Asiat jotka todella merkitsevät elämässäsi

lady-silver1

Mä en oikein hyvin ymmärrä tätä menoa. Ja asia surettaa mua jollain tapaa. Palstallakin jaksetaan päivästä toiseen keskustella aiheista ; kuka on kaunis? Kuka on ruma? Kuka on älykäs? Täydellinen nainen, täydellinen mies...Nämäkö on keskimäärin niitä tärkeimpiä asioita elämässämme? Nykyinen maailmanmeno vaatii että täytät olemassa olevat kauneusihanteen kriteerit, sitten pääset elämässäsi eteen päin, menestyt ja olet onnellinen.

Palstallakin ämmät arvostelee toisia naisia, etsii ulkonäöllisiä vikoja, valittelee omia "puutteitaan", vertailee ja vikisee. Kuka sanoo minkä näköinen ihminen on täydellisen näköinen? Kuka sen määrittää? Ei kukaan... Eikö me jokainen olla omalla tavallamme täydellisiä, koska itse täydellisyyttä ei ole olemassa.

14

471

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämmä

lady-silver1

• ...

Ei tämä palsta ole tarkoitettukaan asioiden muuttamiseen tai tärkeistä asioista totisesti puhumiseen. Tämä on pelkkää viihdettä ja helpotuksen hakua muun tärkeämmän ohessa. Joillekin se on enemmän ja joillekin vähemmän.

• sulle muutamiin

kysymyksiin.

Kaunis?

Yhden kaunis toisen ruma. Tosin medialla ja muotisuunnittelijahinteillä on ollut valtava vaikutus siinä tavallisten ihmisten aivopesuun. Ihmiset saadaan uskomaan haluavan jotain, mitä he eivät oikeasti halua ja mitä he eivät voi saada.

Ruma?

Ruma on sellainen, joka esittää ja yrittää olla kauniimpi kuin todellisuudessa on. Jokainen kai voi päätellä asian itse.

Älykäs?

Oppimiskykyinen, tilannetajuinen(tietää milloin on aika älykkyyden ja milloin älyttömyyden), ei toista kovin paljon virheitä. Ymmärtää mikä tarkoitus milläkin on. Todellisuudentaju on kohdallaan. Ei harrasta itsepetosta. Tässä nyt joitakin ominaisuuksia.

Täydellisen naisen ja miehen kuvaukseen sopii rehellisesti omana itsenä oleva nainen tai mies. Silloin on täydellinen itselle ja se on juuri se, millä on merkitystä. Muut merkitykset on silloin vähäisempiä.

Tulipahan taas liuta itsestäänselvyyksiä.

• ikänsä eläny... Ehkä palsta luo nahkaasa ja etsii rajojaan... Ei tästä kannata välittää

Ihmiset purkaa elämänsä kuonaa tänne ja sit tänne jääneet saa sit sen roiskeet.

• Va-Nil-La

sen mikä on oikeasti tärkeää?

• lady-silver1

En alkanut määritellä niitä tärkeimpiä asioita omalla kohdallani. Tuohan oli kysymys, nuoko ovat niitä nykyajan tärkeimpiä asioita? Mutta voin vastata sulle. Mä pidän näitä jatkuvia ulkonäkökysymyksiä äärettömän pinnallisina ja mua harmittaa että elämässä kaikkien ja kaiken pitäisi olla niin helvetin kaunista! Muuten et ole mitään.

• Va-Nil-La
        lady-silver1 kirjoitti:

En alkanut määritellä niitä tärkeimpiä asioita omalla kohdallani. Tuohan oli kysymys, nuoko ovat niitä nykyajan tärkeimpiä asioita? Mutta voin vastata sulle. Mä pidän näitä jatkuvia ulkonäkökysymyksiä äärettömän pinnallisina ja mua harmittaa että elämässä kaikkien ja kaiken pitäisi olla niin helvetin kaunista! Muuten et ole mitään.

mutta vaikka en itseäni kauhean pinnalliseksi myönnäkään, niin on niillä jokin merkitys. Mutta jos kerran elämä on pinnallista, niin totta kai niistä ulkonäkökysymyksistä myös täällä puhutaan. Ja pitää huomata, että kun puhutaan tämän kaltaisesta palstasta, mistä ihmiset lähinnä etsii ajanvietettä, niin yleensäkin puhutaan pinnallisista aiheista.

• mirame81

Immeiset nyt vaan sattuu olemaan,enemmän pinnallisia kun toiset.
      Ennen kaikkea terveyshän pitäisi meille jokaiselle olla tärkein huomion aihe.Siinä kohdassa kun terveys ilmoittelee,ettei ole enää kunnossa.Jääpi nuo ulkonäkö seikat tois arvoisiksi.
      Kaiken tän lätinän jälkeen..Ajattelen tän palstan lähinnä olevan ajan vietettä,ilman kovin vakavaa keskustelua.

• naisten

ämmittely varmasti kaunistaa sinuakin.

• ...

Erittäin hyvä huomio.

• lady-silver1

kaunistelemaan. Mehän ollaan ämmiä, eukkoja, akkoja, naisia, pimuja. Kyllä ilmaisuja löytyy, eikä ämmä-sanana ole mitenkään haukkuva tai ivaava.

• cat_on_fire

Mun mielestä edelleen jokainen on kaunis omalla tavallaan, vaikka kaikki ei sitä kauneutta kaikissa näe.
      Jos vaikka itsetunto on heikoissa kantimissa ja välillä surettaa kun ulkonäköä ei ole suotu, niin saa kai täällä siitäkin asiasta keskustella, vaikka se voi ruokkiakin muiden ajatuksia väärin..:)

Kukaan ei kuitenkaan määrittele kauneutta kuin omalta kohdaltaan, se että jotkut pitävät toisia rumina/kauniina, ei tarkoita että kaikki niin tekisivät. Nykyään on vain median ja muun syöttämät kauneusihanteet menneet pakkomielteiseksi..

• jotka todella merkitsevät elämässäni ovat terveys, rakkaus (eli tärkeät ihmiset), luonto ja taide. Nautin kauneudesta, niin luonnon kuin ihmistenkin kauneudesta, mutta en ole kuitenkaan pinnallinen ihminen. Mitään vertailuja ja vikoja muista en ole etsinyt vaikka omista viosta olenkin sortunut hieman vikisemään. Harrastuksiini kuuluu esittävä taidemuoto joten tietysti sitä välillä miettii ulkonäköaisoitakin. Ulkonäköpaineet ovat suomeksi sanottuna perseestä, joten koitan hillitä niitä ja olla tyytyväisempi itseeni.. Täydellisyyden olen käsittänyt aina niin että ihminen voi ainoastaan olla täydellisesti oma itsensä, oli sitten millainen tahansa.

• pelko ettei ole tarpeeksi hyvä, saa monesti kääntämään negatiivisen energian henkilöihin, joilla ei ole osaa eikä arpaa ky. henkilön itsetunto-ongelmiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      116
      4895
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      115
      3978
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      215
      3896
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1396
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1374
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      172
      1369
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1155
    Aihe