Allergia on luonteen heikkoutta

Vikke-23

8

836

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kymmenvuotiaan

Tyttärenpoikani luonteen heikkoutta todistaa sekin, että otettuaan porkkanan maasta ja naatilla sen pyyhittyään, haukkasi porkkanasta palasen ja parin minuutin kuluttua kaveri oli tukehtumaisillaan.
      Soitto terveyskeskukseen ja kymmenen minuutin matka sinne osoittautui aiheelliseksi, sillä hengitystiet olivat käytännössä tukkeutumaisillaan niillä hetkillä terveyskeskukseen päästyämme. Pistos antihistamiinia laukaisi tilanteen välittömästi.
      Niin että "popsi popsi porkkanaa, jos se luonnettasi vahvistaa".
      Tässä tapauksessa se oli maksaa pikkukaverin hengen, sillä lähtö oli todella lähellä!

• heikko luonne

Jos syön palankaan banaania tai yhden viinirypäleen, mulle käy ihan samalla tavalla.
        voihan vitsi kun oon heikkoluontoinen.

• Agnostikko 45w
        heikko luonne kirjoitti:

Jos syön palankaan banaania tai yhden viinirypäleen, mulle käy ihan samalla tavalla.
        voihan vitsi kun oon heikkoluontoinen.

Tuore omena tai luumu.
        Henki lähtee.

• ...
        Agnostikko 45w kirjoitti:

Tuore omena tai luumu.
        Henki lähtee.

Mulla kala aiheuttaa saman... Sanoisin sitä ennemmin hengellä leikkimiseks kuin siedätyshoidoks. Tottakai lievempiin allergioihin voi käyttää siedätyshoitoja (on auttanut), muttei kukaan halua koko ajan kärsiä lievästä allergiareaktiosta.

• ovat myös

osteoporoosi, syöpä, sydänkohtaus, ruokamyrkytys ja ripuli.

• onkin totta tuokin

Eihän mun mies kuollutkaan sydänkohtaukseen
        vaan luonteen heikkouteen.

• Anafylaktinen reaktio

Toivoisi, että noista asioista puhuttaessa myös terminologia olisi edes kirjoitusasultaan oikea.
      Siis anafylaktinen, ei anfafylaktinen reaktio.

Itselle reaktio tulee kiivistä ja sipulista.
      Luonteen heikkoutta, kyllä vaan, sitähän se on. Jos ihmisen elimistö ei yksinkertaisesti ota vastaan jotain tuotetta, vaan nousee kapinaan ja reagoi täysin hallitsemattomalla tavalla, siinä on karskimmallakin äijällä tekemistä, että pysyy hengissä. Uskon kyllä jonkun tason siedätyshoitoihin esim. siitepöly- tai eläinallergioiden osalta, ne kun eivät suoranaisesti uhkaa henkeä, mutta ovat kiusallisia ja saattavat johtaa astmaattisiin reaktioihin.

• elämäntapa muuttaja

ihmiset ja allergiatkin on yksilöllisiä ja allergian kanssakin voi olla eri vaiheita... itse olen allerginen porkkanalle,omenalle,päärynälle,pähkinöille,kiwille,banaanille...siinä pahimmat. Lapsena en pystynyt syömään edellä mainittuja ollenkaan paitsi hiukan pähkinöitä. nykyään (22v) tilanne on iän myötä muuttunut...pystyn syömään noita ruokia pieniä määriä eikä ne tuota oireita jos ovat osa jotain kokonaisuutta, mutta en vanhasta tottumuksestakaan osaa rueta popsimaan pähkinöitä pussista,mutta pieniä määriä kaikkia silloin tällöin ja lääkkeet lähellä niin ei ole tarvinnut mistään luopua. enkä sano että näin toimisi kaikilla,mutta minullapa toimi! ja vinkkinä porkkana allergisille: jos raastat porkkanan ja pakastat raasteen niin saatat pystyä syömään sen! uskomaton temppu! mutta kuten sanoin että olemme yksilöitä joten kukin kuitenkin tilanteensa tuntee! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4754
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      207
      3800
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      101
      2205
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1226
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      477
      1022
    Aihe