Tuntu, ettei painonpudotukseni näy missään.
Olen laihtunut n. 4kg noin neljässä viikossa. Olen syönyt kevyemmin ja terveellisemmin: enemmän vihanneksia ja proteiineja, vähemmän leipää (vaalea leipä pois kokonaan), syönyt tasaisemmin väliajoin jne. Herkkupäiviä olen pitänyt 1-2 viikossa, ja olen silloinkin yrittänyt herkutella kohtuudella.
En ole alunperinkään ollut vaikeasti ylipainoinen, normaalipainoon on enää matkaa 3kg. 4 kiloakin on mielestäni suhteellisen paljon, ja sellainen laihtuminen YLEENSÄ näkyy ihmisessä. Tuntuu vain, ettei minussa. Vanhat vaatteeni eivät ns. "pyöri päälläni" (niin kuin monet saattavat sanoa 4-5kg laihduttamisen jälkeen), eikä oikeastaan kukaan ole kommentoinut laihtumistani (yleensä he ovat kommentoineet, jos olen laihtunut).
Yksi hame jota koitin, oli yhtä kokoa pienempi kuin yleensä, se meni päälleni, mutta oli silti vielä hieman kireä.
Onko mahdollista, että suurin osa tuosta laihtumismäärästäni on vain nesteitä? Joskus olen saattanut "laihtua" muutaman päivän aikana kolmekin kiloa jos olen ollut vähillä syömisillä, silloin se on tietenkin selvää, että menetetyt kilot ovat nesteitä. Mutta nyt olen kuitenkin laihtunut suht. terveellistä vauhtia.
Kiitos vastauksista.
Tuntuu, ettei laihdutus näy missään.
7
691
Vastaukset
- reilu 3 viikkoa
Olen hiihdellyt, paino pudonnut pari kiloa,mutta mittanauha näyttää vyötäröltä -5cm.
Minullakin aamu paino voi olla 2 kg vähemmän kuin illalla.
nestetasapaino vaihtelee,jatka vaan kyllä rupeaa tapahtumaan,kokemusta on olen pudottanut 25 kg vuonna 08, välillä saattoi jumittaa kuukaudenkin. - -Janna-
Kuulostaa kyllä hieman omituiselta, jos ei tunnu yhtään missään 4:ssä viikossa. Minulla on silloin tällöin pahaakin turvotusta, jolloin miellyttävä vaatekoko on 40, kun se normaalisti on 38 (joskus 36kin). Mutta nuo on yleensä päivän, parin juttuja, useamman viikon turvotusta en ole kokenut.
Oletko mahdollisesti vähentänyt liikuntaa? Olisiko lihasten tilalle voinut tulla läskiä, vaikka paino on pudonnut? Läski painaa vähemmän kuin lihas, jolloin painonputoaminen, mutta mittojen pysyminen samana selittyisi ainakin jossain määrin?
Itse olen pudottanut myös vuonna 08 (kuten aikaisempikin kommentoija) 24 kiloa ja vyötäröltä lähti senttejä lähes sentti/kilo vauhdilla. Tosin lähes normaalipainoisen laihduttaminen on varmasti eri juttu kuin selvästi ylipainoisen, kuten minä olin (80kg/163cm silloin, nyt 56kg).
Jos et liiku paljon, ota ehdottomasti liikunta mukaan painonpudotukseen. Jos et pidä liikunnasta kovasti, lähde vaikka kävelylle kauniiseen puistoon tai ikkunaostoksille kaupungille. Silloin tulee liikuttua ihan huomaamatta.- Pelkkiä nesteitä?
Tosiaan unohtui alkuperäisviestissä mainita, että olen harrastanut liikuntaa laihdutusaikanani 3-4 kertaa viikossa. Ohjattuja jumppia, aerobista ja lihaskuntotunteja. Aerobista enemmän.
- selittyä
Pelkkiä nesteitä? kirjoitti:
Tosiaan unohtui alkuperäisviestissä mainita, että olen harrastanut liikuntaa laihdutusaikanani 3-4 kertaa viikossa. Ohjattuja jumppia, aerobista ja lihaskuntotunteja. Aerobista enemmän.
sillä kuinka pitkä olet. Jos nuo muut ovat sinua paljon lyhyempiä "näkyy" neljä kiloa (tai mikä tahansa kilomäärä) enemmän kuin pitkällä henkilöllä. Eli pitkä ihminen joutuu tekemään "enemmän töitä" saadakseen silmämääräisesti samanlaisen laihdutustuloksen. Itse olen reippaasti yli 170 cm, eikä neljä kiloa näy vielä oikeastaan missään suuntaan tai toiseen.
- Pelkkiä nesteitä?
selittyä kirjoitti:
sillä kuinka pitkä olet. Jos nuo muut ovat sinua paljon lyhyempiä "näkyy" neljä kiloa (tai mikä tahansa kilomäärä) enemmän kuin pitkällä henkilöllä. Eli pitkä ihminen joutuu tekemään "enemmän töitä" saadakseen silmämääräisesti samanlaisen laihdutustuloksen. Itse olen reippaasti yli 170 cm, eikä neljä kiloa näy vielä oikeastaan missään suuntaan tai toiseen.
182cm löytyy mittaa :) Ylipainon kertymistäkään en aiemmin huomannut (n. 10kg alle puolessa vuodessa, murrosiässä), kukaan ei myöskään siitä huomauttanut, enemmän kuuli, että olisi muka laihtunut. Se kyllä saattoi johtua siitä, että lapsenpyöreyttä hävisi ja kropasta tuli naisellisempi.
Joka tapauksessa mietityttää, että mistä ne kilot ovat lähteneet, kun en housuissakaan oikein eroa huomaa. Paitsi tosiaan tuon yhden hameen kanssa, mutta sekin oli vain yksi, koot kun vaihtelevat eri malleissa.
- einäyei
olen laihtunun n 5kk n. 9kg, eikä se ainakaan omasta mielestäni näy missään. olen n. 170pitkä ja painan nyt 69kg.
mittanauhan mukaan mahasta lähtenyt n 6cm ja reisistä n.4. olen liikkunut lähes joka päivä vähintään puoli tuntia aerobista liikuntaa, joskus enemmänkin. sekä välillä lihaskuntoa.
ajattelin ennen aloitustani että kun 10 kg lähtee niin olen todella "laiha", mutta eipä paljon vaikutusta.. jos vielä toiset kymmenen, niin luulis näkyvän. - selitykset?!?
Kämmenissäkö vai kavoissa ne nesteet on muka olleet, kun ei vaatteissa tunnu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661397
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761230EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152- 79865
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19860- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta84693Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26668- 30656