mikä on paras

LosAngeles15

kertokaapas mikä on paras riista ruoka et mitä kannattais maistaa.

14

3655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poronkäristyksellä, jos et ole ennen maistanut riistaa.
      Se on suhteellisen simppeli tehdä itsekkin.
      Osta kaupasta pakastealtaasta valmiita käristyslihoja, takana on ohje kuinka se valmistetaan.

      Sen lisäksi kunnon pottumuussi, mielummin
      ihan oikeista perunoista ja puolukkahilloa.

      Kerro sitten tykkäsitkö.

    • perinteikäs

      hirvipaisti!!! Porokin on kyllä hyvää, mutta itse en sitä oikein riistalihaksi osaa mieltää, maukasta se toki on siittä ei pääse mihinkään. Karhun lihaa on joku kehunut, ikäväkyllä en ole itse sitä päässyt koskaan maistamaan..kerrohan meillekin sitten kokemuksiasi ;)

    • Vulgaari

      riistan sesonkiruoaksi, ja niin myös mikä milloin parhaalle maistuu. Esim. kyyhkynen on parasta heti elokuun aikana, samaten sorsalinnut koska molempien lajien metsästysaika alkaa ja ajoittuu pääosin elokuulle. Syksymmällä on sorkkaeläinten vuora, ja varsinkin niiden sisäelimet ovat hyvin sesonkiluontoisia ruokia.

      Jos nyt jotain haluaisi maistaa niin valkohäntäpeura olisi ehkä aika mukava valinta, maistuu paremmin riistalta kun esim. hirvi joka on aika neutraali maultaan. Saatavuuskin luulisi olevan aika hyvä, tosin en osaa sanoa miten on tähän aikaan vuodesta kun metsästysaika on jo ohi.

      • Porkkanapää suputtaa tässä sun korvaan että
        tuo kysyjä on 14v.
        Emme silti latista hänen intoaan ja koitetaan pysyä asialinjalla asialliseen kysymykseen, jookos ?

        Joteka edelleen se poronkäristys :o)


      • Vulgaari
        porkkanapää kirjoitti:

        Porkkanapää suputtaa tässä sun korvaan että
        tuo kysyjä on 14v.
        Emme silti latista hänen intoaan ja koitetaan pysyä asialinjalla asialliseen kysymykseen, jookos ?

        Joteka edelleen se poronkäristys :o)

        täällä olleena en tiedä kysyjien ikää, mutta eihän se vastauksen asiallisuutta siitä mihinkään muuta. Saahan valkohännästäkin käristystä, ja ihan hyvän makuistakin. Poron käryä tosin saa helposti kaupan pakastealtaista.


      • Vulgaari kirjoitti:

        täällä olleena en tiedä kysyjien ikää, mutta eihän se vastauksen asiallisuutta siitä mihinkään muuta. Saahan valkohännästäkin käristystä, ja ihan hyvän makuistakin. Poron käryä tosin saa helposti kaupan pakastealtaista.

        Mut katsos mie tässä pääsen kurkkimaan profiileita nyt kun olen itse semmosen hankkinut.

        Asiallinen vastaukesi oli , ihan siitä huolimatta. Ja saattaa olla yleishyödyllinen muillekkin kun kysyjälle.

        Kannattaisi sunkin ehkä rekisteröityä,
        kun kuitenkin kirjottelet täällä aika paljon ?


    • meat-man87

      Riistasta ei voi ainakaan hirveä tai karhua kehua, molemmat purkit melko neutraaleja maultaan ja jokin paha sivumaku tunki esille. Villisikakaan ei vetänyt vertoja oikealle kunnon kesysialle jota on ruokittu oikeilla aineilla (lue vilja)

      Seepra ja antilooppi ovat ehkä olleet positiivisimmat tuttavuudet ja jopa maistuneet ruualle.

    • nötkötti

      No, jos maistat jonkun elukan purkitettua lihaa, ei se anna mitään kuvaa kyseisen eläimen tuoreen lihan mausta. Purkkiruoka on lähinnä hätämuonaa.

    • monetpolut

      makuasioista ei voi kiistellä. minusta parasta on lämminsavustettu jänispaisti. palvaan muitakin lihoja mutta se on parasta mitä minä olen maistanut.

    • Anonyymi

      Sanoisin, että hyvin grillattu kyyhkynen on parasta.

    • Anonyymi

      linnun liha, kyyhkynen,pyy,teeri ym, on niin rasvatonta että kuivaa krillissä.
      vaatii paljon lisättyä rasvaa ja sen oma maku kärsii. onnistuu kyllä mutta lopputulos voi olla pettymys.

    • Anonyymi

      nuoressa jäniksessä on paras liha. kypsyy nopeasti ja on mureaa. ei saa maustaa liikaa.

    • Anonyymi

      Tänä syksynä pääsee räksät pataan yhden oon paistanu voissa ja hyvää oli🤭👍

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe