatta. Ja saattaa olla yleishyödyllinen muillekkin kun kysyjälle.
Kannattaisi sunkin ehkä rekisteröityä,
kun kuitenkin kirjottelet täällä aika paljon ?
- meat-man87
Riistasta ei voi ainakaan hirveä tai karhua kehua, molemmat purkit melko neutraaleja maultaan ja jokin paha sivumaku tunki esille. Villisikakaan ei vetänyt vertoja oikealle kunnon kesysialle jota on ruokittu oikeilla aineilla (lue vilja)
Seepra ja antilooppi ovat ehkä olleet positiivisimmat tuttavuudet ja jopa maistuneet ruualle. - nötkötti
No, jos maistat jonkun elukan purkitettua lihaa, ei se anna mitään kuvaa kyseisen eläimen tuoreen lihan mausta. Purkkiruoka on lähinnä hätämuonaa.
- monetpolut
makuasioista ei voi kiistellä. minusta parasta on lämminsavustettu jänispaisti. palvaan muitakin lihoja mutta se on parasta mitä minä olen maistanut.
- Anonyymi
Sanoisin, että hyvin grillattu kyyhkynen on parasta.
- Anonyymi
linnun liha, kyyhkynen,pyy,teeri ym, on niin rasvatonta että kuivaa krillissä.
vaatii paljon lisättyä rasvaa ja sen oma maku kärsii. onnistuu kyllä mutta lopputulos voi olla pettymys. - Anonyymi
nuoressa jäniksessä on paras liha. kypsyy nopeasti ja on mureaa. ei saa maustaa liikaa.
- Anonyymi
Tänä syksynä pääsee räksät pataan yhden oon paistanu voissa ja hyvää oli🤭👍
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984