ruokailu rytmi

kateissa...

meidän viisikuinen poika syö jo hyvällä ruokahalulla erilaisia soseita ja velliä, ja tietysti maitoa. öisin herää kerran syömään.

millaisia annoksia teillä annetaan, esim. maitoo ja sosetta vaiko maito maitona ja soseet erikseen? entä velli, kuinka paljon ja usein..

kauheesti kehoitetaan tutustumaan uusiin ruokiin, mutta tuntuu et sit koko päivä menee vaan syömiseks.. eli päivärytmiä peräänkuulutetaan. jotenkin on vähän epävarma olo ensimmäisen vauvan kanssa.

kiitos vastaajille!

3

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh64tku

      suositushan on että puolivuotiaaksi maidolla... meillä pääasiassa 5kk poika syö tissiä kun nälkä, joten määristä en tiedä.yöllä syö 2 kertaa.

      mutta mutta olen minäkin jo hätäillyt ja
      ekana olen aloittanut perunan antamisen. muutaman lusikallisen saa/syö 10.30-11 eli samaan aikaan kun minä ja 2v isoveli syödään päiväruoka. 5kk herää sopivasti ekoilta päikkäreiltä tuohon aikaan ja ensin annan perunaa ja sen jälkeen imetän.

      kun poika herää toisilta päikkäreiltä 17 aikoihin annan taas ensin hedelmämössöä (päärynä tai persikka)ja sen jälkeen tissille.

      vellit ovat mielestäni turhia. ensimmäisen kanssa jätettiin ne väliin ja niin on aikomus tämänkin kohdalla tehdä. isoveljen iltapuurosta on aikomus lantrata pienemmälle kun sen aika koittaa (6kk).

      meillä esikoinen alkoi syödä 8kk ikäsenä 5 ateriaa: aamupala klo 8, päiväruoka ennen ekoja päikkäreitä n. 10-10.30, välipala päikkäreiden jälkeen klo 13, iltaruoka klo 16-16.30 ennen toisia päikkäreitä, ja iltapala n. 20 aikaan. tissiä joi enää aamulla ja ennen yöunia ja muu maito meni nokkamukista.

      mikään kiire sulla ei ole, mutta kyllä sitä kannattaa jo tuohon viiden aterian arkirytmiin orientoitua jos ei luontevasti vielä tule. sitä tarvitaan kun lapsi on isompi. minullakin ensimmäisen kanssa piti skarpata, en muka millään olisi jaksanut perunoita keittää. nyt toisen kohdalla ne perunat oli keitettynä ensimmäiselle joten siitä oli helppo ottaa tälle tirppanallekin. kyllä tämä kotiäitinä oleminen on sellaista keittiössä olemista :)

      niin ja pakkaseen kannattaa tehdä soseita valmiiksi, niin helppoja ovat. minä teen edelleen pakkaseen isommalle kanaa ja kalaa. sieltä on helppo ottaa sulamaan ja keittää sitten vaan ne perunat.

      • alkup.

        Kellonajoista oli jo suunnaton apu, oppisi edes jäsentelemään päivän niin että siihen saatais pojan kanssa rytmi. ja maito asiaan korjaus, eli tuttelilla mennään, rintaa ei meillä ole syöty enää pitkään aikaan kun ei vaan maito noussut..


    • näin....

      Aamulla n. 6-7 aikoihin herätään ja juodaan vaan aamumaito n. 160ml, sitten 10-11 annan hedelmä tai marjasosetta suunnilleen 1dl verran ja loput maitoa ( se 160ml).

      13-14 on taas nälkä ja silloin annan jotain ruokasosetta, nyt opetellaan bataattia syömään, sitäkin menee noin desi ja maito päälle.

      17-18 on meillä iltavellin aika jonka jälkeen tulee uni, eikä poitsu yöllä herää syömään. Menee nukkumaan n. 19.00 ja aamulla klo. 6-7 nousee ylös.

      Saa toki välipaloja jos tuntuu että ruokailujen välissä tulee nälkä(harvemmin tulee), mutta näin meillä on toiminut hyvin ja normaalisti kasvaa...

      Kuitenkin kannattaa muistaa, että jokainen on oma yksilönsä, jos teillä tuntuu että maito riittää niin hyvä niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe