C2C Via Nirone 7 Alu Shimano® Tiagra®

pyörä ensi kesäksi?

Onko C2C Via Nirone 7 Alu Shimano® Tiagra® mielestänne asiallinen maantiepyörä? Mietin tuota ensi kesän kuntoiluvälineeksi ja lenkeille.

34

3602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • martonen

      Kyllä tuo on erttäin suositeltava laite käyttömäärittelysi perusteella. Merkkejä ja malleja on paljon, mutta hyvän valinnan teet, jos tuohon päädyt.

    • alkup. Maantiepyöräilijä

      Ihan hyvä peruspyörä lenkkeilyyn. Harmittaa, että maahan tuodaan halpoja ja keskihintaisia Biancheja vain Shimanon osasarjoilla. No Campa helpotti ahdistusta pudottamalla vuodeksi 2009 kaikein halvimmat sarjat pois.

      • Shimanon osissa on? Kerrohan jotain konkreettista.
        Tour-lehden testissä esimerkiksi Shimanon osasarjat pärjäsivät vallan mainiosti Campagnolon sarjoille. Hinta vaan oli Shimanoilla edullisempi.


      • 105
        ReiskaS kirjoitti:

        Shimanon osissa on? Kerrohan jotain konkreettista.
        Tour-lehden testissä esimerkiksi Shimanon osasarjat pärjäsivät vallan mainiosti Campagnolon sarjoille. Hinta vaan oli Shimanoilla edullisempi.

        Itsellä 2000 km ajettu 105 sarja ja ekat 5kk oli käytännössä viikon välein pajalla.Vaihdettiin vaijerinkuoret kahteen kertaan ja rataspakka ja säädettiin ja säädettiin,siltikään ei vaihteet toimineet kunnolla.Nyt toimii pari lenkkiä ja sen jälkeen pitää säätää taas.Toiseen pyörään otin suosiolla Campan osat.Aikaisemmassa pyörässä oli Soran osat ja ei mitään vikaa.


      • vaan ole
        105 kirjoitti:

        Itsellä 2000 km ajettu 105 sarja ja ekat 5kk oli käytännössä viikon välein pajalla.Vaihdettiin vaijerinkuoret kahteen kertaan ja rataspakka ja säädettiin ja säädettiin,siltikään ei vaihteet toimineet kunnolla.Nyt toimii pari lenkkiä ja sen jälkeen pitää säätää taas.Toiseen pyörään otin suosiolla Campan osat.Aikaisemmassa pyörässä oli Soran osat ja ei mitään vikaa.

        ethän vaan heitä huulta,ei sen varmempia osia olekaan kuin 105 sarja,ainoa miinus on ettei niin herkät kuin kalliimmat sarjat.


      • aika yleistä
        vaan ole kirjoitti:

        ethän vaan heitä huulta,ei sen varmempia osia olekaan kuin 105 sarja,ainoa miinus on ettei niin herkät kuin kalliimmat sarjat.

        10 lehtisessä 105 sarjassa että ei oikein toimi ja saa säätää enemmän kuin ajaa.Ei tule minulle toista pyörää enää niillä palikoilla,jäi aika huono maku.Luulin ostavani laadukkaankin sarjan mutta kaikkea muuta.


      • jopa käyttää
        aika yleistä kirjoitti:

        10 lehtisessä 105 sarjassa että ei oikein toimi ja saa säätää enemmän kuin ajaa.Ei tule minulle toista pyörää enää niillä palikoilla,jäi aika huono maku.Luulin ostavani laadukkaankin sarjan mutta kaikkea muuta.

        kyllä on ollut poropeukalot hommissa,saahan taitamattomat hyvätkin osat pilalle.


      • poropeukalot
        jopa käyttää kirjoitti:

        kyllä on ollut poropeukalot hommissa,saahan taitamattomat hyvätkin osat pilalle.

        Ihan tunnetut ammattilaiset on olleet asialla ja onhan se yleisesti tunnettu asia että 105:ssä on ollut paljon ongelmia.Kyllä sen kanssa pärjää,mutta on vaan ärsyttävää kun saa yhtenään säätää.Ajattelin vaihtaa Sramin osat tilalle syksyllä ja myydä 105:sen palikat jos joku ne huolii.


      • 105 kirjoitti:

        Itsellä 2000 km ajettu 105 sarja ja ekat 5kk oli käytännössä viikon välein pajalla.Vaihdettiin vaijerinkuoret kahteen kertaan ja rataspakka ja säädettiin ja säädettiin,siltikään ei vaihteet toimineet kunnolla.Nyt toimii pari lenkkiä ja sen jälkeen pitää säätää taas.Toiseen pyörään otin suosiolla Campan osat.Aikaisemmassa pyörässä oli Soran osat ja ei mitään vikaa.

        20000 km ajettu Shiamno 105. Takavaihtaja kertaalleen putsattu, muuten raakaa ajoa. Uutena yksi takarattaista vaihdettiin, koska ketju hyppi. Vaihdon jälkeen kaikki toiminut. Kyllä sinun tapauksessa kannattaisi tutkia säätäjän taitoja eikä syyttää osasarjaa.


      • on tutkittukin
        ReiskaS kirjoitti:

        20000 km ajettu Shiamno 105. Takavaihtaja kertaalleen putsattu, muuten raakaa ajoa. Uutena yksi takarattaista vaihdettiin, koska ketju hyppi. Vaihdon jälkeen kaikki toiminut. Kyllä sinun tapauksessa kannattaisi tutkia säätäjän taitoja eikä syyttää osasarjaa.

        Mutta kun ei vaan pysy säädöissään kuin muutaman lenkin ja onhan sitä ollut samanlaista ongelmaa muillakin.Hetken toimii ja taas säädetään.Ei tarvitse säätää kuin kierroksen niin taas toimii pari lenkkiä,mutta kun ei huvita säädellä jatkuvasti.Tätä pyörää on säädellyt niin monta eri kaveria ja ollut päiviä tutkittavana,mutta tämän parempaa siitä ei tule.Pyörää on säätäneet kaupungin parhaat pyörämekaanikot ja ei ollut mitään apua.Siksi vaihdan osat parempiin ja voit olla varma että ei ole Shimanon.Sramiin vaihto taitaa tulla halvimmaksi,kun sopii rataspakat yhteen.Hyvä jos jollain on toiminut hyvin 10 lehtinen,mitä kyllä suuresti epäilen,sen verran olen kuullut näiden ongelmista.


      • mutta faktaa
        on tutkittukin kirjoitti:

        Mutta kun ei vaan pysy säädöissään kuin muutaman lenkin ja onhan sitä ollut samanlaista ongelmaa muillakin.Hetken toimii ja taas säädetään.Ei tarvitse säätää kuin kierroksen niin taas toimii pari lenkkiä,mutta kun ei huvita säädellä jatkuvasti.Tätä pyörää on säädellyt niin monta eri kaveria ja ollut päiviä tutkittavana,mutta tämän parempaa siitä ei tule.Pyörää on säätäneet kaupungin parhaat pyörämekaanikot ja ei ollut mitään apua.Siksi vaihdan osat parempiin ja voit olla varma että ei ole Shimanon.Sramiin vaihto taitaa tulla halvimmaksi,kun sopii rataspakat yhteen.Hyvä jos jollain on toiminut hyvin 10 lehtinen,mitä kyllä suuresti epäilen,sen verran olen kuullut näiden ongelmista.

        on että loistavasti pelaa,ajoin viime kesänä 13500km kyseisillä 10 lehtisillä,ihmetellä pitää,kyse ei ole varmaankaan teknisestä viasta.


      • uilhihihilh
        mutta faktaa kirjoitti:

        on että loistavasti pelaa,ajoin viime kesänä 13500km kyseisillä 10 lehtisillä,ihmetellä pitää,kyse ei ole varmaankaan teknisestä viasta.

        13500 viime kesänä. Kuinka paljon se tekee viikossa. Kesä on hiukan venyvä käsite. Etelässä on kesä ympäri vuoden? laskin että n 22 viikkoa? 613/viikko?


      • kuukaudessa
        uilhihihilh kirjoitti:

        13500 viime kesänä. Kuinka paljon se tekee viikossa. Kesä on hiukan venyvä käsite. Etelässä on kesä ympäri vuoden? laskin että n 22 viikkoa? 613/viikko?

        ajoin tuon 13500km sen lisäksi syksy,talvi,kevät maastopyörällä 4500km.


      • edelliseen
        kuukaudessa kirjoitti:

        ajoin tuon 13500km sen lisäksi syksy,talvi,kevät maastopyörällä 4500km.

        paras kuukausi toukokuu 3240km kaverit väittää hullun hommaksi.


      • heh!
        edelliseen kirjoitti:

        paras kuukausi toukokuu 3240km kaverit väittää hullun hommaksi.

        Sua ei sitten taida paljon työpaikalla ja kotona näkyä.........


    • liian halpa

      Oletko nyt varma että tuo pyörä on riittävän hinnakas jotta sitä kehtaa näytellä?

      Pyöräilyharrastuksessa on tärkeintä ostaa aina hinnaston yläpään tuotteita.

      • sisustusväline

        munanjatkeita putjetin mukaan niih


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        sisustusväline kirjoitti:

        munanjatkeita putjetin mukaan niih

        Maantiepyörien hintahaarukka on maailmalla karkeasti 300€ - 10 000€. Onneksi ihan kaikkein halvimpia ei tuoda Suomeen. Keskihintainen lenkkipyörä maksanee jotain 2 500€ paikkeilla.

        Oma kokemukseni on, että alle tonnin pyörällä lenkkeilee ihan hyvin. Muutos aikaisempiin "retkipyöriin" tai h**rideihin (anteeksi ruma sana) on niin suuri, että se kannattaa ottaa.

        Hinnan kohotessa myös pyörien laatu kohoaa verrannollisesti. Osasarjojen laadun näkee, jos ei muusta niin ainakin kirjaimista. Se mitä ei näe, mutta jonka tuntee, ovat rungon ja haarukan ominaisuudet. Oleellisempaa, kuin hipo-pyörä on kuitenkin oikean kokoinen pyörä. Joten kalliillakin voi ostaa huonon kulkineen.

        Omistamieni ja kokeilemieni pyörien perusteella voin sanoa, että tavallinen lenkkeilijä tuntee eron pyörien parantuessa varmasti johonkin 3 000€:n asti. Mutta kuten totesin jo alta tonnin on ihan hyviä lenkkipyöriä, joilla on nautinto ajaa. Sellaisella on hyvä aloittaa ja muutaman vuoden jälkeen tietää, mitä oikeasti haluaa.


    • Kunto kasvaa

      Urheilupyörästä saa viimevuotisia edullisesti.Itsellä ollut sama pyörä mutta Soran osilla.Nyt vaihdoin 1885 malliin kun sain sopivasti.

    • joku raja se olla pitää!

      Valitse sama pyörä, mutta esim. Campagnolo Velocen osilla, niin homma on kohdallaan.

      On ymmärrettävää, että suurena valmistajana Bianchi´kin haluaa pitää jalansijaa edullistenkin pyörien markkinoilla, mutta tuota kiinalaisosien ruuvaamista perinteikkäisiin jalorotuisiin en vieläkään ymmärrä????

      Noita taipei-taiwanosia vartenhan on markkinoilla loputtomasti Nagasaki-Kurahara-Harakiri-pilipali -runkoja, joihin niitä voi rajattomasti ruuvailla ja halukkaat niillä ajella.

      Mutta että jalorotuiseen......hyi, hyi!!!

      • martonen

        Harakiri-maasta ne tulee nykyisin nuo jalorotuiset italialais-pyörien rungotkin. Keskiömuhvin alapuolelle on reilusti sentään liimattu taiwan-tarra. Näin malesialais-tiagra sopii paremmin osasarjaksi kuin italia-campa. Sitä paitsi se toimii, jos se riittää.


      • nimessä

        campagnolon velocen osasarjalla ei missään nimessä,sontaa omasta kokemuksesta.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        nimessä kirjoitti:

        campagnolon velocen osasarjalla ei missään nimessä,sontaa omasta kokemuksesta.

        Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Campan 2005 Velocesta. Todella varmatoiminen sarja. Kerro vähän tarkemmin, mitä ongelmia sinulla on ollut?


      • joku raja se olla pitää!
        martonen kirjoitti:

        Harakiri-maasta ne tulee nykyisin nuo jalorotuiset italialais-pyörien rungotkin. Keskiömuhvin alapuolelle on reilusti sentään liimattu taiwan-tarra. Näin malesialais-tiagra sopii paremmin osasarjaksi kuin italia-campa. Sitä paitsi se toimii, jos se riittää.

        Hyvä huomautus sinulta! Siksipä kannattaa tarkkaan katsoa, mitä sekä osissa että rungossa lukee. Halpa käyttöpyörähän voi olla nykyään lähes missä tahansa tehty, mutta jos on todellakin hakkaamassa mahdollisesti useampia tuhansia ja etenkin maantiepyörään niin ei tottavie mitään kiinalaista!!

        Eurooppalaisia runkoja ja osia valmistetaan edelleen ja niitä saa, kun malttaa nähdä vähän vaivaa tai hankkii pyöränsä asiantuntijalta. Asiakas voi äänestää asian puolesta ostopäätöksellään! Jätetään Made in Taiwan -vempaimet hankkimatta ja vaaditaan eurooppalaista, niin ennen pitkää niiden jälkimarkkinoijatkin huomaavat, ettei kinkkitavaraa kannata tyrkyttää.

        Olenko todellakin ainoa tällä palstalla, joka liputtaa eurooppalaisen tuotteen puolesta, eikä suostu nöyrtymään tähän markkinamiesten hokemaan mantraan, että: "on ihan sama missä tuote on valmistettu, kunhan se on asiakkaalle halpa, toimiva ja me saamme siitä maksimaallisen katteen huolimatta sen aiheuttamasta lapsityövoiman käytöstä sekä eurooppaan koituvasta välittömästä ja välillisestä työttömyydestä".....

        Mikä onkaan suomalaisen pyöräteollisuuden nykytila??? Toivottavasti itsellänne on idioottivarmat työpaikat!!!


      • alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Campan 2005 Velocesta. Todella varmatoiminen sarja. Kerro vähän tarkemmin, mitä ongelmia sinulla on ollut?

        Shimanon ongelmista tuossa muutama viesti ylempänä. Missä vastaus?


      • heikommat
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Campan 2005 Velocesta. Todella varmatoiminen sarja. Kerro vähän tarkemmin, mitä ongelmia sinulla on ollut?

        kulutusta kestävät huomattavasti heikommin,toimivuudessa ei suuria eroja.se vain on niin että campalla on vain kalliimmat osasarjat hyviä ja kestäviä.


      • joku raja se olla pitää! kirjoitti:

        Hyvä huomautus sinulta! Siksipä kannattaa tarkkaan katsoa, mitä sekä osissa että rungossa lukee. Halpa käyttöpyörähän voi olla nykyään lähes missä tahansa tehty, mutta jos on todellakin hakkaamassa mahdollisesti useampia tuhansia ja etenkin maantiepyörään niin ei tottavie mitään kiinalaista!!

        Eurooppalaisia runkoja ja osia valmistetaan edelleen ja niitä saa, kun malttaa nähdä vähän vaivaa tai hankkii pyöränsä asiantuntijalta. Asiakas voi äänestää asian puolesta ostopäätöksellään! Jätetään Made in Taiwan -vempaimet hankkimatta ja vaaditaan eurooppalaista, niin ennen pitkää niiden jälkimarkkinoijatkin huomaavat, ettei kinkkitavaraa kannata tyrkyttää.

        Olenko todellakin ainoa tällä palstalla, joka liputtaa eurooppalaisen tuotteen puolesta, eikä suostu nöyrtymään tähän markkinamiesten hokemaan mantraan, että: "on ihan sama missä tuote on valmistettu, kunhan se on asiakkaalle halpa, toimiva ja me saamme siitä maksimaallisen katteen huolimatta sen aiheuttamasta lapsityövoiman käytöstä sekä eurooppaan koituvasta välittömästä ja välillisestä työttömyydestä".....

        Mikä onkaan suomalaisen pyöräteollisuuden nykytila??? Toivottavasti itsellänne on idioottivarmat työpaikat!!!

        kuulemma Cervelon runkoja. Siinäpä eurooppalaista toimintaa.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        ReiskaS kirjoitti:

        Shimanon ongelmista tuossa muutama viesti ylempänä. Missä vastaus?

        Taidamme olla molemmat uskossamme vahvoja :D Minä pidän Campasta sen takia, että vaihtaessaan tietä sen kolahtavan oikeaan paikkaan. Samoin tiedän varaosahuollon pelaavan paremmin. Shimanon tuntuma on vähän kuin olisi purukumia vaihteet.

        Aikuisten oikeasti tiedän, että kalliimmissa sarjoissa kyse on enemmän fiiliksestä, mutta halvemmissa osasarjoissa _minun mielestäni_ Campa on parempi.


      • tiedä py
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Taidamme olla molemmat uskossamme vahvoja :D Minä pidän Campasta sen takia, että vaihtaessaan tietä sen kolahtavan oikeaan paikkaan. Samoin tiedän varaosahuollon pelaavan paremmin. Shimanon tuntuma on vähän kuin olisi purukumia vaihteet.

        Aikuisten oikeasti tiedän, että kalliimmissa sarjoissa kyse on enemmän fiiliksestä, mutta halvemmissa osasarjoissa _minun mielestäni_ Campa on parempi.

        väität täysin väärin,et ole tainnut muilla ajaa kuin campan osilla.kokeilleppa muitakin.


      • pyörämekaanikko
        heikommat kirjoitti:

        kulutusta kestävät huomattavasti heikommin,toimivuudessa ei suuria eroja.se vain on niin että campalla on vain kalliimmat osasarjat hyviä ja kestäviä.

        Kumpi osasarja on parempi.. Taas tätä samaa.
        Vertailkaapa mieluummin oleellisia asioita keskenään. Sarjojen painoja, Ketjun nousukulmaa, jäykkyyttä, Kahvojen vetosuhdetta ja vastetta, valmistusmateriaaleja, valmistusprosessia, yms.. Ei tuommoisella mutupuheella päästä järin pikälle. Sarjassamme, -Mun perse kertoo mulle että Shimano on mun mielestä parempi.. Rajansa se on arkipäivien trippailuillakin.


      • joku raja se olla pitää!
        ReiskaS kirjoitti:

        kuulemma Cervelon runkoja. Siinäpä eurooppalaista toimintaa.

        Siispä jätetään Cervelon rungot ostamatta! Kun muutama kymmenentuhatta asiakasta tekee saman päätöksen, alkaa niiden Espanjassa valmistaminen kummasti kiinnostamaan......


      • työmatkoja ajelen
        nimessä kirjoitti:

        campagnolon velocen osasarjalla ei missään nimessä,sontaa omasta kokemuksesta.

        Minulla on 9 vuotias maantiepyörä, jonka varustelin tarkoituksellisesti ympärivuotiseksi työmatka-ajokiksi. Pyörässä on sekoitus eritasoisia Campagnolon osia, jarrut 90 -luvun Miragea, kahvat saman vuosikymmenen Avantia, keskiö, ohjaus- ja napalaakerit Miragea.

        Pyörällä on ajettu ympärivuotista työmatka-ajoa paukkupakkasista sohjokelien kautta vesisateisiin ja kesäpaahteisiin ja Campagnolon osat ovat kestäneet mielestäni hyvin!

        Ainoat murheet koskivat Miragen keskiötä ja etunapaa, molempiin kun tuppasi pääsemään rospuuttoaikana vettä. Etunapa -laakerin sai tietysti purettua, putsattua ja voideltua, mutta keskiö kypsyi tiivisteettömänä tällaisessa menossa yleensä n. 5000km ajettuna (pyörällä on nyt takanaan n. 20 000km)

        Vanteiden kuluessa sivuistaan puhki, hankin niiden tilalle kokonaan uudet kiekot joissa taitavat olla Choruksen navat.

        Hämmästyttävintä osien kestossa ovat olleet aikanaan Campan halvimmat kahvat, Avantit! Oletin niiden hajoavan ensimmäisillä paukkupakkasilla, mutta vielä ne vain 9 -vuoden jälkeen vaihtavat ja jarruttavat, vaikka muuta epäilin.

        Tänä keväänä menee kylläkin vanha Velocen takavaihtaja uusiksi, mutta ei huonouttaan vaan tapaturman seurauksena, kun tuli viime kesänä heitettyä kyljelleen kaatosateessa suojatieviivoituksen päällä. Vaihtajan runko vääntyi pahasti ja sain sen takaisin taivuttamalla pelaamaan 2, 3 ja 4 -rattailla.

        Itselläni ei ole pahaa sanottavaa Campagnolon osista ja aion käyttää niitä jatkossakin!


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        tiedä py kirjoitti:

        väität täysin väärin,et ole tainnut muilla ajaa kuin campan osilla.kokeilleppa muitakin.

        Simpojakin aikoinaan. Simpan malliston yläpään malleilla en ole ajanut.


      • faktaa!
        tiedä py kirjoitti:

        väität täysin väärin,et ole tainnut muilla ajaa kuin campan osilla.kokeilleppa muitakin.

        .... kun sanot legendaarisia Campagnolon osia parhaiksi! Muut ovat sitten joko kiinanpaskaa tai Campan kalpeita kopioita, näin se vain on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe