Mä olen niitä niin sanottuja kilttejä miehiä, vaikken mikään "anteeksi, että olen olemassa"-nössö olekaan. Mä osaan kuunnella, lohduttaa ja auttaa. Kommentoida ja sanoa ne oikeat sanat. Siksi naiset usein kertovat minulle ihastuksistaan ja heidän tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, muun muassa. "ihanaa, kun sun kanssa voi puhua ja sä ymmärrät", kuulen usein.
Se, mitä en vieläkään tiedä on, miksei mukavuudella sitten saa naisia? Onko tää joku alkukantaisiin vietteihin tai mihin lie perustuva juttu, että -hieman liioitellusti sanottuna- röyhkeimmät ja itsetietoisimmat miehet ovat kuitenkin niitä, jotka kaataa naiset ja saa heidän halunsa heräämään? He siis ovat niitä, joista tullaan purkautumaan tällaiselle miehelle kuin minä, mutta se ei kuitenkaan johda siihen, että olisin joskus itse sen miehen tilalla.
Olen mä joskus kuullut sitäkin, että "pitäisi olla enemmän äijä". Ilmeisesti asia on sitten niin, mutta mitä se tarkoittaa? Enhän mä sitten enää olisi oma itseni.
"sulle on niin helppo puhua"
10
1524
Vastaukset
- joka.....
ei välitä paskaakaan mistään. Esim. mä en oo ikinä mistään välittäny paskaakaan, paitsi rahasta.
- enemmän äijä
vaan juuri kaltaisesi. Eivät ole vain olleet oikeita ja pää omia ongelmiaan täynnä.Ei tarvitse olla muskelimies, karvainen apina tai seksikone. Omaa itseään vaan edustaa. Yritä kestää. Olen samaa kokenut aikoinani. Olen siis nainen. Molempi sukupuoli juttelee ja ei siinä mitään. Raja pitää vain vetää, ettei ole vain paskankaatopaikkana kaikille tai olkapää. Sinulle joku jossain. Pysy vain tuollaisena vain,mutta älä ole kuitenkaan ikuisesti liian kiltti. Vähän on kovetuttava ja arvostettava itseäänkin ja omat asiat tärkeitä puhua myös.
- kipinää
harmi ettei naisia kiinnosta kuunnella miesten vollotuksia.
- TietäjäMies
TietäjäMies iskee jälleen. Mietitään mikä on ongelman ydin. Kuuntelet, lohdutat ja autat naisia. Eli teet mitä nainen haluaa. Pitää ajatella mitä itse haluaa. Kuunnella omaa sisintään. Jos haluat naista, niin sinun on silloin sallittava se itsellesi ja edettävä sen halun mukaan. Et ole oma itsesi, jos miellytät naista eli täytät hänen tarpeitaan ja haluja kuuntelemisesta, auttamisesta ja lohduttajasta. Nainen luulee, että aidosti haluat näin toimia, mutta aito halusi onkin päästä näiden naisten pöksyihin tai no vähintään yhden näistä naisista. Sun pitää ajatella sitä ajatusta, että haluat naista, se on sua omaa itteesi. Nyt tavallaan elät valheellista minää, joka on tyypillinen esim. tunne-elämältä epävakaassa persoonallisuudesta, joka on hyvin tyypillinen persoonallisuushäiriö, joko lievänä tai kliinisenä.
- Tietäjämies
Kaikilla mukavilla ja empaattisilla miehillä ei tarvitse todellakaan olla persoonallisuushäiriötä tai muutakaan mielenterveyden häiriötä. Jättäisit nuo diagnoosien tekemiset.
- justevolution
"Et ole oma itsesi, jos miellytät naista eli täytät hänen tarpeitaan ja haluja kuuntelemisesta, auttamisesta ja lohduttajasta."
Jos ihminen on luonteeltaan sellainen että auttaa joka ikisessä tilanteessa muita, niin sitten hän on sellainen. Jos pyytää häntä muuttumaan enemmän itsekkääksi niin muuttuessaan hän on joutunut muuttamaan omaa itseään. Ei ole olemassa oikeaa itsekkyys/auttamissuhdetta.
"Nainen luulee, että aidosti haluat näin toimia, mutta aito halusi onkin päästä näiden naisten pöksyihin tai no vähintään yhden näistä naisista."
Auttamisella ei näiden kilttien tyyppien tapauksessa ole lainkaan kyse pöksyihin pääsystä. Vai yrittävätkö he sitten mielestäsi päästä myös miespuolisten kavereidensa pöksyihin kun ovat tavallista avuliaampia myös miespuolisille ihmisille?
On muuten hyvä että neuvotaan ihmisiä, mutta jos taas saisi pyytää kauniisti: Älkää neuvoko kilttejä miehiä olemaan oma itsensä! Se on sama kuin neuvoisitte kymmenen vuotta päin seinää juoksevaa yrittävän samalla tavalla edelleen, kun 100 metrin päässä ko. seinässä on ovi.
- eräs mies
Hyvä mies ja hyvä ihminen ovat eri asioita. Usein jopa vastakohtia.
Naiset sanovat haluavat molempia.... Puhuvat kuitenkin harhaanjohtavasti listaamalla juuri niitä kiltin kansalaisen ominaisuuksia... Olettavat että toinen ymmmärtää että 'mies ominiausudet' ovat oletuksena mukana, ettei niistä puhuessa vaikuttaisi liian pinnalliselta tms... Kai tästä voi osittain syyttää polittisen korrektia yhteiskuntaa, joka opetaa puhumaan sanomatta juuri mitään selkeästi.... Mutta pointti on se jos nainen ei saa sekä kilttiä ihmistä ja "miestä" samassa paketissa - sänkyyn päätyy se mies oli se sitten kuinka paska ihminen tahansa.
Kiltin kansalaisen / hyvän ihmisen ominaisuudet ovat siis (yksinään) täysin arvottomia sukupuolimarkkinoilla. Nillä kilteillä ominaisuuksialla olet aina vain hyvä ystävä, kuukauden työntekijä, rehellinen veroja maksava kansalainen jne... Kaikkea muuta kuin se mitä naiset haluavat.
Mukavuus on mauste. Mukavuus (sukupuoli)ominaisuutena on vähän kuin ravintolan menussa lukisi että päivän erikoisannos on luatasellinen ketsuppia. Ei sillä kauppa käy.
Nykyyhteiskunta ei ole otollinen miehisyyden näkökulmasta. Lähtöominaisuuksilta "huonoja" miespuolisia ihmisiä ei tueta missään vaiheessa. Yhteiskunta, vanhemmat jne kasvattavat passiiviseksi, auktoriteetteja tottelevaksi, konflikteja välttäväksi, tuotteliaaksi yhteiskunnan jäseneksi. Siitä ei ole sukupuolimarkkinoilla mitään hyötyä (poislukien jos se tuotteliaisuus näkyy elintasossa naapureita enemmän).
Lisäksi feminis... siis tasaarvoisessa yhteiskunnassa miesominaisuudet / miehisyys on haudattu ja rinnastettu jonnekkin rasismin tasolle. Annetaan ymmärtää että mies on sukupuolensa myötä jotenkin syyllinen kaikkeen ja vähän päälle. Ja mikä pahinta "kiltit" miehet nielevät tämän helposti alitajuntaansa. Miehenä oleminen on nykypäivänä jotain salatiedettä joka ei kestä päivänvaloa.
Jos olet ollut "oma itsesi" koko 30v elämäsi ja se on tarkoittanut naisosastolla yksinäisyyttä, joudut joko luottamaan puhtaaseen tuuriin (ihmeeseen) tai nielemään ylpeytesi ja "maksaa" enemmän kuin muut (onnistujat) päästäksesi eteenpäin. Jos homma ei toimi nykyisellä kokoonpanolla, niin jotain on muutettava - ikävää mutta totta.
Pinenä vinkkinä sanottakoon, että loppupeleissä miehen ei tarvitse tajuta naisista mitään, vaan niin hintahtavalta kun se ehkä kuulostaa - tarvitsee vain keskittyä miehiin... eli siis miehenä olemiseen tai sellaiseksi tulemiseen... Kyse on kuitenkin luonnosta ei mistää tietovisasta jossa parhaiten naista tajuava voittaisi. Parhaiten naista tajuava on helposti juuri "sulle on helppo puhua" henkilö :-) Toki pelimiehet tms tajuavat naista ja omaavat tiettyjä ymmärryksen tuomia ässiä hihoissaan, mutta ei ne ole jutun syvin olemus missään vaiheessa.
When in doubt, tartu tissiin... Maailma ei kaadu siihen että olit "sika". Ei punaisia päin kävelemisestäkään seuraa kiinni jäädessä kaasukammiota. - 246x
olen 62 vuotias mummo olen ollut yhden kerran papin siunaamassa avioliitossa sen jälkeen olen ollut avoliitossa vanha kettu ei syö myrkkyä
Parempi vain on olla oma ittensä, ei sitä kannata ruveta esittää jotain toista jonkun takia. 😊
- ahdistaa
Ehkä olet elänyt oikein ja maailma vaan on mikä on. Pitää olla oma itsensä. Jos onnistuu muuttumaan niin sitten voi olla uusi oma itsensä - ei hetkeäkään aiemmin. Ei kannata myöskään ylpistyä siitä jos on epäsuosittu ja siten ehkä persoonallinen. Aina löytyy suurempia ja pienempiä persoonallisuuksia. Pitäisi vaan yrittää olla paras versio itsestään ja katsoa mihin se elämän urheilukentällä riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706754
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323618- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171630
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271626Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471360