Millaista palvelua työtön saa?

kokemuksia,,,

Poikkeaako työllisen saamasta palvelusta?

11

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millaisesta palvelusta on kyse, jos täytyy kertoa, onko opiskelija, työtön, töissä tai eläkkeellä?

• ap.

vaikkapa.

• ap. kirjoitti:

vaikkapa.

Työttömälle tarjotaan mitä tahansa työtä, mutta työlliselle on turha tarjota muuta kuin nykyistä parempaa. Eikö olekin loogista?

• ap.
        Ratikkakuski kirjoitti:

Työttömälle tarjotaan mitä tahansa työtä, mutta työlliselle on turha tarjota muuta kuin nykyistä parempaa. Eikö olekin loogista?

noin mekaanisesti, you know.

• vähän siitä,

onko työttömyydellä jotakin merkitystä. Pankin lainatiskillä tilanne on toinen kuin kaupan kassalla.

• ap.

Saako kaupan kassoilta aina hyvää palvelua?

• ap. kirjoitti:

Saako kaupan kassoilta aina hyvää palvelua?

En minä ainakaan ole koskaan Alepan kassalla kertonut työllisyystilanteestani. Onko se yleistäkin, vai onko työttömillä nykyisin joku merkki rintapielessä kuten juutalaisilla Natsi-Saksassa?

• ap.
        Ratikkakuski kirjoitti:

En minä ainakaan ole koskaan Alepan kassalla kertonut työllisyystilanteestani. Onko se yleistäkin, vai onko työttömillä nykyisin joku merkki rintapielessä kuten juutalaisilla Natsi-Saksassa?

mutta minulta on kyllä kysytty.

• Sosiaalitoimisto lähetti minulle pyytämättä
      20kpl 10euron siivouslappuja siivojalle annettavaksi.Yhteen lappuun pitää maksaa lisäksi 23e.
      Ilahduin kovasti tästä peruspalvelusta ja tilasin
      siivoojan, joka tuli pikkumustissa meikkipussi
      työkaluinaan.
      Ovella jo tuo ämmä näki roskapussin valmiina ja ilmoitti, ettei hänelä ole velvollisuutta viedä roskia.
      Niinpä sanoin, että OK laitan jätteet pakastimeen sitten,niinkuin muutkin---kun nyt tällä kertaa en tilannut huoraa,
      mutta jos nuo laput kelpaavat maksuksi,nii alahan riisuuntua vaanOK

• nainen 42v.

Olin työttömänä viimeksi v. 2001. En ehkä itsekään ollut tottunut odottamaan "palvelua", mutta sanoisin, että kohtelu vaihteli aina sen vastassa olleen yksilön mukaan. Lääkärit ja KELAn ihmiset olivat yleensä ok. Sen sijaan työvoimatoimistossa oli eräs virkailija, joka kohteli minua kuin paskaa. Samoin tehtiin poliisilaitoksen lupapalvelussa.

En koskaan ottanut työttömyyttä esille, ellei ollut pakko, koska syyllistämisen märkiä rättejä tuli naamalle kohtalaisen usein. Ne hetket ovat ikimuistoisia. Vielä nykyiselläkin työpaikalla on nuoria ihmisiä, jotka paheksuvat työttömiä ja joskus työttömänä olleita. Mikäs on nokkaa nostaessa; 90-luvun laman aikaan olivat kyseiset pennut olivat jossain yläasteella. Työttömyys sekä siihen liittyvät köyhyys ja kohtelu ovat jättäneet minuun pysyvät jäljet. Tiedän todellakin, millä perusteilla suomalainen toisen arvoa mittaa.

• jos eivät nyt vihaa mut ainankin inhoavat työttömiä.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1189
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      891
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      334
      668
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      626
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      618
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      600
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75