Täällä palstalla on varmasti monia jotka ovat tota nettideittailua testanneet niin sanokaas nyt kokemusten perusteella onko siinä mitään järkeä.
Itse olen sinällään aina ollut kiehtonut siitä ideasta, että ns. "kortit" on heti laitettu näkyviin eli olet tietoinen siitä mitä se toinen hakee ja mitä hänellä on tarjottavaa. Eikä ole tätä livetapaamiselle välttävää leikkiä ja parissa sekunnissa tehtävää ensivaikutelmaa minkä mukaan ihminen sitten tuomitaan hyväksi tai huonoksi. Tää on siis ihan tutkittu juttu, eli ihmiset luo mielikuvan toisesta ihan sekunneissa ja sitä mielikuvaa ei sitten helpolla muuteta.
Esim. ruma paita = ei kiinnosta. (kärjistettynä)
Oletteko löytäneet sitä kautta ketään järkevää vai pyöriikö siellä tosiaan kaikki sekopäät (näin olen saanut ymmärtää muutamista viesteistä näillä palstoilla. :))
Myös itseäni kiinnostaisi tietää varsinkin naisten mielipide siitä, että kuinka nopeasti sen nettitutustumisen jälkeen pitäisi tavata livessä. Onko se heti samalla viikolla vai voidaanko sitä ihan pari kuukauttakin helposti tutustua.
Kertokaa mielipiteenne nettideittailusta
12
691
Vastaukset
Ihan niinkuin "tosielämän tapaamisissakin".
Mulle tämä on osoittautunut ihan hyväksi tavaksi koska jutellessa sitä väkisinkin tutustuu ihmiseen eritavalla, eikä sitä rankkaamista tapahdu niin helposti.
Tuolla turuilla ja toreilla olen huomannut, että minuun ei miehet tutustu, koska he huomaavat vain sen mikä näkyy ulospäin ja jos on vaikka rintava, mies ei kykene keskustelemaan henkevästi vaan tuijottaa vaan niitä tissejä hurmiossa. Tätä ei netissä tarvitse kokea.
Olen päätynyt pitkiinkin suhteisiin netistä löytämieni miesten kanssa, mutta on mulla ollut myöskin sitten negatiivisia kokemuksia stalkkerin muodossa.
Musta on mukavaa että voi pidemmän aikaakin keskustella toisen kanssa netissä ilman sitä kauheeta pakkonäkemistä heti samalla viikolla.- olen huomannut
useista miehistä, haetaan naista ja parisuhdetta mutta ei olla valmiita tekemään mitään asian eteen. Muutama tekstari lähetetään ja muuten jatketaan samaan malliin kuin ennenkin.
- Tjaa'ah
"Mulle tämä on osoittautunut ihan hyväksi tavaksi koska jutellessa sitä
väkisinkin tutustuu ihmiseen eritavalla, eikä sitä rankkaamista tapahdu niin helposti."
No jooh. Kyllähän nettideittailun "rankkaus" on vielä tosielämääkin rankempaa
tietyille ihmisille.
Esim. jos mies on keskimääräistä vähän lyhyempi, niin suurin osa naisista
ei edes koskaan lue hänen profiiliaan, koska pistää hakukriteereiksi sen
yli 180cm, tai ainakin hyvin lähelle sitä. Jos mies on siis vaikkapa 173cm
lyhyt, niin 80% naisista rankkaa hänet jo hakukriteereillään
pois, vaikka ehkä baariolosuhteissa voisikin miehen kanssa jutustella.
Sama juttu taitaa olla esim. vähän reilummin ylipainoisilla naisilla, jotka
ilmoittavat profiilissa painonsa? Tjaa'ah kirjoitti:
"Mulle tämä on osoittautunut ihan hyväksi tavaksi koska jutellessa sitä
väkisinkin tutustuu ihmiseen eritavalla, eikä sitä rankkaamista tapahdu niin helposti."
No jooh. Kyllähän nettideittailun "rankkaus" on vielä tosielämääkin rankempaa
tietyille ihmisille.
Esim. jos mies on keskimääräistä vähän lyhyempi, niin suurin osa naisista
ei edes koskaan lue hänen profiiliaan, koska pistää hakukriteereiksi sen
yli 180cm, tai ainakin hyvin lähelle sitä. Jos mies on siis vaikkapa 173cm
lyhyt, niin 80% naisista rankkaa hänet jo hakukriteereillään
pois, vaikka ehkä baariolosuhteissa voisikin miehen kanssa jutustella.
Sama juttu taitaa olla esim. vähän reilummin ylipainoisilla naisilla, jotka
ilmoittavat profiilissa painonsa?On kaikilla, ne ihmiset jotka sitten eivät suostu niistä omista kriteereistään joustamaan, eivät ole sen arvoisia ja löytävät sitten harvemmin seuraa.
Itselläni on rehellisesti kaikki tiedot profiilissa pituutta ja painoa myöten ja se varmasti karsii suurimman osan miehistä pois, mutta jäljelle jäävätkin sitten ne varsinaisesti varteenotettavat vaihtoehdot :)- Japa.
Älä sitten valita, ettei miehet susta tykkää ja on vaikeuksia päästä seurustelu suhteeseen, kerran miehet tuijottaa muka vaan ulkonäköä. Hyvinhän sulla on oikeasti näyttänyt menevän parisuhde markkinoillakin.
Japa. kirjoitti:
Älä sitten valita, ettei miehet susta tykkää ja on vaikeuksia päästä seurustelu suhteeseen, kerran miehet tuijottaa muka vaan ulkonäköä. Hyvinhän sulla on oikeasti näyttänyt menevän parisuhde markkinoillakin.
ole mielestäni valittanutkaan? Ilmaisin vain kokemukseni.
Nykysin se toisaalta ON vaikeaa, koska ihmisistä on muutamassa vuodessa tullut ulkonäkökeskeisempiä kuin ennen ja viimeisestä suhteestanikin alkaa olla jo 5 vuotta. Tässä ajassa ihmisissä on tapahtunut jo paljon muutosta ja tuntuu, että menoa olisi sänkytouhuissa vaikka ja kuinka mutta vakavasti ei kukaan oikein osaa ottaa, mutten ota siitä silti mitään paineita, enkä kehitä ongelmaa itselleni, viihdyn ihan hyvin sinkkunakin :)- Japa.
Glammie kirjoitti:
ole mielestäni valittanutkaan? Ilmaisin vain kokemukseni.
Nykysin se toisaalta ON vaikeaa, koska ihmisistä on muutamassa vuodessa tullut ulkonäkökeskeisempiä kuin ennen ja viimeisestä suhteestanikin alkaa olla jo 5 vuotta. Tässä ajassa ihmisissä on tapahtunut jo paljon muutosta ja tuntuu, että menoa olisi sänkytouhuissa vaikka ja kuinka mutta vakavasti ei kukaan oikein osaa ottaa, mutten ota siitä silti mitään paineita, enkä kehitä ongelmaa itselleni, viihdyn ihan hyvin sinkkunakin :)Ehkäpä sä oletkin se ulkonäkökeskeinen ja kuolaat vain sellaisten miesten perään joita et voi saada muuten kuin ehkä yhdeksi yöksi hoitelemaan sut.
Itse olen maantieteellisesti väärästä paikasta, pieneltä paikkakunnalta, kun netissä olevat vapaat naiset ovat kaupungeissa.
Enpä siis tiedä, onko todellisia mahdollisuuksia....- live-elämä
En ole kokeillut nettideittaamista, koska tunnen erään tyypin, joka sitä harrastaa. Nimenomaan jonkinlainen sekopää! Kuitenkin hän onnistuu esittämään monille pitkään kilttiä, hurmaavaa, empaattista ja ihan mitä vaan kukakin arvostaa. Ja netistä hän aina seuransa löytää.
- M C
Itse olen tainnut suurimmanosan seurustelukumppaneista löytää netistä, ihan vain siitä syystä, että olen ujohko (varsinkin vielä jokunen vuosi sitten) ja sitä myöten ehkä hyvinkin vaikeasti lähestyttävä. Minussa on myöskin jonkin verran pessimistin vikaa, joten jos joku yhtäkkiä pysäyttää jossain ja rupee kahveja ehdottelemaan, oletan vain kyseisen ihmisen pyrkivän pöksyihini, mikä ei taasen itseä kovinkaan paljoa lämmitä ajatuksena.
Itse pidän netin puolueettomuudesta, kaikilla on kuitenkin täällä samat lähtökohdat eikä kenelläkään ole minkäänlaista kotipaikka etua, kuten joissakin kantapaikoissa tavatessa voi olla. Tokihan se ymmärtää, että kuvan haluaa nähdä ja senkin voi vilauttaa, mutta tietää myöskin ettei toinen ole vain ulkokuoren takia siinä vaan ihan juttelun vuoksi ja koska on kiinnostunut toisen elämästä ja mielipiteistä aidosti. Ei kukaan kuitenkaan jaksa kuunnella/lueskella mitään, mikä ei oikeasti kiinnosta ja sen kyllä huomaa sitten myöskin jutuista nopeasti.
Vai onko löytynyt fiksuja ihmisiä, hmmm... Täältä, muutama; muualta, useita, vaikkei nämä "muualta" paikat olekaan suoranaisesti mitään seuranhakupaikkoja, mutta hyvähän siinä kaiken muun ohessa on myös yleisesti keskustella maailman menosta. Ainahan näitä sekopäitä jonkun verran löytää, mutta kyllähän ne tosiaankin aika hyvin saa pois karsittua, pitää vaan muistaa, ettei sitä omaa numeroa aina ensimmäisenä lykkää toiselle, jos vähänkään epäröi.
Jotkut vain tuntuu siltä kuin olisit tuntenut heidät ikuisuuden ja heidän kanssaan tulee helpostikin tavattua nopeammin. Eli itsellä ei sinänsä ole mitään sitä vastaan, että tekee treffit nopsaan, jos vain itse tietää mitä tekee ja tuntuu, että toiseen voi luottaa sen verran. Hyvänä esimerkkinä tuossa vähän aikaa sitten, kun eräs laittoi viestin päivän viestittelyn jälkeen: "ei mikään kiire, mutta kävisikös mitenkään tapaaminen huomenna?" Ja kyllähän se kävi. :)
Monen muun kanssa tullut viikkoja, päiviä, joidenkin kanssa jopa vuosia viestiteltyä ennen tapaamista. Ja ei, itse en puhu ainoastaan deittailusta vaan ihan kavereidenkin tapaamisesta, kyllä netissäkin voi ihan oikeita kavereita olla. ;) - DoS
yhdellekään nettitreffeille, koska se on turhaa!
Naiset vaan kusettaa.Tuntuu toi nettideittailu enemmän aiheuttaa harmia kuin hyötyä. :)
Tietenkin onhan se niinkin ettei kovinkaan moni netissä toiseen tutustunut ole täällä sinkut palstalla enää. Mutta aika paljon taitaa olla niitä jotka ovat vain saaneet paskaa niskaan siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1998000Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa1003794"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1323674Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma892971Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1482587Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472496Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.42318- 1422104
- 681564
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a651429